Voor de gehele tekst: http://www.vaclavklaus.cz/klaus2/asp/clanek.asp?id=IgDUIjFzEXAzquote:Václav Klaus: Milieu-ideologie grote bedreiging voor de vrijheid
Volgens de Tsjechische president Václav Klaus behoort de 'milieu-ideologie' tot de top drie van de grootste bedreigingen voor de menselijke vrijheid. In een toespraak voor het Cato-instituut in Washington zei hij ondermeer: 'De milieubeweging presenteert ons voortdurend allerlei rampscenario’s met de bedoeling ons te overtuigen de ideeën die zij hebben over ons en de hele menselijke samenleving te realiseren. Dat is niet alleen unfair maar ook zeer gevaarlijk. En in mijn ogen is de quasi-wetenschappelijke vorm waarin ze hun veelvuldig mislukte voorspellingen gieten nog veel gevaarlijker'.
Goed plan: "The observation of these changes and the rate at which they are occurring is akin to the observations of the "ozone hole" over Antarctica, or the steady increase in atmospheric CO2 in the Earth's atmosphere. Although the implications of these observations is often hotly debated (with most scientists convinced that they represent evidence for the impact of humans on the terrestrial climate)"quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:19 schreef PJORourke het volgende:
maar ze zou ook eens moeten kijken naar de temperatuurstijgingen op Mars.
Wat probeer je nu te vertellen?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:31 schreef Monidique het volgende:
Goed plan: "The observation of these changes and the rate at which they are occurring is akin to the observations of the "ozone hole" over Antarctica, or the steady increase in atmospheric CO2 in the Earth's atmosphere. Although the implications of these observations is often hotly debated (with most scientists convinced that they represent evidence for the impact of humans on the terrestrial climate)"
Klopt na jaren van gerommel in de marge lijkt het milieu echt weer op de agenda te komen. Goede zaakquote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:24 schreef Fastmatti het volgende:
Begint het tij dan inmiddels echt te keren. Het lijkt er wel op![]()
hier staat wel een en ander over het onderwerp. Er zijn te weinig data beschikbaar om echt over klimaatverandering op mars te kunnen spreken.quote:
Gepruttel? Totalitaire maatregelen op basis van onbewezen hypotheses is nou niet bepaald triviaal.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:34 schreef du_ke het volgende:
Dat het soms wat kort door de bocht is en dat er nog wat geprutteld wordt door enkelen maakt dan niet zoveel meer uit.
De New Scientist neem ik niet serieus.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:38 schreef du_ke het volgende:
hier staat wel een en ander over het onderwerp. Er zijn te weinig data beschikbaar om echt over klimaatverandering op mars te kunnen spreken.
Gepruttel inderdaad. Het klimaat is aan het veranderen door menselijk handelen. Daar is men het wel over eens op wat gepruttel naquote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Gepruttel? Totalitaire maatregelen op basis van onbewezen hypotheses is nou niet bepaald triviaal.
Nou nee. En hoe dan ook, het rechtvaardigt totalitaire maatregelen niet.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:40 schreef du_ke het volgende:
Gepruttel inderdaad. Het klimaat is aan het veranderen door menselijk handelen. Daar is men het wel over eens op wat gepruttel na.
Men is het er wel over eens op een enkeling naquote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:41 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou nee. En hoe dan ook, het rechtvaardigt totalitaire maatregelen niet.
Senator Inhofe, idool van onze HenriOsewoudt: ""It kind of reminds... I could use the Third Reich, the Big Lie... You say something over and over and over and over again, and people will believe it, and that's their [the environmentalists'] strategy..." (...) Inhofe had previously compared the Environmental Protection Agency to the Gestapo. He had also made allegations that the Weather Channel is behind the alleged global warming hoax, so as to attract viewers. Inhofe had previously claimed that Global Warming is "the second-largest hoax ever played on the American people, after the separation of church and state.""quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:40 schreef heiden6 het volgende:
Ik kan me niet herinneren eerder een politicus te hebben gehoord die dit inzag, en ook nog durfde te zeggen.![]()
Een hele documentaire vol. Hoe dan ook, een bewijs zoals er voor E=MC^2 is, is er niet voor de broeikashypothese, dat zal je ook moeten toegeven.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:44 schreef du_ke het volgende:
Men is het er wel over eens op een enkeling na. Maar goed je kan dan vast wel wat wel serieus te nemen wetenschappers opnoemen die het absoluut niet met het IPCC eens zijn, nietwaar?
Radicale maatregelen.quote:En soms zijn dan radicale maatregelen noodzakelijk, dat heeft bij de beperking van de walvisvangst en de uitstoot van CFK's ook prima gelukt.
Iddquote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:40 schreef heiden6 het volgende:
Ik kan me niet herinneren eerder een politicus te hebben gehoord die dit inzag, en ook nog durfde te zeggen.![]()
Dat is ook een kant van de zaak die ik vergeten ben in de OP te zetten.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb dit filmpje van Tedtalks al een keer eerder geplakt, maar hier nog maar een keertje.
Economist Bjorn Lomborg: Global warming is not a priority
In het filmpje wordt verteld hoe we, met het geld wat we hebben, beter problemen op kunnen lossen. Dat heel de wereld daar rijker van wordt en dat de maatregelen die we nu willen nemen ontzettend duur zijn en ontzettend weinig bereiken in tegenstelling tot andere dingen die we met dat geld kunnen doen.
Als we dit voorstel volgen krijgt iedereen op de wereld meer vrijheid, meer geld en bereiken we dus veel meer.
gewoon 24 euro luchtvaartbelasting betalen, dan lossen de problemen vanzelf op.. en heeft Samson zn doel bereiktquote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:26 schreef JohnDope het volgende:
Ik word nog het meeste moe van al die hysterische meelopertjes die zo fanatiek meelopen met de CO2-lobby.
Dit kan je nou echt het hitler-effect noemen, dat extreme kudde gedrag, best wel eng eigenlijk als je dat relativeert.....![]()
Wat man-made global warming met Hitler te maken heeft ontgaat mij.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:26 schreef JohnDope het volgende:
Dit kan je nou echt het hitler-effect noemen, dat extreme kudde gedrag, best wel eng eigenlijk als je dat relativeert.....![]()
Hoax? Hmm ik zweer toch dat de winter wel bijzonder kort was...maar dat komt natuurlijk allemaal door de linkse media....quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Senator Inhofe, idool van onze HenriOsewoudt: ""It kind of reminds... I could use the Third Reich, the Big Lie... You say something over and over and over and over again, and people will believe it, and that's their [the environmentalists'] strategy..." (...) Inhofe had previously compared the Environmental Protection Agency to the Gestapo. He had also made allegations that the Weather Channel is behind the alleged global warming hoax, so as to attract viewers. Inhofe had previously claimed that Global Warming is "the second-largest hoax ever played on the American people, after the separation of church and state.""
En die docu neem je wel serieusquote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:47 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Een hele documentaire vol. Hoe dan ook, een bewijs zoals er voor E=MC^2 is, is er niet voor de broeikashypothese, dat zal je ook moeten toegeven.
[..]
Zou Klaus het daar over hebben?quote:Radicale maatregelen.De gloeilamp verbieden in 1 enkel klein landje is allerminst radicaal, gewoon bijzonder totalitair en angstaanjagend.
Er zijn wel degelijk vergelijkingen mogelijk. In beide gevallen werd er een vrij radicaal en effectief besluit genomen.quote:Die andere zaken zijn niet te vergelijken, want er wordt nog steeds op walvissen gejaagd en het verleis van walvissen is nou ook weer niet zo belangrijk. CFK's waren makkelijk te vervangen en er zat een bewezen chemisch process achter, hoewel men zich ook toen fundamentalistisch uitliet over bijvoorbeeld asthmaspuiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |