abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50210973
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 18:11 schreef DS4 het volgende:... In zijn algemeenheid is de diesel voorin echter zwaarder. Wat het meest problematisch is, is het karakter van de motor. De GTI jubelt het uit bij hoge toeren, de TDI "verzet" zich er bijna tegen en voelt zich veel meer op zijn gemak bij lagere toeren.
Dat viel me ook heel positief mee in die Jetta: onder de 2200 toeren no-go, maar hij trok lekker door tot 6000 toeren. Hij voelde heel snel en sportief. Nou gaat mijn simpele Impreza natuurlijk al sneller, maar die voelt minder snel, omdat het allemaal zo vanzelf gaat. En je zit hem natuurlijk onbewust te vergelijken met een WRX. Daarom voelt die Jetta net snel: omdat je dat eigenlijk niet verwacht en hem vergelijkt met een gewone TD.

Maar ik ben het met je eens, dat je bij de meeste turbo-diesels blijft schakelen. Ze beginnen goed, maar vallen heel snel terug.
  donderdag 7 juni 2007 @ 20:59:15 #102
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50214761
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:11 schreef DiGuru het volgende:
Dat viel me ook heel positief mee in die Jetta: onder de 2200 toeren no-go, maar hij trok lekker door tot 6000 toeren. Hij voelde heel snel en sportief.
Over welke auto heb je het nou?
pi_50216627
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 09:15 schreef M5 het volgende:

[..]

In het lijstje hierboven niet (daar staan 3 Golf IV GTI's allen 1.8 Turbo)
[..]

Of een diesel wel of niet sportief is kan persoonlijk zijn. Maar met de moderne dieseltjes is het anders lekker scheuren. Veel koppel, en met de nieuwste motoren ook nog veel pk's. Alleen 't geluid blijft een beetje achter.
Inderdaad, ik weet zeker dat een Golf I met een 150 pk TDI gehakt zou maken van een gewone Golf I GTI, sterker nog, een type II GTI 16V zou er een hele zware dobber aan hebben. Is zo'n wagen dan enkel niet sportief omdat er een dieselmotor in ligt? Peugeot racet met een 908 HDi (zie hier), ook Seat racet met TDi motoren. Wat is de definitie van sportief?

Wat betreft onderstuur vanwege een zwaardere motor voorin: dat ligt enkel en alleen aan het type auto wat mij betreft, er zijn echt wel diesel-auto's die heel lekker op de weg liggen...

[ Bericht 9% gewijzigd door Jalu op 07-06-2007 21:47:08 ]
pi_50216761
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 19:11 schreef DiGuru het volgende:

[..]

Dat viel me ook heel positief mee in die Jetta: onder de 2200 toeren no-go, maar hij trok lekker door tot 6000 toeren. Hij voelde heel snel en sportief. Nou gaat mijn simpele Impreza natuurlijk al sneller, maar die voelt minder snel, omdat het allemaal zo vanzelf gaat. En je zit hem natuurlijk onbewust te vergelijken met een WRX. Daarom voelt die Jetta net snel: omdat je dat eigenlijk niet verwacht en hem vergelijkt met een gewone TD.

Maar ik ben het met je eens, dat je bij de meeste turbo-diesels blijft schakelen. Ze beginnen goed, maar vallen heel snel terug.
Juist dat "goed beginnen" maakt dat diesels zo veel fijner rijden imho, maar dat blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Veel trekkracht bij relatief lage toerentallen is in mijn ogen veel prettiger dan altijd maar hoog in de toeren moeten janken om de gang er in te houden...
  donderdag 7 juni 2007 @ 21:52:11 #105
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50217087
Een nose-heavy Golf I met 320Nm op de voorwieltjes (zonder sper) vol uitaccelererend in z'n 2 met 40...
De bandenboer zou blij zijn met je
pi_50218824
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:44 schreef Jalu het volgende:

[..]

Juist dat "goed beginnen" maakt dat diesels zo veel fijner rijden imho, maar dat blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Veel trekkracht bij relatief lage toerentallen is in mijn ogen veel prettiger dan altijd maar hoog in de toeren moeten janken om de gang er in te houden...
We willen allemaal een auto die er als een speer vandoor gaat als je het gaspedaal intrapt. Maar het is niet fijn als je dan meteen door moet schakelen. En het is net weer wel fijn, dat de auto steeds harder gaat accelereren naarmate hij meer toeren maakt.

Dat is wat een turbo benzine motor zo fijn maakt. Die begint meteen goed, en gaat maar door. Maar je hebt een veel groter turbogat als je weinig toeren maakt met een turbo benzine dan met een turbo diesel. De diesel blijft wel (schokkend) rijden, terwijl de benzine er mee wil stoppen.
pi_50227243
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:41 schreef Jalu het volgende:

Peugeot racet met een 908 HDi (zie hier), ook Seat racet met TDi motoren. Wat is de definitie van sportief?
Racediesels zijn niet te vergelijken met normale diesels.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50227268
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:44 schreef Jalu het volgende:

Juist dat "goed beginnen" maakt dat diesels zo veel fijner rijden imho, maar dat blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Veel trekkracht bij relatief lage toerentallen is in mijn ogen veel prettiger dan altijd maar hoog in de toeren moeten janken om de gang er in te houden...
Maar dat laatste geeft nu juist het sportieve gevoel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50230774
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 08:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar dat laatste geeft nu juist het sportieve gevoel.
Vreemd.
Bij de Celica T-sport en de S2000 vond je dat juist een minpunt?!
pi_50231618
quote:
Op donderdag 7 juni 2007 21:41 schreef Jalu het volgende:

[..]

Inderdaad, ik weet zeker dat een Golf I met een 150 pk TDI gehakt zou maken van een gewone Golf I GTI, sterker nog, een type II GTI 16V zou er een hele zware dobber aan hebben. Is zo'n wagen dan enkel niet sportief omdat er een dieselmotor in ligt? Peugeot racet met een 908 HDi (zie hier), ook Seat racet met TDi motoren. Wat is de definitie van sportief?

Wat betreft onderstuur vanwege een zwaardere motor voorin: dat ligt enkel en alleen aan het type auto wat mij betreft, er zijn echt wel diesel-auto's die heel lekker op de weg liggen...
Zolang het vermogen gelijk is zijn gewicht en versnellingsbakverhoudingen de bepalende factor. Koppel aan de krukas maakt ansich niks uit omdat het gaat om het koppel aan de wielen.

Dus in theorie zijn ze bij gelijk gewicht even snel. Maar dan moet je wel goed wegrijden met die benzine motor want de eerste RPM reeks zal de diesel harder sleuren.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 16:16:55 #111
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50242488
Ik kon met de Applause 1.6 een 110pk Golf IV TDI niet voorbij, tot hij 'm naar z'n 3 schakelde
Toen trok ik er op toeren in m'n 2e versnelling voorbij.
Tot de 170 op de klok (harder ben ik niet gegaan) is die niet meer voorbij gekomen.
Ik had wel het idee dat het snelheidsverschil minder werd op snelheid.

Het begint lekker, zo'n TDI (of welke turbo-geladen diesel dan ook).
Je voelt 'm flink trekken van onderuit (flink koppel bij lage toeren)
Maar hoe meer toeren, hoe minder de auto trekt.
pi_50244777
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 10:57 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

Vreemd.
Bij de Celica T-sport en de S2000 vond je dat juist een minpunt?!
De Celica T-sport bestaat niet en ten aanzien van de S2000 vind ik het ontbreken van koppel en minpunt, niet het feit dat deze hoog in de toeren vermogen levert.

En ik heb het nadrukkelijk ook gekoppeld aan gebruik op de openbare weg.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50245355
Toyota Celica 1.8 VVTL-i T Sport

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=27393&cache=no

-------

En koppel ontbreekt niet want dan zou hij helemaal niet rollen.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 17:50:14 #114
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50245565
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:25 schreef DS4 het volgende:

De Celica T-sport bestaat niet en ten aanzien van de S2000 vind ik het ontbreken van koppel en minpunt, niet het feit dat deze hoog in de toeren vermogen levert.
En ik heb het nadrukkelijk ook gekoppeld aan gebruik op de openbare weg.
Daarom hebben ze er een 2.2 in gehangen een hele poos terug.
Voor wat meer koppel onderin.
Hij maakt wel minder toeren dan een 2.0, dus die 2.2 is niks voor mij.
pi_50245801
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:50 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Daarom hebben ze er een 2.2 in gehangen een hele poos terug.
Voor wat meer koppel onderin.
Hij maakt wel minder toeren dan een 2.0, dus die 2.2 is niks voor mij.
Is dat niet hetzelfde verhaal als bij de Honda S2000 in amerika? Dat is voor bepaalde milieu eisen meen ik. Maar in nederland, japan enz heeft hij nog vrolijk de 2.0 met 240PK.
  vrijdag 8 juni 2007 @ 18:01:48 #116
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
  vrijdag 8 juni 2007 @ 19:37:31 #117
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_50249444
Terug op de vraag wat is er zo goed aan een VW golf? Hier de uitslag van het autobild qualitätsreport 2007:
quote:
Qualitätsreport 2007

Japanische Autos am zuverlässigsten

Wer baut die besten Autos?

Der Qualitätsreport 2007 von AUTOBILD (morgen neu) gibt die Antwort: die Japaner! Bereits zum dritten Mal hintereinander siegt Mazda. Diesmal vor Toyota, Honda, Suzuki, Nissan und Chevrolet.
Erst auf Platz sieben folgen mit Audi und Mercedes die besten deutschen Autobauer. Opel und smart (Platz 11), BMW (15), VW (16) und Ford (19) landen noch weiter hinten!


Die Schlusslichter sind Fiat und Peugeot.
bron

Voor de volledige uitslag moet je helaas het blad kopen, dat overigens wel al in de winkel lligt.
pi_50250212
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:44 schreef 1299 het volgende:
Toyota Celica 1.8 VVTL-i T Sport
Niet bij mijn weten dan, hetgeen iig inhoudt dat ik er geen mening over gehad kan hebben.
quote:
En koppel ontbreekt niet want dan zou hij helemaal niet rollen.
Maar je begreep wat ik bedoel, of niet?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50250232
Turbo diesel is heel leuk om snel weg te rijden, maar eigenlijk alleen als je AWD hebt. Want het is erg eenvoudig om zelfs op een droge weg je voorwielen te laten spinnen. Geef gewoon een dot gas terwijl je de koppeling rustig op laat komen. Daarom hebben ze ook zo'n beetje allemaal ESP, om dat binnen de perken te houden. Je moet natuurlijk wel genoeg toeren maken om de turbo aan te laten springen, maar dat gebeurt bij een TD al rond de 2000 toeren, of zelfs nog eerder.

Bij een turbo benzine is dat wat moeilijker, omdat je al gauw boven de 3000 toeren moet zitten om de turbo aan te laten springen, en de motor daaronder maar weinig vermogen levert. Maar daardoor heb je minder last van spinnende wielen. Je kunt met een turbo benzine dus meestal sneller wegrijden als je geen AWD hebt.

Maar, ook met turbo diesels die leuk doortrekken zit je bij 100 km/u al in de derde versnelling. Terwijl de snellere benzine auto's (met of zonder turbo) dan meestal nog in de tweede zitten, rond het maximale vermogen. Dus, zoals Supra_Turbo al aangaf, trek je een turbo diesel er met een leuke benzine motor uit net voordat je op de snelweg aan de maximale snelheid zit.

Nou heb je natuurlijk eindeloos veel verschillende auto's, met eindeloos veel verschillende motoren, maar op de paar hele snelle na kun je in een modale benzine auto een modale turbo diesel voor zijn bij het oprijden van de snelweg. Maar die turbo diesel doet het over het algemeen beter in de stad. Alhoewel je daar normaal gesproken natuurlijk helemaal geen ruimte hebt om eens flink op te trekken.


Tussen haakjes en helemaal off-topic: nu het zo druk is op alle snelwegen en ik naar Duitsland moet om eens flink gas te kunnen geven, is mijn allergrootste ergernis mensen die de buitenbocht nemen en dan fijn door het midden van de weg gaan rijden, zodat ik vol op mijn rem moet als ik er in de binnenbocht langs wil.
pi_50250464
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:37 schreef SilentRimmer het volgende:
Terug op de vraag wat is er zo goed aan een VW golf? Hier de uitslag van het autobild qualitätsreport 2007:
AutoBild is net zo betrouwbaar als Bild Zeitung...

In die Wertung eingeflossen sind bis zu sieben Faktoren: Qualitätsumfrage bei knapp 23 000 Autofahrern, Rückrufe, Umfang der Garantie, Platzierung im TÜV-Report, Ergebnis im AUTO-BILD-Dauertest, Auswertung des AUTO-BILD-Kummerkastens und Werkstatt-Tests.

Met andere woorden: als basis weer een consumentenonderzoek (=waardeloos, want geen referentiepunt), de omvang van garantie zegt hoegenaamd NIETS over de kwaliteit, net als de kwaliteit van de werkplaats niets over de kwaliteit van de auto zegt en de plaatsen worden vergeven op merk kennelijk en VW heeft een aantal modellen die het gemiddelde wel naar beneden halen.

Maar het belangrijkste blijft: hoe suf ben je als je op basis van betrouwbaarheidsstatistieken een auto koopt/waardeert?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50256910
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 17:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

De Celica T-sport bestaat niet en ten aanzien van de S2000 vind ik het ontbreken van koppel en minpunt, niet het feit dat deze hoog in de toeren vermogen levert.

En ik heb het nadrukkelijk ook gekoppeld aan gebruik op de openbare weg.
T-sport bestaat wel, is alleen niet meer leverbaar in NL maar goed dat is de Celica sowieso niet meer.

Wat betreft het koppel, ontbreken lijkt mij het foute woord, het is namelijk logisch dat als je veel vermogen uit een turboloze benzine motor met weinig cc's wilt halen dat je het max. koppel op zo'n hoog mogelijk toerental wilt hebben, (waarom zou je anders met een straatauto tot 9000 toeren gaan) logisch gevolg is dat er dus weinig koppel beschikbaar is bij lage toerentallen en dat is inderdaad een nadeel op de openbare weg waar je meer hebt aan veel koppel bij minder toeren.
pi_50257518
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 23:28 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

Wat betreft het koppel, ontbreken lijkt mij het foute woord, het is namelijk logisch dat als je veel vermogen uit een turboloze benzine motor met weinig cc's wilt halen dat je het max. koppel op zo'n hoog mogelijk toerental wilt hebben, (waarom zou je anders met een straatauto tot 9000 toeren gaan) logisch gevolg is dat er dus weinig koppel beschikbaar is bij lage toerentallen en dat is inderdaad een nadeel op de openbare weg waar je meer hebt aan veel koppel bij minder toeren.
Het is onjuist wat je nu zegt. De hoeveelheid koppel bij hoge toerentallen hoeft niets te zeggen over de hoeveelheid koppel bij lagere toerentallen. Het is wel zo dat b.v. een langer inlaattraject goed is voor koppel onderin en een kort inlaattraject goed voor koppel bovenin, maar zoiets kun je oplossen door een variabel inlaattraject. Zo ook met klephoogte welke variabel kan, enz.

Ook bij atmosferische motoren kun je dus het koppel over een breed gebied krijgen. Zelfs in de racerij wordt dit gezien als een belangrijke zaak, hoewel daar natuurlijk koppel echt onderin niet interessant is. Maar wel het koppel in het effectieve toerengebied.

Afijn, we dwalen af...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50258021
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 23:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is onjuist wat je nu zegt. De hoeveelheid koppel bij hoge toerentallen hoeft niets te zeggen over de hoeveelheid koppel bij lagere toerentallen. Het is wel zo dat b.v. een langer inlaattraject goed is voor koppel onderin en een kort inlaattraject goed voor koppel bovenin, maar zoiets kun je oplossen door een variabel inlaattraject. Zo ook met klephoogte welke variabel kan, enz.

Ook bij atmosferische motoren kun je dus het koppel over een breed gebied krijgen. Zelfs in de racerij wordt dit gezien als een belangrijke zaak, hoewel daar natuurlijk koppel echt onderin niet interessant is. Maar wel het koppel in het effectieve toerengebied.

Afijn, we dwalen af...
Dat klopt, en dat heeft die T-sport ook wel..
De koppelkromme is redelijk vlak, de T-sport is dus ook redelijk snel onderin echter komt het echte vermogen pas bij 6000 toeren als VVTL in werking treedt, waardoor het dus voelt alsof die Celica onderin niet echt snel is.

Mijn ervaring is toch dat op het moment dat er bij een motor met weinig cc's echt veel toeren (en vermogen) komen kijken er onderin weinig koppel beschikbaar is. (dat wil niet zeggen dat het voor elke auto/motor geldt.)
Dat het in de racerij belangrijk is lijkt mij logisch, maar daar is het effectieve toerengebied natuurlijk totaal anders dan voor straatauto's.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 09-06-2007 00:17:14 ]
pi_50258614
Klopt wat je zegt Tommy.. ook al heb je variable nokkenassen / lifthoogte etc.. zolang je geen cylinderinhoud hebt zal je onderin altijd relatief weinig vermogen overhouden. Omdat relatief weinig koppel * weinig toeren nooit veel vermogen geeft

Neemt niet weg dat je wel een behoorlijk vlakke koppelkromme kan hebben met een atmosferische benzinemotor. Honda Vtec's zijn daar een goed voorbeeld van.
  zaterdag 9 juni 2007 @ 08:48:22 #125
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50262097
Idd.
Onderin doen ze het ook wel OK, maar in vergelijking wat ze doen bij hogere toerentallen lijkt het alsof ze voor geen meter trekken.

Met een close-ratie bakje zit je maar 1x in de non-VTEC (of soortgelijke) zone.
En dat is met het wegtrekken.
Of je moet op Asmooh-style wegtrekken... dan hang je de hele 1e versnelling in de begrenzer.
Op het circuit zit je (bijna) altijd in de VTEC-zone, als er een flinke close-ratio bak onder zit.
Dus fuck geen koppel onderin!
pi_50263294
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 00:01 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
De koppelkromme is redelijk vlak, de T-sport is dus ook redelijk snel onderin echter komt het echte vermogen pas bij 6000 toeren als VVTL in werking treedt, waardoor het dus voelt alsof die Celica onderin niet echt snel is.
Nou, ik heb nog eens gezocht en de cijfertjes van de Celica stellen teleur gelet op het beschikbare vermogen.

Ik heb echter niet in die auto gereden, kan er dus niets over zeggen. Wel kan ik je zeggen dat veel Japanse auto's onderin lui aanvoelen en niet snel zijn. Dat is niet het gevoel dat ik heb omdat hoog in de toeren de auto zo snel is, aangezien ik in de loop der jaren vrij aardig heb geleerd om dat fatsoenlijk te beoordelen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50271818
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 10:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, ik heb nog eens gezocht en de cijfertjes van de Celica stellen teleur gelet op het beschikbare vermogen.
Onderin is de auto niet enorm snel, maar juist daardoor voelt het allemaal erg snel vanaf 6000 rpm.
Wel heeft de Celica een vrij vlakke koppelkromme waardoor in elke versnelling de auto redelijk wat koppel heeft, maar onderin is het zeker geen kanon.
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 10:44 schreef DS4 het volgende:
Ik heb echter niet in die auto gereden, kan er dus niets over zeggen. Wel kan ik je zeggen dat veel Japanse auto's onderin lui aanvoelen en niet snel zijn. Dat is niet het gevoel dat ik heb omdat hoog in de toeren de auto zo snel is, aangezien ik in de loop der jaren vrij aardig heb geleerd om dat fatsoenlijk te beoordelen.
Dat klopt.
De eerste 16 kleppers hadden daar last van.
Daarom kwam b.v. Toyota ook met diverse technieken zoals o.a. T-VIS die gingen dat probleem tot op een zeker punt tegen.

Vreemd is wel dat het per motor erg verschillend is.
Zo had de 4A (1.6) van de laatse generatie (92-97) er bijvoorbeeld totaal geen last van (zie ook autoweek tests e.d.) maar de nieuwe Avensis 2.4 vind ik onderin weer traag vergeleken met de europese concurrenten..
pi_50271911
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 08:48 schreef Supra_Turbo het volgende:
Idd.
Onderin doen ze het ook wel OK, maar in vergelijking wat ze doen bij hogere toerentallen lijkt het alsof ze voor geen meter trekken.

Met een close-ratie bakje zit je maar 1x in de non-VTEC (of soortgelijke) zone.
En dat is met het wegtrekken.
Of je moet op Asmooh-style wegtrekken... dan hang je de hele 1e versnelling in de begrenzer.
Op het circuit zit je (bijna) altijd in de VTEC-zone, als er een flinke close-ratio bak onder zit.
Dus fuck geen koppel onderin!
Die auto's zijn echter voor de openbare weg, waar je meer aan koppel onderin hebt.
Ik snap het uitgangspunt echter wel en vind het zelf alleen maar leuk als (met een sportauto, gezinsauto is een ander verhaal) je onderin weinig hebt en vanaf 4000 tot 9000 toeren enorm veel vermogen hebt.
pi_50271913
en dan nu weer over:


V10
pi_50271932
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:16 schreef M5 het volgende:
en dan nu weer over:
[afbeelding]

neen.
pi_50271984
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

neen.
wat heeft dan geneuzel over 9000 tpm en VVT dan met een VW Golf te maken... VW heeft daar namelijk al een oplossing voor: TSI.
V10
pi_50272384
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:18 schreef M5 het volgende:

[..]

wat heeft dan geneuzel over 9000 tpm en VVT dan met een VW Golf te maken... VW heeft daar namelijk al een oplossing voor: TSI.
appels en peren.
Bovendien ging de discussie over koppel onderin bij ongeblazen relatief kleine motoren met veel vermogen.

Wel een mooi systeem trouwens, hoe zit het met de betrouwbaarheid daarvan?
pi_50273499
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 16:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

appels en peren.
Bovendien ging de discussie over koppel onderin bij ongeblazen relatief kleine motoren met veel vermogen.

Wel een mooi systeem trouwens, hoe zit het met de betrouwbaarheid daarvan?
Tsja.. appels en peren.. de hele discussie ging nergens over omdat 'relatief grote ongeblazen motoren' met veel vermogen ongeveer evenredig presteren als kleine motoren. Punt alleen is dat auto's met dergelijke motoren (Ferrari/Porsche bijv.) relatief licht zijn t.o.v. van bijv. een Celica. Daarom merk je daar wat minder van.

Betrouwbaarheid van de TSI... nog geen verhalen over gehoord, dus het zit wel goed denk ik.
V10
pi_50275379
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 17:15 schreef M5 het volgende:

[..]

Tsja.. appels en peren.. de hele discussie ging nergens over omdat 'relatief grote ongeblazen motoren' met veel vermogen ongeveer evenredig presteren als kleine motoren. Punt alleen is dat auto's met dergelijke motoren (Ferrari/Porsche bijv.) relatief licht zijn t.o.v. van bijv. een Celica. Daarom merk je daar wat minder van.

Betrouwbaarheid van de TSI... nog geen verhalen over gehoord, dus het zit wel goed denk ik.
Daar heb ik het anders niet overgehad
pi_50276194
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 18:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Daar heb ik het anders niet overgehad
quote:
Onderin is de auto niet enorm snel, maar juist daardoor voelt het allemaal erg snel vanaf 6000 rpm.
Wel heeft de Celica een vrij vlakke koppelkromme waardoor in elke versnelling de auto redelijk wat koppel heeft, maar onderin is het zeker geen kanon.
Volgens mij zeg je hier duidelijk dat een Celica in de lage toeren niet zo snel is. En dat is precies wat ik aan geeft, door het gewicht van de auto voelt het niet snel aan. Zou je met het zelfde gewicht een grotere motor hebben met onderin relatief weinig koppel lijkt de auto wel snel, terwijl er uit motorisch oogpunt niets veranderd is behalve het aantal cc's.

Maar goed nu dwaal ik ook al af.
V10
  zondag 10 juni 2007 @ 12:06:58 #136
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_50293256
What Car? Reliability Survey - The top 100 cars

Manufacturer/Model/Period

1. Honda Accord (99-03)
2. Honda Civic (96-01)
3. Rover 25 (99-05)
4. Volvo V40 (96-04)
5. Volvo S40 (96-04)
6. Nissan Micra (98-02)
7. Nissan Primera (96-99)
8. Mercedes CLK (97-02)
9. Audi A4 (01-)
10. Ford Ka (96-)
11. Peugeot 206 CC (00-)
12. Toyota Avensis (97-03)
13. Vauxhall Corsa (93-00)
14. Vauxhall Astra (98-04)
15. BMW 3-series Compact (94-01)
16. Land Rover Discovery (89-98)
17. Fiat Brava (96-02)
18. Citroen Xsara (97-05)
19. Rover 45 (99-05)
20. Audi A3 (96-03)
21. Mercedes C-class (00-)
22. BMW Z3 (96-03)
23. BMW 3-Series (01-05)
24. BMW 3-series (99-01)
25. Volkswagen Polo (00-02)
26. Saab 900 (93-98)
27. Volkswagen Golf (92-97)
28. Ford Puma (97-02)
29. Ford Focus (98-04)
30. Peugeot 406 (96-99)
31. Fiat Punto (99-03)
32. Peugeot 306 (97-01)
33. Vauxhall Vectra (99-02)
34. Nissan Micra (93-98)
35. Citroen C5 (01-)
36. Mercedes M-Class (98-05)
37. Rover 75 (99-05)
38. Mercedes SLK (96-04)
39. Volkswagen Polo (94-00)
40. Renault Clio (98-)
41. Vauxhall Zafira (99-05)
42. Ford Mondeo (96-00)
43. BMW 5-series (96-03)
44. Ford Mondeo (00-03)
45. Peugeot 206 (98-)
46. Citroen Saxo (96-04)
47. Vauxhall Vectra (95-99)
48. Ford Escort (90-01)
49. Ford Fiesta (96-02)
50. Porsche Boxster (96-)
51. Volkswagen Bora (99-)
52. Mercedes E-Class (99-02)
53. Alfa Romeo 156 (03-)
54. Alfa Romeo 156 (98-03)
55. BMW 3-series (91-99)
56. Ford Galaxy (95-00)
57. Renault Clio (91-98)
58. Land Rover Discovery (98-03)
59. Rover 400 (95-99)
60. Saab 9-3 (98-02)
61. Volkswagen Passat (97-05)
62. Vauxhall Omega (99-04)
63. Rover 200 (96-99)
64. Peugeot 306 (93-97)
65. Jaguar S-Type (98-)
66. Jaguar XJ8 (97-03)
67. Volvo V70 (96-00)
68. MG MGF (95-02)
69. Renault Megane (99-02)
70. Citroen Xantia (93-01)
71. Rover 600 (93-99)
72. Volkswagen Golf (97-04)
73. Ford Scorpio (95-98)
74. Audi A6 (97-04)
75. Vauxhall Omega (94-00)
76. Land Rover Freelander (00-)
77. Renault Laguna (94-98)
78. Peugeot 406 (99-)
79. Mercedes A-class (98-05)
80. Vauxhall Astra (91-98)
81. Volkswagen Sharan (95-00)
82. Chrysler Cherokee (93-)
83. Volvo S80 (98-)
84. Fiat Bravo (96-02)
85. Land Rover Range Rover (95-02)
86. Renault Megane (96-99)
87. Audi A4 (95-01)
88. Volvo V70 (00-)
89. Rover 800 (91-99)
90. Alfa Romeo 147 (00-)
91. Fiat Punto (94-99)
92. Jaguar XK8 (96-)
93. Fiat Coupe (95-01)
94. Renault Laguna (00-)
95. Saab 9-5 (97-01)
96. Land Rover Freelander (97-00)
97. BMW 7-series (94-02)
98. Saab 9000 CS (91-97)
99. Audi TT (99-)
100. Renault Espace (97-02)


We’ve studied the last two years’ worth of warranty claims for more than 31,000 cars to reveal how 30 of the UK’s most popular manufacturers stack up when it comes to repairs. Read on…

pi_50293718
quote:
Op zondag 10 juni 2007 12:06 schreef SilentRimmer het volgende:
What Car? Reliability Survey - The top 100 cars
Ik kan nu weer onderzoeken (die niet worden gedaan door de eigenaar die geen enkel referentiepunt heeft, waardoor de nieuwere en sowieso meer betrouwbare versie van de Golf niet op plaats 72 te vinden is ten opzichte van de versie van de Golf die als feit van algemene bekendheid de minst goed gebouwde versie van alle Golfjes is die op plaat 27 te vinden is) gaan plaatsen waaruit "blijkt" dat de Golf de meest betrouwbare auto is die je kan kopen, maar ik volsta met:

Je kijkt op een übersuffe wijze naar auto's. Als iemand nieuwe speakers wil kopen, dan ga je die beluisteren en dan kijk je of het geluid je bevalt (en of de prijs je bevalt, want niet alle speakers zullen in het budget vallen). Je gaat toch potdimme niet kijken welke speaker het laagste uitvalpercentage heeft? En die dan maar nemen ook al is de klank totaal niet naar je zin? Waarom zou je dat dan wel bij auto's doen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50294189
quote:
We’ve studied the last two years’ worth of warranty claims for more than 31,000 cars to reveal how 30 of the UK’s most popular manufacturers stack up when it comes to repairs. Read on…


Kom op zeg garantie claims, als dat de betrouwbaarheid moet aantonen... Dat kan over van alles gaan, van een rammeltje in het dashboard tot het vervangen van een lampje. Dat toont meer aan of mensen van hun grantie gebruik maken dan dat er daadwerkelijk wat met de auto mis is. Verder is de steekproef van 31.000 auto's veel te weinig.
V10
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 10 juni 2007 @ 12:42:37 #139
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_50294259
Toyota starlets zijn veel beter !
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_50295294
quote:
Op zondag 10 juni 2007 12:24 schreef DS4 het volgende:
Je kijkt op een übersuffe wijze naar auto's. Als iemand nieuwe speakers wil kopen, dan ga je die beluisteren en dan kijk je of het geluid je bevalt (en of de prijs je bevalt, want niet alle speakers zullen in het budget vallen). Je gaat toch potdimme niet kijken welke speaker het laagste uitvalpercentage heeft? En die dan maar nemen ook al is de klank totaal niet naar je zin? Waarom zou je dat dan wel bij auto's doen?
Omdat bepaalde mensen het niet uitmaakt hoe een auto rijdt en wat voor "looks" deze heeft.
Ze vinden het belangrijker dat de auto altijd start, ze altijd van A naar B brengt zonder problemen, dat elk jaar de APK 25 euro kost en de onderhoudskosten laag zijn.

Deze personen kopen dus eerder een auto die bekend staat om z'n betrouwbaarheid dan dat "liefhebbers" dat doen.
  zondag 10 juni 2007 @ 13:19:22 #141
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_50295313
quote:
Op zondag 10 juni 2007 12:40 schreef M5 het volgende:

[..]



Kom op zeg garantie claims, als dat de betrouwbaarheid moet aantonen... Dat kan over van alles gaan, van een rammeltje in het dashboard tot het vervangen van een lampje. Dat toont meer aan of mensen van hun grantie gebruik maken dan dat er daadwerkelijk wat met de auto mis is. Verder is de steekproef van 31.000 auto's veel te weinig.
Kijk en dat is nu het grappige. Indien de uitkomst van een ondezoek niet naar wens van de lezer is ligt de kritiek al direct klaar. Op het ene onderzoek wordt het gebrek aan harde getallen als kritiek opgevoerd en op een volgend onderzoek hebben we weer wat anders te mekkeren. Klanttevredenheids onderzoeken worden afgezeken, wordt er naar gekeken naar de enige harde statische cijfers die er beschikbaar zijn dan is het ook weer niet goed.

Maar jij denkt dat een steekproef bij 500.000 auto's een ander beeld opleverd?

Feit blijft dat de uitkomsten van deze onderzoeken vaak het zelfde beeld scheppen. En helaas, VW eindigd zelden op de plaats die we haar in Nederland graag toekennen. En zolang dat het geval is doen we net of we gek zijn en zoeken we weer een manier om het onderzoek af te kraken.

Het is een beetje als Christijan Albers na een kwalificatie of race. Het zijn altijd de omstandigheden die zorgen voor zijn mindere prestatie en nooit zijn eigen kwaliteiten.
  zondag 10 juni 2007 @ 13:31:00 #142
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_50295610
quote:
Op zondag 10 juni 2007 12:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je kijkt op een übersuffe wijze naar auto's. Als iemand nieuwe speakers wil kopen, dan ga je die beluisteren en dan kijk je of het geluid je bevalt (en of de prijs je bevalt, want niet alle speakers zullen in het budget vallen). Je gaat toch potdimme niet kijken welke speaker het laagste uitvalpercentage heeft? En die dan maar nemen ook al is de klank totaal niet naar je zin? Waarom zou je dat dan wel bij auto's doen?
Depends. Voor woon-werk kijk ik inderdaad op ubersuffe wijze naar auto's. Het is voor mij een vervoermiddel dat mij per jaar 40.000 km moet vervoeren tegen minimale kosten. Uiterlijk boeit me niet, en status nog veel minder. Aan de tweede auto die enkel voor de hobby is stel ik heel andere eisen. Betrouwbaarheid speelt hier geen rol.

Hifi is een serieuze hobby van mij, maar ik zie het aspect 'yearly runningscosts' niet in een speaker. Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik nog nooit geconfronteerd ben met reparatie van een speaker. Jij misschien?

En voor de duidelijkheid: Ik rijdt geen japanner. Ik ben enkel een van de weinige Nederlanders die geen Jap rijdt maar haar kwaliteiten op gebied van betrouwbaarheid onderkent. En ja, daarbij baseer ik mij ook op allerlei testjes en onderzoeken die in jullie ogen onbetrouwbaar zijn. Maar zolang dit de enige informatievoorziening is op dit gebied zullen we het er mee moeten doen. De andere optie is luisteren naar de blaaskaken op verschillende fora zoals dit. Of dit betrouwbaardere informatie opleverd betwijfel ik.
pi_50296014
quote:
Op zondag 10 juni 2007 13:19 schreef SilentRimmer het volgende:

[..]

Kijk en dat is nu het grappige. Indien de uitkomst van een ondezoek niet naar wens van de lezer is ligt de kritiek al direct klaar. Op het ene onderzoek wordt het gebrek aan harde getallen als kritiek opgevoerd en op een volgend onderzoek hebben we weer wat anders te mekkeren. Klanttevredenheids onderzoeken worden afgezeken, wordt er naar gekeken naar de enige harde statische cijfers die er beschikbaar zijn dan is het ook weer niet goed.

Maar jij denkt dat een steekproef bij 500.000 auto's een ander beeld opleverd?

Feit blijft dat de uitkomsten van deze onderzoeken vaak het zelfde beeld scheppen. En helaas, VW eindigd zelden op de plaats die we haar in Nederland graag toekennen. En zolang dat het geval is doen we net of we gek zijn en zoeken we weer een manier om het onderzoek af te kraken.

Het is een beetje als Christijan Albers na een kwalificatie of race. Het zijn altijd de omstandigheden die zorgen voor zijn mindere prestatie en nooit zijn eigen kwaliteiten.
Het mooie is dat er ook statestieken zijn waarin een heel ander beeld te zien is, namelijk als je gaat kijken hoevaak het voorkomt dan een auto daadwerkelijk stil valt en niet verder kan rijden.. dan blijkt namelijk dat merken als Toyota, Nissan en Honda opvallend genoeg lager scoren dan VW's, Audi's en BMW's. Om nog maar te zweigen van Franse merken.
Werkplaatsbezoeken zegt opzich niets over de betrouwbaarheid. Je kunt met een rammeltje in het dashboard of een defecte airco jaren door rijden. Het is afhankelijk van de eigenaar of die er wat aan laat doen, dat resulteerd zich in bovenstaand onderzoek. Dat onderzoek heeft te veel verschillende factoren die de uitkomst kunnen bepalen. Naar mijn mening is dat dus geen onderzoek wat iets duidelijk aantoont. Laat je bevoorbeeld alleen het aantal stilgevallen auto's per 1000 verkochte auto's zien, dan geeft dat naar mijn mening een duidelijker beeld van de betrouwbaarheid weer. (dan nog blijf je met het feit zitten of er goed onderhoud is uitgevoerd of niet.)

Dat onderzoek met het aantal stilgevallen auto's wordt uitgevoerd door de Duitse ANWB, ADAC.

Deze link voor dat onderzoek: klik (2006)
V10
  zondag 10 juni 2007 @ 14:24:22 #144
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_50296973
quote:
Op zondag 10 juni 2007 13:46 schreef M5 het volgende:

[..]

Het mooie is dat er ook statestieken zijn waarin een heel ander beeld te zien is, namelijk als je gaat kijken hoevaak het voorkomt dan een auto daadwerkelijk stil valt en niet verder kan rijden.. dan blijkt namelijk dat merken als Toyota, Nissan en Honda opvallend genoeg lager scoren dan VW's, Audi's en BMW's. Om nog maar te zweigen van Franse merken.
Werkplaatsbezoeken zegt opzich niets over de betrouwbaarheid. Je kunt met een rammeltje in het dashboard of een defecte airco jaren door rijden. Het is afhankelijk van de eigenaar of die er wat aan laat doen, dat resulteerd zich in bovenstaand onderzoek. Dat onderzoek heeft te veel verschillende factoren die de uitkomst kunnen bepalen. Naar mijn mening is dat dus geen onderzoek wat iets duidelijk aantoont. Laat je bevoorbeeld alleen het aantal stilgevallen auto's per 1000 verkochte auto's zien, dan geeft dat naar mijn mening een duidelijker beeld van de betrouwbaarheid weer. (dan nog blijf je met het feit zitten of er goed onderhoud is uitgevoerd of niet.)

Dat onderzoek met het aantal stilgevallen auto's wordt uitgevoerd door de Duitse ANWB, ADAC.

Deze link voor dat onderzoek: klik (2006)
Ja maar daarop heb ik al eerder in dit topic mijn commentaar geleverd. VW heeft namelijk een levenslange (mits in delaer onderhoud) EIGEN servicedienst. Met andere woorden voor een sitlgevallen VW wordt doorgaans de VW servicedienst ingeschakeled en niet de ADAC of ANWB. Merken als Toyota of opel leveren maar respectievelijk 3 en 2 jaar deze dienst. Dus daar gaat je onderzoek .....

Zowel stilvallen als kleine defecten vallen wat mij betreft onder betrouwbaarheid. Al ben ik met je eens dat dit eerste een stuk zwaarder weegt in de algemene perceptie van betrouwbaarheid.
pi_50298387
quote:
Op zondag 10 juni 2007 13:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

Omdat bepaalde mensen het niet uitmaakt hoe een auto rijdt en wat voor "looks" deze heeft.
Ze vinden het belangrijker dat de auto altijd start, ze altijd van A naar B brengt zonder problemen, dat elk jaar de APK 25 euro kost en de onderhoudskosten laag zijn.

Deze personen kopen dus eerder een auto die bekend staat om z'n betrouwbaarheid dan dat "liefhebbers" dat doen.
We noemen deze mensen suf en je onderschrijft dus mijn mening.

Er zijn ook mensen die speakers kopen omdat deze "in de aanbieding zijn bij X".
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50298502
quote:
Op zondag 10 juni 2007 13:19 schreef SilentRimmer het volgende:
wordt er naar gekeken naar de enige harde statische cijfers die er beschikbaar zijn dan is het ook weer niet goed.
Kennelijk lees jij niet goed: er wordt betwist dat de cijfers hard zijn. Daar wil ik nog wel eens iets aan toevoegen: vegl. Starslet met 530d. Starslet rijdt in dat jaar 10.000 km, de 530d 75.000 km. De 530d heeft twee keer zoveel garantiemeldingen.

Op basis van deze statistiek komt de BMW er slecht uit in aantal meldingen per jaar (2x zo slecht), maar beter in het aantal meldingen per gereden kilometer (3,75x zo goed). De cijfers zijn dus aan alle kanten manipuleerbaar.
quote:
Feit blijft dat de uitkomsten van deze onderzoeken vaak het zelfde beeld scheppen.
Onjuist, hetgeen reageren op de rest van de stellingen, die hun wortel vinden in een onjuiste vooronderstelling, overbodig maakt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50298824
quote:
Op zondag 10 juni 2007 13:31 schreef SilentRimmer het volgende:
Depends. Voor woon-werk kijk ik inderdaad op ubersuffe wijze naar auto's. Het is voor mij een vervoermiddel dat mij per jaar 40.000 km moet vervoeren tegen minimale kosten. Uiterlijk boeit me niet, en status nog veel minder.
Jij rijdt een rover schreef je ooit en niet een Smart CDI. Terwijl deze laatste de minimale kosten oplevert. Kennelijk kies je niet op keiharde cijfers.
quote:
Hifi is een serieuze hobby van mij, maar ik zie het aspect 'yearly runningscosts' niet in een speaker. Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik nog nooit geconfronteerd ben met reparatie van een speaker. Jij misschien?
Ik wist niet dat HiFi een hobby was van je, ik koos een duidelijk voorbeeld. Nou zullen kwaliteits speakers niet snel stuk gaan, maar ik had ook een versterker kunnen kiezen (gaat wel vaker wat aan stuk). Ik kan daar wel een voorbeeld in noemen: NAD pleegt vaker dan gemiddeld stuk te gaan. Toch zijn er genoeg mensen die NAD mooi vinden klinken en dat dus voor lief nemen.
quote:
En voor de duidelijkheid: Ik rijdt geen japanner. Ik ben enkel een van de weinige Nederlanders die geen Jap rijdt maar haar kwaliteiten op gebied van betrouwbaarheid onderkent. En ja, daarbij baseer ik mij ook op allerlei testjes en onderzoeken die in jullie ogen onbetrouwbaar zijn. Maar zolang dit de enige informatievoorziening is op dit gebied zullen we het er mee moeten doen. De andere optie is luisteren naar de blaaskaken op verschillende fora zoals dit. Of dit betrouwbaardere informatie opleverd betwijfel ik.
Verreweg de meeste Nederlanders blaten mee dat Toyota zo geweldig is. Nou, nogmaals: Mazda lijkt kwalitatief echt beter. En er zijn testjes en onderzoeken zat. De een zegt zus, de ander zo. Keiharde conclusies kun je er niet uit trekken, hoogtstens dat de meeste Japanse auto's relatief goed zijn ten aanzien van betrouwbaarheid, maar wel de voorsprong die men had kwijt aan het raken is, dan wel kwijt is, Duitse auto's ooit de top vormden, een flinke terugslag hebben gekend, maar op de weg terug zijn, dan wel reeds de toppositie hebben overgenomen en dat de rode lantaarn binnen de EU van Italië naar Frankrijk is gegaan (met name Renault) en in de VS nog slechtere auto's worden gemaakt.

Maar meer belangrijk: dat het verschil in kwaliteit onderling steeds kleiner wordt, er niet meer een auto is die je niet moet kopen vanwege gebrekkige betrouwbaarheid (op misschien een enkele uitzondering na) en het meest belangrijke de bestuurder blijft.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50298826
quote:
Op zondag 10 juni 2007 15:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

We noemen deze mensen suf en je onderschrijft dus mijn mening.

Er zijn ook mensen die speakers kopen omdat deze "in de aanbieding zijn bij X".
Waarom zou dat suf moeten zijn?
Ik begrijp de achterliggende gedachte van die mensen wel.

Ondanks dat ik zelf om die reden geen auto zou kopen.
pi_50298850
quote:
Op zondag 10 juni 2007 15:34 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

Waarom zou dat suf moeten zijn?
Je weet toch wat "suf zijn" inhoudt mag ik hopen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50299306
quote:
Op zondag 10 juni 2007 15:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je weet toch wat "suf zijn" inhoudt mag ik hopen?
Dat soort suffe woorden gebruiken wij hier nooit.
pi_50318692
Opgeleukte Golf GTI deed het niet onverdienstelijk op de Nurbrugring dit weekeinde tijdens de 24h race. Gelet op de auto's die 1 t/m 7 werden voorwaar geen prestatie om je voor te schamen:

1 Porsche 911 GT3 RSR
2 Dodge Viper GTS-R
3 Porsche GT3 RSR
4 Porsche Cayman
5 BMW Z4 M-Coupe
6 Porsche 997 RSR
7 Porsche RGT
8 VW Golf 5 GTI

(Waar blijven die Jappen nu toch... o ja, op plaats 17 de eerste (honda s2000))
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50318937
Welke "Jappen" reden er nog meer mee?
Veel regen trouwens tijdens die race..
pi_50318962
De versnellingsbak schijnt niet zo goed te zijn.
pi_50320882
quote:
Op maandag 11 juni 2007 01:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Welke "Jappen" reden er nog meer mee?
Moet ik er een lijstje van maken? In ieder geval een (of meerdere) NSX Type-R, (veel) Civics Type-R, Accord type-R, integra type-R, 350Z, Lancer EVO, Impreza, Corolla, RX-7 en nog een aantal modellen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 11 juni 2007 @ 09:33:51 #155
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_50321628
Porsche euuuntnt!!!! Golf ook wel
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  maandag 11 juni 2007 @ 10:05:46 #156
53151 T42
Pinball Wizard
pi_50322534
quote:
Op maandag 11 juni 2007 09:33 schreef DoimeN het volgende:
Porsche euuuntnt!!!! Golf ook wel
porsche was ooit vw
pi_50323853
quote:
Op maandag 11 juni 2007 01:19 schreef DS4 het volgende:
Opgeleukte Golf GTI deed het niet onverdienstelijk op de Nurbrugring dit weekeinde tijdens de 24h race. Gelet op de auto's die 1 t/m 7 werden voorwaar geen prestatie om je voor te schamen:

1 Porsche 911 GT3 RSR
2 Dodge Viper GTS-R
3 Porsche GT3 RSR
4 Porsche Cayman
5 BMW Z4 M-Coupe
6 Porsche 997 RSR
7 Porsche RGT
8 VW Golf 5 GTI

(Waar blijven die Jappen nu toch... o ja, op plaats 17 de eerste (honda s2000))
De lijst met resultaten werkt helaas niet op de site van de 24hr's race.
site: http://adac.24h-rennen.de
lijst met resultaten: http://adac.24h-rennen.de/en/live/results/ergebnislisten.html

Maar als ik de lijst met deelnemers bekijk, doet er geen Golf V GTI mee, alleen een Golf III GTi.
De Golf V is een R32 (strnr.23), wat toch heel wat anders is dan een standaard Golf, oa door de 4-wielaandrijving en die heftige motor die ongetwijfeld een heel eind gekieteld is voor die race.

Er zijn wel twee teams die geen beschijving hebben van het type Golf (alleen Golf 5, strnr. 101 en 111).

Heb jij zo een link naar de lijst met eindresulaten. Ik vind het wel heel interessant namelijk.


Als ik het fout heb moet je het zeker zeggen, ik kan alleen niet zo gauw geen andere gegevens vinden.

-edit-
Laat maar, ik heb links gevonden die het wel doen.
Bij het totaaloverzicht staat er helaas niks bij over wat voor een golf het is. Het zal vast wel een GTI zijn.
http://adac.24h-rennen.de/uploads/media/24H-RENNEN_GESAMT.pdf

Nog een leuke link:
http://www.volkswagen-motorsport.com/web/news/index.php?&flash=ok&lg=e&st=21&id=1290

Idd best netjes voor "maar" 300PK.

[ Bericht 15% gewijzigd door Flex82 op 11-06-2007 11:10:25 ]
Dura lex sed Lex
  maandag 11 juni 2007 @ 10:57:23 #158
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_50324062
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:05 schreef T42 het volgende:

[..]

porsche was ooit vw
Dat verklaart allesch!!

DS4 foto's van je porsche?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_50326453
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:05 schreef T42 het volgende:

porsche was ooit vw
Nimmer. Sterker nog: de oude Ferdinand heeft bij diverse merken gewerkt voordat hij zelf autootjes ging bouwen, maar nooit bij VW (hetgeen logisch is daar VAG minder oud is dan Porsche AG).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50326568
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:51 schreef Flex82 het volgende:

Bij het totaaloverzicht staat er helaas niks bij over wat voor een golf het is. Het zal vast wel een GTI zijn.
Een GTI DSG om precies te zijn. Maar: wel geprepareerd, het is een fabriekswagen, en met 300 pk ipv de standaard 200/230 pk. Gewoon op de voorwielen. Het was ook de beste FWD auto in de 24h.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50326853
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:57 schreef DoimeN het volgende:

DS4 foto's van je porsche?
Dat is eigenlijk off-topic, maar aangezien foto's van Porsches nooit misstaan:



En voor de afwisseling:

Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 11 juni 2007 @ 12:22:35 #162
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_50326940
De mooiste

Maar komt er nu ook een spoiler uit de achterkant of is dat alleen bij de nieuwere modellen?
En hoeveel verbruikt hij nou? Veel en duur onderhoud?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_50327290
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:22 schreef DoimeN het volgende:
De mooiste
Dat vind ik nou ook!
quote:
Maar komt er nu ook een spoiler uit de achterkant of is dat alleen bij de nieuwere modellen?
En hoeveel verbruikt hij nou? Veel en duur onderhoud?
Spoiler komt er uit bij 80 km/u en trekt zich weer in bij 7 km/u (en is op wens ook met de hand uit te stellen).

Verbruik ong. 1:9. Onderhoud is begroot op 20 ct per kilometer. Het is niet veel wat er stuk gaat (integendeel), maar als er iets moet gebeuren dan is het al snel in de 4 cijfers. Maar goed, het heeft er eerder schijn van dat ik met die 20 ct/km aan de hoge kant zit, dus het valt vanuit dat oogpunt mee.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 11 juni 2007 @ 16:35:29 #164
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50336420
quote:
Op maandag 11 juni 2007 08:56 schreef DS4 het volgende:
In ieder geval een (of meerdere) NSX Type-R, (veel) Civics Type-R, Accord type-R, integra type-R, 350Z, Lancer EVO, Impreza, Corolla, RX-7 en nog een aantal modellen.
Dan is de Golf V GTI of voorzien van een goede bestuurder en/of een opvoerpakketje, of de bestuurder van de NSX-R kon niet rijden.
Met gelijke bestuurders owned een standaard NSX-R een Golf V GTI... big-time

Maar goed, veel is afhankelijk van het kunnen en lef van de bestuurder, het weer, de tuning van de auto (TE veel vermogen werkt ook tegen ooit), het onderstel, de banden (maten, staat, compound) en nog tig meer dingen.
  maandag 11 juni 2007 @ 16:37:48 #165
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50336518
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:19 schreef DS4 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie auto kerel!
Hier in Oss rijden ook veel 964's (toch?) rond.
Ik heb ooit eens met de Supra gesport tegen een rode Carrera 2 van jouw type.
Als ik niet eerder op het gas ging waren we precies even snel
Wat een adrenaline-rush was dat... poeh...
pi_50340425
quote:
Op maandag 11 juni 2007 16:35 schreef Supra_Turbo het volgende:

Dan is de Golf V GTI of voorzien van een goede bestuurder en/of een opvoerpakketje, of de bestuurder van de NSX-R kon niet rijden.
Met gelijke bestuurders owned een standaard NSX-R een Golf V GTI... big-time
Zowel de NSX als de Golf zullen niet onaangepast zijn. De Golf iig niet, het betrof een fabrieksauto met 300 pk en zonder twijfel diverse modificaties.

Het blijft echter een knappe prestatie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50340502
quote:
Op maandag 11 juni 2007 16:37 schreef Supra_Turbo het volgende:

Mooie auto kerel!
Dank.
quote:
Hier in Oss rijden ook veel 964's (toch?) rond.
Het is idd een 964. Dat er in Oss veel rond rijden verbaast mij niets, zowel Frank Schmidt (werkplaats gespecialiseerd in Porsche) als Carlo van Krey (verkoper gespecialiseerd in Porsche) zitten in Oss. Sterker nog: ik heb deze in Oss bij Carlo gekocht.
quote:
Ik heb ooit eens met de Supra gesport tegen een rode Carrera 2 van jouw type.
Als ik niet eerder op het gas ging waren we precies even snel
Wat een adrenaline-rush was dat... poeh...
Ja, ze gaan aardig vooruit...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50340520
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:05 schreef T42 het volgende:

[..]

porsche was ooit vw
Volgens mij nooit geweest..
Ondertussen is vw bijna porsche btw.
  maandag 11 juni 2007 @ 18:33:00 #169
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50340589
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:30 schreef DS4 het volgende:
Het is idd een 964. Dat er in Oss veel rond rijden verbaast mij niets, zowel Frank Schmidt (werkplaats gespecialiseerd in Porsche) als Carlo van Krey (verkoper gespecialiseerd in Porsche) zitten in Oss. Sterker nog: ik heb deze in Oss bij Carlo gekocht.
Bij Carlo van Krey (meen ik) stond er een tijd terug een 993 GT2 buiten in het gras, aan de straat.
Wat een machine!!
pi_50340773
Je hebt je auto bij van krey gekocht en bent er tevreden mee?
dat is de eerste keer dat ik dat hoor..
pi_50341109
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:33 schreef Supra_Turbo het volgende:

Bij Carlo van Krey (meen ik) stond er een tijd terug een 993 GT2 buiten in het gras, aan de straat.
Wat een machine!!
Is geen echte overigens (want op basis van een 964!)... En van Carlo zelf.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_50341227
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:38 schreef Neluhz het volgende:
Je hebt je auto bij van krey gekocht en bent er tevreden mee?
dat is de eerste keer dat ik dat hoor..
Wat een kletskoek. Ik ken velen die naar tevredenheid bij Carlo hebben gekocht en zeker uit de eerste hand geen negatieve verhalen (die zullen er best zijn, maar er is geen enkele handelaar die niet één ontevreden klant heeft).

Carlo heeft een prima naam in de Porschewereld. Staat bekend als eerlijk en als prijstechnisch misschien wel de beste die er is.

Gaarne verneem ik van je waarom jij zonodig Carlo zwart wenst te maken. Zelf een negatieve ervaring mee? Uit eerste hand een negatieve ervaring vernomen? Ben benieuwd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 11 juni 2007 @ 18:53:48 #173
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_50341250
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:49 schreef DS4 het volgende:
Is geen echte overigens (want op basis van een 964!)... En van Carlo zelf.
Was al te mooi om waar te zijn
pi_50341306
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:53 schreef Supra_Turbo het volgende:

Was al te mooi om waar te zijn
Wel netjes omgebouwd hoor. Het is niet een Halfords ombouw oid. Ook technisch is de auto op niveau gebracht en heeft net als de GT2 430 PK.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 08:18:49 #175
53151 T42
Pinball Wizard
pi_50361476
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nimmer. Sterker nog: de oude Ferdinand heeft bij diverse merken gewerkt voordat hij zelf autootjes ging bouwen, maar nooit bij VW (hetgeen logisch is daar VAG minder oud is dan Porsche AG).
ferdinand is pas bekent geworden met de VW kever ontwerp dus toch bij VW... (jah voor de golf en zelfs al voor WW2)
en een porsche motor past ook zo makkelijk in een kever (bijna het zelfde de 4 cil dan) net als meer onderdelen
het onderstel van een kever is bijna helemaal het zelfde als van een 356 en het ontwerp lijkt nog op een plat gedrukte kever (356 en oudere 911jes)
quote:
Op maandag 11 juni 2007 18:30 schreef Neluhz het volgende:

[..]

Volgens mij nooit geweest..
Ondertussen is vw bijna porsche btw.
klopt bedoelde dat ferdinand begonne is bij vw eigelijk daar heeft hij zijn starters centjes verdient om porsche te beginnen.
pi_50364304
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 08:18 schreef T42 het volgende:

ferdinand is pas bekent geworden met de VW kever ontwerp dus toch bij VW... (jah voor de golf en zelfs al voor WW2)
Ferdinand Porsche werd gevraagd om een "volkswagen" te ontwerpen omdat hij zo beroemd was. Hij is absoluut niet bekend geworden door de "volkswagen". Hij was immers al eind 19e eeuw bekend geworden door zijn ontwerp voor Lohner. Een auto met aandrijving (electrisch) in de wielen. Afhankelijk van de configuratie voorwielaandrijving, achterwielaandrijving of vierwielaandrijving. Het was ook meteen de eerste FWD (en dus niet de Citroën) en de eerste 4WD. Dit ontwerp leidde in de eerste jaren van de 20e eeuw tot een hybride voertuig (aangezien de batterijen te zwaar waren). Tot zover dat toyota de hybride heeft uitgevonden... Nee, dat was ook Porsche.

Met de Lohner-Porsche werden records gebroken en races gewonnen. Niet slecht voor de eerste hybride, nietwaar?

Wat later ging Porsche werken voor Daimler. Ook daar maakte hij een aantal prachtige voertuigen, waaronder de geweldige Mercedes-Benz SSK. Hij kreeg echter ruzie toen zijn ontwerp voor een kleine auto werd afgekeurd.

In 1931 begon Porsche met zijn eigen bedrijf, Dr. Ing. h.c. F. Porsche GmbH (thans AG). Een ingenieurbureau die voor diverse autobedrijven opdrachten deed. Hij ging toen ook weer werken aan de kleine auto. Meerdere bedrijven toonde een tijdje interesse en hebben ook geïnvesteerd in het project, maar pas toen Hitler besloot om Duitsland aan de auto te krijgen kreeg het project echt gestalte. En passant ontwierp Porsche nog even de snelste raceauto uit die tijd: de Auto Union. Er werden wat prototypes gebouwd en in Wolfburg werd een fabriek opgezet. De oorlog gooide roet in het eten en in Wolfsburg ging men produceren voor de oorlog.

Porsche moest vervolgens tanks e.d. gaan ontwerpen.

Na de oorlog werd Porsche door de Fransen vastgezet. Zijn zoon ontwierp toen de eerste 4WD F1 auto. Die overigens nooit zou racen. Toen de oude Ferdinand weer vrij kwam werd er gewerkt aan de 356. Ondertussen was door de geallieerden (eigenlijk: de Britten, onder leiding van majoor Ivan Hirst) gewerkt aan de wederopbouw van de fabriek in Wolfsburg. Alwaar de kever (ook wel: Type 1) werd geproduceerd. In 1948 ging de fabriek weer over naar Duitse leiding. Onder meer omdat diverse autobouwers in de VS en Europa geen interesse hadden in de fabriek. De kever was nl. niet zo interessant voor een autokoper dachten ze... Porsche ontving een klein bedrag per geproduceerde auto. Gelet op de productiecijfers heeft Porsche hier aardig aan verdiend zeg maar.

Hoe dan ook: Volkswagen bestond pas na de oorlog. Wel is Porsche altijd wel betrokken geweest bij Volkswagen, maar Porsche doet opdrachten voor (vrijwel) iedere autoproducent.
quote:
en een porsche motor past ook zo makkelijk in een kever (bijna het zelfde de 4 cil dan) net als meer onderdelen
het onderstel van een kever is bijna helemaal het zelfde als van een 356 en het ontwerp lijkt nog op een plat gedrukte kever (356 en oudere 911jes)
Om kosten te besparen heeft Porsche inderdaad het oude ontwerp deels gebruikt voor de 356. De motoren van de 356 zijn idd. gewoon motoren uit de kever, maar dan wel met extra pit. Dat de latere 6 cilinder ook past is niet zo zeer omdat deze een verwantschap heeft (dat heeft deze niet, de 911 heeft sowieso geen enkele verwantschap met de kever, zelfs niet dezelfde ontwerper want het was de zoon van Ferdinand die de 911 ontwierp), maar omdat deze dezelfde lay-out heeft: luchtgekoelde boxer. Maarre, in de laatste kevers zat een motor uit de golf, dus er past echt nog wel meer in dan alleen de Porsche motoren.
quote:
klopt bedoelde dat ferdinand begonne is bij vw eigelijk daar heeft hij zijn starters centjes verdient om porsche te beginnen.
Porsche is dus al in 1931 begonnen en toen was er echt nog geen opdracht van Hitler...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 11:46:19 #177
53151 T42
Pinball Wizard
pi_50366661
keey
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:28 schreef DS4 het volgende:


boxer. Maarre, in de laatste kevers zat een motor uit de golf, dus er past echt nog wel meer in dan alleen de Porsche motoren.
alle kevers hebben een lucht gekoelde boxer gehad en nooit een golf motor tot aan 2003

wel worden er door hobbyisten golf(gti), subaru, alfa en zelfs 6cil porsche motoren in kevers geplaatst. maar dis is nooit standaard van de fabriek gebeurd.
wel een paar speciale 4cil porsche kevers herbie was er bijv. 1 van (100 herbies gemaakt voor de films waaronder 15 van porsche uit )

weet ook dat ferdinand een dieselboxer heeft ontworpen maar deze niet goed genoeg was.
pi_50367343
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:46 schreef T42 het volgende:

alle kevers hebben een lucht gekoelde boxer gehad en nooit een golf motor tot aan 2003
Je hebt helemaal gelijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')