Beste Lezers,
Iets zit mij niet lekker!
Een vriendin van mij die naar een zwaar Gereformeerde kerk gaat is onlangs naar een parenclub geweest(denk ik).
Ik schrok hier best van toen ik hier achterkwam, ze verlulde zich eigen en ben haar een beetje in de gaten gaan houden. Omdat ik niet getrouwd ben sluit haar man mij een beetje buiten. Dus afgelopen week mocht ik weer niet op een vrijdag komen want een ander stelletje goeie vrienden van hun kwamen weer op bezoek (trouwens laatste tijd erg vaak) Mijn vriendin vertelde mij dat hun eventjes zouden langs komen en dat haar man had gezegd van "laat haar maar andere keer komen" Dus ik dacht van nou jammer het gaat de laatste tijd vaak zo maar goed. Zelf woon ik 10km bij haar vandaan maar was per toeval bij een tante van me op bezoek die bij haar in het dorp woont. Het was zo gezellig bij me tante dat ik pas om 03:00 s'nachts naar huis ging en dat op een vrijdag. Dus ik dacht ach ik rij door haar straat en zag dat hun nog bezoek hadden van dat stelletje want alle auto's stonden er gewoon. Vreemd vond ik ook dat al hun gordijnen naar beneden waren? Normaal gebruik ze die nooit en echt geloof me ik ken haar al 20 jaar. Dus ik dacht van he?? ik parkeerde de auto iets verderop en liep naar dat huis, en hoorde dat er muziek aanstond toen ik in de tuin stond. Dus ik kijk door een kier naar binnen zie ik helemaal niemand zitten, dacht he hoe kan dat. Opeens ging boven 10 min later de slaapkamer raam open, lamp aan..... ik schrok?? dus liep snel de tuin uit en bleef achter een boom staan. Ik zag dat ze met ze allen van boven kwamen en me vriendin had de ochtendjas aan, doet ze normaal nooit als ze bezoek heeft trouwens ik ken haar zo goed! maar krijg nu me twijfels. Dus de volgende dag zag ik haar en zei, en tot hoe laat was je bezoek geweest, zegt ze oohh niet lang een uurtje ze gingen al om 23:00 naar huis????
Nu zit ik hier best mee. Ik ga zelf ook naar een kerk maar niet zo zwaar als die van hun. Ik heb het er met een vriend van mij over gehad en die vertelde mij juist dat er veel mensen die bij een Gereformeerde kerk zitten (jonge stelletjes) naar een parenclub gaan. Ook stelletjes onderling houden vaak bij elkaar thuis van dit soort partijtjes. De laatste paar maanden gaan hun zaterdags altijd weg, weet niet waar me vriendin zegt telkens ben bij me ouders op bezoek geweest. Nou ik kwam haar broertje tegen die nog thuis woont, die vertelde mij dat zijn eigen zus al meer dan een half jaar nooit op een zaterdag bij hun thuis is geweest???? Ik snap dat niet, hoe kom ik hier nu achter of dit allemaal echt is, ik weet dat ze het mij nooit zal vertellen. Maar het is me allerbeste vriendin en ik weet ze kan het me eerlijk vertellen, hoe moet ik dit nu vragen??
Ik zit hier echt mee, ik kan het niet geloven, waarom moet ze al liegen dat hun maar tot 23:00 zijn gebleven terwijl ik toch met me eigen ogen zag dat hun daar tot 03:00 s'nachts op bezoek waren.