Prince heeft zijn eerste twee albums zelf ingespeeld, zelf geproduceerd (zijn vader was een muzikant, pianist. Daar heeft hij veel van kunnen leren).quote:Op maandag 23 juli 2007 14:37 schreef Rnnz het volgende:
Trouwens; volgens mij hebben ze beiden veel respect voor elkaar. Prince was fan van de Jackson 5 en MJ, en MJ was laatst nog bij een concert van Prince samen met Chris Tucker. Er is tussen hun zelf nooit rivaliteit geweest volgens Prince.
Ik ben nog steeds benieuwd hoe een gesprek tussen hun zou lopen.
Mwah, m.i. is dat allemaal een beetje opgeblazen.quote:Op maandag 23 juli 2007 14:47 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Prince heeft zijn eerste twee albums zelf ingespeeld, zelf geproduceerd (zijn vader was een muzikant, pianist. Daar heeft hij veel van kunnen leren).
In begin 80 midden 80 is er wel zeker rivaliteit geweest. Ff gegoogled en een stukje gevonden. Hoef ik ut zelf niet te typen:
"Overigens jammer dat Prince niet mee wilde werken aan "Bad".
Michael en vooral Quincy Jones hadden het idee om de koude oorlog tussen de 2 megasterren te doorbreken door "Bad" als een duet op te nemen, en stuurden een demo op.
Prince zijn (diplomatieke) commentaar schijnt iets geweest te zijn als : "ik geloof niet dat ik nodig ben om dit een hit te laten worden".
Dat klopte natuurlijk, maar toch jammer..
Later zou Prince zeggen dat er helemaal geen rivalitiet bestond.
En over het nummer "Bad" zei hij: "de eerste regel van die song is: "you're butt is mine", dus ik zei: "wie zegt dat tegen wie, want je gaat dat niet zeggen tegen mij, en ik ga het zeker net zeggen tegen jou. Dus... daar hadden we een probleem.." _
Waarom heb je het grootste deel van deze tekst rechtstreeks gekopieerd van een reactie op een een andere site? Namelijk: http://www.musicmeter.nl/album/37.quote:Op maandag 23 juli 2007 14:47 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Prince heeft zijn eerste twee albums zelf ingespeeld, zelf geproduceerd (zijn vader was een muzikant, pianist. Daar heeft hij veel van kunnen leren).
In begin 80 midden 80 is er wel zeker rivaliteit geweest. Ff gegoogled en een stukje gevonden. Hoef ik ut zelf niet te typen:
"Overigens jammer dat Prince niet mee wilde werken aan "Bad".
Michael en vooral Quincy Jones hadden het idee om de koude oorlog tussen de 2 megasterren te doorbreken door "Bad" als een duet op te nemen, en stuurden een demo op.
Prince zijn (diplomatieke) commentaar schijnt iets geweest te zijn als : "ik geloof niet dat ik nodig ben om dit een hit te laten worden".
Dat klopte natuurlijk, maar toch jammer..
Later zou Prince zeggen dat er helemaal geen rivalitiet bestond.
En over het nummer "Bad" zei hij: "de eerste regel van die song is: "you're butt is mine", dus ik zei: "wie zegt dat tegen wie, want je gaat dat niet zeggen tegen mij, en ik ga het zeker net zeggen tegen jou. Dus... daar hadden we een probleem.." _
Ik geloof dat dit stukje interview nog wel ergens op Youtube staat.
Net als het legendarische James Brown optreden, waarbij eerst Jackson, en even later Prince (knetter stoned) het prodium op komen en hun ding doen (maar dat heeft weer niet zo veel met dit album te maken).
oh ja.. en Prince schijnt ook een nummer te hebben aangeboden voor dit album. Ik geloof dat het "Wouldn't You Love To Love Me" zou heten. Dit nummer is later ook nog aan Madonna aangeboden (die het ook niet heeft gebruikt overigens)..
Het wilde allemaal niet echt lukken met die samenwerking. 2bad
Quincy Jones schijnt trouwens in een interview te hebben gezegd dat Prince wel bij wat opname sessies van "Off the wall" in '79 aanwezig was (rond hing) in de studio".
En daar heeft Prince gelijk in: you're butt is mine.![]()
Genoeg erover. Zal Prince er niet weer bijhalen.![]()
quote:In begin 80 midden 80 is er wel zeker rivaliteit geweest. Ff gegoogled en een stukje gevonden. Hoef ik ut zelf niet te typen
Klopt dit nummer is gezongen door Taja Sevelle , staat op haar album geproduceerd door prince.quote:Op maandag 23 juli 2007 14:47 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
oh ja.. en Prince schijnt ook een nummer te hebben aangeboden voor dit album. Ik geloof dat het "Wouldn't You Love To Love Me" zou heten. Dit nummer is later ook nog aan Madonna aangeboden (die het ook niet heeft gebruikt overigens)..
quote:Is Michael Jackson being advised by Prince about a career return to music?
It’s probably most unlikely, but the media appear desperate to link MJ and Prince together (they wish).
According to the New York Post: “Prince has been suggesting that Michael play a sequence of unplugged concerts in Las Vegas - just Michael and the microphone. No gimmicks, no costume changes, no smoke or mirrors, just his voice.”
NY Post
Is vind ik zelfs beter dan die met Mick Jagger.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:35 schreef Xaobotnik het volgende:
Er bestaat ook een bootlegversie van 'State of Shock' met MJ & Freddy Mercury. En Rnnz bedankt voor dat audiobestandje. Echt super om te luisteren.
Same herequote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:20 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Toen ik er vandaag dus aan dacht hoe het zou zijn als De Koning Zelve weer optredens zou aankondigen, had ik de stellige overtuiging dat er ook in Nederland gewoon weer een run op kaarten zou ontstaan. Ik slaap voor mijn part de hele nacht niet, dat heb ik verder voor niemand over.
Ierland of Londen mag ook wat mij betreft. Het zal iets lastiger zijn om een kaarten te komen.
Daar zeg je wat. Ik moet m'n conditie maar eens even op peil gaan brengenquote:Op zondag 29 juli 2007 12:22 schreef MJboard het volgende:
Ik vind een nacht voor een postkantoor nog niet eens het ergst. Wat denk je van de hele dag voor het stadion + een zwetend concert erachter aan![]()
Ik loop in september een stevige Dam tot Dam. Dat is het probleem niet.quote:Op zondag 29 juli 2007 12:43 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Daar zeg je wat. Ik moet m'n conditie maar eens even op peil gaan brengen![]()
Ze zouden die Off The Wall tracks 'ownen'quote:Op maandag 30 juli 2007 15:34 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Laten we maar eerst eens wachten op een officieel bericht
niet dat het geen slecht idee is hoor, zou wel vet zijn![]()
Das niet best, was toch wel een goeie impersonatorquote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:15 schreef MJboard het volgende:
Heeft iemand dit al gelezen? Dit is de grootste MJ impersonator, wel triest dit zeg...
http://i209.photobucket.c(...)1forthosewhocare.jpg
Ja, had het al gehoordquote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:15 schreef MJboard het volgende:
Heeft iemand dit al gelezen? Dit is de grootste MJ impersonator, wel triest dit zeg...
http://i209.photobucket.c(...)1forthosewhocare.jpg
Jeetje, mag de verwarming iets omhoog? Het is hier zo koud opeens.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:34 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Ja, had het al gehoord
Boeit me eik vrij weinig. Voor hem 1000 anderen. Hij was wel een goeie, maar toch komt er geen een in de buurt van MJ zelf.
?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:48 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Jeetje, mag de verwarming iets omhoog? Het is hier zo koud opeens.
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:34 schreef Rnnz het volgende:
[..]
?![]()
edit; oh wacht.. ik had dat plaatje nog niet gezien. Ik dacht alleen dat ie zou stoppen.Mijn excuses.
Wat een geweldige demo (+ stem) zegquote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:31 schreef Xaobotnik het volgende:
Iemand deze al eens gehoord:
http://www.youtube.com/watch?v=jhZy8AVs3K4
Demo van 'Give in to me' met een iets andere tekst dan die we op het album en in de clip hebben gekregen. Het gitaarwerk is ook een stuk minder stevig.
Die Pepsi tape heb ikquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:09 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
On The Line is uitgebracht op een cd die in een pakket bij de film Ghost zat. Prachtig nummer inderdaad.
Someone Put Your Hand Out ook niet verkeerd.. op een PEPSI tape.
LINKquote:In 1987, after the release of his milestone albums Thriller and Bad, Michael Jackson went on his first world tour as a solo performer. His Bad World Tour set new standards for the tour business: supported by a bombastic live show, Jackson played 123 concerts attended by a total of 4.4 million fans., inaugurated in September 1987 with fourteen sold-out shows at the Korakuen Stadium in Yokohama, Japan.
Tracklist:
1. Wanna Be Startin' Somethin'
2. Things I Do For You
3. Off The Wall
4. Human Nature
5. Heartbreak Hotel
6. She's Out Of My Life
7. I Want You Back
8. The Love You Save
9. I'll Be There
10. Rock With You
11. Lovely One
12. Working Day And Night
13. Beat It
14. Billie Jean
15. Shake Your Body
16. Thriller
17. I Just Can't Stop Loving You
18. Bad
jah precies, nummers als Another Part Of Me, Dirty Diana, Smooth Criminal, hmm..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:40 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik mis 'Another Part Of Me' ?? Sowieso maar 2 nummers van Bad, die tracklist is niet helemaal jofel.
my badquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
On The Line is geschreven door MJ zelf, alleen geproduceerd door Babyface. Het klinkt wel heel erg als een Bayface-nummer.
Ik haal het uit de credits in het boekje van The Ultimate Collection. Betrouwbaar genoeg toch?quote:
Damn die is echt van een tijd geleden. Oktober afgelopen jaar geloof ik? De schijn werd toen gewekt alsof er een heus interview zou komen, wat in totaal maar iets van 8 minuten heeft geduurd ofzoquote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:44 schreef MJboard het volgende:
Hebben jullie dat filmpje wel eens gezien op MJstar? Van 'Michael in de studio'? Ik zie het nu voor het eerst maar het ziet er goed uit zeg! Ik vind de beats die ik hoor leuk en het ziet ernaar uit dat er echt wat aan komt.
Grappig ook dat Michael vraagt over die camera; what's the price of this thing. Leuk, heb echt zin in een nieuwe cd! Met een dikke video, aarrgghhh!
Geen idee, maar dat zullen er niet veel zijn denk ik. Onze topics ownen gewoonquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:35 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Is er in MUZ eigenlijk een artiest die meer dan 25 topic heeft al? Ben ik wel benieuwd naar.
De energie... geweldigquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:05 schreef Rnnz het volgende:
Speciaal voor Stanley:
Anothert Part Of Me op de BAD World Tour:
http://www.youtube.com/watch?v=kknzQjOen2M
dat die nummer met Freddie Mercury niet uitkomen ligt iig wel aan t MJ kamp, want jaren geleden voor een Freddie Mercury box set hadden ze toestemming gevraagd of die nummers erbij mochten, maar kregen geen toestemming..quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:34 schreef Rnnz het volgende:
Ja, idd.. There must be more to life than this.
Mooi nummer. Een van de nummers die eigenlijk wel gereleased zou mogen worden (samen met For All Time!!!)
Frank Zappa natuurlijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:35 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Is er in MUZ eigenlijk een artiest die meer dan 25 topic heeft al? Ben ik wel benieuwd naar.
Zijn debuut was steengoed en onwijs fris. Dat schiep verwachtingen. Ik heb 'm op LP en luister 'm nog wel eens. Staat ook een mooie versie van Smokey's 'Who's Loving You' op, ook bekend in de uitvoering van de Jackson 5.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:27 schreef nipeng het volgende:
[..]
Frank Zappa natuurlijk.
TTD heb ik dan nou nooit ingeschat als een toekomstige MJ. Die vergelijking is niet eens bij me opgekomen.
Ik wil een BAD 1988 dvd, deze heeft iedere MJ-fan al lang! Bad '88 had tenminste wat nummers van BAD. Gewoon het hele concert van het begin van Moonwalker want die hele film is alleen al cool door de introquote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:11 schreef Euvermaniac... het volgende:
de BAD tour dvd komt dan toch echt uit?!?!
[..]
LINK
[edit]hmm... het kan zijn dat de link niet werkt typ dan bij search op www.play.com het volgende in: Michael Jackson: Bad In Japan en hij staat er wel degelijk tussen, release date: 19/11/2007 [/edit]
Tijdens de uitspraak van de rechtzaak in 2005 schoten we van #4 naar #11 ofzoquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:35 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |