quote:Op zondag 27 mei 2007 17:31 schreef CollinDH het volgende:
@Renesite:
Ja, da's ook mogelijk, jouw tekening zou staan voor een bad van ongeveer 190x80. Je hebt alleen de wastafel verkeerd om getekend.![]()
@RealZeus:
Dus jouw hoofdtoilet is ook geen zelfstandige ruimte meer ? Weet jij of dat eigenlijk wel mag volgens het huidige bouwbesluit ? (hoofdstuk 4.7)
Ik kan er niks over vinden. En ik ga niet weer verbouwen.quote:Op zondag 27 mei 2007 17:31 schreef CollinDH het volgende:
@RealZeus:
Dus jouw hoofdtoilet is ook geen zelfstandige ruimte meer ? Weet jij of dat eigenlijk wel mag volgens het huidige bouwbesluit ? (hoofdstuk 4.7)
Meeste tegels in een bouwmarkt zijn B-keuze , wil niet zeggen dat ze slecht zijn , maar meestal zit er nog wel eens een paar mm verschil in.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:03 schreef Forno het volgende:
Ik heb geen ervaring met welke tegels what-so-ever, maar waarom zouden bouwmarkttegels niet goed zijn? Ze voldoen waarschijnlijk prima in een badkamer. Je moet ze natuurlijk wel conform opgave leverancier aanbrengen/verlijmen, anders scheurt zelfs de duurste tegel. Maar dat lijkt me logisch.
De wanden van een badkamer zijn gebonden aan een bepaalde waterdichtheid tot een hoogte van 2,1 meter (een toilet tot 1,2 meter). Dat staat in de NEN 2778 en is dus wettelijk verplicht.
Bijna alle tegels hebben die waterdichtheid van nature. Ik weet niet precies hoe het met stucwerk zit. Het zal vast kunnen met enige kunst en vliegwerk. Ik heb er geen ervaring mee, maar lijkt het me geen duurzame oplossing. Er hoeft waarschijnlijk maar 1 scheurtje, kras of deuk in het stucwerk te komen en er kan vocht in de wanden trekken. Ik zou er gewoon tegels in gooien.
Klinkt als een goed/mooi/leuk plan voor het plafond!!quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:23 schreef CollinDH het volgende:
Als het goed is komt deze week een bijklussende badkamerbouwer langs om samen het renovatieplan verder uit te werken.
Plafond is nu 270cm hoog, beton en bladderd flink af (3 jaar geleden geschilderd) Een verlaagd plafond van hardhouten latten op ongeveer 245cm lijkt mij duurzamer en bovendien leuker. Daarin wat licht en daarboven de ventilatie en verwarmingsbuizen.
[afbeelding]
Met kieren ertussen, maar smallere nieuwe latten zonder schroeven. Of stroken multiplex.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |