abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:32:25 #226
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49688443
Mijn gevoel zegt ook: naar de biologische ouders! Natuurlijk begeleid en rustig aan, maar ze horen bij elkaar, vind ik.

Als het voor 'gewone' adoptiekinderen al zo moeilijk is om te accepteren dat ze niet meer bij de biologische ouders zijn (die er niet voor kónden of wilden zorgen vanwege allerlei houtsnijdende oorzaken), hoe kan dit kind dan accepteren dat zijn hele zijn (inderdaad!) is afgenomen doordat het te lang in een land was met mensen die ook goed voor hem zorgden? Volgens mij word je daarvan echt een verscheurd mens en word je als mens misschien wel grover beschadigd dan wanneer je als kind moet leven in een totaal ander land, met andere mensen, een andere taal en een andere cultuur. De loyaliteit naar echte ouders is zó groot vanuit kinderen. Hoe zal dit kind zich dan voelen als blijkt dat de biologische ouders het kind zelfs wílden! Dat kan toch alleen maar één grote psychische worsteling worden?!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:47:50 #227
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_49689105
Stel, jou kind wordt vannacht gejat..
Wat dan?

Dan wil je het toch ook terug, of zeg je, nee hou maar...

beetje zwakzinnige redenatie, zeker omdat het indiers zijn he?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_49689279
[op deze manier discussieren doen we hier niet]

[ Bericht 47% gewijzigd door BE op 23-05-2007 16:41:08 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:52:47 #229
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_49689304
[weg]

[ Bericht 97% gewijzigd door BE op 23-05-2007 16:41:18 ]
Ecosia
pi_49689673
[weg]

[ Bericht 34% gewijzigd door BE op 23-05-2007 16:41:28 ]
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:37:23 #231
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49691164
[weg]

[ Bericht 99% gewijzigd door BE op 23-05-2007 16:41:38 ]
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:38:17 #232
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49691198
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 00:06 schreef Leah het volgende:

[..]

Dat kan ik niet zeggen, want ik weet het niet...

Maar ik dènk dat ik het belang van het kind het zwaarst zou laten wegen.
Het valt voor mij in de categorie vragen "Wat zou je doen als je zou weten dat je niet lang meer te leven hebt".
Ik denk te weten wat ik zou doen, ik loop echter ook allang genoeg mee om te weten dat je geen antwoorden hebt tenzij je er daadwerkelijk voorstaat.
pi_49691227
Zeg eens Desired-Bard, mag jij van Yvonne niet los op de rest van het forum of zo? Anders had jij toch gewoon mee kunnen discussieren in het NWS-topic?

Oh excuus, dat doe je al. Waarom dan ook nog hier
Variety is the spice of life
pi_49691274
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:37 schreef Leah het volgende:

[..]

Hoe ruk ik een context uit zijn verband. Ik ben klaar met jou, zak hooi die je er bent. En ik durf echt met droge ogen te beweren dat ik uit een stuk degelijker milieu kom dan jij, aan je foto's te zien .
Jij durft een boel dingen met droge te beweren......

Het valt voor eenieder terug te lezen wat gepost is op Yvonnes en mijn vraag.....

[weg]

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 23-05-2007 16:42:24 ]
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:40:44 #235
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49691309
Even voor de goede orde, ik zeg dus nergens dat kind linea recta naar de ouders terug moet, of andersom, ik zeg alleen maar dat voor mijn het belang van het kind voorop zou staan. Dat zegt dus niets over waar het dan naar toe zou moeten.
  woensdag 23 mei 2007 @ 16:55:09 #236
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_49691895
Ik zou me doodvechten voor mn kind, MIJN kind...
En elke tegenstribbelende ambtenaar met zn kop door een muur heen slaan...

maarja, welke ouder zou dat niet doen...
Ecosia
  † In Memoriam † woensdag 23 mei 2007 @ 17:03:59 #237
43556 miss_dynastie
pi_49692199
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:28 schreef jellyrose het volgende:
vind ik toch dat in dit soort gevallen de kidnapper gestraft moet worden en het kind terug moet naar de biologische moeder (of vader), ook na een x aantal jaar, gewoon omdat het anders helemaal een hellend vlak wordt ('de kidnapper maar niet straffen zodat het kind daar kan blijven, omdat dat kind er nu toch al 10 jaar woont').
Waarmee het dus in zo'n geval wel gerechtvaardigd is het kind uit zijn vertrouwde wereldje weg te halen, dan begrijp ik het goed toch?
quote:
(Waarmee ik dus absoluut niet wil zeggen dat ik vind dat vaders minder rechten zouden moeten hebben dan moeders en dat moeders ongegeneerd de vaders moedwillig kunnen chanteren en buiten sluiten - daar zou wmb veel harder tegen opgetreden moeten worden vanuit de overheid)
Nee hoor, dat begrijp ik, en dat ben ik ook helemaal met je eens.
quote:
Ja natuurlijk, maar vaak zijn de leefsituaties van deze kinderen zo ermbarmelijk en hun vooruitzichten zo slecht dat een adoptie bijna een levensreddend middel wordt en het dus wel in het belang van het kind is om hem/haar uit die situatie te halen als de mogelijkheid zich voordoet (maw: hij/zij wordt geadopteerd) - dit gaat in het geval uit de OP natuurlijk niet op.
Klopt, de situatie van dit kind is anders. Maar misschien is het kind terugsturen ook wel levensreddend voor dit kind -> zie de post van Sugar die dat heel mooi uiteenzet.
pi_49692770
wat lijkt me dit moeilijk zeg...voor zowel de adoptieouders als voor de biologische ouders..

ik denk dat ze het kind beter naar de biologische ouders kunnen laten gaan. hoe vaak hoor je niet op tv dat adoptie kinderen later op zoek gaan naar hun biologische ouders, wat als dit kindje dat ook gaat doen?
ik snap best dat het voor de adoptie ouders (en voor het kind zelf ook) erg moeilijk is. maar het is en blijft het kind van de biologische ouders, als mij het zou overkomen wil ik zo snel mogelijk mijn kind terug
somewhere only we know.. thats the place to be
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:47:21 #239
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49693542
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Waarmee het dus in zo'n geval wel gerechtvaardigd is het kind uit zijn vertrouwde wereldje weg te halen, dan begrijp ik het goed toch?
[..]
Ja, in principe wel - alhoewel ik zeker wel begrijp dat daar ook weerstand tegen kan zijn / andere oplossingen misschien beter voor het kind an sich zullen zijn.
quote:
Klopt, de situatie van dit kind is anders. Maar misschien is het kind terugsturen ook wel levensreddend voor dit kind -> zie de post van Sugar die dat heel mooi uiteenzet.
En die reactie snap ik ook heel erg goed, ik betwijfel dus alleen of het in dit geval zo werkt voor dit kind. Dit kind zal zijn biologische ouders niet herkennen (het was immers zo klein toen het werd gekidnapt) en beschouwt hij de mensen die nu al 6 jaar voor hem zorgen en liefhebben als zijn ouders.

Misschien beseft hij ook al dat hij geadopteerd is trouwens, de meeste adoptie ouders die ik ken vertellen hun kinderen al van jongs af aan dat ze oorspronkelijk ergens anders vandaan komen, maar vaak is er dan pas op latere leeftijd in meer of mindere mate nieuwsgierigheid naar de biologische ouders - de adoptie ouders zijn in de ogen van dat kind gewoon de 'norm' voor mama en papa en zelfs als hij hoort dat zijn biologische ouders hem helemaal niet kwijt wilden doet dat niets af aan hoe hij zijn adoptie ouders ziet (waarmee ik niet wil zeggen dat dat kind sowieso geen emotionele schade kan oplopen door die hele situatie) Pfoe, moeilijk uit te leggen dit..

In mijn ogen is het in dit specifieke geval beter voor het kind om bij de adoptie ouders te blijven (gezien de huidige leeftijd en het gemis aan herinneringen aan de biologische ouders), maar dit is dus puur en alleen gebaseerd op 'rationele' beschouwingen als buitenstaander. Als je er zelf middenin zit (zowel als adoptie als biologische ouder) zou ik ook zelf wel eens heel anders kunnen reageren en ik weet niet of ik dan de helderheid zou hebben om het zo 'droog' te bekijken.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_49693822
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:47 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Ja, in principe wel - alhoewel ik zeker wel begrijp dat daar ook weerstand tegen kan zijn / andere oplossingen misschien beter voor het kind an sich zullen zijn.
[..]

En die reactie snap ik ook heel erg goed, ik betwijfel dus alleen of het in dit geval zo werkt voor dit kind. Dit kind zal zijn biologische ouders niet herkennen (het was immers zo klein toen het werd gekidnapt) en beschouwt hij de mensen die nu al 6 jaar voor hem zorgen en liefhebben als zijn ouders.

Misschien beseft hij ook al dat hij geadopteerd is trouwens, de meeste adoptie ouders die ik ken vertellen hun kinderen al van jongs af aan dat ze oorspronkelijk ergens anders vandaan komen, maar vaak is er dan pas op latere leeftijd in meer of mindere mate nieuwsgierigheid naar de biologische ouders - de adoptie ouders zijn in de ogen van dat kind gewoon de 'norm' voor mama en papa en zelfs als hij hoort dat zijn biologische ouders hem helemaal niet kwijt wilden doet dat niets af aan hoe hij zijn adoptie ouders ziet (waarmee ik niet wil zeggen dat dat kind sowieso geen emotionele schade kan oplopen door die hele situatie) Pfoe, moeilijk uit te leggen dit..

In mijn ogen is het in dit specifieke geval beter voor het kind om bij de adoptie ouders te blijven (gezien de huidige leeftijd en het gemis aan herinneringen aan de biologische ouders), maar dit is dus puur en alleen gebaseerd op 'rationele' beschouwingen als buitenstaander. Als je er zelf middenin zit (zowel als adoptie als biologische ouder) zou ik ook zelf wel eens heel anders kunnen reageren en ik weet niet of ik dan de helderheid zou hebben om het zo 'droog' te bekijken.
Inderdaad!
pi_49693872
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:21 schreef moi_sofie het volgende:
wat lijkt me dit moeilijk zeg...voor zowel de adoptieouders als voor de biologische ouders..

ik denk dat ze het kind beter naar de biologische ouders kunnen laten gaan. hoe vaak hoor je niet op tv dat adoptie kinderen later op zoek gaan naar hun biologische ouders, wat als dit kindje dat ook gaat doen?
Als je dat vergelijkt met het totale aantal adoptiekinderen: niet veel.
En sowieso: wat is er verkeerd aan om je biologische ouders op te zoeken? Dat hoeft toch niet gelijk een slecht teken te zijn?
quote:
ik snap best dat het voor de adoptie ouders (en voor het kind zelf ook) erg moeilijk is. maar het is en blijft het kind van de biologische ouders, als mij het zou overkomen wil ik zo snel mogelijk mijn kind terug
Kun je omgekeerd net zo goed zeggen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:08:26 #242
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49694222
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:21 schreef moi_sofie het volgende:
Het feit dat veel geadopteerde kinderen een zekere nieuwsgierigheid naar hun biologische ouders / land van herkomst hebben is niet erg relevant in dit verhaal.

Hoeveel van die kinderen willen dan ook daadwerkelijk naar die biologische ouders 'terug' als ze ze eenmaal ontmoet hebben? Ik denk dat dat percentage virtueel 0 is; ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord. Zo'n zoektocht geeft veel adoptie kinderen alleen een soort 'closure' - er is niet opeens zo'n verlangen naar de biologische ouders an sich dat het de over een x aantal jaren opgebouwde band met de adoptie ouders wegvaagt hoor
Red de zeehond!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 mei 2007 @ 18:10:25 #243
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49694285
Dat er nu uberhaupt discussie is over wat er met dat kind moet gebeuren zeg.
Het zou eens andersom moeten zijn, dat een ongeletterde boer uit Twente er via via achterkomt dat zijn blonde dochtertje die 6 jaar geleden ontvoerd is nu bij een rijk gezin in India zou wonen.

Nou dat kind moest terug! En wel onmiddelijk! Zelfs als het de rijkste maharadja van die omgeving was, wat zouden ze wel denken die rijstvreters! Natuurlijk kan alleen die ongeletterde Drenthse boer dat kind behoorlijk opvoeden.

Hart van Nederland en 4 in het land op de bres, kamervragen, Tros vermist in de hoogste bomen, de hele tering zooi. Maar nu is het opeens in het belang van het kind om die biologische ouders de tering te laten krijgen of godbetert een 'omgangsregeling' aan te bieden.

Zou er subsidie zijn voor arme ouders uit India die hun eigen gestolen kind bij een McDonalds gezin in Heerhugowaard willen gaan bezoeken?
pi_49694737
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Het zou eens andersom moeten zijn, dat een ongeletterde boer uit Twente er via via achterkomt dat zijn blonde dochtertje die 6 jaar geleden ontvoerd is nu bij een rijk gezin in India zou wonen.

Nou dat kind moest terug! En wel onmiddelijk! Zelfs als het de rijkste maharadja van die omgeving was, wat zouden ze wel denken die rijstvreters! Natuurlijk kan alleen die ongeletterde Drenthse boer dat kind behoorlijk opvoeden.
Dan zou ik hetzelfde vinden.
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:27:15 #245
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49694833
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:10 schreef Swetsenegger het volgende:

Hart van Nederland en 4 in het land op de bres, kamervragen, Tros vermist in de hoogste bomen, de hele tering zooi. Maar nu is het opeens in het belang van het kind om die biologische ouders de tering te laten krijgen of godbetert een 'omgangsregeling' aan te bieden.

Zou er subsidie zijn voor arme ouders uit India die hun eigen gestolen kind bij een McDonalds gezin in Heerhugowaard willen gaan bezoeken?
En de relevantie van dit alles is? Het gaat er hier toch niet over of wat jij denkt dat de gehele Nederlandse samenleving wel allemaal niet zou doen in vergelijking met de Indiase samenleving?

Als die speculatie over wat 'wij' en 'zij' zouden doen je enige motivatie is om er voor te zijn dat kind terug te sturen naar de biologische ouders dan vind ik dat op z'n zachtst gezegd nogal raar.

Zo onlogisch is het toch niet om in ieder geval na te denken over de consequenties en deze behoorlijk af te wegen alvorens dat arme kind bij zijn ouders en uit z'n vertrouwde omgeving weg te plukken en naar (voor hem) wildvreemden in een wildvreemd land te transporteren!?
Red de zeehond!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 mei 2007 @ 18:45:54 #246
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_49695426
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:27 schreef jellyrose het volgende:

[..]

En de relevantie van dit alles is? Het gaat er hier toch niet over of wat jij denkt dat de gehele Nederlandse samenleving wel allemaal niet zou doen in vergelijking met de Indiase samenleving?

Als die speculatie over wat 'wij' en 'zij' zouden doen je enige motivatie is om er voor te zijn dat kind terug te sturen naar de biologische ouders dan vind ik dat op z'n zachtst gezegd nogal raar.

Zo onlogisch is het toch niet om in ieder geval na te denken over de consequenties en deze behoorlijk af te wegen alvorens dat arme kind bij zijn ouders en uit z'n vertrouwde omgeving weg te plukken en naar (voor hem) wildvreemden in een wildvreemd land te transporteren!?
Ja, dat vind ik wel onlogisch. Dat is een discussieforum he. Mijn punt is dat er biologische ouders zijn, waarvan het kind gejat is. Het is dus een 'whole different ballgame' geworden en WAT MIJ BETREFT hoort een kind bij de biologische ouders.

En als je enige afwegingen. die ik hier voornamelijk zie, om dat NIETte doen melodrama is en ingegeven door westers superioriteits denken vind IK dat op zijn zachts gezegd nogal raar.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:02:13 #247
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49695959
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik wel onlogisch. Dat is een discussieforum he. Mijn punt is dat er biologische ouders zijn, waarvan het kind gejat is. Het is dus een 'whole different ballgame' geworden en WAT MIJ BETREFT hoort een kind bij de biologische ouders.
Ja, wat mij betreft in principe ook, maar de adoptie ouders zijn naar mijn idee in deze specifieke kwestie meer de ouders (gezien de omstandigheden) van dat kind dan diegenen die het kind op de aarde hebben gezet - hoe cru, ongevoelig en kut dat ook mag klinken naar die biologische ouders toe.

En je kunt het melodramatisch en onterecht vinden, maar het feit blijft dat jouw idee (kind terug naar de biologische ouders, coute que coute) niet perse ook de beste oplossing voor dat kind betekent - jij hecht daar alleen geen waarde aan, en dat kan, maar zo sla je de discussie eigenlijk bij voorbaat al dood
quote:
En als je enige afwegingen. die ik hier voornamelijk zie, om dat NIETte doen melodrama is en ingegeven door westers superioriteits denken vind IK dat op zijn zachts gezegd nogal raar.
Melodrama? Westers superioriteits denken? Sorry, maar dat zie ik zo 1,2,3 niet in m'n eigen posts, maar ik zag er dan ook niet in dat ik een loeder en kutwijf ben en daar ben ik ondertussen ook al voor uitgemaakt
Red de zeehond!
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:33:53 #248
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49697285
Het lijkt me dat de biologische ouders in dit geval veel geduld moeten hebben. Ik kan me geen andere oplossing voorstellen dan dat het kind heel goed begeleid en heel geleidelijk weer terug gaat naar de biologische ouders. Het lijkt me onnoemelijk wreed om het kind zo weg te rukken bij alles wat het kent en vertrouwt. Dat is het kind al eerder gebeurd en we zijn het er denk ik allemaal over eens dat dat ook zeer wreed was.

Overigens vind ik de houding van velen nu wel erg overslaan naar "biologisch is per definitie beter". Dan kan ook elke biologische ouder die het kind ooit om welke reden dan ook zelf afgestaan heeft voor adoptie het kind zomaar weer opeisen.
Even voor de duidelijkheid, ik snap wel dat het in dit geval een ander verhaal is, maar ik denk dat een kind echt niet altijd beter af is bij de biologische ouders.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:38:39 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49697490
Nee, dat is volgens mij weer een heel ander verhaal dan.
Dat is namelijk eerst besluiten dat je je kind niet wil en daarop terug komen.

Dat is in mijn ogen heel iets anders dan je kind onvrijwillig kwijt raken.
Het vrijwillig afstaan is in mijn ogen al een aanwijzing over of dat kind wel of niet beter af is bij de biologische ouders...
pi_49697506
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:33 schreef livelink het volgende:
Het lijkt me dat de biologische ouders in dit geval veel geduld moeten hebben. Ik kan me geen andere oplossing voorstellen dan dat het kind heel goed begeleid en heel geleidelijk weer terug gaat naar de biologische ouders. Het lijkt me onnoemelijk wreed om het kind zo weg te rukken bij alles wat het kent en vertrouwt. Dat is het kind al eerder gebeurd en we zijn het er denk ik allemaal over eens dat dat ook zeer wreed was.

Overigens vind ik de houding van velen nu wel erg overslaan naar "biologisch is per definitie beter". Dan kan ook elke biologische ouder die het kind ooit om welke reden dan ook zelf afgestaan heeft voor adoptie het kind zomaar weer opeisen.
Even voor de duidelijkheid, ik snap wel dat het in dit geval een ander verhaal is, maar ik denk dat een kind echt niet altijd beter af is bij de biologische ouders.
nee, en ook niet altijd beter af is bij een rijker gezin in een welvarender land.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')