abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49671574
[weg, op de man spelen is wel heel zwak]

[ Bericht 94% gewijzigd door BE op 23-05-2007 07:17:35 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 23 mei 2007 @ 01:00:34 #102
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49671595
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:32 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

En aan "vlees en bloed" doe ik niet. Ik ben meer van "ziel en geest".
Mooi verwoord
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 23 mei 2007 @ 01:02:46 #103
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49671649
[reactie op edit]

[ Bericht 97% gewijzigd door BE op 23-05-2007 07:18:33 ]
pi_49671658
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:57 schreef yvonne het volgende:
Om af te sluiten, bedjestijd, ik zou werkelijk alles, maar dan ook alles doen om m'n kind terug te krijgen. Het kind heeft anderhalf jaar bij z'n natuurlijke ouders gewoond, de ouders hebben jaren gezocht tot godbetert hun geld op was.
Het kind is onrechtmatig ontnomen, het kind is onrechtmatig verkregen.
pi_49671659
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:37 schreef Leah het volgende:

[..]

Zo hee... ga jij ff hoog van de toren.
Zoals steeds weer, het was imo een respectvolle, inhoudelijke discussie. Die jij verkloot.
Maar nu ga ik naar bed, hoe DURF je mij, en anderen, aan te vallen op hun moederschap! Sukkel dat je d'r bent. Echt, ongelofelijke sukkel dat je d'r bent.
gebeurt andersom elders ook, hoor
quote:
Ja van mij ook, dat mensen die zich "ouder" noemen hun eigen belang laten prevaleren boven het emotioneel welzijn van hun bloedeigen kind. JIJ hebt geen rechten, je kind heeft godverdomme rechten.
dus tja...

moet mezelf dan ook maar niet langer 'ouder' noemen dan, zeker

slaap lekker, echte ouders, deze ontaarde moeder gaat slapen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49671699
Het kind heeft anderhalf jaar bij z'n natuurlijke ouders gewoond, de ouders hebben jaren gezocht tot godbetert hun geld op was.

Ik vind het best ik ga plat **weg**

[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 23-05-2007 07:20:40 ]
  woensdag 23 mei 2007 @ 01:08:29 #107
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49671748
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 01:05 schreef desiredbard het volgende:
Het kind heeft anderhalf jaar bij z'n natuurlijke ouders gewoond, de ouders hebben jaren gezocht tot godbetert hun geld op was.

Ik vind het best ik ga plat **weg**
[reactie op edit weg]

[ Bericht 31% gewijzigd door BE op 23-05-2007 07:20:15 ]
pi_49671843
Als de pleegouder in alle eerlijkheid geadopteerd hebben is dit ook zwaar voor hun natuurlijk

Maar je zal je toch maar jaren afgevraagd hebben wat er van je kind geworden is.
Het kind dat je (zeker zoals in die landen in 99% van de gevallen) aan de bort gehad hebt voor minimaal een jaar, en waar dus een band mee bestaat, die zeker meer is als een bloedband....
En zoals gezegd:

woensdag 23 mei 2007 @ 02:07:15 #109
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49672540
topic met potentie jammer dat er weer direct gescholden moet worden, en domme loze opmerkingen gemaakt worden.

ik weet niet wat ik zou doen, zoals Leah al eerder verwoorden, je kunt van alles nu zeggen dat je zou doen, maar als puntje bij paaltje komt dan reageer je in zo;n situatie toch anders denk ik.

daarbij desirebard, voor elke daad valt iets te zeggen, het afstaan, het behouden.. elke daad wordt uit moederliefde gedaan.
Dat het niet altijd de beste/eerlijkste/whatever dan ook oplossing is staat los van het feit of iemand wel of niet heel veel van zijn haar al dan niet adoptief kind houdt.

daarbij de sociale dienst let niet op kindjes die is er voor uitkeringen en dat soort meuk

[reactie op edit]

jammer dat jij niet schijnt te kunnen accepteren dat andere mensen ook andere meningen toebehoren.
mooi toch? om nou direct te gaan schelden en vingertjes wijzen heb niemand wat aan

