April 2004: Ajax-Marocprofsquote:Duel Jong Oranje eindigt in chaos
Uitgegeven: 22 mei 2007 20:13
Laatst gewijzigd: 22 mei 2007 22:00
TILBURG - Het chaotisch verlopen duel tussen Jong Oranje en Jong Marokko is dinsdagavond na afloop compleet uit de hand gelopen. Honderden Marokkaanse fans bestormden het veld, gooiden met stoeltjes en hoekvlaggen en sloopten ook andere onderdelen van het stadion, zoals doelen en reclameborden.
De autoriteiten waren hier duidelijk niet op berekend. Een kleine groep veiligheidsmensen probeerde de orde te herstellen, maar werden in het nauw gedreven. Zelfs de spelers van Jong Marokko kregen het er benauwd van.
Jong Oranje verloor de wedstrijd uiteindelijk met 0-2. Twente-speler Karim El Ahmadi en Adil Chihi (strafschop) scoorden na de pauze.
Al in de eerste helft zag de Belgische scheidsrechter zich genoodzaakt het duel een paar keer stil te leggen om de stewards de gelegenheid te geven opgeschoten voetbalsupporters van het veld te halen.
Die waren eenvoudigweg over de omheining geklommen en maakten een rondje over het veld.
Ballenjongens
In de tweede helft vloog al een aantal stoeltjes het veld op als reactie op de goals die Marokko maakte. Een aantal ballenjongens en -meisjes werd in de tweede helft uit voorzorg van het veld gehaald.
De stadionomroeper had vlak na rust al aangegeven, in het Nederlands en Marokkaans, dat bij verdere overtredingen de wedstrijd zou worden gestaakt. Dat dreigement werd echter niet uitgevoerd.
EK
Het duel gold voor Nederland ter voorbereiding op het Europees kampioenschap, van 10 tot en met 23 juni. Het elftal van bondscoach Foppe de Haan verdedigt in eigen land de titel.
Helemaal mee eens. De autoriteiten hebben toch écht een paar flinke steken laten vallen. Het verleden is glashelder, dus als je dan toch zo'n wedstrijd organiseert, zorg dan dat de beveiliging perfect op orde is. Tijdens de lunch vanmiddag op mijn werk werden al weddenschappen afgesloten over het tijdstip van staken, zo voorspelbaar was dit.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:24 schreef Kozzmic het volgende:
Waarom is Marokko na de voorgaande keren nog uitgenodigd voor een vriendschappelijke wedstrijd? Onbegrijpelijk dat men dit niet aan zag komen en dat men er kennelijk niet op berekend was.
Helemaal mee eens, maar er zal wel weer niets mee gebeuren.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:24 schreef Kozzmic het volgende:
Waarom is Marokko na de voorgaande keren nog uitgenodigd voor een vriendschappelijke wedstrijd? Onbegrijpelijk dat men dit niet aan zag komen en dat men er kennelijk niet op berekend was.
De situatie in de Nederlandse stadions is de laatste jaren volgens mij toch behoorlijk verbeterd. De situatie zoals in de jaren tachtig en begin jaren negentig, waarbij wekelijks stadions werden verbouwd, is wel zo'n beetje voorbij. Het meeste voetbalgeweld heeft zich naar buiten de stadions verplaatst. Zoals de afgelasting van een amateurwedstrijd tussen een team uit Nijmegen en een ploeg uit Arnhem vorige week nieuws was, zo is dit het ook. Zeker bij internationale wedstrijden in Nederland gebeurt zelden wat.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:36 schreef Hathor het volgende:
Eh...niet voor het een of ander hoor, maar dit gebeurd bijna wekelijks op en rond de Nederlandse voetbalvelden, waarom is dit zo'n speciaal geval? Omdat het Mocro's zijn?
quote:Foppe de Haan verbijsterd over rellen
Foppe de Haan heeft als trainer al veel meegemaakt, maar wat er vanavond na afloop van het oefenduel tussen Jong Oranje en Jong Marokko gebeurde, had de Fries nog niet eerder gezien. Marokkaanse supporters bestormden het veld, sloopten het stadion en begonnen met allerlei voorwerpen te gooien.
,,Al toen ik in de eerste helft twee supporters het veld op zag lopen, dacht ik van: wat is dit?'', aldus De Haan na afloop. ,,Ik ben voetbaltrainer geworden omdat ik het ooit leuk vond.''
Vooraf gingen er al geluiden op om het duel niet door te laten gaan. De Haan was daar geen voorstander van. Nu denkt hij daar anders over. ,,Blijkbaar kan het dus niet. Dat is jammer. Misschien moeten we wel zeggen dat we dit soort wedstrijden tegen Marokko nooit meer spelen. Maar dan zijn we met z'n allen wel ver weggezakt in dit land. Als je zegt dat we dit soort duels nooit meer spelen, hebben we ons bij de huidige situatie in Nederland neergelegd'', zei De Haan verder. ,,Dat moeten we niet accepteren. Ik doe dat in ieder geval niet. Helaas ben ik geen Balkenende.''
Gelukkig is dat juist niet meer het geval. Het is eerder sporadisch te noemen. Ik zit zelf bij FC Utrecht op de tribune en zie het zelden fout gaan. En al helemaal amper dat er stoeltjes naar beneden komen. En nog veel minder dat er iemand het veld op komt.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:36 schreef Hathor het volgende:
Eh...niet voor het een of ander hoor, maar dit gebeurd bijna wekelijks op en rond de Nederlandse voetbalvelden, waarom is dit zo'n speciaal geval? Omdat het Mocro's zijn?
Is dat zo? Vertel dat dan maar eens tegen die steward bij wie afgelopen woendsdag bij Utrecht-Groningen door een handvol Utrecht supporters zowat het licht uit zijn ogen werd getrapt. Er is inderdaad minder geweld dan in de jaren 80 en 90, maar om nou te doen dat het allemaal wel meevalt gaat me ook weer te ver.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:39 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
De situatie in de Nederlandse stadions is de laatste jaren volgens mij toch behoorlijk verbeterd. De situatie zoals in de jaren tachtig en begin jaren negentig, waarbij wekelijks stadions werden verbouwd, is wel zo'n beetje voorbij. Het meeste voetbalgeweld heeft zich naar buiten de stadions verplaatst. Zoals de afgelasting van een amateurwedstrijd tussen een team uit Nijmegen en een ploeg uit Arnhem vorige week nieuws was, zo is dit het ook. Zeker bij internationale wedstrijden in Nederland gebeurt zelden wat.
Ik heb ze toen niet in doelpalen zien hangen en met stoeltjes/ cornervlaggen zien gooien na herhaaldelijk waarschuwen tijdens een vriendschappelijk duel.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is dat zo? Vertel dat dan maar eens tegen die steward bij wie afgelopen woendsdag bij Utrecht-Groningen door een handvol Utrecht supporters zowat het licht uit zijn ogen werd getrapt. Er is inderdaad minder geweld dan in de jaren 80 en 90, maar om nou te doen dat het allemaal wel meevalt gaat me ook weer te ver.
Dat gebeurt dus niet wekelijks.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is dat zo? Vertel dat dan maar eens tegen die steward bij wie afgelopen woendsdag bij Utrecht-Groningen door een handvol Utrecht supporters zowat het licht uit zijn ogen werd getrapt. Er is inderdaad minder geweld dan in de jaren 80 en 90, maar om nou te doen dat het allemaal wel meevalt gaat me ook weer te ver.
Maar dat is iets heel anders dan net zoals jij doen alsof het bestormen van het veld, hangen aan doelpalen, slopen van tribunes en reclameborden een wekelijkse routine is in het Nederlandse voetbal. Dit is een uitzonderlijke situatie en daarmee is het nieuwswaardig.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar het komt op hetzelfde neer, namelijk geweld rondom voetbalwedstrijden. De enige reden waarom dit topic nu weer zo stormloopt is dat de daders dit keer Mocro's zijn, anders was het een stuk rustiger en had je alleen de alom bekende reacties zoals "afschaffen die sport".quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:45 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ik heb ze toen niet in doelpalen zien hangen en met stoeltjes/ cornervlaggen zien gooien na herhaaldelijk waarschuwen tijdens een vriendschappelijk duel.
Daar ben ik het mee eens, maar dat komt omdat er niet alleen voetbalsupporters/haters komen reageren, maar zo'n beetje iedereenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:49 schreef Hathor het volgende:
De enige reden waarom dit topic nu weer zo stormloopt is dat de daders dit keer Mocro's zijn, anders was het een stuk rustiger en had je alleen de alom bekende reacties zoals "afschaffen die sport".![]()
En wat moeten we dan met de tennis hoolies die er laatst waren?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar het komt op hetzelfde neer, namelijk geweld rondom voetbalwedstrijden. De enige reden waarom dit topic nu weer zo stormloopt is dat de daders dit keer Mocro's zijn, anders was het een stuk rustiger en had je alleen de alom bekende reacties zoals "afschaffen die sport".![]()
Ik verdedig Bokito ook anders, same situationquote:Kijk mij nou, ik zit hier gewoon Mocro's te verdedigen, das toch niet echt de normale gang van zaken.![]()
De werkelijke vraag is dan ook hoe de autoriteiten in eerste instantie deze wedstrijd hebben kunnen organiseren en vervolgens onvoldoende manschappen achter de hand hadden om in te grijpen bij calamiteiten. In mijn visie was dit een volstrekt te vermijden situatie als gewoon met gezond verstand was gehandeld door KNVB, politie en gemeente Tilburg.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:49 schreef Hathor het volgende:
Maar het komt op hetzelfde neer, namelijk geweld rondom voetbalwedstrijden. De enige reden waarom dit topic nu weer zo stormloopt is dat de daders dit keer Mocro's zijn, anders was het een stuk rustiger en had je alleen de alom bekende reacties zoals "afschaffen die sport".![]()
Vergelijk jij hiermee Marokkanen nou met gorillas?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:52 schreef thaduck het volgende:
[..]
En wat moeten we dan met de tennis hoolies die er laatst waren?
[..]
Ik verdedig Bokito ook anders, same situation
Het verschil is dat het elke keer weer raak is met de oefenwedstrijden tegen Marokko. Ik snap dan ook totaal niet dat de overheid dit niet zag aankomen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar het komt op hetzelfde neer, namelijk geweld rondom voetbalwedstrijden.
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vergelijk jij hiermee Marokkanen nou met gorillas?![]()
Ze hadden gewoon een peloton ME er met de knuppel doorheen moeten laten raggen, dat is gebruikelijke kost in dit soort situaties, de reden waarom dit niet is gebeurd kan ik denk ik wel verzinnen maar word ik niet echt vrolijk van eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:53 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
De werkelijke vraag is dan ook hoe de autoriteiten in eerste instantie deze wedstrijd hebben kunnen organiseren en vervolgens onvoldoende manschappen achter de hand hadden om in te grijpen bij calamiteiten. In mijn visie was dit een volstrekt te vermijden situatie als gewoon met gezond verstand was gehandeld door KNVB, politie en gemeente Tilburg.
Tsja, dat snap ik nou ook niet echt, dit was wel heel erg voorspelbaar.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:54 schreef VoreG het volgende:
[..]
Het verschil is dat het elke keer weer raak is met de oefenwedstrijden tegen Marokko. Ik snap dan ook totaal niet dat de overheid dit niet zag aankomen.
ADO staat inderdaad elke wedstrijd die ze spelen op het veld. Je mag ook wel gewoon toegeven dat er bij een wedstrijd van Marokko altijd gezeik is.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:57 schreef Devrim_ het volgende:
ADO anyone?
Het grote voordeel van handelen in een grote groep...ik betwijfel of het avondje uit in Tilburg gevolgen gaat hebben voor het overgrote deel van dat gespuis. Hoeveel Feyenoord-fans zijn er uiteindelijk bestraft voor de rellen in Frankrijk? Hoeveel Ajax-supporters voor de huldiging met die troostprijs?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:04 schreef Hathor het volgende:
Maar om een lang verhaal kort te maken....die Mocro's zijn zo vriendelijk geweest om zich met hun grafkoppen haarscherp op de foto te laten zetten, dat maakt het een stuk makkelijker om ze morgenochtend om 6 uur uit hun nest te trekken, en ze een paar weken te laten afkoelen tussen 4 kale muren. En daarbovenop de schade aan het stadion te verhalen op de ouders door middel van een beslaglegging op hun uitkeringen. Kijken of ze dan nog zo'n lol hebben.![]()
De hele club.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:06 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Hoeveel Feyenoord-fans zijn er uiteindelijk bestraft voor de rellen in Frankrijk?
Dat had niets met justitie van doen, dat was de UEFA. Ik heb het over aanpak door het justitiële systeem in Frankrijk en Nederland. Enkele individuen of helemaal niemand?quote:
Die hebben dit seizoen 1x op het veld gestaan en niet eens stoeltjes gesloopt. Bij een wedstrijd van (jong) Marokko is het de laatste jaren 100% van de keren raak op een manier zoals je bij geen enkele eredivisiewedstrijd in die periode gezien hebt. Volstrekt onzinnige vergelijking dus.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:57 schreef Devrim_ het volgende:
ADO anyone?
Dat zou wel een belediging voor de gorilla's zijn.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou ja, ze zijn in ieder geval te herkennen op de beelden, of onze heldhaftige overheid daar verder wat mee gaat doen is hun zaak, maar ik zou het wel weten.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:06 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Het grote voordeel van handelen in een grote groep...ik betwijfel of het avondje uit in Tilburg gevolgen gaat hebben voor het overgrote deel van dat gespuis. Hoeveel Feyenoord-fans zijn er uiteindelijk bestraft voor de rellen in Frankrijk? Hoeveel Ajax-supporters voor de huldiging met die troostprijs?
Gewaagde uitspraak van de KNVB. Voor je het weet word je veroordeeld voor het aanzetten tot rassendiscriminatie. Uiteindelijk zijn toch vooral deze jongens slachtoffer. Moeilijke jeugd enzo, het bekende riddeltjequote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:17 schreef Suko het volgende:
anp | Gepubliceerd op 22 mei 2007, 22:50
Laatst bijgewerkt op 22 mei 2007, 22:57
KNVB overweegt boycot oefenduels
TILBURG - ANP)- De KNVB overweegt serieus om de komende tijd geen vriendschappelijke wedstrijden meer te spelen tegen Marokko. ,,Marokkaanse supporters kunnen zich kennelijk niet gedragen'', zei woordvoerder Frank Huizinga van de KNVB.
,,Het is niet de eerste keer dat een wedstrijd tegen Marokko door supportersgedrag verpest wordt.'' Aldus Huizinga. Eerder al waren er problemen met Marokkaanse voetbalfans in Arnhem, Enschede en Utrecht.
Huizinga vindt niet dat de KNVB de situatie van tevoren onderschat heeft. ,,We willen in Nederland nou eenmaal geen hoge hekken meer om het voetbalveld. Het is daarom lastig en ondoenlijk om mensen die gelijktijdig over de omheining komen, tegen te houden.''
De Marokkaanse voetbalbond is zeer beschaamd volgens de KNVB-woordvoerder. Officials hebben na de chaotische taferelen via de omroepinstallatie van het Willem II-stadion in Tilburg laten weten dat dit soort gedrag schandalig is en dat ze zich kapot schamen voor hun supporters. NHD.
Ach, die 36e generatie verstaat toch nog steeds geen NL.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Gewaagde uitspraak van de KNVB. Voor je het weet word je veroordeeld voor het aanzetten tot rassendiscriminatie. Uiteindelijk zijn toch vooral deze jongens slachtoffer. Moeilijke jeugd enzo, het bekende riddeltje.
Allemaal slachtoffers van de omstandighedenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:32 schreef Flawless2006 het volgende:
Ach, die 36e generatie verstaat toch nog steeds geen NL.
Moet je nagaan hoe slim een ezel dan wel niet moet zijnquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:21 schreef Hathor het volgende:
Ze zeggen wel eens "een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen" maar daar heeft de KNVB blijkbaar geen boodschap aan.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat nu ?
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:39 schreef Drugshond het volgende:
Wat was die boete ook alweer van de PSV supporter die zo nodig op het veldje wilde feesten bij het behalen van de kampioensschaal ?15000 en 10 jaar stadionverbodSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En wat nu ?![]()
Het was dan ook maar een vriendschappelijk potje , absoluut geen graadmeter, en al zeker niet als er constant allerlei mongolen over het veld rennen. Jong Oranje is nog steeds officieel Europees kampioen? Wat is Jong Marokko?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Slim om de rellen als hoofdzaak te nemen, zo verdoezel je op sluwe wijze dat Jong-Oranje vandaag slaag heeft gehad.
Ze waren nergens.²
Ja natuurlijk. Als er verloren wordt dan wordt er alles uit de kast te gehaald om het weinig waarde te geven. De Van-Basten-retoriek.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het was dan ook maar een vriendschappelijk potje , absoluut geen graadmeter, en al zeker niet als er constant allerlei mongolen over het veld rennen. Jong Oranje is nog steeds officieel Europees kampioen? Wat is Jong Marokko?
Nee, ik was lekker thuis aan het kijken wijl ik aan het knutselen was met wat degelijke pc's. Volgens van Halst keek ik overigens live.quote:Was je erbij trouwens?
Of een schoolverbod. Daar komen ze ook wel ééns.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:46 schreef Hathor het volgende:
Stadionverboden zijn een non issue in deze natuurlijk, die gasten gaan normaal nooit naar het voetballen toe. Je zou ze harder hebben me een "straathoekverbod".![]()
En als er een discussie over Marokkanen gevoerd wordt ga jij snel over het voetbal beginnenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja natuurlijk. Als er verloren wordt dan wordt er alles uit de kast te gehaald om het weinig waarde te geven. De Van-Basten-retoriek.
Niet vaak genoeg als je dit soort debiel gedrag vertoontquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Of een schoolverbod. Daar komen ze ook wel ééns.²
Gelukkig gebeurt dit niet bijna wekelijks. Sterker nog: zelfs bij Ado was het bijzonder en ook nieuws...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:36 schreef Hathor het volgende:
Och dat valt wel mee, ik voel me ontzettend romig. Marokko heeft gewonnen. Laten we het daar over hebben. En stervoetballer Al-Ahmadi van Fc Twente, de man van de avond, spelend aan de kant van Marokko, sprak zich ook afkeurend uit jegens de reltaferelen. Dus, ik voel me romig en maak me niet zo druk.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:54 schreef Piles het volgende:
[..]
En als er een discussie over Marokkanen gevoerd wordt ga jij snel over het voetbal beginnen![]()
Op het dak ja, om het lood er af te snijden.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Of een schoolverbod. Daar komen ze ook wel ééns.²
Marokkanen hebben inderdaad enorm veel betekend voor Nederland door de jaren aangaande het op ambachtelijke wijze in elkaar zetten van glas-in-lood ramen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Op het dak ja, om het lood er af te snijden.![]()
of een leraar een kogel door z'n hoofd te jagen of meisjes te ronselen voor de prostitutie.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Op het dak ja, om het lood er af te snijden.![]()
Dude, vriendschappelijke wedstrijden hebben altijd weinig waarde, hoe je het ook went of keert. Als Marokko Nederland verslaat op een internationaal toernooi en ze spelen ze helemaal van de mat zal ik de eerste zijn om toe te geven dat het verdiend is, maar 2-0 in een nikszeggend oefenpotje is niks om je over op de borst te slaan. Dat is geen van Basten retoriek, dat is gewoon de harde zakelijke werkelijkheid. Vriendschappelijke wdstrijden blijven ook nooit lang in mensen hun geheugen zitten, ongeacht tegenstander en uitslag. Daarom heten ze ook vriendschappelijk.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Als er verloren wordt dan wordt er alles uit de kast te gehaald om het weinig waarde te geven. De Van-Basten-retoriek.
[..]
Nee, ik was lekker thuis aan het kijken wijl ik aan het knutselen was met wat degelijke pc's. Volgens van Halst keek ik overigens live.²
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:17 schreef Suko het volgende:
anp | Gepubliceerd op 22 mei 2007, 22:50
Laatst bijgewerkt op 22 mei 2007, 22:57
KNVB overweegt boycot oefenduels
TILBURG - ANP)- De KNVB overweegt serieus om de komende tijd geen vriendschappelijke wedstrijden meer te spelen tegen Marokko. ,,Marokkaanse supporters kunnen zich kennelijk niet gedragen'', zei woordvoerder Frank Huizinga van de KNVB.
,,Het is niet de eerste keer dat een wedstrijd tegen Marokko door supportersgedrag verpest wordt.'' Aldus Huizinga. Eerder al waren er problemen met Marokkaanse voetbalfans in Arnhem, Enschede en Utrecht.
Huizinga vindt niet dat de KNVB de situatie van tevoren onderschat heeft. ,,We willen in Nederland nou eenmaal geen hoge hekken meer om het voetbalveld. Het is daarom lastig en ondoenlijk om mensen die gelijktijdig over de omheining komen, tegen te houden.''
De Marokkaanse voetbalbond is zeer beschaamd volgens de KNVB-woordvoerder. Officials hebben na de chaotische taferelen via de omroepinstallatie van het Willem II-stadion in Tilburg laten weten dat dit soort gedrag schandalig is en dat ze zich kapot schamen voor hun supporters. NHD.
Najib Amhali, Nourdin Boukhari, Anouar Diba, Ahmed Abou Taleb. Allemaal Marokkanen met een meer dan voldoende betrokkenheid bij Nederland.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:02 schreef fanneke het volgende:
[..]
of een leraar een kogel door z'n hoofd te jagen of meisjes te ronselen voor de prostitutie.
walgelijk volk![]()
Ben je niet in de war met het "eruit gooien" van glas-in-lood ramen? Ik vraag het maar effe voor de zekerheid.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Marokkanen hebben inderdaad enorm veel betekend voor Nederland door de jaren aangaande het op ambachtelijke wijze in elkaar zetten van glas-in-lood ramen.²
Maar wat heeft dat te maken met die Marokkaantjes die vanavond weer rotzooi hebben getrapt?quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Najib Amhali, Nourdin Boukhari, Anouar Diba, Ahmed Abou Taleb. Allemaal Marokkanen met een meer dan voldoende betrokkenheid bij Nederland.²
Je hebt het mis, dan gaat het vaak c.q. meestal om Noord-Afrikanen. Slecht volk komt er uit Mauritanië.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:04 schreef Enchanter het volgende:
[..]
, als ik zo nu en dan het nieuws , opsporing verzocht kijk of de krant lees , kunnen Marokkanen zicht nooi gedragen , dus laat het woord supporters maar weg
![]()
Helaas is er een groep die het voor de rest verpest. Bij Marokkanen is deze groep helaas groter dan gemiddeld. Maar laten we niet alle Marokkanen over een kam scheren. Doen we ook niet bij Hagenezen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:04 schreef Enchanter het volgende:
, als ik zo nu en dan het nieuws , opsporing verzocht kijk of de krant lees , kunnen Marokkanen zicht nooi gedragen , dus laat het woord supporters maar weg
Hoezo dat?quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hebt het mis, dan gaat het vaak c.q. meestal om Noord-Afrikanen. Slecht volk komt er uit Mauritanië.²
Dat was slechts om aan te geven dat generaliseren nooit een goede zaak is. Enkel als we het over Joden hebben.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:06 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat te maken met die Marokkaantjes die vanavond weer rotzooi hebben getrapt?
blijven er nog 3 over in het lijstje van bansheeboy.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:07 schreef Hathor het volgende:
Je moeder is je moeder niet
Je vader is je vader niet
Diba....tasjesdief.
![]()
Inderdaad, een paar van deze erbij.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:11 schreef Zwoerd het volgende:
Het is trouwens onbegrijpelijk dat er zo weinig beveiliging bij de wedstrijd wass, terwijl je op zekerheid kon zeggen dat dit weer mis zou gaan
Generaliseren is idd geen goede zaak, maar het lijkt er op dat jij gewoon niet in wilt zien dat er grote groep marokkanen in Nederland zit wat zich keer op keer weer misdraagdquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat was slechts om aan te geven dat generaliseren nooit een goede zaak is.
Uitzonderingen bevestigen de regel.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Najib Amhali, Nourdin Boukhari, Anouar Diba, Ahmed Abou Taleb. Allemaal Marokkanen met een meer dan voldoende betrokkenheid bij Nederland.²
Laten we het erop houden dat ik me er voor schaam, en dat ik eigenlijk tegen beter weten in altijd probeer positief te blijven over ze. Maar zelfs voor een Marokkaan is dit moeilijk vol te houden!quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:16 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Generaliseren is idd geen goede zaak, maar het lijkt er op dat jij gewoon niet in wilt zien dat er grote groep marokkanen in Nederland zit wat zich keer op keer weer misdraagd
Kerel, kom op. Geloof je het zelf? Mauritaniëquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hebt het mis, dan gaat het vaak c.q. meestal om Noord-Afrikanen. Slecht volk komt er uit Mauritanië.²
Aboutaleb is een (k)neus, daar wil ik verder geen woord aan vuil maken. Amhali is wel okay, ik heb een paar DVD's van hem.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:11 schreef fanneke het volgende:
[..]
blijven er nog 3 over in het lijstje van bansheeboy.
En Boukhari speelt voor marokko, dus die betrokkenheid met Nederland is er ook niet.
Blijven over Amhali en Aboutaleb.
er weinig zo, slechts 2 van de 300.000 etterbakken.
Amhali is het voorbeeld hoe het ook kanquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Amhali is wel okay, ik heb een paar DVD's van hem.![]()
Ik had ook Dennis Bergkamp kunnen opnoemen. De meest Marokkaanse voetballer die Nederland ooit heeft gekend.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:25 schreef Hathor het volgende:
Ik vraag me trouwens af waarom BB Ali B niet als voorbeeldmocro aangehaald heeft.....schaamte misschien?![]()
Ok nu geloof ik niets meer van je gimmick.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik had ook Dennis Bergkamp kunnen opnoemen. De meest Marokkaanse voetballer die Nederland ooit heeft gekend.²
Bergkamp is net zo Marokkaans als de haren in mijn bilnaad. Wat zit jij daar eigenlijk te roken?quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik had ook Dennis Bergkamp kunnen opnoemen. De meest Marokkaanse voetballer die Nederland ooit heeft gekend.²
Oogjes toe en snaveltjes dicht.quote:Er was eens, ergens in een ver land, een dorp met een hele grote dierentuin. Het dorp had ook een burgemeester die toevallig gek op dieren was. De dorpsburgemeester vond de dieren zo lief, wat ze inderdaad in meerderheid waren, dat hij hele dagen in de Zoo doorbracht om hen gade te slaan.
Als hij ’s avonds weer thuis was, dook hij onmiddellijk in zijn geliefde boek, ’Animal farm’ van George Orwell. Op een dag kwam de burgemeester op het idee om de bewoners van zijn dierentuin versneld aan het dorpsleven te laten participeren. Toen hij op een middag hij alweer in de dierentuin liep te wandelen, werd hij door een oersterke gorilla nageroepen. De burgemeester keek op en kreeg van de gorilla, die achter een vier meter brede sloot stond, een handvol pinda’s en twee bananen toegeworpen. De gorilla, die heel slim was, had pinda’s en bananen opgespaard om de burgemeester te verleiden. Want hoe oprecht en goedbedoelend die man ook kon zijn, iedereen wist, inclusief de gorilla, dat de burgervader ook een verschrikkelijke naïeveling was die heel makkelijk om de dierentuin te leiden was. En zo ontstond een heel bijzondere relatie tussen het dorpshoofd en de grote aap. Iedere dag bracht de gefascineerde burgemeester veel tijd door met zijn nieuwe vriend. Hij kreeg pinda’s en bananen van het beest en als tegenprestatie liet hij de gorilla kannen vol thee bezorgen. Toen deed de gorilla een voorstel: ’Beste burgemeester laat de participatie van de dieren aan mij over. Als je nu een enorme gorillatempel in het centrum van het dorp bouwt, dan zorg ik van daaruit voor een perfecte integratie en zo wordt de boel bij elkaar gehouden.’ De naïeve burgemeester werd laaiend enthousiast. De dorpelingen niet. Ze lieten de burgermeester weten dat het beest levensgevaarlijk was. Hij deed zich anders voor maar was in feite een orthodoxe bruut met fundamentele bijbedoelingen. In werkelijkheid, zeiden de dorpelingen, was de gorilla een wolf in schaapskleren. De burgervader, die de metafoor te ingewikkeld vond, antwoordde: ’Maar als ik lach, lacht hij terug!’ En hij legde alvast de eerste steen van het gorillatempel. Het liep niet goed af. Door tal van malversaties en ruzies werd de bouw van het tempel stopgezet en de boze gorilla begon de burgemeester te dreigen: ’Ik ga dan meteen oproepen tot een gorillademonstratie. Busjes vol gorilla’s uit heel Europa, dat wordt druk hoor. Ik verwacht onder hen een opstand, natuurlijk binnen de wettelijke grenzen, geweldloos, maar toch: onze gorilla’s zijn emotioneler dat u, mensen. En er kan zomaar een gek tussen lopen.’ De burgemeester schrok zich een aapje maar keek gerustgesteld naar de brede sloot die hem van de slinkse primaat scheidde. Hij durfde het niet toe te geven maar wist wel dat hij als enige in het dorp de ware aard van het beest niet had weten te doorgronden. Nu hij bedreigd en gechanteerd werd, voelde hij zich een grote onbenul. Hij keerde zich van de gorilla af, liep enkele meters weg maar hoorde plots een enorme plons achter zijn rug. Op dat moment voelde de burgemeester zijn geweten opspelen en een rare adem in zijn nek.
Van ADO weten we dat het lompe aso's zijn en zegt iedereen dat ook hardop. Over die Marokkanen mag je dat zeker niet zeggen?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:57 schreef Devrim_ het volgende:
ADO anyone?
De overeenkomst is treffend.quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
[afbeelding]
Ephimenco de Geweldige heeft over deze gorilla's en nog vele andere gorilla's een prachtige column geschreven:
[..]
Oogjes toe en snaveltjes dicht.
In de file ben je ook geen bedreiging.quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:24 schreef Meki het volgende:
In Tilburg enkel dichtbij het centrum stond ik 1 uur in de file.
en er was bijna geen enkele politie te zien
quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:24 schreef Meki het volgende:
In Tilburg enkel dichtbij het centrum stond ik 1 uur in de file.
en er was bijna geen enkele politie te zien
Meki, de politie stond naast de snelweg in de bosjes.quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:28 schreef Meki het volgende:
Er was duidelijk geen politie.
enkel om 23.30 was er handjevol ME
Wat heeft dit nou weer met joden te maken??quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat was slechts om aan te geven dat generaliseren nooit een goede zaak is. Enkel als we het over Joden hebben.
Ja, want hoe is het eigenlijk gesteld met de enkel van Wesley Sneijder?²
De hooligans van Ajax.quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat heeft dit nou weer met joden te maken??Ik ben het met Meki eens er was te weinig ME om die lui helemaal lens het ziekenhuis in te slaan.
Daar zitten over het algemeen geen joden bij.quote:
Wat zeg je hier nu precies?quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat was slechts om aan te geven dat generaliseren nooit een goede zaak is. Enkel als we het over Joden hebben.
Volgens mij zitten die gasten anders nooit in een stadion. Ze zagen de mogelijkheid en maakten er gebruik van. Het is gewoon tuig. Net zoals hooligans van Feyenoord, Ajax etc. trouwensquote:Op woensdag 23 mei 2007 01:35 schreef Meki het volgende:
Maar het zijn hooligans
net als Feijenoorders in NANCY
en net als ADO en net als AJAX in Leidseplein
Als er meer dan dat nodig is moet men er eens aan gaan denken het anders aan te pakken. Beveiliging van voetbalwedstrijden kost de samenleving handen vol geld wat beter besteed kan worden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:37 schreef Meki het volgende:
tijdens de wedstrijd was er totaal geen beveiliging ( handjevol waarvan 5 - vijftienjarigen )
Eens en daarom moeten de hooligans aangepakt worden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:39 schreef erkel het volgende:
[..]
Volgens mij zitten die gasten anders nooit in een stadion. Ze zagen de mogelijkheid en maakten er gebruik van. Het is gewoon tuig. Net zoals hooligans van Feyenoord, Ajax etc. trouwens
Het zijn Marokkanen. Misschien dat 10 ervan hooligan waren, de rest is gewoon verveeld tuig dat stoer wil doen. Net als dat een groot deel van de Marokkaanse gemeenschap dat op straat ook wil doen. Dit heeft niets met hooliganisme te maken, net als het geweld op het Leidse van 7 mei.quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:35 schreef Meki het volgende:
Maar het zijn hooligans
quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:39 schreef Meki het volgende:
[..]
Eens en daarom moeten de hooligans aangepakt worden.
Omdat normaal gesproken zo'n wedstrijdje ook geen probleem is. De gozertjes zagen dat en gingen los. waaraan ligt 't dan?quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:37 schreef Meki het volgende:
tijdens de wedstrijd was er totaal geen beveiliging ( handjevol waarvan 5 - vijftienjarigen )
Bij de autoriteiten, die genegeerd hebben dat het bij de voorgaande wedstrijden op identieke manier losging...quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:40 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Omdat normaal gesproken zo'n wedstrijdje ook geen probleem is. De gozertjes zagen dat en gingen los. waaraan ligt 't dan?
het zijn risicowedstrijden. de ME had een charge moeten uitvoeren in de stadionquote:Op woensdag 23 mei 2007 01:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als er meer dan dat nodig is moet men er eens aan gaan denken het anders aan te pakken. Beveiliging van voetbalwedstrijden kost de samenleving handen vol geld wat beter besteed kan worden.
Dat is de bureaucratie in dit land,heeft verder weinig te maken met 't gedrag daar.quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Bij de autoriteiten, die genegeerd hebben dat het bij de voorgaande wedstrijden op identieke manier losging...
Gelul het is een vriendschappelijke partij voetbal.quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:41 schreef Meki het volgende:
[..]
het zijn risicowedstrijden. de ME had een charge moeten uitvoeren in de stadion
Hahaha video´s komen er morgenquote:Op woensdag 23 mei 2007 01:43 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Gelul het is een vriendschappelijke partij voetbal.![]()
Het was de schuld van de veiligheidsmensen!quote:Op woensdag 23 mei 2007 04:07 schreef Hathor het volgende:
Hoe dan ook, de organisatie was gewoon om te janken. Elke gek had dit kunnen voorspellen, als er wedstrijden zijn waarbij Marokkaanse of Turkse ploegen betrokken zijn, ligt de risicofactor 10X hoger dan bij een "normale wedstrijd" en zou ie door de lokale autoriteiten dus ook als zodanig behandeld moeten worden. In dit geval is er sprake van ernstig verzaken door EN de KNVB voor niet voldoende veiligheidsmensen in het stadion te hebben, EN de Tilburgse autoriteiten omdat die die gasten niet hebben geisoleerd zoals ze normaal gesproken bij Nederlandse hooligans wel doen en daar ook vrij succesvol in zijn over het algemeen. Als je op je werk zulke fouten maakt krijg je op staande voet ontslag vanwege grove nalatigheid, benieuwd wat hier uit gaat voortvloeien behalve het typisch Nederlandse vingerwijzen naar elkaar en de handen in onschuld wassen.
Persoonlijk denk ik dat het angst is, angst om rassenrellen te veroorzaken en om van racisme beschuldigt te worden. Ikzelf noem het gewoon laffe kankerhonden, als er gereld word in je stad hoor je als lokale overheid keihard in te grijpen en de orde te herstellen, doe je dat niet dan ben je niet geschikt voor je taak. Schijtbakken, dat zijn het in Tilburg.![]()
Doen marokkaantjes nooit natuurlijkquote:Op woensdag 23 mei 2007 07:47 schreef TimmyAsd het volgende:
Het lijken net Nederlanders
Enig verschil is dat die rotzooi trappen buiten het stadion ipv binnen, hoewel dat soms ook aardig fout gaat
Mjah, aan de ene kant wel...aan de andere kant vind ik het wel respectvol dat men het juist niet deed, zon grote politiemacht. Het was immers 'vriendschappelijk' en het toont goede wil van de KNVBquote:Op woensdag 23 mei 2007 01:41 schreef Meki het volgende:
[..]
het zijn risicowedstrijden. de ME had een charge moeten uitvoeren in de stadion
Voetbal is van ondergeschikt belang voor deze voorbibsberbers.quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:08 schreef Armageddon het volgende:
Waarom dan rellen?
Er is een soort professionele hooligansvereniging waar je lid van moet zijn, voordat je je hooligan mag noemen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het zijn Marokkanen. Misschien dat 10 ervan hooligan waren, de rest is gewoon verveeld tuig dat stoer wil doen.
Bij Marokkanen? Joh!quote:Want ik dacht nog: wat zit er veel haat bij die mensen.’
Duidelijk dat we hier met een ouwe vent uit Fryslan te maken hebben. Want van de realiteit in de rest vh land heeft ie weinig kaas gegeten.quote:Het wegfluiten van het Wilhelmus, op eigen grond nota bene, was een unicum voor hem.
Marokkanen en respect? Whehehe dat is zo iets als Mugabe en goed beleid.quote:‘Dat is waardeloos. Respect voor elkaar begint met het volkslied. Misschien hebben we het onderschat.
Net of ze een reden nodig hebben.quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:08 schreef Armageddon het volgende:
Waarom dan rellen?
quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:21 schreef Biggs. het volgende:
[afbeelding]
Nee Job, ze hebben geen clubhuis nodig, maar een apenkooi![]()
Ik weet nog wel een prima soort 'clubhuizen' voor ze.quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:21 schreef Biggs. het volgende:
[afbeelding]
Tijd voor militair ingrijpen dusquote:
dat dan weer wel, en snel, voordat de linkse kerk weer begint te jammeren dat deze apen eigenlijk ook slachtoffers zijnquote:Op woensdag 23 mei 2007 08:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tijd voor militair ingrijpen dus![]()
Rare reactie. In plaats van de orde te handhaven, spelen we er maar niet meer tegen.quote:***************************************
KNVB:niet meer tegen Marokko spelen
` De KNVB voelt voorlopig niets meer
voor vriendschappelijke wedstrijden
tegen Marokko.Na de rellen van gisteren
bij het duel tussen Jong Oranje en Jong
Marokko stelt KNVB-directeur Kesler een
afkoelingsperiode van vijf jaar voor.
Tijdens en na de wedstrijd misdroegen
Marokkaanse fans zich.Het duel werd een
paar keer stilgelegd.Stewards werden
bekogeld en na het duel werd het veld
bestormd.Ook werden vernielingen in het
het stadion van Willem II aangericht.
De KNVB vergoedt Willem II de schade.
Kesler verwacht niet dat de schade te
verhalen valt op de groep van twintig
gearresteerde Marokkanen.
Komt dat er lange stadionverboden en andere straffen op staan en een lading politie (ME) op de been is. Daar heeft een supporter niet zo'n trek in. De Marokkanen van gister interesseert dat geen drol aangezien Nederland-Marokko niet 34x per jaar is en een stadion verbod of soort gelijke maatregel totaal geen zin heeft. Maar het belangrijkste is dat er gister helemaal geen politie op de been was, laten we Ajax-Feyenoord (of elke andere risico wedstrijd) eens spelen zonder politie, zonder combi regelingen ed. moet jij eens opletten hoe dat uit de hand gaat lopen..quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:46 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus niet wekelijks.
Er is amper geweld in de stadions, het meeste geweld gebeurt altijd buiten de stadions en zelfs dat is niet wekelijks.
Pff, als ik die marrokanen gister in het centrum zo zag,quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Rare reactie. In plaats van de orde te handhaven, spelen we er maar niet meer tegen.
Het is maar een oefenpartij. Geen competitie. Dus ja, dan hoef je er niet meer tegen te spelen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:31 schreef SCH het volgende:
Rare reactie. In plaats van de orde te handhaven, spelen we er maar niet meer tegen.
Kan de klacht 'verveling: er wordt voor ons nooit wat georganiseerd' weer als excuus van stal worden gehaald bij volgende incidenten.quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:31 schreef SCH het volgende:
Alleen gaat het elke wedstrijd van jong Marokko in Nederland fout.quote:Op woensdag 23 mei 2007 01:35 schreef Meki het volgende:
Maar het zijn hooligans
Dat is inderdaad een actie die te verwachten is, net als de actie gisteren te verwachten was.quote:
Van hun enige kant.quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:55 schreef DeBastaard het volgende:
Ze laten zich weer van hun beste kant zien die mocro's![]()
quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:55 schreef DeBastaard het volgende:
Ze laten zich weer van hun beste kant zien die mocro's![]()
zie die apen bij dat doelquote:Op woensdag 23 mei 2007 09:15 schreef DENSKIE het volgende:
weet niet of deze link al eerder voorkomt:
http://www.dumpert.nl/mediabase/15739/7ee448cf/index.html
Zie dat volk![]()
![]()
Ik denk dat die vergelijking wel degelijk houd snijdt. Al denk ik dat een gorilla nog meer beschaving in zijn donder heeft dan die schuimbekkende mocro'squote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is toch niet raar? Er wordt wel eens vaker een wedstrijd verboden, of b.v. elders spelen, niet met publiek of alleen maar publiek van één partij.quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:31 schreef SCH het volgende:
quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:21 schreef Biggs. het volgende:
[afbeelding]
Ik ben daarom alleen al niet geweest omdat ik wist dat er zulke idioten zouden komen. Ik weiger ook maar een duel te steunen waar dit soort dingen gebeuren dus blijf ik thuis tot de voetbalbonden en autoriteiten dit soort belachelijk gedrag gepast straffen. Marokko-Nigeria het zelfde verhaal.. alles loopt leuk en aardig en dan begint een groep van 30 man te rellen. Ik zou bijna zweren dat ze het afgesproken hebben om te gaan rellen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Slim om de rellen als hoofdzaak te nemen, zo verdoezel je op sluwe wijze dat Jong-Oranje vandaag slaag heeft gehad.
Ze waren nergens.²
Er zullen wel weer wat kamervragen komen ja, jammer dat die worden afgeschaftquote:
Onzinnig om hier kamervragen over te stellen. Voetbalwedstrijden ontaarden helaas soms in dit soort ongein. Dat weten we nu wel.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:50 schreef Zero2Nine het volgende:
Er zullen wel weer wat kamervragen komen ja, jammer dat die worden afgeschaft![]()
![]()
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=901&Itemid=1quote:6.)
Kunt u er zorg voor dragen dat de 26 aangehouden Marokkanen vóór het uitzitten van hun hopelijk langdurige straf eerst een aantal Nederlandse voetbalstadions opruimen en schoonmaken en daartoe hun tandenborstel meenemen? Zo nee waarom niet?
Wilders, de stem van het volkquote:Op woensdag 23 mei 2007 10:34 schreef Mr.J het volgende:
En dan nu de kamervragen.
[..]
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=901&Itemid=1
Ik voorspelde al zoiets. Je kunt nog zien dat het haastwerk is.quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:34 schreef Mr.J het volgende:
En dan nu de kamervragen.
[..]
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=901&Itemid=1
Dit soort gelegenheden moet hij idd wel direct grijpen ja.quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:39 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik voorspelde al zoiets. Je kunt nog zien dat het haastwerk is.
Vraag 2 had ik hierboven ergens al beantwoord. Als het wel zo was, dan waren "wij" het geweest die ze provoceerden met een imponerende politiemacht want 'zullie knuffelaars' doen immers niets en worden bij voorbaat al zo afgestempeld als raddraaiers.quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:44 schreef venomsnake het volgende:
Vraag 2 is wel een begrijpelijke vraag, ik vind het ook vreemd dat er geen politie bij aanwezig was.
Maar bij vraag 3 begint ie over Marokkaanse straatterroristen () en is hij wmb al niet meer serieus te nemen..
Tuurlijk moet hij ze stellen.. anders wordt ie te soft. Go Geertquote:Op woensdag 23 mei 2007 10:45 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dit soort gelegenheden moet hij idd wel direct grijpen ja.
Maar then again, hij zal hiervoor vast wel een mooie template hebben met wat variabele velden. Dus even wat kamervragen opstellen is 5 minuutjes werk.
Als als. .. doet er trouwens ook niet toe, er is in het verleden gebleken dat wedstrijden van Marokko in Nederland uit de hand kunnen lopen. Een risico dus.quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vraag 2 had ik hierboven ergens al beantwoord. Als het wel zo was, dan waren "wij" het geweest die ze provoceerden met een imponerende politiemacht want 'zullie knuffelaars' doen immers niets en worden bij voorbaat al zo afgestempeld als raddraaiers.
Uhm het zijn toch ook gewoon straatterroristen? Als ze niet in het stadion zitten dan vallen ze mensen lastig of ze halen auto's leeg of huizen. etc etc.quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:44 schreef venomsnake het volgende:
Vraag 2 is wel een begrijpelijke vraag, ik vind het ook vreemd dat er geen politie bij aanwezig was.
Maar bij vraag 3 begint ie over Marokkaanse straatterroristen () en is hij wmb al niet meer serieus te nemen..
Dat is geen schelden, dat heet accentueren. Ik woon nou eenmaal in een achterstandswijk, dus gedraag ik me ook zo, kwestie van geven en nemen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 04:16 schreef vivelafete het volgende:
Nou heb je een mooi stukkie geschreven, maar dan wel weer schelden met kankerhonden![]()
Eens. Tuig van de richel. Misschien nog een NL-Marokko wedstrijd organiseren en als iedereen binnen is een stadion op slot gooien.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:07 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Uhm het zijn toch ook gewoon straatterroristen? Als ze niet in het stadion zitten dan vallen ze mensen lastig of ze halen auto's leeg of huizen. etc etc.
Wat is er mis met de benaming straatterroristen?
+31??quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:54 schreef HTN02 het volgende:
wat is hier nou weer verkeerd aan? toonbeeld van integratie! er op los slaan omdat 22 mannetjes achter een bal aanlopen? das zo +31... betere integratie voorbeelden zijn schaars!
Een risicowedstrijd is in het jargon een wedstrijd waarbij de rivaliteit tussen supporters van de bezoekende en thuisspelende club hoogstwaarschijnlijk zal uitmonden in rellen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:55 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Als als. .. doet er trouwens ook niet toe, er is in het verleden gebleken dat wedstrijden van Marokko in Nederland uit de hand kunnen lopen. Een risico dus.
Behandel deze wedstrijd dan dus ook als een risico wedstrijd, dat is niet gebeurd.
quote:Vragen van de leden ZIJLSTRA en TEEVEN (VVD) aan de minister van Justitie inzake het geweld tijdens en rondom de voetbalwedstrijd Nederland - Marokko
1. Was de onderhavige voetbalwedstrijd door het landelijk coördinatiepunt voetbalvandalisme aangemerkt als een risicowedstrijd?
2. Bestond er voor het Openbaar Ministerie te Breda aanleiding om vooraf afspraken te maken met de politie en de KNVB over de voorkoming van strafbare feiten rond deze wedstrijd?
3. Zijn er binnen het stadion videobeelden gemaakt van de misdragingen van ‘supporters/verdachten’ en is het Openbaar Ministerie voornemens die beelden op te vragen bij de KNVB om te bezien of opsporing en vervolging van deze personen mogelijk is? Zo nee, waarom niet?
4. Bestaan er naar uw oordeel belemmeringen om de gemaakte videobeelden te gebruiken voor opsporing en vervolging?
5. Zijn er naar aanleiding van dit wangedrag van supporters tijdens en na de wedstrijd arrestaties verricht? Zo ja, heeft het Openbaar Ministerie het voornemen om in geval van geweld/bedreiging en recidive snelrecht toe te passen?
6. Bent U in staat om deze vragen binnen 48 uur te beantwoorden
Woensdag 23 mei 2007
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:18 schreef TNA het volgende:
Dit is tenminste een fatsoenlijk topic waarin gediscussierd kan worden.
Marokkanen zijn slechtere mensen dan Nederlanders.nlquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:34 schreef Posdnous het volgende:
[..]
. Waar wil je over discussieren dan?
Ik zie dat toch anders. Deze extra politie (sowieso extra kosten uit publieke middelen) moest zich, zoals de geschiedenis ons leert, uitsluitend richten op de begeleiding van de Marokkaanse supporters, immers er is geen enkele aanleiding de poltie ook voor de Nederlandse aanhang te moeten inzetten.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:21 schreef venomsnake het volgende:
Na de vorige wedstrijd in Utrecht wisten we allemaal dat dit uit de hand kon gaan lopen.
Extra politie op de been brengen voor deze wedstrijd heeft niets te maken met discriminatie, er is een risico factor aanwezig blijkt uit het verleden dus zijn er extra maatregelen nodig, simpel.
De politie hoeft echt niet bij hun in de vakken te gaan staan, maar moest gewoon aanwezig zijn, om bijvoorbeeld die lui van het veld te meppen en evt te arresteren na afloop van de wedstrijd.
Laat het een les zijn voor de volgende keer, over 6 jaar dus..![]()
Hoezo, dat is toch juist iets Nederlands, fluiten tijdens het volkslied van een ander land? Perfect geintegreerd kennelijk.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:37 schreef Zwoerd het volgende:
Lui die tijdens het nederlandse volkslied fluiten mogen naar Marokko gestuurd worden
Was het maar iets typisch Nederlands. Ik kan me de laatste keer niet herinneren, jij?quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:38 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hoezo, dat is toch juist iets Nederlands, fluiten tijdens het volkslied van een ander land? Perfect geintegreerd kennelijk.
Ik weet alleen dat dit bij elk Nederlands elftal duel gebeurde. Terwijl je het ergens anders nooit zag.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Was het maar iets typisch Nederlands. Ik kan me de laatste keer niet herinneren, jij?
MIsschien 20 jaar geleden ofzo? Want het gebeurt niet, dit is grote onzin.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:41 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik weet alleen dat dit bij elk Nederlands elftal duel gebeurde. Terwijl je het ergens anders nooit zag.
Het is inderdaad niet het Nederlandse volkslied uitfluiten, maar laten blijken dat ze haat hebben jegens Nederland.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:41 schreef SCH het volgende:
Het is wel zorgelijk, dat fluiten tijdens het volkslied. Blijkbaar zit het diep, zoals Foppe ook zegt. Dat is wel iets dat tot nadenken stemt.
Ik weet niet of je dat meteen haat kunt noemen. Ze staan daar toch namens Marokko.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet het Nederlandse volkslied uitfluiten, maar laten blijken dat ze haat hebben jegens Nederland.
Kijk, als thuisspelend land het uitvolkslied uitfluiten kan ik zelfs waarderen. Dat heeft geen diepere lading, puur intimiderend bedoeld, "hier valt niets te halen".
quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet het Nederlandse volkslied uitfluiten, maar laten blijken dat ze haat hebben jegens Nederland.
Als Heerenveen tegen Oranje speelt, kan het Wilhelmus mij ook gestolen wordenquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:44 schreef Zwoerd het volgende:
Het volkslied van een ander land uitfluiten mag van mij, maar deze mensen wonen hier in Nederland en moeten daar wat meer respect voor tonen.
Zoals SCH zegt is haat misschien een groot woord, maar voor de rest ben ik uiterst serieus. Maar goed, wij fluiten hier altijd volksliederen uit dus jaquote:
Het Friese volkslied bij Heerenveen had allang afgeschaft moeten worden, maar goed, da's een andere discussie.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Als Heerenveen tegen Oranje speelt, kan het Wilhelmus mij ook gestolen worden
Is voor mij belangrijker dan het Wilhelmus. Ben ik nou ook een soort Marokkaan?quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het Friese volkslied bij Heerenveen had allang afgeschaft moeten worden, maar goed, da's een andere discussie.
Nee, wij fluiten nooit andere volksliederen uit. Kom nou toch, beetje reeel blijven graag.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zoals SCH zegt is haat misschien een groot woord, maar voor de rest ben ik uiterst serieus. Maar goed, wij fluiten hier altijd volksliederen uit dus ja.
Ik zeg het trouwens verkeerd. Het verplicht moeten blijven staan van de tegenpartij tijdens dat volkslied had allang afgeschaft moeten worden.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Is voor mij belangrijker dan het Wilhelmus. Ben ik nou ook een soort Marokkaan?![]()
Dus jij ziet ze als Marokkanen en niet als Nederlanders? Of als mensen die hun eigen volkslied uitfluiten?quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:50 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, wij fluiten nooit andere volksliederen uit. Kom nou toch, beetje reeel blijven graag.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:50 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, wij fluiten nooit andere volksliederen uit. Kom nou toch, beetje reeel blijven graag.
De Marrokaanse jongeren hadden Nederland moeten aanmoedigen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:50 schreef Pracissor het volgende:
'Het wegfluiten van het Wilhelmus, op eigen grond nota bene, was een unicum voor hem. ‘Dat is waardeloos. Respect voor elkaar begint met het volkslied. Misschien hebben we het onderschat.’
Ik vind het sowieso al tekenend dat de Nederlandse Marokkanen zich volledig identificeren met het Marokkaanse eftal wanneer die speelt tegen het Nederlandse elftal, maar dat ze dan ook nog geen respect tonen voor het land waar ze verdomme in wonen, alle rechten en plichten hebben en het land wat hun als volledige 'Nederlanders' moet benaderen i.p.v. Marokkanen, zijn ze goed op de verkeerde weg.
Dat soort types zijn een mooi voorbeeld waarom mensen maar eens moeten kiezen voor hun nationaliteit en loyalititeit, ik wil geen vijfde colonne in mijn land.
Het zijn toch ook Marokkanenquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:51 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dus jij ziet ze als Marokkanen en niet als Nederlanders? Of als mensen die hun eigen volkslied uitfluiten?
Bij Nederland Marokko zie ik ze als Marokkanen ja, en zij zichzelf ook.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:51 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dus jij ziet ze als Marokkanen en niet als Nederlanders? Of als mensen die hun eigen volkslied uitfluiten?
Dat is grappig, dus nu zijn het volgens jou wel opeens 'Marokkaanse' jongeren, ergens anders zal je weer verkondigen dat het gewoon Nederlanders zijn, met een nederlanders paspoort.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:52 schreef Posdnous het volgende:
[..]
De Marrokaanse jongeren hadden Nederland moeten aanmoedigen?.
Respect voor de tegenstander in een stadion vol relschoppers.
Nee, Nederlanders.quote:
Dat hebben ze gisteren heel goed gedaan toch. MOet je tevreden stemmenquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:50 schreef Pracissor het volgende:
Dat soort types zijn een mooi voorbeeld waarom mensen maar eens moeten kiezen voor hun nationaliteit en loyalititeit,
Ook als ze een misdaad plegen?quote:
Ja precies, hun loyaliteit is nu wel duidelijk geworden, oprotten dus met dat tuig.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat hebben ze gisteren heel goed gedaan toch. MOet je tevreden stemmen![]()
Nederlanders dus.quote:
beide opmerkingen zijn bullshit.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:15 schreef damian5700 het volgende:
Vriendschappelijke wedstrijden worden nooit geclassificeerd als risicowedstrijd noch is er sprake van een verleden van rivaliteit tussen supporters van Nederland en Marokko.
politiebegeleiding was gezien de geschiedenis niet meer dan terecht geweest!quote:Marokkaanse supporters als zodanig behandelen enkel omdat zij Marokkaans zijn en daarmee onderwerpen aan zware politiebegeleiding is je reinste discriminatie. Als dat het uitgangspunt zou zijn geweest bij deze wedstrijd, dan waren de claims en veronwaardigingen niet uit de lucht geleven.
Voor de burgerlijke stand in nederland zijn het tevens Nederlanders ja, is dat iets nieuws of zo?quote:
En dat is dus het kenmerkende van voetbal, dan zijn het opeens geen Nederlanders meer. Dat gaat nu eenmaal zo.quote:
Nu lijk jij wel op een rechts iemand die een links iemand ervan probeert te overtuigen dat het niet zomaar mensen waren die zijn auto hadden gepikt, neen het waren mensen met een bepaalde afkomst.,quote:
Neuh, het blijven Nederlanders. Of is hun toegangsbewijs tevens het Marokkaans paspoort geweest ofzo?quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:56 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En dat is dus het kenmerkende van voetbal, dan zijn het opeens geen Nederlanders meer. Dat gaat nu eenmaal zo.
Oh en dat beperkt zich volgens jou tot in het stadion/met voetbal.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:56 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En dat is dus het kenmerkende van voetbal, dan zijn het opeens geen Nederlanders meer. Dat gaat nu eenmaal zo.
dat is toch ook zo?quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:54 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dat is grappig, dus nu zijn het volgens jou wel opeens 'Marokkaanse' jongeren, ergens anders zal je weer verkondigen dat het gewoon Nederlanders zijn, met een nederlanders paspoort.![]()
Tuurlijk niet, maar dan is het relevant.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:57 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Oh en dat beperkt zich volgens jou tot in het stadion/met voetbal.
Best aandoenlijk, de naiviteit.![]()
Je moet lachen omdat je zelf door hebt dat je niet helemaal consistent bent?quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:55 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Voor de burgerlijke stand in nederland zijn het tevens Nederlanders ja, is dat iets nieuws of zo?
Prima, maar heb dan het respect om in Nederland je (nog immer) eigen land te respecteren. Ik geloof dat het woord respect toch zo hoog aangeschreven staat in de cultuur van de Marokkanen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
dat is toch ook zo?
Als je officieel Nederlander bent kun je in je hart toch wel Marokkaan zijn? Is dat iets onbegrijpelijks of zo.
En waarom is het dan alleen relevant?quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, maar dan is het relevant.
haha...quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Is voor mij belangrijker dan het Wilhelmus. Ben ik nou ook een soort Marokkaan?![]()
Waarom ben ik niet consistent?quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:58 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Je moet lachen omdat je zelf door hebt dat je niet helemaal consistent bent?![]()
Komop, het gaat om uitfluiten bij een voetbalwedstrijd, als dat zo respectloos isquote:Op woensdag 23 mei 2007 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Prima, maar heb dan het respect om in Nederland je (nog immer) eigen land te respecteren. Ik geloof dat het woord respect toch zo hoog aangeschreven staat in de cultuur van de Marokkanen?
Dat vind ik wel een heel erg normen en waardenpraatje.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Prima, maar heb dan het respect om in Nederland je (nog immer) eigen land te respecteren. Ik geloof dat het woord respect toch zo hoog aangeschreven staat in de cultuur van de Marokkanen?
Kan best, maar laten we ze dan ook niet meer als 'Nederlanders' beschouwen, maar gewoon als Marokkanen die toevallig een Nederlands papiertje hebben, hun hart, loyaliteit en identiteits gevoel ligt bij Marokko. Waarin zich dat uit, kunnen we nu even mooi op beeld zien, maar dat uit zich uiteraard niet in het stadion, het uit zich in een volledige minachting voor onze staat, onze identiteit, onze normen en waarden etc.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
dat is toch ook zo?
Als je officieel Nederlander bent kun je in je hart toch wel Marokkaan zijn? Is dat iets onbegrijpelijks of zo.
Je klinkt inderdaad als een rechtse relnicht momenteelquote:
Bij het voetbal spelen dat soort sentimenten nogal een rol ja. Er zijn Amsterdammer die consequent nooit in 010 komen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 12:56 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Nu lijk jij wel op een rechts iemand die een links iemand ervan probeert te overtuigen dat het niet zomaar mensen waren die zijn auto hadden gepikt, neen het waren mensen met een bepaalde afkomst.,
Voor het geval, dat het je niet was opgevallen. Het is hier geen klankbord maar een discussieforum, dus een toelichting op jouw opvatting zou dat principe (de discussie) kunnen bevorderen.quote:
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind niet, dat te pas en te onpas publieke middelen moeten worden ingezet als het om het schaamteloos gedrag van enkelen gaat.quote:politiebegeleiding was gezien de geschiedenis niet meer dan terecht geweest!
Nee hoor, ik ben serieus. Ik vind het een beetje krom om ook dit weer nu heel erg in een cultureel-maatschappelijke context te gebruiken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je klinkt inderdaad als een rechtse relnicht momenteel.
Nou en? Dat is niet verboden voor de wet hoor, ik snap niet wat daar zo boeiend aan is. Ik ben ook in de eerste plaats Nijmegenaar en dan pas Nederlander.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:02 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Kan best, maar laten we ze dan ook niet meer als 'Nederlanders' beschouwen, maar gewoon als Marokkanen die toevallig een Nederlands papiertje hebben, hun hart, loyaliteit en identiteits gevoel ligt bij Marokko.
Dat heb je wel eens met criminelen als dit.quote:Waarin zich dat uit, kunnen we nu even mooi op beeld zien, maar dat uit zich uiteraard niet in het stadion, het uit zich in een volledige minachting voor onze staat, onze identiteit, onze normen en waarden etc.
Ik respecteer nooit iets van feyenoord. Respecteren zij dan ook nooit iets van Nederland? Dan zit er iets niet goed...quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een heel erg normen en waardenpraatje.
Je moet dit gewoon zien als Feyenoord Ajax. Dan respecteer jij ook weinig van Feyenoord, toch![]()
Dat is het niet. Je zou er zelfs een multicultureel-maatschappelijke context van kunnen maken...quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben serieus. Ik vind het een beetje krom om ook dit weer nu heel erg in een cultureel-maatschappelijke context te gebruiken.
10.000 euro boete en een stadionverbod van 10 jaar mag ik dan aannemen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:05 schreef Hathor het volgende:
Er zitten er geloof ik 26 vast, laten die maar als voorbeeld dienen dan.
Dat lijkt me ook terecht.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
10.000 euro boete en een stadionverbod van 10 jaar mag ik dan aannemen.
Andere straffen dan normaal?quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je dat graag wil wel ja.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is het niet. Je zou er zelfs een multicultureel-maatschappelijke context van kunnen maken...
Dat kan, want daar zijn we tegenwoordig dol op als het om allochtonen gaat. Maar of het terecht en nuttig is.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is het niet. Je zou er zelfs een multicultureel-maatschappelijke context van kunnen maken...
Ik ben blij dat jij ook niet meer in die illusie leeft, maar het merendeel van (progressief) Nederland, leeft nog steeds wel in die waan. Je opmerking over je meer Nijmegenaar als Nederlander voeren is niet relevant, er zal nooit een beroep worden gedaan op je loyaliteit, identiteit als Nijmegenaar die in conflict is met de Nederlandse, gezien het eerste een onderdeel is van het tweede.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:04 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nou en? Dat is niet verboden voor de wet hoor, ik snap niet wat daar zo boeiend aan is. Ik ben ook in de eerste plats Nijmegenaar en dan pas Nederlander.
[..]
Ik weet niet of het voortkomt uit criminalisme.quote:Dat heb je wel eens met criminelen als dit.
Bingo.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik respecteer nooit iets van feyenoord.
Nee.quote:
Dat is, meen ik, de straf voor de 'hooligan' die in al zijn vreugde vlak na psv - Vitesse het veld betrad. Gelijke monniken, gelijke kappen dan maar.quote:
Ik denk het wel, want het zit chronisch fout.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kan, want daar zijn we tegenwoordig dol op als het om allochtonen gaat. Maar of het terecht en nuttig is.
En bij Marokkanen zal er wel een beroep op hun loyaliteit worden gedaanquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:07 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij ook niet meer in die illusie leeft, maar het merendeel van (progressief) Nederland, leeft nog steeds wel in die waan. Je opmerking over je meer Nijmegenaar als Nederlander voeren is niet relevant, er zal nooit een beroep worden gedaan op je loyaliteit, identiteit als Nijmegenaar die in conflict is met de Nederlandse, gezien het eerste een onderdeel is van het tweede.
[..]
Nou, ik denk van wel.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kan, want daar zijn we tegenwoordig dol op als het om allochtonen gaat. Maar of het terecht en nuttig is.
handen afhakken? of naar SA sturen, die willen het quota van onthoofdingen opvoerenquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:05 schreef Hathor het volgende:
Er zitten er geloof ik 26 vast, laten die maar als voorbeeld dienen dan.
Dus, Nederlanders van Marokkaanse komaf respecteren Nederland niet? Laat ze dan snel weer Marokkaan worden.quote:
Dat stadionverbod heeft weinig zin, ze komen namelijk nooit bij voetbalwedstrijden, dit was gewoon een uitzondering omdat het een vertegenwoordigend elftal van Marokko betrof, en die liggen nu voor 5 jaar in de ban. Die gasten zelf een boete geven helpt vrees ik ook niet veel omdat die in theorie toch geen cent te makken hebben. Het hardst zou je ze straffen denk ik door de ouders onder curatele te stellen, loonbeslag of iets dergelijks, totdat de schade geheel terugbetaald is.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, waarvan dit dus een mooi voorbeeld was. De test zijn ze dan ook jammerlijk gefaald.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:08 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En bij Marokkanen zal er wel een beroep op hun loyaliteit worden gedaan![]()
Dat is nou juist wat ik niet helemaal begrijp, wat is dat voor onzin?
Wat een verschil. Iets niet respecteren van een voetbalclub of iets niet respecteren van het land waarin je mag wonen.quote:
Of voor elke 1000 euri boete dit terugbetalen met een jaar gevangenis.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat stadionverbod heeft weinig zin, ze komen namelijk nooit bij voetbalwedstrijden, dit was gewoon een uitzondering omdat het een vertegenwoordigend elftal van Marokko betrof, en die liggen nu voor 5 jaar in de ban. Die gasten zelf een boete geven helpt vrees ik ook niet veel omdat die in theorie toch geen cent te makken hebben. Het hardst zou je ze straffen denk ik door de ouders onder curatele te stellen, loonbeslag of iets dergelijks, totdat de schade geheel terugbetaald is.
Ook bij autochtonen!quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk het wel, want het zit chronisch fout.
Een Marokkaan met een PSV shirt aan? dat vraagt gewoon om de doodstraf.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:12 schreef Da_Sandman het volgende:
En laat die ouders dan meteen die 10.000 euro boete betalen.
Een van die mannetjes die duidelijk op de photo staat heeft een psv shirt aan. Niet dat ie nou meteen een seizoenskaart heeft, maar wellicht zijn er wel luitjes die regelmatig in een stadion zitten...
Bij voetbalwedstrijden niet nee.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus, Nederlanders van Marokkaanse komaf respecteren Nederland niet? Laat ze dan snel weer Marokkaan worden.
het ontkennen van het probleemquote:
Dat ook voetbalt op dat moment.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:11 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat een verschil. Iets niet respecteren van een voetbalclub of iets niet respecteren van het land waarin je mag wonen.
Oh tuurlijk ja, gaan we weer op die toerquote:Op woensdag 23 mei 2007 13:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En op 4 mei en als er een politicus wordt vermoord en op koninginnedag en....
't Is wel zo. Je zoekt allerlei uitwegen om dit niet te laten lijken op haat jegens Nederland van de Marokkanen, terwijl dat eigenlijk zo klaar als een klontje is als je er met gezond verstand tegenaan kijkt. Typisch hoor.quote:
Ach kom op. Denk je echt dat die gasten van gister uberhaubt enig respect voor Nederland hebben?quote:
SCH is waarschijnlijk de enige die dat denkt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ach kom op. Denk je echt dat die gasten van gister uberhaubt enig respect voor Nederland hebben?
Relschoppers en hooligans lopen sowieso niet over van respect. Maar die hele cutlurele dimensie is volstrekt irrelevant. Het gaat hier om vandalen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ach kom op. Denk je echt dat die gasten van gister uberhaubt enig respect voor Nederland hebben?
Dream on.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Relschoppers en hooligans lopen sowieso niet over van respect. Maar die hele cutlurele dimensie is volstrekt irrelevant. Het gaat hier om vandalen.
Voor eeuwig blind jij.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Relschoppers en hooligans lopen sowieso niet over van respect. Maar die hele cutlurele dimensie is volstrekt irrelevant. Het gaat hier om vandalen.
Dat mensen hier zo gevoelig reageren op het volkslied vind ik nogal hypociet.
Nee, dat bestrijd ik. Ik zie het probleem heel helder maar probeer wat dingen uit elkaar te halen. Dat is juist heel zinvol en oplossingsgericht.quote:
Bij elke Marokkaanse wedstrijd zijn er problemen. En dan geen kleine problemen, maar problemen die we zelfs bij ADO niet vaak tegenkomen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat mensen hier zo gevoelig reageren op het volkslied vind ik nogal hypociet.
En dat komt door de haat tegen Nederland?quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Bij elke Marokkaanse wedstrijd zijn er problemen. En dan geen kleine problemen, maar problemen die we zelfs bij ADO niet vaak tegenkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |