abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:52:56 #26
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49669711
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:50 schreef yvonne het volgende:
Even wachten,
m'n kind is gestolen en ik ben al 6 jaar lang geen mens meer van verdriet en onzekerheid, na 6 jaar krijg ik te horen dat eindelijk, eindelijk MIJN kind terecht is, weliswaar aan de andere kant van de wereld maar terecht.
Het spijt me toch zeer, dan heb ik met adoptie ouders op dat moment toch mooi niks te maken en wil ik MIJN kind terug.
En met de gevoelens van je inmiddels 6-jarig kind dat je wegrukt bij de enige ouders die hij of zij ooit heeft gekend heb je op dat moment ook niks te maken?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_49669736
quote:
Even wachten,
m'n kind is gestolen en ik ben al 6 jaar lang geen mens meer van verdriet en onzekerheid, na 6 jaar krijg ik te horen dat eindelijk, eindelijk MIJN kind terecht is, weliswaar aan de andere kant van de wereld maar terecht.
Het spijt me toch zeer, dan heb ik met adoptie ouders op dat moment toch mooi niks te maken en wil ik MIJN kind terug.
Trekt een Pilsje open
Dank jewel Yvonne
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_49669753
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Het gaat ook om het kind, ja.
Maar er zullen deskundigen zijn die zeggen dat ze hier beter af is, er zullen deskundigen zijn die zeggen dat ze daar beter af is.
Geef eens 1 goede reden waarom deskundigen dat laatste zouden zeggen. En dan in belang van het kind.
quote:
Ze heeft hier 4,5 jaar gewoond en het lijkt me helemaal niet onmogelijk om het kind dan weer naar India te laten gaan. Als je ziet tot op welke leeftijd je een kindje kan adopteren, waarbij het ook uit zijn eigen vertrouwde omgeving wordt gehaald en (bijvoorbeeld) in Nederland geplaatst, lijkt me nou niet dat je echt op zwaar wegende gronden kan verdedigen dat dit kind écht per se absoluut nooit terug naar huis kan.
In dit geval is het kindje gewoon bruut uit haar bedje gejat. Zonder dat haar ouders daarom gevraagd hebben. Ik vind niet dat je die mensen daarvoor moet straffen en dat doe je wel door ze hun kind te ontnemen.
Ten eerste is het kind een hij en heeft hij hier 6 jaar gewoond.

Ten tweede is het adopteren van een kind die vrijwillig wordt afgestaan of waarvan je denkt dat hij vrijwillig wordt afgestaan heel wat anders dan een kind en zijn (adoptie)ouders tegen hun zin in scheiden.
quote:
Dus als jouw kind uit zijn bedje wordt gejat en over 4,5 jaar in India gevonden wordt zeg je: 'ach, hou maar, een kind is geen goed?' Ik zeg niet dat het niet kan hoor, maar ik denk dat ik het anders zou voelen.
Nee, ik wil het kind zien, en er van overtuigd zijn dat het een gelukkig leven heeft. En aan een omgangsregeling beginnen te werken.
pi_49669768
quote:
Even wachten,
dat dus.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Admin dinsdag 22 mei 2007 @ 23:54:37 #30
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49669776
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:52 schreef Vivi het volgende:

[..]

En met de gevoelens van je inmiddels 6-jarig kind dat je wegrukt bij de enige ouders die hij of zij ooit heeft gekend heb je op dat moment ook niks te maken?
Nou, want alle door ons geadopteerde kindjes zijn ook wondertjes van geluk op latere leeftijd.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_49669779
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:52 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nee

Waarom zouden de echte ouder=natuurlijke ouder slechte ouders zijn en hun kind geen kans kunnen geven?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:54:49 #32
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49669783
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Al moest ik goddomme kruipen, maar ik ging naar m'n kind.
Dat zou ik ook. Maar de vraag is of je dat kind vervolgens ook naar jou toe moet halen. Geografisch gezien.
Dus uit de vertrouwde omgeving rukken, omdat JIJ het wil.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_49669798
quote:
Even wachten,
Je zegt dat je niks met de adoptieouders te maken heeft, maar hoe zit het dan met het kind?
pi_49669814
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:54 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nou, want alle door ons geadopteerde kindjes zijn ook wondertjes van geluk op latere leeftijd.
Hoezo alles over 1 kam scheren?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 23:55:45 #35
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49669819
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Al moest ik goddomme kruipen, maar ik ging naar m'n kind.
Maar wil dat kind ook naar jou? is dat niet de vraag die essentieel zou moeten zijn in een zaak als deze? Iedereen heeft het hier over de rechten die je hebt als ouder, maar als je echt van je kind houdt, wegen zijn of haar rechten toch het zwaarst, is dat niet de ultieme liefde die je zou moeten hebben voor je kind? Niet dat het makkelijk is natuurlijk, maar ik zou de emotionele stabiliteit van mijn kind toch echt laten prevaleren boven mijn eigen verdriet.
pi_49669880
desiredbard, waarom hou je zo vast aan je standpunt dat het mensen die het niet met jou eens zijn te doen is om het inkomensverschil?
  Admin dinsdag 22 mei 2007 @ 23:57:31 #37
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49669886
We pakken het eens anders aan dames, loop NU naar boven naar je slapende kind, kijk er eens goed naar, vannacht wordt het kind gestolen en je bent het kwijt.

Zo, en nu verder.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

dinsdag 22 mei 2007 @ 23:58:13 #38
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49669915
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:54 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Nee

Waarom zouden de echte ouder=natuurlijke ouder slechte ouders zijn en hun kind geen kans kunnen geven?
Misschien zijn het wel hele goede ouders, daar heb ik geen waarde oordeel over aangezien ik die mensen niet ken. Feit blijft dat het kind niets anders kent dan de ouders/leefomgeving/familie kent die het nu heeft. Het kind daar nu uit weghalen is de bodem onder zijn voeten wegslaan, kan niet anders dan dat het kind daar blijvende psychische schade van overhoud. En ja, de biologische ouders zullen dat ook, maar nogmaals, als ouder moet je het belang van je kind ten alle tijden voorop stellen, anders ben je het predikaat "ouder" om te beginnen al niet waard.
  Admin dinsdag 22 mei 2007 @ 23:58:28 #39
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49669923
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:55 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Je zegt dat je niks met de adoptieouders te maken heeft, maar hoe zit het dan met het kind?
Lezen jullie over het zinnetje heen dat het kind anderhalf jaar bij zijn natuurlijke ouders gewoond heeft?

† In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 23:58:47 #40
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49669934
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:28 schreef Vivi het volgende:
Voor het kind zijn de adoptie ouders de enige ouders die hij/zij kent...

doet me denken aan het Salomons oordeel; het oudtestamentische verhaal over twee vrouwen, die beweren de moeder te zijn van een jongetje. Een vrouw, van wie de pas geboren zoon gestorven is, neemt de baby van een andere vrouw en legt haar dode kind voor hem in plaats. De moeder ontdekt de verwisseling en wil haar zoon terug. Uiteindelijk wenden de vrouwen zich tot koning Salomon voor een uitspraak wie er recht heeft op het kind. De koning geeft opdracht dat het levende kind in tweeën gehouwen dient te worden met een zwaard en dat de moeders ieder een helft krijgen. Een van de vrouw stemt met deze uitspraak in maar de andere, gedreven door moederlijk instinct, smeekt dat het kindje gespaard blijft zelfs als dat betekent dat het bij haar weggenomen zal worden. Zo herkent Salomon de ware moeder en hij besluit haar het jongetje terug te geven.

Een bezoekregeling met de natuurlijke ouders maar het kind in zijn vertrouwde omgeving laten lijkt me in het belang van het kind, wat voor iedere ouder het zwaarst zou moeten wegen. Gedrag maakt de ouder imo, niet slechts een zaad/eicel.
Het kind was anderhalf toen het van de natuurlijke ouders gestolen werd. De natuurlijke ouders hebben zich anderhalf jaar als ouder 'gedragen', en datwilden ze blijven doen. Ze zijn altijd naar hun kind blijven zoeken.
Leuk hoor, in dat bijbelverhaal, heel edelmoedig allemaal. Maar er bestaat zoiets als een bloedband. En de eerste jaren van een kinderleven zijn ook heel belangrijk. De adoptiemoeder zou dit kunnen onderkennen en vanuit 'moederlijk instinct' het kind terug kunnen laten gaan naar de ouders die dit kind niet alleen net zo hard wensten als zij, maar het ook op de wereld hebben gezet.
Het hebben van kinderen is geen altruïstischezaak voor mij. Als iemand mijn dochter weg zou nemen van me zou ik haar ook opeisen als ik haar terugvond. Al liep ze daardoor een miljoenen erfenis mis. Waar het om gaat is dat ze de liefde en het leven van haar vader en mij is, en dat wij haar in deze wereld willen zien opgroeien. Wel zou ze inspraak moeten hebben in het geheel als ze daar oud, wijs en ervaren genoeg voor was.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_49669953
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:57 schreef yvonne het volgende:
We pakken het eens anders aan dames, loop NU naar boven naar je slapende kind, kijk er eens goed naar, vannacht wordt het kind gestolen en je bent het kwijt.

Zo, en nu verder.
Of je krijgt een telefoontje als adoptieouder. "He, je kind is 6 a 7 jaar geleden gejat, we komen hem morgen weer terughalen."
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 23:59:53 #42
43556 miss_dynastie
pi_49669959
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:52 schreef Leah het volgende:
En ik snap dat het allemaal heel moeilijk is, maar het lijkt me dat een kind op deze leeftijd verplaatsen naar een ander gezin (waar dan ook!) nog veel moeilijker is.
Maar je kan nu ook een kindje van 8 uit India adopteren. En daarmee wil ik niet zeggen dat er per se een leeftijdsgrens is of zo, maar blijkbaar wordt naar Nederlandse maatstaven voor adoptie het leven van een kind daarmee niet teveel ontwricht, want anders kwamen ze niet hierheen. En nu andersom zou het anders gelden.

Ik vind echt dat de ouders recht hebben op hun kind-> en het kind op haar ouders. En nee, dat wil helemaal niet zeggen dat die adoptie ouders niet goed voor haar zijn, maar haar eigen familie heeft haar tegen haar wil verloren. Ik kan me alleen maar het verdriet van die ouders voorstellen, het zal je maar gebeuren. Ik geloof niet dat het voor het meisje slecht is om terug te gaan naar haar familie die haar met open armen zal ontvangen.
pi_49669967
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:57 schreef Dodecahedron het volgende:
desiredbard, waarom hou je zo vast aan je standpunt dat het mensen die het niet met jou eens zijn te doen is om het inkomensverschil?
Omdat dat de meeest logische conclussie is gezien we het over India hebben.
(Alhoewel er in India grote interne verschillen zijn en we niet eens weten uit welke Kaste de familie komt....gezien de besteede politietijd, welvarend genoeg...)

Maar neem Yvonnes voorbeeld....je kind wordt vanacht gestolen en over 6 jaar teruggevonden......
Wat doe je dan?
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:00:11 #44
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49669968
Daar gaat het niet om, in dit geval. Dit kind is, als ik het goed gelezen heb, al vanaf baby, en daarbij nu 6 jaar bij de adoptief ouders.

Die weet dus niet beter. Dat vind ik dan weer heel anders als mijn 5 jarige zoon uit zijn bed gerukt wordt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_49669983
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:58 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Maar er bestaat zoiets als een bloedband.
Nee.
pi_49670013
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:00 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Omdat dat de meeest logische conclussie is gezien we het over India hebben.
Nee, omdat je niet wil toegeven dat dat er helemaal niets mee te maken heeft.
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:02:10 #47
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49670030
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:54 schreef yvonne het volgende:

[..]

Pure speculatie. Hoewel je op je vingers kan natellen dat het kind er ZEKER schade van overhoud als je hem of haar wegrukt uit zijn vertrouwde omgeving. Vergis je niet hoor, ook ik zou naar mijn kind toe willen, zoals hierboven gezegd werd, en met eigen ogen zien dat het gelukkig is en gezond, en een omgangsregeling, en duidelijk maken dat hij of zij geliefd is door mij.
pi_49670038
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:00 schreef Leah het volgende:
Daar gaat het niet om, in dit geval. Dit kind is, als ik het goed gelezen heb, al vanaf baby, en daarbij nu 6 jaar bij de adoptief ouders.

Die weet dus niet beter. Dat vind ik dan weer heel anders als mijn 5 jarige zoon uit zijn bed gerukt wordt.
Jouw baby wordt vanacht gestolen....en over 6 jaar teruggevonden...wat doe JIJ dan?
  Admin woensdag 23 mei 2007 @ 00:02:25 #49
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49670039
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:00 schreef Leah het volgende:

Anderhalf jaar en nee, voor de natuurlijke ouders is dit precies hetzelfde.

pi_49670052
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:00 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Maar neem Yvonnes voorbeeld....je kind wordt vanacht gestolen en over 6 jaar teruggevonden......
Wat doe je dan?
Kind bezoeken, en als het klikt: omgangsregeling. En dan kind op latere leeftijd laten kiezen of hij naar mij toe wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')