abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49666708
Die Usericoon van je, hoe heb je ooit kunnen lezen dat daar RHCP staat?
Nu zonder begeleiding
  dinsdag 22 mei 2007 @ 22:42:35 #52
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_49666888
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 05:58 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Een bibliothecaresse bij ons op de middelbare school had zo'n button met: "Ik ben slechthorend, praat a.u.b. iets harder."
Misschien kun je een dergelijk iets laten maken voor jouw situatie... Maar inderdaad, eerst vragen kan geen kwaad
Harder praten moet juist niet, gewoon duidelijk praten.
pi_49669074
Ik help zwakke mensen altijd. Meestal neurie ik dan nog het deuntje van Superman of Batman en als ik heel snel op een zwak iemand afloop dan neurie ik wel eens het deuntje van de Ninja Turtles. Dan til ik gewoon een gehandicapte of oude oma op en spring ik in de metro. Soms zet ik ze alleen in de verkeerde metro en dan zijn ze wel een beetje pissig ja.

Laatst ook een, pfoe. Ik zie dus zo iemand met zo'n stok lopen, dus ik rennen, rennen, "Teenage Mutant Ninja Tuuuuurtles!", enfin, ik kom daar zo aan. Dus ik pak diegene zo bij z'n arm en help 'm de trein in. Op een gegeven moment zitten we dus in de trein, zegt-ie ineens met een pruillip dat-ie net uit die trein kwam en dat hij nu dus de verkeerde kant opging. Bij het station daarna stapten we beiden uit en na een paar minuten sprong hij plotseling op het spoor. Ik hoorde zo die trein aankomen, dus ik dacht al van... O, nee! Gelukkig had die blinde zich op 't verkeerde spoor gegooid, dus toen heb ik 'm weer op 't perron geholpen.

Oja, ik schreeuw ook altijd heel hard naar oude mensen, zodat ze me GOED KUNNEN VERSTAAN!
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_49673192
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:39 schreef titaan het volgende:
Die Usericoon van je, hoe heb je ooit kunnen lezen dat daar RHCP staat?
Die heeft murp voor me gemaakt, en ik heb hem gevraagd hoe het eruit ziet...
Make something foolproof and someone will invent a bigger fool
pi_49673195
lol SuperHarregarre, dus dat was jij?!
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:39:36 #56
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_49675234
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 23:33 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik help zwakke mensen altijd. Meestal neurie ik dan nog het deuntje van Superman of Batman en als ik heel snel op een zwak iemand afloop dan neurie ik wel eens het deuntje van de Ninja Turtles. Dan til ik gewoon een gehandicapte of oude oma op en spring ik in de metro. Soms zet ik ze alleen in de verkeerde metro en dan zijn ze wel een beetje pissig ja.

Laatst ook een, pfoe. Ik zie dus zo iemand met zo'n stok lopen, dus ik rennen, rennen, "Teenage Mutant Ninja Tuuuuurtles!", enfin, ik kom daar zo aan. Dus ik pak diegene zo bij z'n arm en help 'm de trein in. Op een gegeven moment zitten we dus in de trein, zegt-ie ineens met een pruillip dat-ie net uit die trein kwam en dat hij nu dus de verkeerde kant opging. Bij het station daarna stapten we beiden uit en na een paar minuten sprong hij plotseling op het spoor. Ik hoorde zo die trein aankomen, dus ik dacht al van... O, nee! Gelukkig had die blinde zich op 't verkeerde spoor gegooid, dus toen heb ik 'm weer op 't perron geholpen.

Oja, ik schreeuw ook altijd heel hard naar oude mensen, zodat ze me GOED KUNNEN VERSTAAN!
haha die pruillip doet het m!
wat ik me afvraag nikske....
als mensen in breezertaal spreken, of niet correct nederlands zoals die zin van mij:
dat doet t m
hoe leest dat programma het dan voor?
die t staat dan voor het, en die m voor hem...
Ook gebruik ik nog wel eens veel puntjes achter elkaar zoals hier boven, leest ze dan ook punt punt punt voor?
begrijp dat als het een normale enkele punt is dat ze die niet voor zal lezen. Dus niet van: de jongen ging zitten punt.
Maar het lijkt me anders als er meerdere puntjes achter elkaar staan.

hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is haha
pi_49675333
jahoor, nou het ligt eraan hoe het ingesteld is... Verbosity, dan leest ze alles voor punt punt punt...

ze zeg: "dat doet tee em", maar ik begrijp dat wel...
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:45:45 #58
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_49675398
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:43 schreef Nikske het volgende:
jahoor, nou het ligt eraan hoe het ingesteld is... Verbosity, dan leest ze alles voor punt punt punt...

ze zeg: "dat doet tee em", maar ik begrijp dat wel...
ja okay dat dacht ik al, dat het als tee em wordt uitgesproken...
wel vervelend dat ie punt punt punt ook voorleest haha
maar ja het is al makkelijk dat zo een programma bestaat
denk dat het je een hoop moeite bespaart af en toe
pi_49675427
Sofie hoeft het niet voor te lezen, ik kan verbosity uitzetten... Het is heel persoonlijk in te stellen...
  woensdag 23 mei 2007 @ 09:51:00 #60
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_49675555
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:46 schreef Nikske het volgende:
Sofie hoeft het niet voor te lezen, ik kan verbosity uitzetten... Het is heel persoonlijk in te stellen...
dat is wel makkelijk dan...
bij een quote...leest het programma dan ook de quote zelf weer eerst voor?
trouwens lijkt me wel grappig als iemand een tikfoutje maakt.
Als je dat dan zou laten oplezen is het voor jou wel een stuk makkelijker om dat foutje er uit te halen
immers als je het foutje hoort valt het vaak meer op dan wanneer je het leest
pi_49675632
klopt, Sofie leest te fout gewoon voor, dus dat klinkt meestal raar... En de quote, ja, die leest ze voor, maar ik kan doortappen naar het volgende, dus als ik na de eerste zin weet wat de quote is, doe ik dat meestal ook... En je kunt ook de snelheid instellen, dus ze leest waarschijnlijk sneller dan een ongetrained oor kan verstaan...
  woensdag 23 mei 2007 @ 10:02:45 #62
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_49675884
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 09:53 schreef Nikske het volgende:
klopt, Sofie leest te fout gewoon voor, dus dat klinkt meestal raar... En de quote, ja, die leest ze voor, maar ik kan doortappen naar het volgende, dus als ik na de eerste zin weet wat de quote is, doe ik dat meestal ook... En je kunt ook de snelheid instellen, dus ze leest waarschijnlijk sneller dan een ongetrained oor kan verstaan...
wat een techniek
wel lekker makkelijk die techniek
nu heb ik geen vragen meer hoor haha
pi_49678790
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 10:02 schreef melluk het volgende:

[..]

wat een techniek
wel lekker makkelijk die techniek
nu heb ik geen vragen meer hoor haha
Dat "haha" lijkt me trouwens superirritant, je kan bij nu.nl geloof ik ook het nieuws laten voorlezen, en ja dat vind ik soms wel grappig, dan klik ik een bericht aan om voor te lezen en ga ondertussen mijn mail bekijken ofzo

Maargoed, sommige woorden spreekt hij echt heel brak uit, de afkorting van even "ff" spreekt hij letterlijk uit als "f" *pauze* "f" en "haha" klinkt ook vrij beroerd Meestal klinken die dingen best vaag omdat de klemtoon op de verkeerde lettergreep ligt ofzo, maargoed daar wen je vast wel aan
pi_49679985
xzcxc jhg iiu pl oihih oiiu jjgh
fdfgt uy ykjhjk ihiui jhuyu
wwqsd;b yug.. [-8h

dus dat was eigenlijk best vervelend?
pi_49680136
iks zet see iks see... jee ha gee pee el oihih...

Bedankt hoor... lol
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:15:55 #66
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_49680642
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 11:59 schreef PankPinther het volgende:
xzcxc jhg iiu pl oihih oiiu jjgh
fdfgt uy ykjhjk ihiui jhuyu
wwqsd;b yug.. [-8h

dus dat was eigenlijk best vervelend?
!!
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:18:00 #67
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_49680710
Hmmm... als ik iemand zie die minder valide is vraag ik altijd eerst of ze hulp kunnen gebruiken. Eigenlijk vind ik het zelfs erg onbeschoft om iemand zomaar vast te pakken.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_49681783
Dat is het ook zeker... Het gaat erom dat de gedachte erachter is dat die persoon het niet kan, zonder dat je het zeker weet... Vragen is altijd beter... Bovendien, bij mensen die iets aan hun gezichtsvermogen mankeren, is het ook nog eens onverwacht en kan het redelijk bedreigend zijn... Stel je voor dat iemand die je niet kan zien je zomaar meesleept... Wat wil die persoon? Heeft hij/zij goede bedoelingen? Is het een zakkenroller? Waar kom ik terecht?
  woensdag 23 mei 2007 @ 12:50:48 #69
138448 PeZu
Suspended animation
pi_49681978
Dus het is handiger dat er niet de hele tijd ge-quote wordt in een topic welke jij intensief volgt?
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_49682251
maakt me niet uit, ik spring met de tab weg uit een quote... Het is soms wel handig om te weten waar mensen op reageren trouwens...
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:00:08 #71
138448 PeZu
Suspended animation
pi_49682379
True, true, anders wordt het zo'n onsamenhangend verhaal! Maar het lijkt mij ook bloed iritant als mensen jij ongevraag dhelpen terwijl je het zelf best kan redden.

ik zou denk ik de hele dag ruzie hebben en extra stevige stok hebben.

_!
pi_49682528
Hij is al wat verbogen... No kidding!

Het punt is dat mensen je dan ineens zo'n crip vinden die niet kan omgaan met haar beperking. Ze beseffen niet dat ze vandaag al nummer 15 zijn... En vooral als je in een dorp woont moet je gewoon opletten op je woorden...
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:05:53 #73
138448 PeZu
Suspended animation
pi_49682600
ja krijg je dat weer ben je plots de verbolgen beperkte, want zijn er toch een hoop mensen die moeten oordelen over anderen een beetje jammmer vind ik dat altijd
pi_49682709
Worden de smilies ook voorgelezen?
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:24:54 #75
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_49683349
dubbele punt apostrof haakjes sluiten
pi_49683525
Nee, op dit forum niet... komt er met mouseover een tekstje te staan?
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:31:57 #77
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_49683612
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:29 schreef Nikske het volgende:
Nee, op dit forum niet... komt er met mouseover een tekstje te staan?
Nee
pi_49683746
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 13:08 schreef 1299 het volgende:
Worden de smilies ook voorgelezen?
Ja, dat vroeg ik me ook al af. Van of of kun je toch ook geen chocola maken?
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 23 mei 2007 @ 13:36:38 #79
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_49683796
devilish.gif
heart.gif
bupatih.gif

en ga zo maar door
pi_49683934
inderdaad, LegerNeger... Als ik het idee heb dat er een smilie staat, kijk ik ff naar de eigenschappen... Maar soms weet ik dan nog niet wat het is... Naja, np, als ik de rest maar kan lezen...
pi_49683975
Interessant topic
Of zoals yvonne zei, verhelderend

Ik zou nooit zomaar mensen vastpakken om te helpen, sowieso ongevraagd "gehandicapten" of hoe je het dan ook wil noemen proberen te helpen is not done. Ik vraag het wel altijd vriendelijk, ik ben niet te beroerd om even een handje te helpen als het nodig is.
I like my coffee black, just like my metal.
pi_49684006
Wow, zonder de smileys en PI's zal je hier wel veel ondertoon missen in de posts.
I like my coffee black, just like my metal.
pi_49684255
Ongetwijfeld... Dit is voor mij het eerste forum waar ik de smilies niet kan lezen... Misschien moet ik Sofie anders instellen...
  PR/Manusje van alles woensdag 23 mei 2007 @ 13:51:48 #84
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_49684326
Maar hoe wil jij benadert worden door iemand die jou wil helpen. Moeten ze bij het stoplicht dan zeggen: Mevrouw met die stok moet ik u helpen oversteken?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_49684569
Jeetje, ik wist niet eens dat er mensen waren die zomaar anderen vastgrijpen. Dat is toch niet normaal?
pi_49684585
Ze hoeven me niet te benaderen... Als ik hulp nodig heb, kan ik het echt zelf vragen... Als het er naar uit ziet dat een persoon met een beperking het zelf goed kan redden, waarom zou je het dan vragen?

Het idee dat mensen met een beperking hulpbehoevend zijn zit meer in het hoofd van mensen die geen beperking hebben, dan dat het werkelijk zo is... Als ik bij een stoplicht sta, kan ik horen wanneer het op groen gaat, kan ik zelf oversteken (ik ben er blijkbaar immers ook op eigen kracht gekomen, toch), en zal ik heus niet over de stoep struikelen... Bovendien heb ik altijd gehoord van de mensen die mij mobiliteitstraining hebben gegeven dat je niet op de aanwijzingen van anderen moet afgaan... Vertrouw op wat je zelf waarneemt, en als je er niet uit komt, vraag het dan pas aan een ander... Niet iedereen is te vertrouwen, en soms letten zienden ook niet goed op...
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:05:25 #87
150152 Queen_Bee
pi_49684831
Maar hoe typ jij zelf dan? Of kan Sofie van jouw gelul een mooi stukje tekst maken?
I'm super sonic man
pi_49684901
Yep, kan het gewoon laten voorlezen door Sofie... Maar ik kan goed "blind" typen, das mijn geluk, dus ik laat Sofie het zelden voorlezen... Alleen als ik iets wil veranderen, want dan moet ik natuurlijk precies weten waar ik in de tekst ben...
pi_49684952
Oh, wacht, ik denk dat je zoiets bedoelt als spraakherkenning... Nee, dat gebruik ik niet en dat zit ook niet op suprenova...
pi_49685067
Je hoort ook eerst iets te vragen van "Kan ik u even helpen" o.i.d.
Beetje raar om iemand zomaar vast te grijpen zonder te weten of diegene dat ook wilt.
Ik support gevallen topclubs!
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:13:41 #91
150152 Queen_Bee
pi_49685230
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:08 schreef Nikske het volgende:
Oh, wacht, ik denk dat je zoiets bedoelt als spraakherkenning... Nee, dat gebruik ik niet en dat zit ook niet op suprenova...
Ja inderdaad, maar je typt gewoon zelf dus
I'm super sonic man
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:14:00 #92
150152 Queen_Bee
pi_49685249
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:10 schreef Fetai het volgende:
Je hoort ook eerst iets te vragen van "Kan ik u even helpen" o.i.d.
Beetje raar om iemand zomaar vast te grijpen zonder te weten of diegene dat ook wilt.
Ik zou m ook flippen als mensen mij ineens vastpakken
I'm super sonic man
pi_49685555
Ik ook, maar dat wordt niet verwacht van "gehandicapten"... Wij horen zielig te zijn, stil dankbaar voor iedere "normale" die ons helpt... Onze levens zijn gevuld met moeilijkheden en verdriet, we kunnen nou eenmaal niets... Komt nog bij dat men vaak denkt dat je ook geestelijk iets mankeert, getuige de mensen die niet mij, maar iemand bij mij aanspreken...

Vroeger, en nu vaak nog, werden wij weggestopt in instellingen, ver weg van de normale wereld... Poeh, wat eng, iemand met een beperking...

Ik kan me de uitdrukkingen wel voorstellen als ik me "moedig" door het leven en verkeer heen ploeter... Goh, wat sterk... Zo'n begrijpend, meelijdend toontje in de stem... En daarachter die gedachte "Ik zou het niet kunnen, ik zou het niet overleven" of iets in die trant...

Mensen zijn geneigd om mensen met een beperking als anders te bestempelen, terwijl we dat niet zijn... Ik ben een mens, een vrouw, iemands vriendin, en nog een waslijst, en toch echt helemaal normaal... Als laatste komt dat slechte zien, maar het bepaalt niet wie ik ben... Tenminste, niet voor mij... Voor zienden ben ik dat meissie wat zo dapper de wereld in stapt, en dan pas al die andere zaken...
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:24:41 #94
150152 Queen_Bee
pi_49685668
Ja haha mijn zusje kreeg eens een gulden van een vrouw omdat ze haar zielig vond !! En inderdaad ook mensen die tegen de persoon gaan praten die bij mijn zusje is.

Maar goed, dat zal je altijd wel houden .
I'm super sonic man
pi_49685778
lol, dat is wel heel erg... hoop dat je zusje haar toch wel een beetje afgestraft heeft...

Er wordt gewoo niet genoeg gedaan om mensen er bewust van te maken dat mensen met een beperking ook normaal zijn...
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:29:40 #96
138448 PeZu
Suspended animation
pi_49685833
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:28 schreef Nikske het volgende:
lol, dat is wel heel erg... hoop dat je zusje haar toch wel een beetje afgestraft heeft...

Er wordt gewoo niet genoeg gedaan om mensen er bewust van te maken dat mensen met een beperking ook normaal zijn...
inderdaad,staren, extra simpel gaan praten, ik zie mensen het gewoon doen en ik kijk dan meestal met plaatsvervangende schaamte
pi_49686104
Verleden week op station blaak, moest de roltrap af naar het spoor, niet zo makkelijk om een tree te vinden, dus ik laat mijn stok over de trap glijden, tot ik duidelijk een tik hoor, dit is een nwe tree... Anyway, het duurt voor iemand achter me blijkbaar te lang...

Vreemdeling:
HALLO, KUN... JE... HET... WEL... VINDEN?

Ik
Ja... hoor... Bent... u... altijd... zo... lang... zaam?
pi_49686181
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:42 schreef melluk het volgende:

[..]

ach ja gelukkig is de TS slechtziend en is kleur enzo wel te zien
dus als iets verhelderd is het ook te zien!

lees in het vervolg alles voor je reageert
(overigens niet bedoeld als snauw of iets dergelijks)
Ajs je minder dan zoveel procent ziet ben je volgens mij volgens de officiële terminologie ook blind
pi_49686331
klopt, maar ik ben echt niet blind...
  woensdag 23 mei 2007 @ 14:43:29 #100
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_49686403
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 14:37 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ajs je minder dan zoveel procent ziet ben je volgens mij volgens de officiële terminologie ook blind
ja volgens de terminologie...maar daar hebben we het hier niet over toch?
de TS schreef dat ze wel kleur zag en contouren ... vandaar dat ik reageerde op dat verhelderend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')