quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:54 schreef maaike1987 het volgende: ![]()
maagd zijn is gewoon een begrip, gebruikt dat meisje tampons dan is ze haar" maagdenvliesje" al lang kwijt.
Maagd zijn betekent alleen dat je nog nooit een penetratie hebt meegemaakt
Goh en ik altijd maar denken dat je nog maagd bent zolang je geen sex (in de breedste zin van het woord) hebt gehad. Volgens mij is het idee van penetratie juist bedacht door al die vrouwen die maagd willen blijven voor het huwelijk. Dus alles mag (incl. anaal) zolang er maar geen vaginale penetratie is...beetje onlogisch.
Als ze zichzelf echt willen "bewaren" voor hun man, hoor je je toch helemaal in te houden?
Maar goed, het klopt, maagd zijn betekend niet meer dan dat er geen vaginale penetratie is geweest. Het verhaal van de bloedende maagdenvlies als bewijs is allang achterhaald, omdat 1. lang niet iedereen bloed en 2. een maagdenvlies van heel veel dingen kan scheuren. Daarom zijn er zoveel moslimvrouwn die bij de gyneacoloog hun maagdenvlies laten herstellen, dit betekend dat er een hechting van binnen wordt gezet zodat het zeker gaat bloeden de 1e keer.
Ik ben het misschien niet eens met jou, en jij bent het misschien niet eens met mij. Maar laten we het daar dan over eens zijn.