abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:19:45 #1
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49662162
quote:
Václav Klaus: Milieu-ideologie grote bedreiging voor de vrijheid
Volgens de Tsjechische president Václav Klaus behoort de 'milieu-ideologie' tot de top drie van de grootste bedreigingen voor de menselijke vrijheid. In een toespraak voor het Cato-instituut in Washington zei hij ondermeer: 'De milieubeweging presenteert ons voortdurend allerlei rampscenario’s met de bedoeling ons te overtuigen de ideeën die zij hebben over ons en de hele menselijke samenleving te realiseren. Dat is niet alleen unfair maar ook zeer gevaarlijk. En in mijn ogen is de quasi-wetenschappelijke vorm waarin ze hun veelvuldig mislukte voorspellingen gieten nog veel gevaarlijker'.
Voor de gehele tekst: http://www.vaclavklaus.cz/klaus2/asp/clanek.asp?id=IgDUIjFzEXAz

Klaus heeft gelijk. Het duidelijkste is onze fundamentalistische minister Cramer, die in een land waar nog niet veel verboden is, een nuttig iets als de gloeilamp wil verbieden. De vrijheid loopt in dit land duidelijk gevaar, en het milieuhysterie is de methode waarmee dat het vaakst bereikt wordt. We moeten weer opkomen voor onze vrijheid en niet op basis van slechte berekeningen en obscure theorettes onze vrijheid laten afnemen.

Want als CO2 een probleem is, dan kan Cramer beter eerst naar China, de VS en India gaan kijken, maar ze zou ook eens moeten kijken naar de temperatuurstijgingen op Mars.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_49662429
Begint het tij dan inmiddels echt te keren. Het lijkt er wel op
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:29:35 #3
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_49662700
Václav Klaus heeft het bij het juiste eind.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_49662816
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:19 schreef PJORourke het volgende:

maar ze zou ook eens moeten kijken naar de temperatuurstijgingen op Mars.
Goed plan: "The observation of these changes and the rate at which they are occurring is akin to the observations of the "ozone hole" over Antarctica, or the steady increase in atmospheric CO2 in the Earth's atmosphere. Although the implications of these observations is often hotly debated (with most scientists convinced that they represent evidence for the impact of humans on the terrestrial climate)"
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:33:50 #5
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49662922
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:31 schreef Monidique het volgende:
Goed plan: "The observation of these changes and the rate at which they are occurring is akin to the observations of the "ozone hole" over Antarctica, or the steady increase in atmospheric CO2 in the Earth's atmosphere. Although the implications of these observations is often hotly debated (with most scientists convinced that they represent evidence for the impact of humans on the terrestrial climate)"
Wat probeer je nu te vertellen?
pi_49662957
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:24 schreef Fastmatti het volgende:
Begint het tij dan inmiddels echt te keren. Het lijkt er wel op
Klopt na jaren van gerommel in de marge lijkt het milieu echt weer op de agenda te komen. Goede zaak .

Dat het soms wat kort door de bocht is en dat er nog wat geprutteld wordt door enkelen maakt dan niet zoveel meer uit.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_49662992
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Is dat een retorische vraag?
pi_49663158
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:33 schreef PJORourke het volgende:

[..]

hier staat wel een en ander over het onderwerp. Er zijn te weinig data beschikbaar om echt over klimaatverandering op mars te kunnen spreken.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:39:24 #9
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49663215
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:34 schreef du_ke het volgende:
Dat het soms wat kort door de bocht is en dat er nog wat geprutteld wordt door enkelen maakt dan niet zoveel meer uit.
Gepruttel? Totalitaire maatregelen op basis van onbewezen hypotheses is nou niet bepaald triviaal.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:39:50 #10
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49663239
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:38 schreef du_ke het volgende:
hier staat wel een en ander over het onderwerp. Er zijn te weinig data beschikbaar om echt over klimaatverandering op mars te kunnen spreken.
De New Scientist neem ik niet serieus.
pi_49663268
Ik kan me niet herinneren eerder een politicus te hebben gehoord die dit inzag, en ook nog durfde te zeggen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_49663292
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:39 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Gepruttel? Totalitaire maatregelen op basis van onbewezen hypotheses is nou niet bepaald triviaal.
Gepruttel inderdaad. Het klimaat is aan het veranderen door menselijk handelen. Daar is men het wel over eens op wat gepruttel na .
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:41:24 #13
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49663318
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:40 schreef du_ke het volgende:
Gepruttel inderdaad. Het klimaat is aan het veranderen door menselijk handelen. Daar is men het wel over eens op wat gepruttel na .
Nou nee. En hoe dan ook, het rechtvaardigt totalitaire maatregelen niet.
pi_49663450
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:41 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nou nee. En hoe dan ook, het rechtvaardigt totalitaire maatregelen niet.
Men is het er wel over eens op een enkeling na . Maar goed je kan dan vast wel wat wel serieus te nemen wetenschappers opnoemen die het absoluut niet met het IPCC eens zijn, nietwaar?

En soms zijn dan radicale maatregelen noodzakelijk, dat heeft bij de beperking van de walvisvangst en de uitstoot van CFK's ook prima gelukt .
pi_49663496
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:40 schreef heiden6 het volgende:
Ik kan me niet herinneren eerder een politicus te hebben gehoord die dit inzag, en ook nog durfde te zeggen.
Senator Inhofe, idool van onze HenriOsewoudt: ""It kind of reminds... I could use the Third Reich, the Big Lie... You say something over and over and over and over again, and people will believe it, and that's their [the environmentalists'] strategy..." (...) Inhofe had previously compared the Environmental Protection Agency to the Gestapo. He had also made allegations that the Weather Channel is behind the alleged global warming hoax, so as to attract viewers. Inhofe had previously claimed that Global Warming is "the second-largest hoax ever played on the American people, after the separation of church and state.""
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:47:54 #16
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49663660
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:44 schreef du_ke het volgende:
Men is het er wel over eens op een enkeling na . Maar goed je kan dan vast wel wat wel serieus te nemen wetenschappers opnoemen die het absoluut niet met het IPCC eens zijn, nietwaar?
Een hele documentaire vol. Hoe dan ook, een bewijs zoals er voor E=MC^2 is, is er niet voor de broeikashypothese, dat zal je ook moeten toegeven.
quote:
En soms zijn dan radicale maatregelen noodzakelijk, dat heeft bij de beperking van de walvisvangst en de uitstoot van CFK's ook prima gelukt .
Radicale maatregelen. De gloeilamp verbieden in 1 enkel klein landje is allerminst radicaal, gewoon bijzonder totalitair en angstaanjagend. Die andere zaken zijn niet te vergelijken, want er wordt nog steeds op walvissen gejaagd en het verleis van walvissen is nou ook weer niet zo belangrijk. CFK's waren makkelijk te vervangen en er zat een bewezen chemisch process achter, hoewel men zich ook toen fundamentalistisch uitliet over bijvoorbeeld asthmaspuiten.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 21:56:55 #17
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_49664232
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:40 schreef heiden6 het volgende:
Idd
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2007 @ 22:07:42 #18
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49664889
Ik heb dit filmpje van Tedtalks al een keer eerder geplakt, maar hier nog maar een keertje.

Economist Bjorn Lomborg: Global warming is not a priority

In het filmpje wordt verteld hoe we, met het geld wat we hebben, beter problemen op kunnen lossen. Dat heel de wereld daar rijker van wordt en dat de maatregelen die we nu willen nemen ontzettend duur zijn en ontzettend weinig bereiken in tegenstelling tot andere dingen die we met dat geld kunnen doen.

Als we dit voorstel volgen krijgt iedereen op de wereld meer vrijheid, meer geld en bereiken we dus veel meer.
Carpe Libertatem
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:09:29 #19
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49664997
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb dit filmpje van Tedtalks al een keer eerder geplakt, maar hier nog maar een keertje.

Economist Bjorn Lomborg: Global warming is not a priority

In het filmpje wordt verteld hoe we, met het geld wat we hebben, beter problemen op kunnen lossen. Dat heel de wereld daar rijker van wordt en dat de maatregelen die we nu willen nemen ontzettend duur zijn en ontzettend weinig bereiken in tegenstelling tot andere dingen die we met dat geld kunnen doen.

Als we dit voorstel volgen krijgt iedereen op de wereld meer vrijheid, meer geld en bereiken we dus veel meer.
Dat is ook een kant van de zaak die ik vergeten ben in de OP te zetten.
pi_49666056
Ik word nog het meeste moe van al die hysterische meelopertjes die zo fanatiek meelopen met de CO2-lobby.

Dit kan je nou echt het hitler-effect noemen, dat extreme kudde gedrag, best wel eng eigenlijk als je dat relativeert.....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:56:19 #21
132605 kawotski
Il Dottore
pi_49667564
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:26 schreef JohnDope het volgende:
Ik word nog het meeste moe van al die hysterische meelopertjes die zo fanatiek meelopen met de CO2-lobby.

Dit kan je nou echt het hitler-effect noemen, dat extreme kudde gedrag, best wel eng eigenlijk als je dat relativeert.....
gewoon 24 euro luchtvaartbelasting betalen, dan lossen de problemen vanzelf op.. en heeft Samson zn doel bereikt
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_49668855
Ik noem het altijd de War on Freedom waar men zich rücksichtslos overgeeft aan de slechtste raadgever namelijk angst.

Tsjechië heeft een wijs man als president als ik dit zo lees .
pi_49670077
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:26 schreef JohnDope het volgende:

Wat man-made global warming met Hitler te maken heeft ontgaat mij.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 23 mei 2007 @ 00:09:53 #24
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_49670313
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Senator Inhofe, idool van onze HenriOsewoudt: ""It kind of reminds... I could use the Third Reich, the Big Lie... You say something over and over and over and over again, and people will believe it, and that's their [the environmentalists'] strategy..." (...) Inhofe had previously compared the Environmental Protection Agency to the Gestapo. He had also made allegations that the Weather Channel is behind the alleged global warming hoax, so as to attract viewers. Inhofe had previously claimed that Global Warming is "the second-largest hoax ever played on the American people, after the separation of church and state.""
Hoax? Hmm ik zweer toch dat de winter wel bijzonder kort was...maar dat komt natuurlijk allemaal door de linkse media....
pi_49670677
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 21:47 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Een hele documentaire vol. Hoe dan ook, een bewijs zoals er voor E=MC^2 is, is er niet voor de broeikashypothese, dat zal je ook moeten toegeven.
[..]
En die docu neem je wel serieus ? Kom op namen van mensen die er bewezen verstand van hebben, veel over het onderwerp hebben gepubliceerd in serieuze tijdschriften en die ernstig twijfelen aan het idee dat de mens flinke invloed heeft op het klimaat.
quote:
Radicale maatregelen. De gloeilamp verbieden in 1 enkel klein landje is allerminst radicaal, gewoon bijzonder totalitair en angstaanjagend.
Zou Klaus het daar over hebben?
quote:
Die andere zaken zijn niet te vergelijken, want er wordt nog steeds op walvissen gejaagd en het verleis van walvissen is nou ook weer niet zo belangrijk. CFK's waren makkelijk te vervangen en er zat een bewezen chemisch process achter, hoewel men zich ook toen fundamentalistisch uitliet over bijvoorbeeld asthmaspuiten.
Er zijn wel degelijk vergelijkingen mogelijk. In beide gevallen werd er een vrij radicaal en effectief besluit genomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')