Dat viel me ook heel positief mee in die Jetta: onder de 2200 toeren no-go, maar hij trok lekker door tot 6000 toeren. Hij voelde heel snel en sportief. Nou gaat mijn simpele Impreza natuurlijk al sneller, maar die voelt minder snel, omdat het allemaal zo vanzelf gaat. En je zit hem natuurlijk onbewust te vergelijken met een WRX. Daarom voelt die Jetta net snel: omdat je dat eigenlijk niet verwacht en hem vergelijkt met een gewone TD.quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:11 schreef DS4 het volgende:... In zijn algemeenheid is de diesel voorin echter zwaarder. Wat het meest problematisch is, is het karakter van de motor. De GTI jubelt het uit bij hoge toeren, de TDI "verzet" zich er bijna tegen en voelt zich veel meer op zijn gemak bij lagere toeren.
Over welke auto heb je het nou?quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:11 schreef DiGuru het volgende:
Dat viel me ook heel positief mee in die Jetta: onder de 2200 toeren no-go, maar hij trok lekker door tot 6000 toeren. Hij voelde heel snel en sportief.
Inderdaad, ik weet zeker dat een Golf I met een 150 pk TDI gehakt zou maken van een gewone Golf I GTI, sterker nog, een type II GTI 16V zou er een hele zware dobber aan hebben. Is zo'n wagen dan enkel niet sportief omdat er een dieselmotor in ligt? Peugeot racet met een 908 HDi (zie hier), ook Seat racet met TDi motoren. Wat is de definitie van sportief?quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:15 schreef M5 het volgende:
[..]
In het lijstje hierboven niet (daar staan 3 Golf IV GTI's allen 1.8 Turbo)
[..]
Of een diesel wel of niet sportief is kan persoonlijk zijn. Maar met de moderne dieseltjes is het anders lekker scheuren. Veel koppel, en met de nieuwste motoren ook nog veel pk's. Alleen 't geluid blijft een beetje achter.
Juist dat "goed beginnen" maakt dat diesels zo veel fijner rijden imho, maar dat blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Veel trekkracht bij relatief lage toerentallen is in mijn ogen veel prettiger dan altijd maar hoog in de toeren moeten janken om de gang er in te houden...quote:Op donderdag 7 juni 2007 19:11 schreef DiGuru het volgende:
[..]
Dat viel me ook heel positief mee in die Jetta: onder de 2200 toeren no-go, maar hij trok lekker door tot 6000 toeren. Hij voelde heel snel en sportief. Nou gaat mijn simpele Impreza natuurlijk al sneller, maar die voelt minder snel, omdat het allemaal zo vanzelf gaat. En je zit hem natuurlijk onbewust te vergelijken met een WRX. Daarom voelt die Jetta net snel: omdat je dat eigenlijk niet verwacht en hem vergelijkt met een gewone TD.
Maar ik ben het met je eens, dat je bij de meeste turbo-diesels blijft schakelen. Ze beginnen goed, maar vallen heel snel terug.
We willen allemaal een auto die er als een speer vandoor gaat als je het gaspedaal intrapt. Maar het is niet fijn als je dan meteen door moet schakelen. En het is net weer wel fijn, dat de auto steeds harder gaat accelereren naarmate hij meer toeren maakt.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:44 schreef Jalu het volgende:
[..]
Juist dat "goed beginnen" maakt dat diesels zo veel fijner rijden imho, maar dat blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Veel trekkracht bij relatief lage toerentallen is in mijn ogen veel prettiger dan altijd maar hoog in de toeren moeten janken om de gang er in te houden...
Racediesels zijn niet te vergelijken met normale diesels.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:41 schreef Jalu het volgende:
Peugeot racet met een 908 HDi (zie hier), ook Seat racet met TDi motoren. Wat is de definitie van sportief?
Maar dat laatste geeft nu juist het sportieve gevoel.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:44 schreef Jalu het volgende:
Juist dat "goed beginnen" maakt dat diesels zo veel fijner rijden imho, maar dat blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Veel trekkracht bij relatief lage toerentallen is in mijn ogen veel prettiger dan altijd maar hoog in de toeren moeten janken om de gang er in te houden...
Vreemd.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar dat laatste geeft nu juist het sportieve gevoel.
Zolang het vermogen gelijk is zijn gewicht en versnellingsbakverhoudingen de bepalende factor. Koppel aan de krukas maakt ansich niks uit omdat het gaat om het koppel aan de wielen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 21:41 schreef Jalu het volgende:
[..]
Inderdaad, ik weet zeker dat een Golf I met een 150 pk TDI gehakt zou maken van een gewone Golf I GTI, sterker nog, een type II GTI 16V zou er een hele zware dobber aan hebben. Is zo'n wagen dan enkel niet sportief omdat er een dieselmotor in ligt? Peugeot racet met een 908 HDi (zie hier), ook Seat racet met TDi motoren. Wat is de definitie van sportief?
Wat betreft onderstuur vanwege een zwaardere motor voorin: dat ligt enkel en alleen aan het type auto wat mij betreft, er zijn echt wel diesel-auto's die heel lekker op de weg liggen...
De Celica T-sport bestaat niet en ten aanzien van de S2000 vind ik het ontbreken van koppel en minpunt, niet het feit dat deze hoog in de toeren vermogen levert.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 10:57 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Vreemd.
Bij de Celica T-sport en de S2000 vond je dat juist een minpunt?!
Daarom hebben ze er een 2.2 in gehangen een hele poos terug.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:25 schreef DS4 het volgende:
De Celica T-sport bestaat niet en ten aanzien van de S2000 vind ik het ontbreken van koppel en minpunt, niet het feit dat deze hoog in de toeren vermogen levert.
En ik heb het nadrukkelijk ook gekoppeld aan gebruik op de openbare weg.
Is dat niet hetzelfde verhaal als bij de Honda S2000 in amerika? Dat is voor bepaalde milieu eisen meen ik. Maar in nederland, japan enz heeft hij nog vrolijk de 2.0 met 240PK.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:50 schreef Supra_Turbo het volgende:
[..]
Daarom hebben ze er een 2.2 in gehangen een hele poos terug.
Voor wat meer koppel onderin.
Hij maakt wel minder toeren dan een 2.0, dus die 2.2 is niks voor mij.
bronquote:Qualitätsreport 2007
Japanische Autos am zuverlässigsten
Wer baut die besten Autos?
Der Qualitätsreport 2007 von AUTOBILD (morgen neu) gibt die Antwort: die Japaner! Bereits zum dritten Mal hintereinander siegt Mazda. Diesmal vor Toyota, Honda, Suzuki, Nissan und Chevrolet.
Erst auf Platz sieben folgen mit Audi und Mercedes die besten deutschen Autobauer. Opel und smart (Platz 11), BMW (15), VW (16) und Ford (19) landen noch weiter hinten!
Die Schlusslichter sind Fiat und Peugeot.
Niet bij mijn weten dan, hetgeen iig inhoudt dat ik er geen mening over gehad kan hebben.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:44 schreef 1299 het volgende:
Toyota Celica 1.8 VVTL-i T Sport
Maar je begreep wat ik bedoel, of niet?quote:En koppel ontbreekt niet want dan zou hij helemaal niet rollen.
AutoBild is net zo betrouwbaar als Bild Zeitung...quote:Op vrijdag 8 juni 2007 19:37 schreef SilentRimmer het volgende:
Terug op de vraag wat is er zo goed aan een VW golf? Hier de uitslag van het autobild qualitätsreport 2007:
T-sport bestaat wel, is alleen niet meer leverbaar in NL maar goed dat is de Celica sowieso niet meer.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 17:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
De Celica T-sport bestaat niet en ten aanzien van de S2000 vind ik het ontbreken van koppel en minpunt, niet het feit dat deze hoog in de toeren vermogen levert.
En ik heb het nadrukkelijk ook gekoppeld aan gebruik op de openbare weg.
Het is onjuist wat je nu zegt. De hoeveelheid koppel bij hoge toerentallen hoeft niets te zeggen over de hoeveelheid koppel bij lagere toerentallen. Het is wel zo dat b.v. een langer inlaattraject goed is voor koppel onderin en een kort inlaattraject goed voor koppel bovenin, maar zoiets kun je oplossen door een variabel inlaattraject. Zo ook met klephoogte welke variabel kan, enz.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:28 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Wat betreft het koppel, ontbreken lijkt mij het foute woord, het is namelijk logisch dat als je veel vermogen uit een turboloze benzine motor met weinig cc's wilt halen dat je het max. koppel op zo'n hoog mogelijk toerental wilt hebben, (waarom zou je anders met een straatauto tot 9000 toeren gaan) logisch gevolg is dat er dus weinig koppel beschikbaar is bij lage toerentallen en dat is inderdaad een nadeel op de openbare weg waar je meer hebt aan veel koppel bij minder toeren.
Dat klopt, en dat heeft die T-sport ook wel..quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is onjuist wat je nu zegt. De hoeveelheid koppel bij hoge toerentallen hoeft niets te zeggen over de hoeveelheid koppel bij lagere toerentallen. Het is wel zo dat b.v. een langer inlaattraject goed is voor koppel onderin en een kort inlaattraject goed voor koppel bovenin, maar zoiets kun je oplossen door een variabel inlaattraject. Zo ook met klephoogte welke variabel kan, enz.
Ook bij atmosferische motoren kun je dus het koppel over een breed gebied krijgen. Zelfs in de racerij wordt dit gezien als een belangrijke zaak, hoewel daar natuurlijk koppel echt onderin niet interessant is. Maar wel het koppel in het effectieve toerengebied.
Afijn, we dwalen af...
Nou, ik heb nog eens gezocht en de cijfertjes van de Celica stellen teleur gelet op het beschikbare vermogen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 00:01 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
De koppelkromme is redelijk vlak, de T-sport is dus ook redelijk snel onderin echter komt het echte vermogen pas bij 6000 toeren als VVTL in werking treedt, waardoor het dus voelt alsof die Celica onderin niet echt snel is.
Onderin is de auto niet enorm snel, maar juist daardoor voelt het allemaal erg snel vanaf 6000 rpm.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, ik heb nog eens gezocht en de cijfertjes van de Celica stellen teleur gelet op het beschikbare vermogen.
Dat klopt.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 10:44 schreef DS4 het volgende:
Ik heb echter niet in die auto gereden, kan er dus niets over zeggen. Wel kan ik je zeggen dat veel Japanse auto's onderin lui aanvoelen en niet snel zijn. Dat is niet het gevoel dat ik heb omdat hoog in de toeren de auto zo snel is, aangezien ik in de loop der jaren vrij aardig heb geleerd om dat fatsoenlijk te beoordelen.
Die auto's zijn echter voor de openbare weg, waar je meer aan koppel onderin hebt.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 08:48 schreef Supra_Turbo het volgende:
Idd.
Onderin doen ze het ook wel OK, maar in vergelijking wat ze doen bij hogere toerentallen lijkt het alsof ze voor geen meter trekken.
Met een close-ratie bakje zit je maar 1x in de non-VTEC (of soortgelijke) zone.
En dat is met het wegtrekken.
Of je moet op Asmooh-style wegtrekken... dan hang je de hele 1e versnelling in de begrenzer.
Op het circuit zit je (bijna) altijd in de VTEC-zone, als er een flinke close-ratio bak onder zit.
Dus fuck geen koppel onderin!
wat heeft dan geneuzel over 9000 tpm en VVT dan met een VW Golf te maken... VW heeft daar namelijk al een oplossing voor: TSI.quote:
appels en peren.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:18 schreef M5 het volgende:
[..]
wat heeft dan geneuzel over 9000 tpm en VVT dan met een VW Golf te maken... VW heeft daar namelijk al een oplossing voor: TSI.
Tsja.. appels en peren.. de hele discussie ging nergens over omdat 'relatief grote ongeblazen motoren' met veel vermogen ongeveer evenredig presteren als kleine motoren. Punt alleen is dat auto's met dergelijke motoren (Ferrari/Porsche bijv.) relatief licht zijn t.o.v. van bijv. een Celica. Daarom merk je daar wat minder van.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 16:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
appels en peren.
Bovendien ging de discussie over koppel onderin bij ongeblazen relatief kleine motoren met veel vermogen.
Wel een mooi systeem trouwens, hoe zit het met de betrouwbaarheid daarvan?
Daar heb ik het anders niet overgehadquote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:15 schreef M5 het volgende:
[..]
Tsja.. appels en peren.. de hele discussie ging nergens over omdat 'relatief grote ongeblazen motoren' met veel vermogen ongeveer evenredig presteren als kleine motoren. Punt alleen is dat auto's met dergelijke motoren (Ferrari/Porsche bijv.) relatief licht zijn t.o.v. van bijv. een Celica. Daarom merk je daar wat minder van.
Betrouwbaarheid van de TSI... nog geen verhalen over gehoord, dus het zit wel goed denk ik.
quote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Daar heb ik het anders niet overgehad
Volgens mij zeg je hier duidelijk dat een Celica in de lage toeren niet zo snel is. En dat is precies wat ik aan geeft, door het gewicht van de auto voelt het niet snel aan. Zou je met het zelfde gewicht een grotere motor hebben met onderin relatief weinig koppel lijkt de auto wel snel, terwijl er uit motorisch oogpunt niets veranderd is behalve het aantal cc's.quote:Onderin is de auto niet enorm snel, maar juist daardoor voelt het allemaal erg snel vanaf 6000 rpm.
Wel heeft de Celica een vrij vlakke koppelkromme waardoor in elke versnelling de auto redelijk wat koppel heeft, maar onderin is het zeker geen kanon.
Ik kan nu weer onderzoeken (die niet worden gedaan door de eigenaar die geen enkel referentiepunt heeft, waardoor de nieuwere en sowieso meer betrouwbare versie van de Golf niet op plaats 72 te vinden is ten opzichte van de versie van de Golf die als feit van algemene bekendheid de minst goed gebouwde versie van alle Golfjes is die op plaat 27 te vinden is) gaan plaatsen waaruit "blijkt" dat de Golf de meest betrouwbare auto is die je kan kopen, maar ik volsta met:quote:Op zondag 10 juni 2007 12:06 schreef SilentRimmer het volgende:
What Car? Reliability Survey - The top 100 cars
quote:We’ve studied the last two years’ worth of warranty claims for more than 31,000 cars to reveal how 30 of the UK’s most popular manufacturers stack up when it comes to repairs. Read on…
Omdat bepaalde mensen het niet uitmaakt hoe een auto rijdt en wat voor "looks" deze heeft.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:24 schreef DS4 het volgende:
Je kijkt op een übersuffe wijze naar auto's. Als iemand nieuwe speakers wil kopen, dan ga je die beluisteren en dan kijk je of het geluid je bevalt (en of de prijs je bevalt, want niet alle speakers zullen in het budget vallen). Je gaat toch potdimme niet kijken welke speaker het laagste uitvalpercentage heeft? En die dan maar nemen ook al is de klank totaal niet naar je zin? Waarom zou je dat dan wel bij auto's doen?
Kijk en dat is nu het grappige. Indien de uitkomst van een ondezoek niet naar wens van de lezer is ligt de kritiek al direct klaar. Op het ene onderzoek wordt het gebrek aan harde getallen als kritiek opgevoerd en op een volgend onderzoek hebben we weer wat anders te mekkeren. Klanttevredenheids onderzoeken worden afgezeken, wordt er naar gekeken naar de enige harde statische cijfers die er beschikbaar zijn dan is het ook weer niet goed.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:40 schreef M5 het volgende:
[..]![]()
Kom op zeg garantie claims, als dat de betrouwbaarheid moet aantonen... Dat kan over van alles gaan, van een rammeltje in het dashboard tot het vervangen van een lampje. Dat toont meer aan of mensen van hun grantie gebruik maken dan dat er daadwerkelijk wat met de auto mis is. Verder is de steekproef van 31.000 auto's veel te weinig.
Depends. Voor woon-werk kijk ik inderdaad op ubersuffe wijze naar auto's. Het is voor mij een vervoermiddel dat mij per jaar 40.000 km moet vervoeren tegen minimale kosten. Uiterlijk boeit me niet, en status nog veel minder. Aan de tweede auto die enkel voor de hobby is stel ik heel andere eisen. Betrouwbaarheid speelt hier geen rol.quote:Op zondag 10 juni 2007 12:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kijkt op een übersuffe wijze naar auto's. Als iemand nieuwe speakers wil kopen, dan ga je die beluisteren en dan kijk je of het geluid je bevalt (en of de prijs je bevalt, want niet alle speakers zullen in het budget vallen). Je gaat toch potdimme niet kijken welke speaker het laagste uitvalpercentage heeft? En die dan maar nemen ook al is de klank totaal niet naar je zin? Waarom zou je dat dan wel bij auto's doen?
Het mooie is dat er ook statestieken zijn waarin een heel ander beeld te zien is, namelijk als je gaat kijken hoevaak het voorkomt dan een auto daadwerkelijk stil valt en niet verder kan rijden.. dan blijkt namelijk dat merken als Toyota, Nissan en Honda opvallend genoeg lager scoren dan VW's, Audi's en BMW's. Om nog maar te zweigen van Franse merken.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:19 schreef SilentRimmer het volgende:
[..]
Kijk en dat is nu het grappige. Indien de uitkomst van een ondezoek niet naar wens van de lezer is ligt de kritiek al direct klaar. Op het ene onderzoek wordt het gebrek aan harde getallen als kritiek opgevoerd en op een volgend onderzoek hebben we weer wat anders te mekkeren. Klanttevredenheids onderzoeken worden afgezeken, wordt er naar gekeken naar de enige harde statische cijfers die er beschikbaar zijn dan is het ook weer niet goed.
Maar jij denkt dat een steekproef bij 500.000 auto's een ander beeld opleverd?
Feit blijft dat de uitkomsten van deze onderzoeken vaak het zelfde beeld scheppen. En helaas, VW eindigd zelden op de plaats die we haar in Nederland graag toekennen. En zolang dat het geval is doen we net of we gek zijn en zoeken we weer een manier om het onderzoek af te kraken.
Het is een beetje als Christijan Albers na een kwalificatie of race. Het zijn altijd de omstandigheden die zorgen voor zijn mindere prestatie en nooit zijn eigen kwaliteiten.
Ja maar daarop heb ik al eerder in dit topic mijn commentaar geleverd. VW heeft namelijk een levenslange (mits in delaer onderhoud) EIGEN servicedienst. Met andere woorden voor een sitlgevallen VW wordt doorgaans de VW servicedienst ingeschakeled en niet de ADAC of ANWB. Merken als Toyota of opel leveren maar respectievelijk 3 en 2 jaar deze dienst. Dus daar gaat je onderzoek .....quote:Op zondag 10 juni 2007 13:46 schreef M5 het volgende:
[..]
Het mooie is dat er ook statestieken zijn waarin een heel ander beeld te zien is, namelijk als je gaat kijken hoevaak het voorkomt dan een auto daadwerkelijk stil valt en niet verder kan rijden.. dan blijkt namelijk dat merken als Toyota, Nissan en Honda opvallend genoeg lager scoren dan VW's, Audi's en BMW's. Om nog maar te zweigen van Franse merken.
Werkplaatsbezoeken zegt opzich niets over de betrouwbaarheid. Je kunt met een rammeltje in het dashboard of een defecte airco jaren door rijden. Het is afhankelijk van de eigenaar of die er wat aan laat doen, dat resulteerd zich in bovenstaand onderzoek. Dat onderzoek heeft te veel verschillende factoren die de uitkomst kunnen bepalen. Naar mijn mening is dat dus geen onderzoek wat iets duidelijk aantoont. Laat je bevoorbeeld alleen het aantal stilgevallen auto's per 1000 verkochte auto's zien, dan geeft dat naar mijn mening een duidelijker beeld van de betrouwbaarheid weer. (dan nog blijf je met het feit zitten of er goed onderhoud is uitgevoerd of niet.)
Dat onderzoek met het aantal stilgevallen auto's wordt uitgevoerd door de Duitse ANWB, ADAC.
Deze link voor dat onderzoek: klik (2006)
We noemen deze mensen suf en je onderschrijft dus mijn mening.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Omdat bepaalde mensen het niet uitmaakt hoe een auto rijdt en wat voor "looks" deze heeft.
Ze vinden het belangrijker dat de auto altijd start, ze altijd van A naar B brengt zonder problemen, dat elk jaar de APK 25 euro kost en de onderhoudskosten laag zijn.
Deze personen kopen dus eerder een auto die bekend staat om z'n betrouwbaarheid dan dat "liefhebbers" dat doen.
Kennelijk lees jij niet goed: er wordt betwist dat de cijfers hard zijn. Daar wil ik nog wel eens iets aan toevoegen: vegl. Starslet met 530d. Starslet rijdt in dat jaar 10.000 km, de 530d 75.000 km. De 530d heeft twee keer zoveel garantiemeldingen.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:19 schreef SilentRimmer het volgende:
wordt er naar gekeken naar de enige harde statische cijfers die er beschikbaar zijn dan is het ook weer niet goed.
Onjuist, hetgeen reageren op de rest van de stellingen, die hun wortel vinden in een onjuiste vooronderstelling, overbodig maakt.quote:Feit blijft dat de uitkomsten van deze onderzoeken vaak het zelfde beeld scheppen.
Jij rijdt een rover schreef je ooit en niet een Smart CDI. Terwijl deze laatste de minimale kosten oplevert. Kennelijk kies je niet op keiharde cijfers.quote:Op zondag 10 juni 2007 13:31 schreef SilentRimmer het volgende:
Depends. Voor woon-werk kijk ik inderdaad op ubersuffe wijze naar auto's. Het is voor mij een vervoermiddel dat mij per jaar 40.000 km moet vervoeren tegen minimale kosten. Uiterlijk boeit me niet, en status nog veel minder.
Ik wist niet dat HiFi een hobby was van je, ik koos een duidelijk voorbeeld. Nou zullen kwaliteits speakers niet snel stuk gaan, maar ik had ook een versterker kunnen kiezen (gaat wel vaker wat aan stuk). Ik kan daar wel een voorbeeld in noemen: NAD pleegt vaker dan gemiddeld stuk te gaan. Toch zijn er genoeg mensen die NAD mooi vinden klinken en dat dus voor lief nemen.quote:Hifi is een serieuze hobby van mij, maar ik zie het aspect 'yearly runningscosts' niet in een speaker. Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik nog nooit geconfronteerd ben met reparatie van een speaker. Jij misschien?
Verreweg de meeste Nederlanders blaten mee dat Toyota zo geweldig is. Nou, nogmaals: Mazda lijkt kwalitatief echt beter. En er zijn testjes en onderzoeken zat. De een zegt zus, de ander zo. Keiharde conclusies kun je er niet uit trekken, hoogtstens dat de meeste Japanse auto's relatief goed zijn ten aanzien van betrouwbaarheid, maar wel de voorsprong die men had kwijt aan het raken is, dan wel kwijt is, Duitse auto's ooit de top vormden, een flinke terugslag hebben gekend, maar op de weg terug zijn, dan wel reeds de toppositie hebben overgenomen en dat de rode lantaarn binnen de EU van Italië naar Frankrijk is gegaan (met name Renault) en in de VS nog slechtere auto's worden gemaakt.quote:En voor de duidelijkheid: Ik rijdt geen japanner. Ik ben enkel een van de weinige Nederlanders die geen Jap rijdt maar haar kwaliteiten op gebied van betrouwbaarheid onderkent. En ja, daarbij baseer ik mij ook op allerlei testjes en onderzoeken die in jullie ogen onbetrouwbaar zijn. Maar zolang dit de enige informatievoorziening is op dit gebied zullen we het er mee moeten doen. De andere optie is luisteren naar de blaaskaken op verschillende fora zoals dit. Of dit betrouwbaardere informatie opleverd betwijfel ik.
Waarom zou dat suf moeten zijn?quote:Op zondag 10 juni 2007 15:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
We noemen deze mensen suf en je onderschrijft dus mijn mening.
Er zijn ook mensen die speakers kopen omdat deze "in de aanbieding zijn bij X".
Je weet toch wat "suf zijn" inhoudt mag ik hopen?quote:
Dat soort suffe woorden gebruiken wij hier nooit.quote:Op zondag 10 juni 2007 15:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je weet toch wat "suf zijn" inhoudt mag ik hopen?
Moet ik er een lijstje van maken? In ieder geval een (of meerdere) NSX Type-R, (veel) Civics Type-R, Accord type-R, integra type-R, 350Z, Lancer EVO, Impreza, Corolla, RX-7 en nog een aantal modellen.quote:Op maandag 11 juni 2007 01:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Welke "Jappen" reden er nog meer mee?
De lijst met resultaten werkt helaas niet op de site van de 24hr's race.quote:Op maandag 11 juni 2007 01:19 schreef DS4 het volgende:
Opgeleukte Golf GTI deed het niet onverdienstelijk op de Nurbrugring dit weekeinde tijdens de 24h race. Gelet op de auto's die 1 t/m 7 werden voorwaar geen prestatie om je voor te schamen:
1 Porsche 911 GT3 RSR
2 Dodge Viper GTS-R
3 Porsche GT3 RSR
4 Porsche Cayman
5 BMW Z4 M-Coupe
6 Porsche 997 RSR
7 Porsche RGT
8 VW Golf 5 GTI
(Waar blijven die Jappen nu toch... o ja, op plaats 17 de eerste (honda s2000))
Dat verklaart allesch!!quote:
Nimmer. Sterker nog: de oude Ferdinand heeft bij diverse merken gewerkt voordat hij zelf autootjes ging bouwen, maar nooit bij VW (hetgeen logisch is daar VAG minder oud is dan Porsche AG).quote:
Een GTI DSG om precies te zijn. Maar: wel geprepareerd, het is een fabriekswagen, en met 300 pk ipv de standaard 200/230 pk. Gewoon op de voorwielen. Het was ook de beste FWD auto in de 24h.quote:Op maandag 11 juni 2007 10:51 schreef Flex82 het volgende:
Bij het totaaloverzicht staat er helaas niks bij over wat voor een golf het is. Het zal vast wel een GTI zijn.
Dat is eigenlijk off-topic, maar aangezien foto's van Porsches nooit misstaan:quote:
Dat vind ik nou ook!quote:
Spoiler komt er uit bij 80 km/u en trekt zich weer in bij 7 km/u (en is op wens ook met de hand uit te stellen).quote:Maar komt er nu ook een spoiler uit de achterkant of is dat alleen bij de nieuwere modellen?
En hoeveel verbruikt hij nou? Veel en duur onderhoud?
Dan is de Golf V GTI of voorzien van een goede bestuurder en/of een opvoerpakketje, of de bestuurder van de NSX-R kon niet rijden.quote:Op maandag 11 juni 2007 08:56 schreef DS4 het volgende:
In ieder geval een (of meerdere) NSX Type-R, (veel) Civics Type-R, Accord type-R, integra type-R, 350Z, Lancer EVO, Impreza, Corolla, RX-7 en nog een aantal modellen.
Mooie auto kerel!quote:
Zowel de NSX als de Golf zullen niet onaangepast zijn. De Golf iig niet, het betrof een fabrieksauto met 300 pk en zonder twijfel diverse modificaties.quote:Op maandag 11 juni 2007 16:35 schreef Supra_Turbo het volgende:
Dan is de Golf V GTI of voorzien van een goede bestuurder en/of een opvoerpakketje, of de bestuurder van de NSX-R kon niet rijden.
Met gelijke bestuurders owned een standaard NSX-R een Golf V GTI... big-time
Dank.quote:
Het is idd een 964. Dat er in Oss veel rond rijden verbaast mij niets, zowel Frank Schmidt (werkplaats gespecialiseerd in Porsche) als Carlo van Krey (verkoper gespecialiseerd in Porsche) zitten in Oss. Sterker nog: ik heb deze in Oss bij Carlo gekocht.quote:Hier in Oss rijden ook veel 964's (toch?) rond.
Ja, ze gaan aardig vooruit...quote:Ik heb ooit eens met de Supra gesport tegen een rode Carrera 2 van jouw type.
Als ik niet eerder op het gas ging waren we precies even snel
Wat een adrenaline-rush was dat... poeh...![]()
Bij Carlo van Krey (meen ik) stond er een tijd terug een 993 GT2 buiten in het gras, aan de straat.quote:Op maandag 11 juni 2007 18:30 schreef DS4 het volgende:
Het is idd een 964. Dat er in Oss veel rond rijden verbaast mij niets, zowel Frank Schmidt (werkplaats gespecialiseerd in Porsche) als Carlo van Krey (verkoper gespecialiseerd in Porsche) zitten in Oss. Sterker nog: ik heb deze in Oss bij Carlo gekocht.
Is geen echte overigens (want op basis van een 964!)... En van Carlo zelf.quote:Op maandag 11 juni 2007 18:33 schreef Supra_Turbo het volgende:
Bij Carlo van Krey (meen ik) stond er een tijd terug een 993 GT2 buiten in het gras, aan de straat.
Wat een machine!!![]()
Wat een kletskoek. Ik ken velen die naar tevredenheid bij Carlo hebben gekocht en zeker uit de eerste hand geen negatieve verhalen (die zullen er best zijn, maar er is geen enkele handelaar die niet één ontevreden klant heeft).quote:Op maandag 11 juni 2007 18:38 schreef Neluhz het volgende:
Je hebt je auto bij van krey gekocht en bent er tevreden mee?
dat is de eerste keer dat ik dat hoor..
Was al te mooi om waar te zijnquote:Op maandag 11 juni 2007 18:49 schreef DS4 het volgende:
Is geen echte overigens (want op basis van een 964!)... En van Carlo zelf.
Wel netjes omgebouwd hoor. Het is niet een Halfords ombouw oid. Ook technisch is de auto op niveau gebracht en heeft net als de GT2 430 PK.quote:
ferdinand is pas bekent geworden met de VW kever ontwerp dus toch bij VW... (jah voor de golf en zelfs al voor WW2)quote:Op maandag 11 juni 2007 12:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nimmer. Sterker nog: de oude Ferdinand heeft bij diverse merken gewerkt voordat hij zelf autootjes ging bouwen, maar nooit bij VW (hetgeen logisch is daar VAG minder oud is dan Porsche AG).
klopt bedoelde dat ferdinand begonne is bij vw eigelijkquote:Op maandag 11 juni 2007 18:30 schreef Neluhz het volgende:
[..]
Volgens mij nooit geweest..
Ondertussen is vw bijna porsche btw.
Ferdinand Porsche werd gevraagd om een "volkswagen" te ontwerpen omdat hij zo beroemd was. Hij is absoluut niet bekend geworden door de "volkswagen". Hij was immers al eind 19e eeuw bekend geworden door zijn ontwerp voor Lohner. Een auto met aandrijving (electrisch) in de wielen. Afhankelijk van de configuratie voorwielaandrijving, achterwielaandrijving of vierwielaandrijving. Het was ook meteen de eerste FWD (en dus niet de Citroën) en de eerste 4WD. Dit ontwerp leidde in de eerste jaren van de 20e eeuw tot een hybride voertuig (aangezien de batterijen te zwaar waren). Tot zover dat toyota de hybride heeft uitgevonden... Nee, dat was ook Porsche.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 08:18 schreef T42 het volgende:
ferdinand is pas bekent geworden met de VW kever ontwerp dus toch bij VW... (jah voor de golf en zelfs al voor WW2)
Om kosten te besparen heeft Porsche inderdaad het oude ontwerp deels gebruikt voor de 356. De motoren van de 356 zijn idd. gewoon motoren uit de kever, maar dan wel met extra pit. Dat de latere 6 cilinder ook past is niet zo zeer omdat deze een verwantschap heeft (dat heeft deze niet, de 911 heeft sowieso geen enkele verwantschap met de kever, zelfs niet dezelfde ontwerper want het was de zoon van Ferdinand die de 911 ontwierp), maar omdat deze dezelfde lay-out heeft: luchtgekoelde boxer. Maarre, in de laatste kevers zat een motor uit de golf, dus er past echt nog wel meer in dan alleen de Porsche motoren.quote:en een porsche motor past ook zo makkelijk in een kever(bijna het zelfde de 4 cil dan) net als meer onderdelen
het onderstel van een kever is bijna helemaal het zelfde als van een 356en het ontwerp lijkt nog op een plat gedrukte kever (356 en oudere 911jes)
Porsche is dus al in 1931 begonnen en toen was er echt nog geen opdracht van Hitler...quote:klopt bedoelde dat ferdinand begonne is bij vw eigelijkdaar heeft hij zijn starters centjes verdient om porsche te beginnen.
alle kevers hebben een lucht gekoelde boxer gehad en nooit een golf motor tot aan 2003quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:28 schreef DS4 het volgende:
boxer. Maarre, in de laatste kevers zat een motor uit de golf, dus er past echt nog wel meer in dan alleen de Porsche motoren.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:46 schreef T42 het volgende:
alle kevers hebben een lucht gekoelde boxer gehad en nooit een golf motor tot aan 2003
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |