abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49686452
Ja maar mensen die nog wel kunnen zien maar in een tunneltje
of mensen die heel wazig zien

"heten" blind maar zijn natuurlijk niet echt blind

anyways.. zo iets las ik ooit

HD DJZXBHJDB

Grapje
pi_49686586
Dit is iets wat ik ooit voor een andere site geschreven heb, het is wel in het engels....

Are You Effing Blind?
People usually think of visually impaired people as being sad people, helpless and confused in this world of total visual input. It’s not all that bad, though. I have been visually impaired for a few years now, and have been in some pretty funny situations because of it.

A few months ago I was in the mall, shopping by myself. If you know the way, it’s not that hard, you know where the obstacles are and people tend to give you some room when they see you stumbling around with dark sunglasses.

Mothers with toddlers are a dime a dozen in malls. They tend to crowd toy stores, children’s clothing shops, supermarkets and of course the promenades. On this occasion there was a mother who was window-shopping and lost track of her toddler, a little girl no more than three years old.

Being almost blind, I of course could not see the little girl who so courageously took the chance to explore the world without her mother. I bumped into her, causing her to fall flat on her bottom. More out of fear and shock than out of pain, the girl started screaming at the top of her lungs. I tried to pick her up, which is not an easy thing, if you can’t see what you’re aiming for.

When parents see their children in pain or think they are in danger, a primal instinct takes over, it turns them into ferocious beasts, lion like and their only thoughts are to protect their cubs. This mother ran up to me, snatched up her daughter and then turned to me while shouting, “You stupid (insert dirty word for female here)! Can’t you watch where you’re going! Are you effing blind?!”

I remained calm and said in quite a loud voice, "Actually, yes, I am. So what's your excuse?"

You can imagine the silence after my statement. The woman quickly shifted her attention to her little girl, muttering things like, “Watch out. Stay with mommy.”

She removed herself from the scene with haste. There was a whole crowd watching, most of them sniggering. I wish I could have seen her face...
Make something foolproof and someone will invent a bigger fool
pi_49686700
wat betekent effing?

ik ken wel legally blind,
zoals Amanda uit America's Next Top Model
pi_49686839
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:44 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja maar mensen die nog wel kunnen zien maar in een tunneltje
of mensen die heel wazig zien

"heten" blind maar zijn natuurlijk niet echt blind

anyways.. zo iets las ik ooit

HD DJZXBHJDB

Grapje
lol... Je hebt het over maatschappelijk blind zijn...
pi_49686912
nee er zijn echt mensen die alleen nog maar door een 2cm breed tunneltje kunnen zien !
echttt
pi_49686918
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:49 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
wat betekent effing?

ik ken wel legally blind,
zoals Amanda uit America's Next Top Model
lol, effing is een nette manier van fu**ing zeggen...

Volgende de amerikaanse norm ben ik legally blind (<5% zicht), maar hier in Nederland wordt die term niet gebruikt...
pi_49686944
Wie dit voorleest is gek
pi_49686977
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:55 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
nee er zijn echt mensen die alleen nog maar door een 2cm breed tunneltje kunnen zien !
echttt
klopt, je hebt het over kokervisie... En die mensen lopen dus wel tegen alles aan, maar kunnen daarentegen toch lezen of iets recht voor hun neus zien... Geldt trouwens niet voor iedereen die kokervisie heeft, hoor... Is soms moeilijk te begrijpen voor anderen, die al snel roepen dat het dus aanstelleritus is....
pi_49687039
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:56 schreef 1299 het volgende:
Wie dit voorleest is gek
Sofie is heel boos op je nu... lol
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:03:05 #110
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_49687171
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:24 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja haha mijn zusje kreeg eens een gulden van een vrouw omdat ze haar zielig vond !! En inderdaad ook mensen die tegen de persoon gaan praten die bij mijn zusje is.

Maar goed, dat zal je altijd wel houden .
Had ik ook altijd als ik met mijn zus of moeder weg was. Ging de verkoper of iemand anders met mn moeder of mn zus staan te lullen ipv met mij .Mijn moeder zei dan: 'HIj kan u ook wel verstaan, en antwoord geven hoor!'.

Zoals je begrijpt ben ik dus slechthorend .
pi_49687339
OH, ZAL IK DAN MAAR LUID EN DUIDELIJK TYPEN? lol

Vervelend als mensen je niet voor volwaardig aanzien...
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:08:27 #112
138448 PeZu
Suspended animation
pi_49687379
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:03 schreef LegerNeger het volgende:

[..]

Had ik ook altijd als ik met mijn zus of moeder weg was. Ging de verkoper of iemand anders met mn moeder of mn zus staan te lullen ipv met mij .Mijn moeder zei dan: 'HIj kan u ook wel verstaan, en antwoord geven hoor!'.

Zoals je begrijpt ben ik dus slechthorend .
mijn mams is aan 1 kant doof dat geeft soms ook wel de nodige verwarringen _!
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:10:34 #113
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_49687465
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:08 schreef PeZu het volgende:

[..]

mijn mams is aan 1 kant doof dat geeft soms ook wel de nodige verwarringen _!
Of mensen die dan hard gaan praten

Praat gewoon duidelijk, en keer je smoel niet van mn ogen weg, zodat ik van je lippen ook nog wat woorden mee kan pikken
  woensdag 23 mei 2007 @ 15:28:49 #114
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_49688273
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 15:07 schreef Nikske het volgende:
OH, ZAL IK DAN MAAR LUID EN DUIDELIJK TYPEN? lol

Vervelend als mensen je niet voor volwaardig aanzien...
haha

maar dat verhaal van je in eht engels...damn wat lomp van die moeder zeg!
wel vet...ik had haar gezicht ook wel eens willen zien...zal vast rood aangelopen zijn
zal zich vast heel lullig hebben gevoeld
pi_49689047
mag hopen van wel...

En kleine kinderen moeten niet zomaar rond kunnen lopen in een druk winkelcentrum... Die zijn zo verdwenen...
pi_49692830
Ik heb wel eens een tijdje rondgedarteld in een rolstoel. Toen spraken mensen ook alleen nog maar mijn vriend aan in plaats van mij. Het meest frustrerende vond ik echter wat jij ook beschrijft. Mensen die je ongevraagd gaan "helpen" . JA, ik kan zelf tegen de stoeprand op. Sterker nog: ik vind het doodeng als iemand zonder waarschuwing mijn stoel achterover kiept!
Mensen die er langs moeten en je dan gewoon een eindje wegrollen terwijl je midden in een gesprek zit zijn ook heel vervelend.

Beetje alsof ik een willekeurig iemand die in de weg staat, optil en een meter verder weer neerzet.

Gelukkig zit ik niet standaard in een rolstoel, maar kan me de irritatie van TS goed voorstellen!
Succes met de mensen TS
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:28:17 #117
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_49692990
Maar je ziet inderdaad vaak dat mensen raar doen tegen gehandicapten. Zowel verstandelijk als lichamelijk, alsof ze niet weten wat ze ermee aan moeten (maar goed... ik heb ook de mazzel gehad dat ik op speciaal onderwijs heb gezeten, waar behalve gedragsstoornissen ook veel lichamelijke en verstandelijke beperkingen rond liepen en reden).
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_49694925
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 17:28 schreef boekenworm het volgende:
Maar je ziet inderdaad vaak dat mensen raar doen tegen gehandicapten. Zowel verstandelijk als lichamelijk, alsof ze niet weten wat ze ermee aan moeten (maar goed... ik heb ook de mazzel gehad dat ik op speciaal onderwijs heb gezeten, waar behalve gedragsstoornissen ook veel lichamelijke en verstandelijke beperkingen rond liepen en reden).
Hmmm, ik betrap mezelf nog wel eens op kijken naar iemand. Dat is niet omdat ik wil staren, of onbeleefd wil zijn, of denk dat een gehandicapte een wereldwonder is, maar gewoon omdat er ietsafwijkends in mijn blikveld loopt. Net zoals je kijkt naar iemand in een paars konijnenpak of naar iemand met een heel raar huppeltje.
Ook vind ik het grappig om te zien als iemand een been heeft meegenomen van de revalidatietherapeut, omdat hij er zelf toevallig één te weinig heeft.
De meeste mensen denken dan dat iemand gewoon mank loopt, maar ik zie het verschil eigenlijk altijd.
Dus als ik iemand zie manken kijk ik altijd ff uit een ooghoek of hij wel op zn eigen benen rondhuppelt.
Overigens ben ik wel weer zo tactisch dat ik dat alleen doe als ik achter iemand loop, dus niet zo dat die persoon zich bekeken voelt. En staren doe ik ook niet.

Dus ik kijk, so sue me
  woensdag 23 mei 2007 @ 18:39:11 #119
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_49695204
Tja... de basisschool en de middelbare school tussen allemaal mankepoten en gekken/gedragsstoornisen gezeten. Dan went het ook wel, zeker als het allemaal gemengt wordt (zoals op de middelbare school).

En ach... dat staren hoord er waarschijnlijk bij, ik ga wel eens met het zoontje van een kennis de stad in, deze heeft een Down op een zeer laag niveau (in leeftijd een puber, maar in gedrag en mogelijkheden een peuter). Dan zie ik ook allemaal blikken komen, of mensen (in bijv. winkels) die aan mij vragen of hij een snoepje wilt bijvoorbeeld. Tja... dat kan-ie toch prima zelf bepalen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:19:55 #120
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_49696701
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 18:39 schreef boekenworm het volgende:
Tja... de basisschool en de middelbare school tussen allemaal mankepoten en gekken/gedragsstoornisen gezeten. Dan went het ook wel, zeker als het allemaal gemengt wordt (zoals op de middelbare school).

En ach... dat staren hoord er waarschijnlijk bij, ik ga wel eens met het zoontje van een kennis de stad in, deze heeft een Down op een zeer laag niveau (in leeftijd een puber, maar in gedrag en mogelijkheden een peuter). Dan zie ik ook allemaal blikken komen, of mensen (in bijv. winkels) die aan mij vragen of hij een snoepje wilt bijvoorbeeld. Tja... dat kan-ie toch prima zelf bepalen.
Van jou mag iedereen jouw kind gewoon volstoppen met snoep?
Als iemand mijn kind met of zonder handicap snoep wil voeren gaat dat idd via mij hoor .
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  woensdag 23 mei 2007 @ 19:39:13 #121
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_49697508
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 19:19 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Van jou mag iedereen jouw kind gewoon volstoppen met snoep?
Als iemand mijn kind met of zonder handicap snoep wil voeren gaat dat idd via mij hoor .
Natuurlijk mag dat niet, alleen ten eerste zijn we een dagje uit dan. Ten tweede vragen ze dan: "Heeft hij zin in een snoepje". Vraag dan of hij een snoepje mag aan mij.
pi_49702684
Hoewel ik snap dat het topic bedoelt was voor een klacht, is dit niet veel handiger voor GC ofzo?
valt ook op dat dit een van de weinige topics is waar normaal gereageerd wordt
Nikske, nog een vraag, heb je dat programma wat voorleest enzo ook op je werk of is het daar niet nodig en hoe reageren je collega's erop?
(of werk je niet, zou natuurlijk ook kunnen, niet omdat je minder zicht hebt, maar gewoon zeg maar)
pi_49703337
Deze vraag kwam net in me op, gaat Sofie SCHREEUWEN als een woord in hoofdletters is?
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:20:44 #124
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_49704684
Ik wilde TS ook wat vragen als dat mag:

Je zie dat je langzamerhand minder bent gaan zien; Is je zicht nu stabiel? Of wordt het nog minder?

En in hoeverre maak je nog gebruik van je het zicht wat je nog hebt?

Is waarschijnlijk een nogal persoonlijke vraag en als je daar geen antwoord op wil geven is natuurlijk okay.

Ik had trouwens laatst ook zoiets; Ik reis elke dag met de bus van en naar mijn werk. Vorige week zat ik op de mindervalideplek (lekker vooraan in de bus en overzichtelijk). Nu heb ik van huis uit altijd geleerd dat je voor oude mensen opstaat (ook als je overigens op een gewone plek zit) dus toen er een ouder iemand instapte (60+), stond ik uit automatisme op en vroeg "Mevrouw, wilt u misschien hier zitten?" Ze kijkt me aan en zegt: "Zie ik er invalide uit dan?" Ik schrok van haar reactie, want ik bedoelde dat helemaal niet en stamelde iets van "Nee, hoor....sorry " en toen liep ze door.. Dat was niet leuk
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_49705047
Operc, nee ik werk momenteel niet, helaas...

Rens_Wilders, nee ze schreeuwt nooit, maar soms spelt ze het en soms zegt ze het als een woord... Heb er zelf ook nog geen logica in kunnen vinden wanneer ze wat doet...

Poeke, sinds verleden jaar stabiel op 5-8%, en ik ben nogal visueel ingesteld, dus gebruik ik nog zoveel mogelijk mijn zicht... Wat ook niet altijd even handig is...

lol, kan me die reactie van jou ook wel voorstellen, je zit immers op een mindervalidenplek... Maar mensen die er wat ouder uitzien zijn tegenwoordig nog erg vitaal... lol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')