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 23-05-2007 07:21:15 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 07:15:55 #110
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49673286
ik denk dat er in deze situatie alleen maar verliezers zijn.
de ouders die hun kind hebben moeten missen, de adoptieouders die hun geadopteerde kind nu dreigen te verliezen en het kind.
het kind zal ooit te horen krijgen dat hij gejat is van zijn eigen ouders en dat ze naar hem gezocht hebben en hem zelfs gevonden hebben. hoe zal hij dan reageren?
ik kan en wil er geen oordeel over geven, het zal je maar gebeuren.
pi_49673555
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 01:14 schreef desiredbard het volgende:
Als de pleegouder in alle eerlijkheid geadopteerd hebben is dit ook zwaar voor hun natuurlijk
HÉHÉ!
quote:
Het kind dat je (zeker zoals in die landen in 99% van de gevallen) aan de bort gehad hebt voor minimaal een jaar, en waar dus een band mee bestaat, die zeker meer is als een bloedband....
Jij wist op je 9de nog van je eerste anderhalf jaar?
quote:
Ja, dat is het probleem nou juist. Maar een kind is geen auto, het gaat een ontwikkeling door als het 6 jaar bij een ander is en daar als peuter is gekomen. Het kind weet niet beter of de Nederlandse ouders zijn z'n ouders.
pi_49673625
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:50 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Hoe durf je de indiase ouders aan te vallen op hun OUDERSCHAP
Dat doet niemand. Hoogstens Artishock met z'n theoriën dat de Indiase ouders te emotioneel zijn om een kind op te voeden, waar ik het absoluut mee oneens en.
pi_49673643
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:57 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Dat kind kan nu nog terug...dan vergeet ie zijn adoptieouders snel genoeg
OMG.

Het kind is nu 9.
pi_49673721
Weet je wat ik zo jammer vind aan ditsoort discussies met desiredbard, dat het schijnbaar niet mag dat je een andere mening hebt.
Ik zou écht niet weten wat ik zou doen in zo'n situatie, omdat ik (ik geloof dat Leah het al eerder zei) niet in die situatie zít. En dit is zo heftig, dat je niet van te voren kunt bedenken hoe je zou reageren.
Ik kan wel voor allebei de kanten sympathie opbrengen, maar ik sluit me verder aan bij Lady wrb.
pi_49673745
Kijk eens op Vermist.nl. en dan bij het 'tabje' kinderen.

Het enige wat die over het algemeen vaders dus hoeven doen, is hun kind meenemen en zorgen dat ze het minstens 3 jaar of zo bij de moeder vandaan houden, dan kan hij het lekker bij zich houden in Verweggistan, want anders is het niet in het belang vh kind.

Als een Nederlands kind weggehaald wordt bij de vader in Libanon, nadat ze 2/3 jaar de moeder niet meer gezien hebben, er een interventie komt vd Nederlandse ambassade en minister Bot vinden we het allemaal prachtig.
"Ja, maar die kinderen waren groter en hadden het niet naar hun zin" ..... Nee, omdat de moeder kontakt kon houden enigzins met die kinderen.
Er zijn echter veel kinderen weggehaald bij hun moeder door een vader van buitenlandse komaf, voor wie er geen enkel kontakt mogelijk was en is, en die kinderen vergeten hun moeder dus echt wel met de jaren.
Ook maar laten dan? Want het is in het belang vh kind, ongeacht hoe ze bij de moeder is weggehaald, ongeacht het eindeloze gemis en verdriet van de moeder?

Men gaat er vanuit dat het kind het in het land van herkomst slechter zal hebben dan het 't hier heeft.
Dus een Nederlands kind dat geroofd wordt en verkocht aan een rijk maar kinderloos echtpaar in een westers land ook maar laten dan?

Deze ouders hebben hun kind anderhalf jaar bij zich gehad. Anderhalf jaar!!!!!!!!!!! Denk eens aan je eigen kind , anderhalf jaar, net leren lopen, de eerste woordjes al gezegd, mama papa, en dan is het weg, ineens, zomaar......

Als ik nu zou horen dat mijn ouders wisten dat ik gestolen was, en mijn biologische ouders ontmoet hebben, maar hen met lege handen terug hebben laten gaan, en mij alleen dat verteld hebben wat in hun ogen zogenaamd genoeg was voor mij om te weten, zou ik het ze nooit vergeven.
Alsof hun idee van "genoeg zijn voor mij om te weten" niet ook eigen belang is, begrijpelijk eigen belang, maar wel dát.

Ontvoerders van het Portugese meisje, hou vol!
Het kind is nu 3, dus hooguit 2 jaar het weten te rekken en het kind hoeft niet meer terug, tegen die tijd is ze haar ouders vergeten .
  Admin woensdag 23 mei 2007 @ 08:30:24 #116
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49673889
@ Milagro
!

Picture this, een 2e Dutroux,
jarenlang kinderen in kelders voor eigen genot.

Kind hoeft niet terug, het heeft nu een band met de ontvoerder
En ja, ik chargeer!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_49674026
Dat is idd wel erg gechargeerd

Maar neem nu Madeleine, waarvan er nu berichten zijn dat ze in Marokko gezien is, als zij pas over 2 jaar teruggevonden wordt in idd een Marokkaans bergdorp, Berbers sprekend en traditioneel gekleed, ook maar daar laten dan?

We leven allemaal zooooooooo mee met de ouders, want stel je toch eens voor!
Nou, over 2 jaar kunnen de ouders maar beter , in het belang vh kind ophouden met zoeken en hopen, want stel dat ze het kind gezond en wel vinden, dan zou het haar hele leventje maar op de kop zetten.
  woensdag 23 mei 2007 @ 08:41:58 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49674067
Mijn eerste reactie was ook: Terug!
En mijn tweede ook nog wel geloof ik.
Natuurlijk gaat het om het belang van het kind, maar het is niet zozeer gezegd dat hier in NL blijven 'het beste' is.

En het is heel erg vreselijk verschrikkelijk voor de adoptie-ouders, maar het is nou eenmaal niet anders.

Het voorbeeld van Madeleine is een hele goeie vind ik. Als zij nou over 3 jaar gevonden wordt? Laten zitten waar ze zit?
Oh nee, dat is heel anders natuurlijk, haar ouders zijn geen inboorlingen uit het onderontwikkelde India.
  Admin woensdag 23 mei 2007 @ 08:42:58 #119
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49674086
En toch en toch, een nederlands ontvoerd kind wordt teruggevonden in Oezbekistan, zelfde scenario, hoe zou men dan reageren?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_49674177
Ik moet zeggen dat ik redelijk geshockeerd ben van de bende moraalmoeders hier , en ik zou deze moeders eens willen zien als ze hun ontvoerd kind na vier jaar terugvinden

Mijn oudste dochter is een jaar en vier maanden, ik kan je verzekeren dat als iemand haar van me steelt, ik haar zal proberen te vinden tot mijn laaste snik (dit geldt ook voor mijn dochter van 3 maanden uiteraard).

"Het belang van het kind", My ass, waarom is het belang van het kind zoveel meer waard als mijn belang, ik ben evenveel mens als mijn kind hoor, ik heb ook rechten. Ik heb mijn kind niets misdaan, en niemand had mijn kind mogen ontvoeren.

Als er geen enkele aanwijzing is dat dit kind niet bij zijn biologische ouders zou kunnen functioneren, vind ik dat dit kind hoort bij zijn biologische ouders.

Ik heb hier het voorbeeld gelezen van baby Donna. Wel, ik hoop van ganser harte dat dit meisje teruggaat naar haar biologische vader, nog liever vandaag dan morgen. De huidige "ouders" van baby Donna hadden dergelijke risico's kunnen voorzien toen ze hun baby kochten van een geflipte draagmoeder via het internet.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_49674563
Mijn kind is mijn alles, mijn leven. Als ze ontvoerd zou worden ongeacht op welke leeftijd dan zal ik er alles voor doen om haar terug te krijgen. Mijn kind, door mij op deze wereld gezet omdat ik van haar met heel mijn hart en ziel houdt. Iemand anders die haar zou opvoeden in de jaren dat er gezocht wordt kan best van haar houden als of ze haar eigen vlees en bloed was/is maar jammer voor hun gevoelens. Het gaat om mijn kind en mij. Daar komt niemand tussen. Heeft niks met inkomsten of afkomst te maken.
pi_49675248
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
Iemand anders die haar zou opvoeden in de jaren dat er gezocht wordt kan best van haar houden als of ze haar eigen vlees en bloed was/is maar jammer voor hun gevoelens.
En de gevoelens van het kind?
pi_49675297
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:07 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mijn kind is mijn alles, mijn leven. Als ze ontvoerd zou worden ongeacht op welke leeftijd dan zal ik er alles voor doen om haar terug te krijgen. Mijn kind, door mij op deze wereld gezet omdat ik van haar met heel mijn hart en ziel houdt. Iemand anders die haar zou opvoeden in de jaren dat er gezocht wordt kan best van haar houden als of ze haar eigen vlees en bloed was/is maar jammer voor hun gevoelens. Het gaat om mijn kind en mij. Daar komt niemand tussen. Heeft niks met inkomsten of afkomst te maken.
Dat is precies mijn idee ook..
this bitch bites
pi_49675355
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:40 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

En de gevoelens van het kind?
nu of over 10 jaar?

Ja schat, je biologische ouders stonden destijds hier aan de deur, na een 2 jarige zoektocht hebben ze je weten te traceren, al hun spaargeld op, hun gezondheid fragiel door alle verdriet en ellende, maar oh wat waren ze intens gelukkig, je had je moeder moeten zien!!!!!, maar gelukkig hebben wij, je ouders, vooral jouw belang vooropgesteld en ze weer naar huis gestuurd, met een ingelijste foto, dat wel,.... en dat jouw belang toevallig samenvalt met het onze, tja, kunnen we ook niets aan doen!

nee, ik zou alls 17 jarige dat ech heel tof vinden
pi_49675357
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 08:47 schreef petitlapin2 het volgende:
"Het belang van het kind", My ass, waarom is het belang van het kind zoveel meer waard als mijn belang, ik ben evenveel mens als mijn kind hoor, ik heb ook rechten.
Ouderschap draait toch om het kind?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')