abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49628803
Vandaag kaarten gekocht voor het concert van Lou Reed op 21 juni in de Heineken Music Hall. Hij schijnt zijn legendarische album Berlin integraal te gaan spelen, met een enorme begeleidingsband en zelfs een kinderkoor (huh?). Ik ben erg benieuwd.

Nog meer mensen die naar dit concert van de vroegere zanger van de Velvet Underground gaan?

Ik weet het, het is een openingspost van niks, maar ik heb echt geen inspiratie.
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 mei 2007 @ 01:00:44 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_49631052
Goeie OP hoor.

Schitterend album. Veel plezier.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_49633414
quote:
Op maandag 21 mei 2007 23:31 schreef _Floddertje_ het volgende:

Nog meer mensen die naar dit concert van de vroegere zanger van de Velvet Underground gaan?
Ja, ik ga ook, toevallig gisteren ook een kaartje gekocht.
It's not going to stop 'till you wise up
pi_49702321
Was er echt nog geen Lou Reed-topic?

Schandalig!

Enne....goeie OP, maar Lou was wel meer dan "zanger van de Velvet Underground"
pi_49703721
Natuurlijk ga ik! (samen met mijn broertje). Prachtig album Ben heel erg benieuwd!
geniet nooit met mate
pi_49706549
Ik vind Hangin' 'Round echt een heeeerlijk nummer. Maar verder moet ik die CD nog vaker gaan horen, maar ik wil me toch liever eerst op The Velvet Underground richten.
pi_49707260
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:30 schreef cafca het volgende:
Enne....goeie OP, maar Lou was wel meer dan "zanger van de Velvet Underground"
I know, maar ik vond dat ik de Velvet Underground op z'n minst wel even genoemd moest hebben om toch nog een béétje de schijn hoog te houden dat mijn openingspost zou kunnen concurreren met Wikkiepikkie.

Kaartjes lagen vandaag al in m'n brievenbus, woehoee.
pi_50500828
Volgende week is het al zover!! verheug me er enorm op!
geniet nooit met mate
  vrijdag 15 juni 2007 @ 23:41:09 #9
11502 nipeng
The last ride is free
pi_50515735
Ik heb er zin in volgende week!
pi_50515970
quote:
Op maandag 21 mei 2007 23:31 schreef _Floddertje_ het volgende:
Vandaag kaarten gekocht voor het concert van Lou Reed op 21 juni in de Heineken Music Hall. Hij schijnt zijn legendarische album Berlin integraal te gaan spelen, met een enorme begeleidingsband en zelfs een kinderkoor (huh?). Ik ben erg benieuwd.
Helaas geen tijd...
"Berlin" is één van die albums die ik zovaak gedraaid heb... Dat laatste nummer "Sad Song" live te horen met kinderkoor en alles lijkt me wel intens.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_50594180
Overmorgen!!

[ Bericht 87% gewijzigd door gimme.shelter op 18-06-2007 22:22:38 ]
geniet nooit met mate
pi_50657225
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 12:22 schreef Masterix het volgende:

[..]

Helaas geen tijd...
"Berlin" is één van die albums die ik zovaak gedraaid heb... Dat laatste nummer "Sad Song" live te horen met kinderkoor en alles lijkt me wel intens.
Ben ook wel benieuwd hoe ze dat gaan oplossen met de huilende kinderen op The Kids.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_50662410
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 16:21 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ben ook wel benieuwd hoe ze dat gaan oplossen met de huilende kinderen op The Kids.
Hehe...ik ga er donderdagavond heen, dus laat het je nog weten!
  Moderator donderdag 21 juni 2007 @ 00:29:32 #15
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_50678029
Ben vanavond geweest. Indrukwekkend! Een prachtig vol en dynamisch geluid, met het orkest en het koor! Reed is zeer goed bij stem, en had er zin in.

In de set-opbouw zitten een paar kleine merkwaardigheden: een overbodig introotje en soms zou er geen pauze tussen twee nummers moeten zitten. Ook waren er wat speltechnische schoonheidsfoutjes hier en daar, maar ach, het is live, heeft ook wel z'n charme.

Kippenvel kreeg ik bij het nummer "The Bed"

And this is the place where she cut her wrists
that odd and fateful night
And I said, oh, oh, oh, oh, oh, oh, what a feeling

Gitarist Steve Hunter (behalve op Berlin tevens gitarist op de liveplaat Rock 'n Roll Animal) is ook mee op tour en dat is een zegen: wat kan die man geweldig spelen.

Het concert is vrij kort. Na Berlin komen ze nog terug voor een toegift en spelen dan nog een paar bekende nummers. Welke zal ik niet verklappen, maar "kenners" kunnen wel zo'n beetje raden welke dat zijn. (ook hier rock Hunter de pan uit trouwens).
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_50678900
Wat een geweldige show.
Hij was erg goed bij stem, had ik niet verwacht (de laatste live-opnames die ik van hem zag leek het meer op praten). Hij ging lekker tekeer, schreeuwde soms lekker agressief en overstuurde hiermee de microfoon zelfs.

Kinderkoortje was ook geniaal. Met name bij (zoals Gert al aangeeft) "The Bed". Gewoon kippenvel.

Ik heb ineens een ander beeld bij Berlin.. Het is een soort herontdekking nu.

Hoewel 65 euro best duur is voor een optreden van 90 minuten, had ik 't niet willen missen. Subliem!!
pi_50680426
Wat leuk om te lezen, ik heb er zin in.
pi_50681474
Ik ben ook geweest, ben verder niet zo erg bekend met het werk van Lou Reed, maar zou iemand mij kunnen vertellen wat het eerste nummer van de toegift was? Wat zat daar ontzettend lekker gitaarwerk in zeg (maak er maar een spoilertje van om andere mensen de verassing niet te ontnemen...)

Maar verder mooi concert, maar soms wel behoorlijk zwaar zeg. Maar ik begreep dat dat ook voornamelijk aan het album lag...(kende dat hele album verder niet...)
  Redactie Frontpage donderdag 21 juni 2007 @ 10:41:26 #19
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_50683952
Kut, ik ging vooral niet omdat ie niet zo goed bij stem is en ik daardoor niet de mythe van de plaat wil laten verkloten.

Nu heb ik spijt haha. Ach ja.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Moderator donderdag 21 juni 2007 @ 11:04:51 #20
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_50684691
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik ben ook geweest, ben verder niet zo erg bekend met het werk van Lou Reed, maar zou iemand mij kunnen vertellen wat het eerste nummer van de toegift was? Wat zat daar ontzettend lekker gitaarwerk in zeg (maak er maar een spoilertje van om andere mensen de verassing niet te ontnemen...)

Maar verder mooi concert, maar soms wel behoorlijk zwaar zeg. Maar ik begreep dat dat ook voornamelijk aan het album lag...(kende dat hele album verder niet...)
Ligt inderdaad aan dat album, de 'donkerste' plaat van z'n oeuvre, en nog eens aangedikt door de producer, Bob Ezrin (die bijv. ook het gezellige "The Wall" van Pink Floyd produceerde ) .

Wat betreft het eerste nummer van de toegift:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_50685796
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 08:57 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Behoorlijk zware plaat ja. Ik moest meteen aan dat 12-koppige kinderkoortje denken... Die zullen een lekker trauma hebben aan 't eind van de tour

De toegift bestond trouwens uit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_50685946
Voor de mensen die vanavond gaan: het was zeer indrukwekkend!
geniet nooit met mate
pi_50699879
Lekker om te horen, ga zo richting HMH rijden.
  Moderator donderdag 21 juni 2007 @ 21:37:35 #24
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_50706029
Briljante Lou Reed laat Berlin leven

AMSTERDAM - In 1973 ontvangen als een rampzalig slecht album, geldt Berlin ruim drie decennia later als een hoogtepunt in het oeuvre van de Amerikaanse rockmusicus Lou Reed. De plaat heeft ook in de popmuziek zo'n legendarische status dat Reed zijn huidige concerttournee wijdt aan de integrale uitvoering van het aardedonkere verhaal rond Jim en Caroline, van wie de laatste in Berlijn ten onder gaat aan drugs, prostitutie en zelfmoord.

Om de broeierige, uiterst sombere sfeer van de elpee zoveel mogelijk te benaderen werd Lou Reed (65) vergezeld door een strijk- en blazerssectie van het Londen Metropolitan Orchestra en twaalf meisjes van het New Londen Childrens Choir, dat het gitzwarte epos van de twee gevallen engelen een prachtig wrange tegenstelling verleende.

Reed, declamerend met brommerig timbre, en zijn begeleidingsband, onder wie de exellente gitarist Steve Hunter, wisten de geest van Berlin in tien composities indrukwekkend te vangen.

Van klakkeloos kopiëren was geen sprake. Men of Good Fortune werd een stuwende rocksong, Caroline says I eindigde in een meeslepende gospel en Caroline says II en The Kids waren bijkans aangrijpender dan de elpee-versie.

De transparantie van de rauwe en romantische rock van Berlin - Reed werkte destijds samen met Alice Cooper-producer Bob Ezrin die het album met orchestrale en koorzangelementen doorspekte - bleef recht overeind. Dwars door de Wall of Sound die in sommige nummers werd opgetrokken, klonken de violen en het koper, het toetsenwerk van Rupert Christie en de zang van soliste Katie Krykant kristalhelder.

Lou Reed, nooit een lachebekje op het podium, beloonde de geestdrift van de zaal met een intense glimlach en drie langgerekte en dansbare toegiften. Met Sweet Jane, Satellite of Love en Walk on the Wild Side toog iedereen zowaar opgewekt huiswaarts. Dat was na Berlin - Reeds rockversie van Der Untergang gecombineerd met een diepe depressie - een fraai einde van een uur briljante beklemming.

AD
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:41:54 #25
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_50706181
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:41 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Kut, ik ging vooral niet omdat ie niet zo goed bij stem is en ik daardoor niet de mythe van de plaat wil laten verkloten.

Nu heb ik spijt haha. Ach ja.
Ik vind het ook wel erg jammer dat ik er niet bij was. Ik had ook niet verwacht dat hij erg goed bij stem zou zijn, en vond het mede daarom ook wel erg duur. Berlin is wel een geweldig album dat ik graag live had gehoord.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_50709181
Ik vond het prachtig. Met die beelden op de achtergrond gedurende het hele concert kwam het verhaal van de nummers nog beter tot uitdrukking. Over het kinderkoor was ik vantevoren een beetje bang dat het pathetisch zou klinken, maar het tegendeel was het geval, juist dat koortje bezorgde me af en toe kippenvel.
  Moderator donderdag 21 juni 2007 @ 22:53:18 #27
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_50709378
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:48 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik vond het prachtig. Met die beelden op de achtergrond gedurende het hele concert kwam het verhaal van de nummers nog beter tot uitdrukking. Over het kinderkoor was ik vantevoren een beetje bang dat het pathetisch zou klinken, maar het tegendeel was het geval, juist dat koortje bezorgde me af en toe kippenvel.
Ben je daarnet geweest?
Hij had er vanavond ook zin in? (dat wisselt nogal sterk bij Lou. )

Was het de tweede avond ook nog een beetje vol?

Het koortje moest er beslist bij ja. Dat maakte de hele sound zo contrasterend.
Wat zaten ze lekker te swingen hè, bij Sweet Jane.
pi_50709864
Ja, ik ben net geweest. Toen de lichten uit gingen had ik het idee dat de achterste rijen van de stoelen in de zaal (vóór de tribune) nog leeg waren, maar het kan zijn dat die daarna nog volgelopen zijn. En Lou wekte de indruk er zelf ook van te genieten, ja.
pi_50710524
Prachtig concert. Ik heb me nooit gerealiseerd dat Berlin zo'n mooie plaat is. Hulde ook voor de band en de zangeres en driewerf hulde voor het kinderkoor, door hun gezang was het soms ontroerend mooi.
It's not going to stop 'till you wise up
pi_50711295
Wat heb ik genoten zeg!

Kippenvel om Berlin in zijn geheel live te hebben gezien met een geweldige band en een als altijd norse Lou Reed, die er stiekem toch wel van genoot.

Lady Day, Caroline Says, The Bed, The Kids, Sad Song

Het toetje met Sweet Jane, Satelite of Love en Walk on the Wild Side brak een beetje de sfeer, maarwas toch ook wel erg lekker.
pi_50711440
Ik heb met m'n Zen mp3-speler de drie toegiften opgenomen. Als er mensen zijn die hierin geïnteresseerd zijn, moeten ze me hun e-mailadres maar even mailen in een PM'etje.
pi_50712756
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:37 schreef Gert het volgende:Caroline says II en The Kids waren bijkans aangrijpender dan de elpee-versie.
Very true! Precies die 2 nummers... Ik luisterde het album vanochtend en inderdaad, sommige stukken klonken live gewoon beter, mede door het koor.
  Moderator vrijdag 22 juni 2007 @ 00:17:07 #33
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_50713184
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 00:05 schreef webfreak het volgende:

[..]

Very true! Precies die 2 nummers... Ik luisterde het album vanochtend en inderdaad, sommige stukken klonken live gewoon beter, mede door het koor.
Het einde van The Bed, wanneer dat koor ineens omslaat van lieflijk in onheilspellend, is natuurlijk ook wel wat heftiger als je dat keihard in zo'n live-ambiance ziet en hoort.
(eigenlijk hadden ze daarna net als op de plaat, zonder onderbreking door moeten gaan met Sad Song vind ik, maar goed: detail).

Gelukkig was de tweede avond ook OK.
Goeie beurt van die ouwe knar, want het was niet altijd even goed en geïnspireerd, de afgelopen jaren. Maar dit was meesterlijk.
pi_50714551
Als ik op youtube zoek voor opnames van Berlin live, krijg ik echt alleen maar beelden van de toegift... Terwijl dat het minste gedeelte van de show was!! OK, geen slechte nummers, maar hij speelt ze al 30 jaar.

Als iemand een mooi filmpje/geluidsopname van één van de shows tegenkomt, laat het me aub even weten!
pi_50731656
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:37 schreef Gert het volgende:
[b]Briljante Lou Reed laat Berlin leven
AD
En dan hebben we hier weer zo'n typische 'vroeger was alles beter' recensie van een verveelde journalist. Het lijkt potdomme de Volkskrant wel!
quote:
Berlin' is niet meer wat het was

Natuurlijk werd er prachtig gemusiceerd door Lou Reed en zijn begeleiders. Uiteraard blijft Caroline says II een schitterende rocksong.

En natuurlijk voelde vrijwel iedereen in de Heineken Music Hall een rilling over zijn rug lopen toen aan het eind van het nummer The kids die huilende en om hun moeder schreeuwende kinderstemmen uit de luidsprekers klonken. Maar de integrale uitvoering van Reeds Berlin was toch vooral keurig.

Het was in 1973 een baanbrekende plaat. Een ongekend zwartgallig junkie-epos, gedrenkt in geweld, roesmiddelen en dood, tegen het decor van de Muur in die verdeelde Duitse stad waar Reed zelf toen nog nooit was geweest. Hij bezong ook eigenlijk vooral het ineenstorten van zijn eigen huwelijk.

In Amerika werd Berlin een regelrechte flop. In Europa was de respons beter en in Nederland kreeg Reed zelfs een Edison voor de plaat. Een paar liedjes bleven sindsdien ook deel uitmaken van zijn vaste concertrepertoire. Maar er kwamen andere artiesten en andere albums die minstens zo compromisloos donker waren.

Anno 2007 smaakt Reed de genoegdoening van de rehabilitatie van Berlin in de Verenigde Staten. En de integrale concertversie van de plaat is met veel poeha omgeven. Een fraai decor van kunstenaar Julian Schnabel met filmbeelden van diens dochter Lola. Een ensemble strak in pak gestoken strijkers en blazers. Een dozijn kinderen die samen een engelenkoor vormen. Plus uiteraard Reeds eigen band. Allemaal heel erg arty en verantwoord. Maar tegelijk steriel en emotieloos. Reed zelf zegt geen boeh of bah tussen de liedjes door en zingt al zijn teksten als een nieuwslezer regel voor regel van een beeldscherm.

Hoe goed en gedegen er ook gemusiceerd wordt, van de beklemming die Berlin ooit voor een complete generatie rockliefhebbers had, is weinig over. Het is een feestje der herkenning zonder een sprankje actualiteit of werkelijk drama. En als het kinderkoor in The bed het refrein 'Oh oh oh, what a feeling' begint te zingen, wordt de sentimentgrens ruimschoots overschreden.

Alleen gitarist Steve Hunter - de enige die naast Reed ook in 1973 al van de partij was - weet voor wat echt vuur te zorgen. Zijn solo in de toegift Sweet Jane, zoals hij die in 1974 ook al op Rock-'n-roll animal speelde, groeit uit tot het hoogtepunt van de avond.

Voor aanvang van het concert wordt Reeds album Ecstasy uit 2000 in de Heineken Music Hall gedraaid. Eerlijk gezegd klinkt die plaat anno 2007 een stuk spannender dan Berlin.

Lou Reed. Gehoord: 20/06, Heineken Music Hall.

© Het Parool, 21-06-2007
  Moderator vrijdag 22 juni 2007 @ 15:40:10 #36
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_50731740
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:38 schreef narvik het volgende:
Het lijkt potdomme de Volkskrant wel!
[..]
In De Volkskrant stond ook een wat zurig stukje inderdaad. Band speelde te hard, Reed kan nu echt niet meer zingen etc.
pi_50732567
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 15:40 schreef Gert het volgende:

[..]

In De Volkskrant stond ook een wat zurig stukje inderdaad. Band speelde te hard, Reed kan nu echt niet meer zingen etc.
Wat een onzin. Reed zong gewoon zoals hij altijd al heeft gezongen. Uit de maat, lekker monotoom... En vol emotie. Dat is gewoon Lou Reed. Ik vond de zang juist één van de sterkere aspecten van de avond.

Band speelde ook zeker niet te hard.. Op een helehoop plekken was 't juist erg intiem en kon je een speld horen vallen.. Als iemand hoestte, kon je dat 10 rijen verderop horen. Ontzettend breekbaar dus. Dat maakte het zo gaaf.
pi_50732764
quote:
Parool recensie:
Alleen gitarist Steve Hunter - de enige die naast Reed ook in 1973 al van de partij was - weet voor wat echt vuur te zorgen. Zijn solo in de toegift Sweet Jane, zoals hij die in 1974 ook al op Rock-'n-roll animal speelde, groeit uit tot het hoogtepunt van de avond.
Haha, typisch dit.
Ik kan me herinneren dat ik die solo juist het dieptepunt van de hele show vond. Echt zo'n 13-in-een-dozijn ego-tripperij. Paste totaal niet bij de rest van de show.

Het lijkt me duidelijk dat die Parool-journalist liever de hitjes hoort, en van oprechte muziek weinig kaas heeft gegeten.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 juni 2007 @ 16:34:40 #39
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_50733466
Rock and roll animal is dan ook een walgelijke plaat
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_50735422
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 23:36 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik heb met m'n Zen mp3-speler de drie toegiften opgenomen. Als er mensen zijn die hierin geïnteresseerd zijn, moeten ze me hun e-mailadres maar even mailen in een PM'etje.
Floddertje, you've got mail!!
In de NRC van gisteravond stond (geheel terecht) wel een goede recensie!
geniet nooit met mate
pi_50735710
Ik hoop echt dat er een DVD van de show uitkomt.
pi_50736169
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 16:04 schreef webfreak het volgende:
Band speelde ook zeker niet te hard.. Op een helehoop plekken was 't juist erg intiem en kon je een speld horen vallen.. Als iemand hoestte, kon je dat 10 rijen verderop horen. Ontzettend breekbaar dus. Dat maakte het zo gaaf.
Jaaa, ik schaamde me zelfs toen mijn mobiel afging. Wist niet hoe snel ik dat ding uit moest zetten
pi_50736184
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 11:04 schreef Gert het volgende:

[..]

Ligt inderdaad aan dat album, de 'donkerste' plaat van z'n oeuvre, en nog eens aangedikt door de producer, Bob Ezrin (die bijv. ook het gezellige "The Wall" van Pink Floyd produceerde ) .

Wat betreft het eerste nummer van de toegift:
SPOILER
Bedankt voor de tip, ga ik zeker beluisteren
pi_52286966
Lou Reed heeft donderdag blijkbaar op getreden op de Lokerse Feesten (belgie). Het was een verassings optreden (1 nummertje maar). hier staat een verslagje

http://oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=591

zijn er toevallig mensen bij geweest?
pi_54006552
Even een berichtje voor de Lou Reed liefhebbers!

Nieuwe videoclip Stephen Emmer en Lou Reed!

Recitement (www.recitement.com) is een unieke CD van componist Stephen Emmer en en producer Tony Visconti, waarop muziek in combinatie wordt gebracht met spoken word. Diversen grote artiesten uit binnen- en buitenland, zoals Sylvia Kristel, Kazu Makino en Remco Campert zijn terug te vinden op dit album. Ook Lou Reed heeft op het nummer "Passengers" zijn performance gegeven, waarop Hollandcentraal reageerde met een concept voor een ondersteunende videoclip.

Bekijk en download de HD videoclip:
http://www.hollandcentraal.com/passengers
pi_88722260
1123 dagen niet gepost!!! :o Alhoewel het alleen over het concert gaat hier van destijds, maar dit lijkt me wel het hoofdtopic toch?

iig Lou Reed *O*
Ken nog niet zoveel werk van hem, maar eens een nieuwe ontdekkingstour aan het houden :)

Dit topic is misschien beter geschikt als hoofdtopic: Lou Reed en zijn album Berlin...
maar daar kunnen we niet meer posten, kan een mod die niet openschoppen?

[ Bericht 18% gewijzigd door Norrage op 14-11-2010 23:37:21 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 3 februari 2012 @ 11:47:35 #47
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_107550805
Voor de liefhebbers: http://www.livenation.nl/(...)to-lulu-tour-tickets
Vanochtend is het concert in de HMH in de verkoop gegaan.
Er waren zojuist nog kaarten. Brussel, gisteren in de verkoop, is uitverkocht.

Ik ga 'm toch maar weer zien. Stem nog krakeriger natuurlijk dan tijdens de vorige tour, maar zo'n trip door z'n oeuvre lijkt me mooi. Hopelijk staat er ook weer een goede band.
pi_107551526
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2007 23:31 schreef _Floddertje_ het volgende:

Ik ben geen Lou Reed fan,heb wel 2 nummers van hem in de eigen collectie maar dat was het dan.
Bij Lou Reed heb ik altijd een beetje het " Van Morrisson " gevoel te weten: Was ooit was maar teert teveel op die enkele hits van weleer en dat was het dan als artiest.
  Moderator vrijdag 3 februari 2012 @ 14:32:25 #49
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_107557352
Hmm.. die indruk is niet helemaal terecht denk ik. Reed speelt juist niét alleen nog greatest hits (zoveel heeft hij er ook niet), maar komt nog steeds met nieuwe platen en heeft die de afgelopen 10 jaar ook live gebracht.
Ik vind zijn recente werk niet zo boeiend overigens. Ecstacy uit 2000 is nog wel een aardige plaat, en Magic And Loss uit alweer '92 zijn laatste écht goede album.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 17:57:58 #50
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_107564252
"Magic And Loss" is inderdaad een verpletterend mooie plaat. Daar kan ik geen genoeg van krijgen.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')