Hehe ach ja, nu weet je iig hoe ik over het MMO genre denkquote:Op donderdag 24 mei 2007 13:53 schreef Ge4ce het volgende:
[..]
Ik bedoelde het eigenlijk ook alleen maar voor verduidelijking.![]()
Je krijgt er dan ook enorm veel content voor terug.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:42 schreef Heintje het volgende:
Daarbij vind ik MMO games te duur.
Het spel zelf is neit goedkoper dan elk ander spel en dan moet je ook nog eens per maand betalen.
wiki zegt over MMORPGS iig het volgende:quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:42 schreef Heintje het volgende:
Waar zit eigenlijk de grens tussen MMO en MO (MP)?
Ik houd ook niet zo van MMO's, ik heb er wel een aantal gespeeld, maar zonder echt goed verhaal, de afhankelijkheid/inlevingsmogenlijkheid van bepaalde medespelers en idd de prijs die je er vaak maandelijks voor moet betalen ben ik er eilk een beetje op uitgekeken.quote:Bij veel genres kan ik me het niet echt voorstellen dat MMO PvP iets te bieden heeft.
Dan kom je toch weer uit op de al bestaande PvP of co-op "SP"
Ik hoop wel dat SP vaker gedaan gaat worden zoals in Gears of War. Dat je het alleen kan doen samen met een bot of met z'n tweeen.
Daarbij vind ik MMO games te duur.
Het spel zelf is neit goedkoper dan elk ander spel en dan moet je ook nog eens per maand betalen.
Klopt misschien, maar als ik mijn backlog ga bekijken heb ik genoeg (budget) SP titels staan die het ook de moeite waard zijn om uit te spelen, en die ik voor een fractie van het bedrag heb gekocht van wat ik maandelijks aan bijv een WoW of een LoTR zou kwijt zou zijn en die ik nu al wegens tijdsgebrek niet spelen kan.quote:Op donderdag 24 mei 2007 15:32 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Je krijgt er dan ook enorm veel content voor terug.
Precies mijn grootste bezwaar, ik was een vrij fanatiek Guildwars speler maar dat staat nu op een laag pitje. GW speelde ik meestal ook voor zeker 80% met computergestuurde compagnons (henchmen en/of Heroes). Waarom? Om dus idd niet al die tijd kwijt te zijn aan het opsnorren van medespelers en het maken van plannen, voor zover dat lukte danquote:Op donderdag 24 mei 2007 12:06 schreef Poit het volgende:
Ik game omdat ik daar zin in heb en dat is tegenwoordig niet meer altijd. Ik zie een maat van me afspraken maken met z'n guild waarbij er 2 uur verbereiding zit in het opsnorren van alle mensen, buffen, reizen etc. naar een draak om vervolgens binnen 2 minuten afgeslacht te worden door een "Leeroy Jenkins" actie.
Daar zitten iig een groot aantal redenen tussen dat ik rpgs liever offline of nog liever tabletop speel.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Precies mijn grootste bezwaar, ik was een vrij fanatiek Guildwars speler maar dat staat nu op een laag pitje. GW speelde ik meestal ook voor zeker 80% met computergestuurde compagnons (henchmen en/of Heroes). Waarom? Om dus idd niet al die tijd kwijt te zijn aan het opsnorren van medespelers en het maken van plannen, voor zover dat lukte dan. Ik heb gewoon geen tijd/zin meer om eerst een half uur bezig te zijn met het vormen van een (op het oog) enigzins gebalanceerde groep om vervolgens de missie/quest/whatever niet te halen omdat:
a) Er al voordat we beginnen iemand AFK is. Betreed je dus je instance en zie je dat er 1 persoon bij het startpunt blijft staan. In een groep van 8 (maximale groepsgrootte in GW) is er vrijwel altijd zo eentje bij.
b) Er altijd wel iemand tussen zit die gewoonweg lomp is en als een kip zonder kop de dichtsbijzijnde vijand aanvalt.
c) Er in de communicatie iets mis is gegaan en blijkt dat mensen niet de juiste "skills" mee hebben genomen waardoor het ipv bloedsimpel ineens verdomd lastig wordt.
d) Er altijd wel minstens 1 persoon is die gedurende de missie (liefst midden in gevecht) gebeld wordt, de deur open moet gaan doen omdat er gebeld wordt, door z'n moeder naar het avondeten geroepen wordt of het gras moet gaan maaien van zijn vader.
e) Je steeds dezelfde figuren moet gaan redden en opnieuw tot leven moet wekken omdat ze, eh, gewoon heel slechte spelers zijn of zoveel "deathpenalty" hebben dat in leven blijven vrijwel onmogelijk is geworden.
f) Degene onder a) genoemd opeens weer achter zijn computer zit en ziet hoe goed het ons vergaan is en daarom denkt dat het laatste stukje ook wel een makkie zal zijn en zich dus op het laatste vaak moeilijkste stuk van de missie gaat gedragen als een persoon genoemd onder b) .![]()
g) er vanwege de bij a) tm f) genoemde redenen er 2 of meer personen uit pure frustratie het spel verlaten hebben.
Mjah, zodra ik zelf in GW het klappen van de zweep een beetje kende en de AI medespelers er in niveau op vooruit gingen heb ik eigenlijk GW voornamelijk als singelplayer RPG gespeeld en het "online" gedeelte vooral gebruikt als ingebouwde chat-client.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Daar zitten iig een groot aantal redenen tussen dat ik rpgs liever offline of nog liever tabletop speel.
Tsja, geen enkel spel in mijn backlog of in de budget-bakken bezorgt mij zoveel uren speel-plezier als WoW.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Klopt misschien, maar als ik mijn backlog ga bekijken heb ik genoeg (budget) SP titels staan die het ook de moeite waard zijn om uit te spelen, en die ik voor een fractie van het bedrag heb gekocht van wat ik maandelijks aan bijv een WoW of een LoTR zou kwijt zou zijn en die ik nu al wegens tijdsgebrek niet spelen kan.
Ah, tabletop RPG. Dat brengt echt de geek in mij naar boven. Als je daar hardcore in kan zijn, dan was ik dat.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Daar zitten iig een groot aantal redenen tussen dat ik rpgs liever offline of nog liever tabletop speel.
Dan moet je wel 4 of 5 man kennen die het spel spelen. IRL ken ik al vast niemand die Guildwars speelt. En 9 van de 10 guilds bestaan uit kleine groepjes waarbij je blij mag zijn als er 10 man tegelijk online zijn. En dan moeten er van die 10 ook nog eens 4 of 5 zin en tijd hebben. Komt bij mij zelden voor.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 07:34 schreef Heintje het volgende:
Je zal toch wel wat mensen hebben die je kent die het ook spelen. Of waar je vaker mee speeld.
Als je dan met een groepje van 4 of 5 man gewoon zorgt dat je goed speeld dan kun je volgens mij al een heel eind komen. Hoe die 3 die er bij komen dan zijn maakt niet zoveel meer uit.
Ik ken wel mensen die WoW, GW enz. spelen en ik heb ze ook wel geprobeerd maar ik speel liever met/tegen een AI die goed gescript is of zoals eerder gezegd, als ik zo nodig met een groepje van 4-5 vrienden wil spelen, werkt een tabletopje ook perfectquote:Op vrijdag 25 mei 2007 07:34 schreef Heintje het volgende:
Je zal toch wel wat mensen hebben die je kent die het ook spelen. Of waar je vaker mee speeld.
Als je dan met een groepje van 4 of 5 man gewoon zorgt dat je goed speeld dan kun je volgens mij al een heel eind komen. Hoe die 3 die er bij komen dan zijn maakt niet zoveel meer uit.
Achja dat vind ik niet een vereiste voor een (M)MO hoor, interactie met anderen is wel tof ofzo maar daar heb ik IRC/MSN wel voor. Ik houd gewoon meer van NPCs waarom een goed verhaal verzonnen is dan dat ik de zoveelste draak van een enemy die ik met vier vrienden verslaan moet. Doe mij dan maar tabletop aangezien ik dan iig weet dat het op een serieuze manier gespeeld word en op het moment dat er dan een mafkees is die het leuk vind om op een horde vijanden in te lopen, ven ik ook niet te beroerd om een horror of paralyze op hem te casten om veilig te kunnen vluchten.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 23:04 schreef Heintje het volgende:
Gears of war speel ik eigenlijk altijd met de zelfde mensen online.
Die mensen ken ik trouwens alleen maar van FOK! en daarna van Xbox Live. Maar dat speeld toch wel leuk en gezellig zo.
En je leert elkaar ook een beetje kennen zodat je het niet alleen maar over het spel hoeft te hebben maar dat je ook eens over andere dingen kan praten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |