quote:De 15-jarige breezahsletje komt inderdaad super vrolijk naar buiten. „Dit was echt een gemakkelijk examen. Ik heb alles in kunnen vullen. Ik ben ook niet bang voor wiskunde, dat is mijn sterkste vak. Vooral het uitrekenen van percentages was een eitje. Alleen de eerste vraag over het sparen van munten was wat lastig. En nu ben ik klaar met alle examens. Hiep hiep hoera. Ik heb echt een heel goed gevoel over de examens.
Ja, inderdaad.. maar waar beginnen ze dan mee aan het begin van de opleiding? met optellen en aftrekken?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 07:26 schreef Renesite het volgende:
Mijn wiskunde examen was wel lastigerDit is idd toch geen wiskunde examen TL?
Dit is een BB toets, ik zie het nu pas.
Het laagste niveau van het VMBO.
Nee, ik heb kritiek het niveau, niet de leerlingen..quote:
Nee, dat valt in dit topic wel mee vind ik. Ik vind het zeker een lag niveau, true, maar dit is dan ook het laagste van de VMBO. Ik weet niet welke toetst de TS bedoeld? Maar voor iemand van een BB niveau zou dit dan ook wel pittig zijn - dat weet ik niet.quote:
Hmmm.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 07:39 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Nee, ik heb kritiek het niveau, niet de leerlingen..
En het is al jaren een probleem, enkele jaren geleden zeurden mijn leraren op het MBO er al over dat het niveau van de instromende leerlingen zo slecht is.
Oke, ik deed dan ook 1 van de zwaarste opleidingen op MBO-niveau: chemisch laborant.
Dit gaat enkel en alleen over het BB niveau. Deze leerlingen hebben 4 'theoretische vakken'. De rest van de lessen zijn praktijklessen (bijv elektro, verzorging, bouw, enz.). Dit zijn de leerlingen die na hun vervolgopleiding (mbo niveau 1 of 2) straks in hun 'vakgebied' eenvoudige werkzaamheden zullen verrichten onder begeleiding.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 07:56 schreef ETA het volgende:
Hoe kan je de VMBO niveau serieus nemen als dit het eindexamen is? Het heeft er meer van, hier heb je een papiertje gratis en voor niks, en nu oprotten van school. Examens zoals dit hebben toch geen enkele waarde?!
[..]quote:Op vrijdag 25 mei 2007 06:25 schreef ETA het volgende:
"Nee hoor, er zijn ook slimme vmbo'ers"
examen "wiskunde":
http://ncrv.eindexamen.nu(...)g_BB/1/wiskunde/796/
en dan in de telegraaf:
[quote]De 15-jarige breezahsletje komt inderdaad super vrolijk naar buiten. „Dit was echt een gemakkelijk examen. Ik heb alles in kunnen vullen. Ik ben ook niet bang voor wiskunde, dat is mijn sterkste vak. Vooral het uitrekenen van percentages was een eitje. Alleen de eerste vraag over het sparen van munten was wat lastig. En nu ben ik klaar met alle examens. Hiep hiep hoera. Ik heb echt een heel goed gevoel over de examens.
ja ff naam eruit ge-edit.... bewijs dat ze een breezahsletje stond verderop in de artikel.quote:
Ok, ze geen wiskunde nodig voor hun latere carriere, maar doop het vak om in "verhaaltjessommen met nijntje" ipv wiskunde.... (gewoon "rekenen" mag ook)quote:Als Natascha is geslaagd, wil ze verder gaan leren tot ze als stuurman op een binnenvaartschip kan werken. „Mijn vader heeft veel gevaren, Ik heb echt veel met het water. Maar eerst moet het diploma halen, daar heb ik vooral zin omdat ik dan een tongpiercing krijg. Dat zoent zó verschrikkelijk lekker!”
Is dit serieus een Wiskunde examen van een middelbare school?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 06:25 schreef ETA het volgende:
"Nee hoor, er zijn ook slimme vmbo'ers"
examen "wiskunde":
http://ncrv.eindexamen.nu(...)g_BB/1/wiskunde/796/
en dan in de telegraaf:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |