abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51665757
Er zijn meerdere HIStory Tour concerten; Gothenburg, Kuala Lumpur, Munich, Bucharest, Seoul, Auckland, Manilla, Kopenhagen, Helsinki, Sydney. Dan heb je natuurlijk ook nog verschillende concerten waar wel prof. footage van is, maar niet het hele concert.

Van de BAD Tour heb je Yokohama, Brisbane, Tokyo (wel pro maar geen dvd-kwaliteit qua geluid) en Osaka geloof ik. Uiteraard ook hier weer videos van maar enkele nummers, zoals Kansas, NY, Duitsland, Rome, en nog wat '88 materiaal

Van de Dangerous Tour is er vrij weinig beschikbaar. Eigenlijk alleen de Bucharest DVD, en dan nog veel 'losse' optredens en een aantal goeie amateurconcerten.

edit: ook nog meerdere J5/Jacksons concerten in pro-kwaliteit beschikbaar, zoals de Destiny Tour '79 in Londen, Jacksons in Mexico '75, Triumph Tour LA '81, en een aantal Victory Tour concerten.
pi_51665874
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 15:29 schreef matthijst het volgende:
Goed, al in: opgenomen met professionele apparatuur, ala de TV-uitzending, of zoals die Bad-tour?
Opgenomen met professionele apparatuur en soms uitgezonden op TV.
pi_51668873
Heeft iemand het Histroty concert Valladolid uit september 1997 of delen daarvan?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:11:34 #179
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_51670878
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een dvdtje van MJ & friends in Munchen uit 1999...

Ik heb het nu op video maar dvd zou mooier zijn.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:17:08 #180
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_51671084
DVD staat op die spaanse site...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_51677727
@MJboard: ik heb de audio van het hele concert.

1500+ gevangenen die Thriller nadoen: http://www.youtube.com/watch?v=hMnk7lh9M3o

Werkelijk waar hilarisch om te zien.. 1500 gevangenen uit de Filipijnen die allemaal Thriller doen.
pi_51679976
Ik hoop dat die nog is echt goed terug komt, maar hij word natuurlijk ook ouder.

tvp
............................
pi_51681536
Deze is ook erg goed vind ik. http://www.youtube.com/watch?v=Caif4i93AOk

Die thriller versie is trouwens echt vet.
Don't judge a duck by its brother
  zaterdag 21 juli 2007 @ 16:18:37 #184
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_51694772
Ik had Munchen 1999 op video.. toen ik een keer terug kwam van een jaar reizen had m'n pa een of andere film op die band gezet.. ai..
pi_51700410
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:18 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik had Munchen 1999 op video.. toen ik een keer terug kwam van een jaar reizen had m'n pa een of andere film op die band gezet.. ai..
zoiets komt mij ook erg bekend voor . Gelukkig dat nagenoeg alles op het internet te vinden is.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_51730250
Heeft iemand ooit de Dangerous Copyright Case gehoord? Ik heb hem op audio, bijna 50 min lang en daarin moet MJ uitleggen hoe MJ nummers maakt, hoe hij op het 'Dangerous' kwam etc (een beetje zoals dat Mexico '93 gedoe, met The Girl Is Mine). Er zitten veel grappige stukjes in en MJ legt uit (en zingt) hoe hij nummers maakt. Zo zingt hij bijvoorbeeld Billie Jean, stukje van Another Part Of Me en laat hij horen op welke manieren hij nummers maakt. Ook zegt hij dat hij de bass van zijn nummer 'Streetwalker' gebruikt heeft voor Dangerous. Erg leuk om te horen allemaal, maar het bevestigt wel weer dat Michael nauwelijks wat kent van z'n eigen muziek. Hij vergeet lyrics, weet niet hoeveel nummers er op z'n albums staan en hij is erg slecht met data. Ook Michael's onschuldigheid is echt grappig en hij lacht echt op de verkeerde momenten
  zondag 22 juli 2007 @ 21:46:12 #187
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_51730855
Wat voor soort file is dat? Ik vind je verhaal zeer interessant.
pi_51731257
Ik heb je even een PM gestuurd, want hoewel het niet illegaal is kunnen ze er hier op Fok! wel eens moeilijk over doen
  zondag 22 juli 2007 @ 22:04:49 #189
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_51731744
quote:
Op zondag 22 juli 2007 21:29 schreef Rnnz het volgende:
Heeft iemand ooit de Dangerous Copyright Case gehoord? Ik heb hem op audio, bijna 50 min lang en daarin moet MJ uitleggen hoe MJ nummers maakt, hoe hij op het 'Dangerous' kwam etc (een beetje zoals dat Mexico '93 gedoe, met The Girl Is Mine). Er zitten veel grappige stukjes in en MJ legt uit (en zingt) hoe hij nummers maakt. Zo zingt hij bijvoorbeeld Billie Jean, stukje van Another Part Of Me en laat hij horen op welke manieren hij nummers maakt. Ook zegt hij dat hij de bass van zijn nummer 'Streetwalker' gebruikt heeft voor Dangerous. Erg leuk om te horen allemaal, maar het bevestigt wel weer dat Michael nauwelijks wat kent van z'n eigen muziek. Hij vergeet lyrics, weet niet hoeveel nummers er op z'n albums staan en hij is erg slecht met data. Ook Michael's onschuldigheid is echt grappig en hij lacht echt op de verkeerde momenten
O ja die, waar ie enigszins onder invloed van pijnbestrijders is
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  zondag 22 juli 2007 @ 22:38:22 #191
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_51732586
Hoe is de zaak afgelopen?
pi_51732652
Volgens mij had ie beide rechtszaken gewoon gewonnen.
pi_51732687
quote:
Op zondag 22 juli 2007 22:12 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

O ja die, waar ie enigszins onder invloed van pijnbestrijders is
Merk er weinig van daarzo, maar zou best kunnen. Hij schijnt sowieso slecht te zijn als het gaat om z'n eigen muziek etc.
  zondag 22 juli 2007 @ 22:44:52 #194
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_51732855
Hij doet wel veel domme dingen voor een hoog intelligent iemand.
  maandag 23 juli 2007 @ 13:43:37 #195
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_51746157
quote:
Op zondag 22 juli 2007 21:57 schreef Rnnz het volgende:
Ik heb je even een PM gestuurd, want hoewel het niet illegaal is kunnen ze er hier op Fok! wel eens moeilijk over doen
Ikke ook hebbe??
pi_51746453
'Okay, for instance, when creating the song Billie Jean.. I was riding in my car and it started with the bass lick again.. which goes - Michael beatboxt intro van BJ - and on top of that, I hear the chords - tuut, tuuut, tuut, tuuut - then the melody - Michael zingt 'She was more like a beauty queen, from a movie scene.. I said don't mind but what do you mean I am the one - and the lyrics, the strings, the chords, everything comes at that moment like a gift that is put right into your head.. and that's how I hear it'

Rechter: 'you just start singing lyrics?'
MJ: 'absolutely, when I said 'Billie Jean is not my lover', I didn't think about it, it just came and dropped in my ??? at once.. and I loved it, so - Michael moet lachen - .. I drove fast home, and I got on the microphone and put things down.. Then I went into the studio, got the musicians over and gave them all their parts and that's how it's all created. Same thing with other songs I create.
-----------

-verhaal-
Rechter: Mr. Jackson, just answer the question
MJ: I am just trying to tell her the sit....
Rechter: just answer the question
MJ: I am answering the question
Rechter: you're not
MJ: tryin'...
Rechter: you're failin'
MJ lacht (de rechter uit)

----------------------

MJ: okay, Thriller, this is a very famous song from the Thriller album (Michael klinkt heel overtuigend alsof het z'n grootste prestatie is.. XD dat moet je horen om te begrijpen)

----------------------

Vrouw: Mr. Jackson, who owns MJJ productions?
MJ: I do.
Vrouw: and who do you work for, Mr. Jackson?
MJ: who do I work for? :S
Vrouw: yes..
MJ: ehh.. I work for myself

----------------------

Vrouw: now Mr. Jackson, can you read sheet music?
MJ: no, I don't.. neither did Lennon and McCartney.. It's not necessary

Leuk om te horen
pi_51746518
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:43 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Ikke ook hebbe??
even gepm'd.

[ Bericht 36% gewijzigd door Rnnz op 23-07-2007 14:15:05 ]
  maandag 23 juli 2007 @ 14:00:00 #198
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_51746674
quote:
Neither did
MJ gelooft ook dat McCarthy dood is?
Maarre heb je die "Dangerous Copyright Case" ook digitaal?
quote:
http://www.divshare.com/download/1334334-257
"• File not found. Please check your download URL and try again."

[ Bericht 38% gewijzigd door Xaobotnik op 23-07-2007 14:08:19 ]
pi_51747218
Zet je PM eens aan.

MJ bedoeld overigens het songwriters duo Lennon-McCartney, maar dat terzijde En die bestaan dus niet meer.

edit: ik wilde hem dus via PM sturen maar per ongeluk hier. Als je je PM ff aanzet..

[ Bericht 19% gewijzigd door Rnnz op 23-07-2007 14:22:27 ]
pi_51747324
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:32 schreef Rnnz het volgende:
Om de stoker toch even z'n aandacht te gunnen
[..]

- MJ speelt op z'n latere albums ook de meeste instrumenten
- MJ produceert ook z'n eigen albums
- MJ schrijft honderden nummers voor albums waarvan hij later de beste kiest
- MJ ingestudeerd dansen.. laat me niet lachen asjeblieft XD
- MJ heeft geen enkel album gemaakt waar hij alle instrumenten bespeelt
- Quincy Jones was verantwoordelijk voor in ieder geval zijn eerste drie producties (Off the Wall, Thriller en Bad).
- schrijven van honderden nummers (tekst, akkoorden) kunnen veel meer artiesten. Het juist laten klinken is waar de meeste moeten afhaken. Tenzij je bijv. Quincy Jones heb mogen ontarmen, met gelden van de platenmaatschappij.
- in die rehearsal video's op youtube, is ie wel aardig bezig om de pasjes goed te krijgen....

MJ heeft Prince zo hoog in het vaandel staan, hij noemt niet voor niets een kind naar hem.

Vind MJ ook prima te pruimen hoor als popmuzikant. Kheb er zelfs LP's van. Er zijn maar weinig artiesten over van die tijd, die het nog steeds goed doen en muziek kunnen maken en het live ook waar maken. Neem een Madonna, afgrijzelijk hoe ze de helft van haar concerten moet playbacken.

Hopelijk treedt MJ ook gauw weer op. Kunnen we er allemaal weer van genieten en oude herinneringen herbeleven.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')