abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49706401
Ik, een armoedige student alias pauper, heb een behoorlijke korting bedwongen bij de lokale Appie.

Dit houdt in dat voor 5 pakken spinazie crème slechts 70% van het normale prijs hoefde neertellen. Nu wilt het geval dat hier zonet stroomuitval plaatsgevonden heeft, en niet zo'n beetje ook: 8 uur maar liefst .
M'n onschatbare pakken spinazie crème zijn ontdooid. Zuinig als ik ben, wil ik ze dus weer gaan invriezen.

Echter, op de verpakking staat: "Na ontdooien niet invriezen". Wat gebeurt er dan als ik ze weer ga invriezen? Wordt de smaak aangetast, ofzo .

Dit omdat er me iets vaags bijstaat dat spinazie na 2x in de magnetron giftig wordt .
pi_49706452
de kwaliteit gaat gewoon achteruit
pi_49706465
Dat schijnt tegenwoordig toch weer te mogen ? Ik meende dat vroeger idd werd afgeraden om dat te doen, maar dat het kortgeleden weer ontkracht is.
It's my party and I'll cry if I want to.
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:07:15 #4
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_49706646
Geheel op eigen risico:

Wanneer een product ontdooid is, d.w.z. een temperatuur van +6 °C bereikt heeft, gaan de bacteriën die, dankzij het diepvries-proces ingeslapen waren, ontwaken en zich snel vermenigvuldigen door gebruik te maken van de voedingsstoffen in het water.

Hierdoor is er een verhoogd risico voor voedselvergiftiging of voedsel-
infectie. Het voedingsmiddel zal er dus nog eetbaar uitzien maar er zijn wel degelijk bacteriën aanwezig.

Het herinvriezen van het levensmiddel zal het product dus niet "veilig" maken.

Mag herinvriezen dan nooit ?

Wanneer je absoluut zeker bent dat het product niet boven +6°C werd bewaard (bijvoorbeeld bewaring van een overschot in de koelkast gedurende 24 uur) kan het product terug worden ingevroren, gebruik makend van de snel-invries-stand als de huishouddiepvries deze optie bezit.

Op die manier blijft een veilig product verzekerd. Uiteraard zal je ook moeten inboeten bij herinvriezen op smaak en textuur van het product.
pi_49707011
Volgens mij vormt zich in spinazie nitriet, dat kankerverwekkend is, en daarom mag je het niet opnieuw invriezen. Ook als je eenmaal spinazie opgewarmd hebt, mag je het eigenlijk niet opnieuw doen.

Maar, studenten hebben een ijzeren maag, dus ik zou me er niet zo druk over maken!
pi_49707261
Nou ik heb een tijdje terug bij de keuringsdienst van waarde gezien hou dat gaat met groente.. eerst worden ze in principe ingevroren, dan worden ze vervoerd, ontdooid, opnieuw ingevroren en dan komen ze bij de mensen thuis die het respectievelijk ontdooien en opeten.. het is dus wsl al een keer ontdooid en opnieuw ingevroren, of het kwaad kan dit te herhalen durf ik neit te zeggen...
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:22:33 #7
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_49707263
Spinazie is net als postelein en andijvie 1 van die groenten die "gevaarlijk" worden bij hergebruik of her-invriezen door idd de nitriet.
Er zijn vroeger nog wel eens wat kinderen/babys aan dood gegaan(!) door zuinige ouders die een groot potje spinazie kochten (van bv Nutricia) en dat in 2 delen aan hun kind voerde en dus tussen tijds het geopende en opgewarmde potje in de koelkast bewaarden.

Ik zou de gok niet nemen.
Schade door stroomuitval is, indien de oorzaak ligt bij de stroomleverancier, te claimen bij je energie maatschapij.
Ik zou er een foto van nemen en proberen te claimen.
pi_49707285
wat kost een pak spinazie nou?
drink dan wat minder bier.
gooi weg die zooi
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_49707327
Daar moet je volgens mij serieus me uikijken...
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:26:30 #10
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_49707442
Ik denk dat je het vrij snel door hebt als het niet meer te vreten is.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:27:57 #11
124403 UZN
Hello world!
pi_49707498
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:03 schreef AudreyHepburn het volgende:
Dat schijnt tegenwoordig toch weer te mogen ? Ik meende dat vroeger idd werd afgeraden om dat te doen, maar dat het kortgeleden weer ontkracht is.
Ah. Ik lees een uitdaging voor de TS

Laat ons, desnoods via de nabestaande, even weten hoe alles gelopen is
  woensdag 23 mei 2007 @ 23:28:49 #12
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_49707545
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:22 schreef robber57 het volgende:
Spinazie is net als postelein en andijvie 1 van die groenten die "gevaarlijk" worden bij hergebruik of her-invriezen door idd de nitriet.
Er zijn vroeger nog wel eens wat kinderen/babys aan dood gegaan(!) door zuinige ouders die een groot potje spinazie kochten (van bv Nutricia) en dat in 2 delen aan hun kind voerde en dus tussen tijds het geopende en opgewarmde potje in de koelkast bewaarden.

Ik zou de gok niet nemen.
Schade door stroomuitval is, indien de oorzaak ligt bij de stroomleverancier, te claimen bij je energie maatschapij.
Ik zou er een foto van nemen en proberen te claimen.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_49707577
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:23 schreef MissyMirjaM het volgende:
wat kost een pak spinazie nou?
drink dan wat minder bier.
gooi weg die zooi
ja dat is 50 cent x 30 procent x opnieuw invriezen en geknoei
Gooi weg die meuk joh
pi_49710701
Je kunt zo'n beetje alles opnieuw invriezen behalve spinazie!! Niet doen dus.
  donderdag 24 mei 2007 @ 02:04:53 #15
121890 M42
I Love Techno!
pi_49711441
Dit kan je niet meer invriezen, je zegt zelf dat je het goedkoop gekocht hebt. Weggooien dus en eventueel een uurtje langer werken voor die pakken spinazie
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
  donderdag 24 mei 2007 @ 08:47:15 #16
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_49713500
het kan wel, maar ik zou het daarna maar niet meer eten als ik jou was..
  donderdag 24 mei 2007 @ 16:34:38 #17
180728 Klippan
Bank dus..
pi_49730079
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 23:03 schreef AudreyHepburn het volgende:
Als je iets ontdooit en weer invriest, gaat de kwaliteit wat achteruit.
Het is alleen zo dat het voor 1 keer wel kan, als je het maar niet vaker doet.
Bijvoorbeeld vlees bij de slager of supermarkt komt bevroren aan, wordt ontdooit verkocht.
Dan is het ook geen probleem, want je vriest het thuis weer in.
It's not God I dislike, it's the fanclub I hate
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:19:00 #18
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_49731714
Ach, je kent ons nummer he....
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:24:21 #19
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_49731901
Nodig vrienden uit en eet vanavond die vijf pakken op. Spinazie Creme van de AH ! gisteren nog op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')