heb jij kinderen vroeg ik!!!!!!!!quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:00 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Je noemt nu een heleboel andere dingen en per geval zal de nuance anders liggen, maar in dit geval lijkt het me duidelijk; het is niet in het belang van het kind. De gevoelens van de ouders - hoe wrang misschien ook - hebben hier wat mij betreft weinig mee van doen.
????quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:57 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Dit soort reacties doet mij overkomen als een compleet misplaatste vorm van egoïsme.
Omdat dat de meeest logische conclussie is gezien we het over India hebben.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:57 schreef Dodecahedron het volgende:
desiredbard, waarom hou je zo vast aan je standpunt dat het mensen die het niet met jou eens zijn te doen is om het inkomensverschil?
Dat maak je er zelf van.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:02 schreef zhe-devilll het volgende:
in feite komt het hierop neer omdat het kind uit india komt
mag het ineens bij de nieuwbakken ouders blijven maar oh weeh als het een europees kind was geweest oid.
Dan is het opeens foute boel, gatver wat een domme reacties soms.![]()
Waar slaat dit op?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je kunt nu ook een kindje van een jaar of 8 uit een tehuis uit India halen. Dat is blijkbaar helemaal geaccepteerd.
Nou hij heeft geen kinderen dat is al duidelijk.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:03 schreef desiredbard het volgende:
[..]
????![]()
[..]
Omdat dat de meeest logische conclussie is gezien we het over India hebben.
(Alhoewel er in India grote interne verschillen zijn en we niet eens weten uit welke Kaste de familie komt....gezien de besteede politietijd, welvarend genoeg...)
Maar neem Yvonnes voorbeeld....je kind wordt vanacht gestolen en over 6 jaar teruggevonden......
Wat doe je dan?
Nee, ik heb inderdaad geen kinderen. Als de situatie anders was - dat het het Nederlands kind was dat in een compleet ander land was opgegroeid - zou ik er net zo over denken. Dit gaat niet over Westers superioriteitsdenken.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:02 schreef zhe-devilll het volgende:
in feite komt het hierop neer omdat het kind uit india komt
mag het ineens bij de nieuwbakken ouders blijven maar oh weeh als het een europees kind was geweest oid.
Dan is het opeens foute boel, gatver wat een domme reacties soms.![]()
Mensen voeren het 'weghalen uit de vertrouwde omgeving' aan als argument om het kind vooral niet terug naar huis te laten gaan. Ik kan nu ook een adoptieprocedure starten om een kind van acht of tien te adopteren. Waarom kan het blijkbaar wel om een kind vanuit het buitenland naar hier te halen, maar steigeren mensen als het nu een keer andersom is- het kind is nog gestolen ook nota bene!quote:
wat een onzinquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:01 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
heb jij kinderen vroeg ik!!!!!!!!
Niet dus want anders zou je dit niet zeggen!
Hoezo? Het Indiase kindertehuis is gestraft. Die lui zitten nu allemaal in de gevangenis.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mensen voeren het 'weghalen uit de vertrouwde omgeving' aan als argument om het kind vooral niet terug naar huis te laten gaan. Ik kan nu ook een adoptieprocedure starten om een kind van acht of tien te adopteren.
Het gaat niet om de ouders of de adoptieouders, het gaat om het kind.quote:Waarom kan het blijkbaar wel om een kind vanuit het buitenland naar hier te halen, maar steigeren mensen als het nu een keer andersom is- het kind is nog gestolen ook nota bene!
echt me bek valt open hierquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:07 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Nee, ik heb inderdaad geen kinderen. Als de situatie anders was - dat het het Nederlands kind was dat in een compleet ander land was opgegroeid - zou ik er net zo over denken. Dit gaat niet over Westers superioriteitsdenken.
Ik vind het eng dat iemand zó ontzettend het eigen belang vooropstelt zonder zich te verplaatsen in het kind. Is dat jochie hier nou werkelijk zo slecht af of zou hij gelukkiger zijn bij die mensen die hij waarschijnlijk niet ziet als z'n echte ouders?
heb jij soms last van een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis?quote:
Is het nou werkelijk zo moeilijk zonder op de man te spelen je punt te maken? Mijn mening is dat de argumenten die je aandraagt - voor zover aanwezig - vooral vanuit je oudergevoel uitgaan.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:06 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou hij heeft geen kinderen dat is al duidelijk.
Wat zal hij later glimlachen om zijn domme antwoorden hier, gut gut met een kind op de knie..
Maar hij zal een bezoekregeling wensen voor het kind dat is alles.
Voorbeeldje gescheiden ouders trauma?
Nou misschien snap je dit dan wel!quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:09 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Hoezo? Het Indiase kindertehuis is gestraft. Die lui zitten nu allemaal in de gevangenis.
[..]
Het gaat niet om de ouders of de adoptieouders, het gaat om het kind.
heb jij soms last van van de hak op de tak springen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:10 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
heb jij soms last van een anti-sociale persoonlijkheidsstoornis?
Mja. Dat had ik nou ook.quote:
Je vergelijkt het gevoelsleven van een kind met dat van een hond of een scooter?quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:11 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou misschien snap je dit dan wel!
Stel, stel he je hebt een hondje, een heel lief en leuk hondje.
En iemand jat je hondje..en na 3 jaar kom jij je hondje tegen..
wat doe je dan?![]()
Of nee wacht je hebt een scooter en die wordt gejat en na 2 jaar vind je die scooter terug wat doe je dan?![]()
VAT JE HEM NU?????
![]()
Dat is toch helemaal niet mijn punt? Mijn punt is dat adopteren vanuit India of weetikveelwaar op een leeftijd van acht wel kan, maar een meisje terug naar huis laten gaan niet.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:09 schreef Dodecahedron het volgende:
Hoezo? Het Indiase kindertehuis is gestraft. Die lui zitten nu allemaal in de gevangenis.
Het is helemaal niet bewezen dat het voor het kind beter is om hier te zijn.quote:Het gaat niet om de ouders of de adoptieouders, het gaat om het kind.
Jij hebt geen gevoel voor de ouders en ook niet voor het kind nr 1quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:11 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Is het nou werkelijk zo moeilijk zonder op de man te spelen je punt te maken? Mijn mening is dat de argumenten die je aandraagt - voor zover aanwezig - vooral vanuit je oudergevoel uitgaan.
Ik snap dat je als ouder in zo'n situatie niet helder meer kunt denken. Daar is het drama ook te groot voor. Gelukkig hebben we voor dat soort situaties rechters die meestal heel objectief kiezen voor de belangen van het kind.
Nee ik probeer me in te leven in jouw belevingswereldquote:Op woensdag 23 mei 2007 00:12 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Je vergelijkt het gevoelsleven van een kind met dat van een hond of een scooter?
Een goed punt. Kinderen ouder dan pak 'm beet een jaar of drie/vier zou je volgens mij niet aan een te grote cultuurschok bloot moeten stellen. Mochten die kinderen daar in ontzettend barre omstandigheden als wezen in één of ander onmenselijk internaat zitten dan zou je nog kunnen denken dat je ze helpt door middel van adoptie, maar anders...quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Mensen voeren het 'weghalen uit de vertrouwde omgeving' aan als argument om het kind vooral niet terug naar huis te laten gaan. Ik kan nu ook een adoptieprocedure starten om een kind van acht of tien te adopteren. Waarom kan het blijkbaar wel om een kind vanuit het buitenland naar hier te halen, maar steigeren mensen als het nu een keer andersom is- het kind is nog gestolen ook nota bene!
Lukt het? een eencellig organisme .....quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:15 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nee ik probeer me in te leven in jouw belevingswereld
Nogmaals: Het is een jongen.quote:Op woensdag 23 mei 2007 00:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal niet mijn punt? Mijn punt is dat adopteren vanuit India of weetikveelwaar op een leeftijd van acht wel kan, maar een meisje terug naar huis laten gaan niet.
quote:Het is helemaal niet bewezen dat het voor het kind beter is om hier te zijn.
Ik postte in OUDquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |