Nou dames, interessant of eng?quote:In de Verenigde Staten is een pil goedgekeurd die de menstruatie stopzet. Dat meldt het Amerikaanse ministerie van gezondheid.
Ook in Nederland
De pil zou niet schadelijk zijn voor de gezondheid. De pil, Lybrel genaamd, is vanaf juli in de VS te krijgen en zal naar verwachting een miljardenomzet genereren. De fabrikant wil de pil volgend jaar ook in Nederland op de markt brengen.
Positief
In de Verenigde Staten zijn de reacties overwegend positief. De nieuwe pil maakt ook een einde aan de ongemakken die bij menstruatie horen. Artsen hebben gepleit voor meer onderzoek naar de gevolgen van het gebruik van de pil.
Ik ookquote:Op woensdag 23 mei 2007 19:32 schreef GlazenKaak het volgende:
Oooh dat wil ik! Maar ik slik sowieso de pil door, dus ik word maar een paar keer per jaar ongesteld. Heerlijk
Bronquote:The Food and Drug Administration (FDA) in the United States is about to approve a birth control pill with a double whammy.
The contraceptive pill Lybrel has the added effect of suppressing a woman's periods altogether and can be taken continuously.
The drug eliminates a woman's period for as long as they remain taking it.
Lybrel which is manufactured by Wyeth is the first pill that can be taken continuously - standard birth control pill contain 21 daily active pills and seven sugar pills in order to reflect a woman's monthly period.
If Lybrel is approved it will be the fourth approved drug which affects the menstrual cycle.
Others include Yaz and Loestrin 24, which shorten menstrual periods to less than three days and Seasonique which limits periods to just four times in a year.
Lybrel contains the lowest dose permissible of the two main hormones that are used in birth control, ethinyl estradiol and levonorgestrel and the pill reputedly reduces many of the symptoms related to periods including bloating and irritability.
According to the drug company in clinical trials of Lybrel 59 percent of women stop bleeding, while some 18 percent stopped the drug because of spotting.
Surveys indicate that an increasing number of women want to control and have the option of limiting their monthly periods and analysts are predicting a tremendous demand for such drugs.
Er zijn genoeg vrouwen die in de eerste maanden van hun zwangerschap gewoon ongesteld worden. Niks 'absolute zekerheid' dus.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:36 schreef Neenetje het volgende:
Prettig.. Ik zou het zeker overwegen.
Alleen vervelend dat je niet die absolute zekerheid hebt van niet-zwanger zijn die je wel hebt als je tussentijds ongesteld wordt.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er zijn genoeg vrouwen die in de eerste maanden van hun zwangerschap gewoon ongesteld worden. Niks 'absolute zekerheid' dus.
Ik ookquote:Op woensdag 23 mei 2007 19:43 schreef MaLo het volgende:
[..]Ik ben ook de eerste maand van mijn zwangerschap gewoon ongesteld geworden.
Hmm.. dat is waar.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er zijn genoeg vrouwen die in de eerste maanden van hun zwangerschap gewoon ongesteld worden. Niks 'absolute zekerheid' dus.
Nee, volgens mij heb je juist niet die hormoonvrije week.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:44 schreef djenneke het volgende:
Ik zie weinig verschil met een gewone pil, behalve dan dat je zeven dagen lang hormoonvrij bent, en toch niet ongesteld wordt...
Wat is 'gewoon' ongesteld? Dat zijn zeker vrouwen die sowieso maar 3 druppels per periode verliezen ofzo. Ik verlies zodanig veel bloed en stolsels (sorry) dat ik toch wel echt 100% zeker weet dat ik dan niet (meer) zwanger ben...quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik verwacht dat je dat met deze pil juist niet hebt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:46 schreef cinnamongirl het volgende:
Vraag me af het werkt, als ik de 'gewone' pil doorslik, krijg ik na een paar maanden geheid doorbraakbloedingen. En dat gebeurt op onvoorspelbare momenten, niet cool dus...
quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik verwacht dat je dat met deze pil juist niet hebt.
quote:According to the drug company in clinical trials of Lybrel 59 percent of women stop bleeding, while some 18 percent stopped the drug because of spotting.
Als je de pil slikt ben je sowieso niet echt ongesteld, maar heb je alleen een ontrekkingsbloeding en die biedt dus geen 100% uitsluitsel over zwangerschap. Bovendien zijn er ook vrouwen die gewoon ongesteld blijven worden als ze zwanger zijn.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:36 schreef Neenetje het volgende:
Prettig.. Ik zou het zeker overwegen.
Alleen vervelend dat je niet die absolute zekerheid hebt van niet-zwanger zijn die je wel hebt als je tussentijds ongesteld wordt.
En uiteraard wat hierboven gezegd wordt. Ik zou eerst precies willen weten hoe het werkt.. En wat het precíes doet.
Ja, en hoe is dat in verhouding tot doorslikken van een gewone pil?quote:
Ik hoorde wel dat er een verschil zou zijn tussen ongesteld zijn en niet zwanger zijn en ongesteld zijn en wel zwanger zijn... En dan voornamelijk in hevigheid.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:49 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Als je de pil slikt ben je sowieso niet echt ongesteld, maar heb je alleen een ontrekkingsbloeding en die biedt dus geen 100% uitsluitsel over zwangerschap. Bovendien zijn er ook vrouwen die gewoon ongesteld blijven worden als ze zwanger zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |