Dat kloptquote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar dan nog is het argument van mouseover onzin, spaarlampen leiden juist tot minder ritjes naar de supermarkt.
Genoeg mensen die voor elke poep en scheet hun auto pakken en zodoende er wekelijks 30 liter doorheen jagen met voornamelijk nutteloos stadsverkeer.quote:Ik vraage me trouwens af hoeveel mensen er een hele liter benzine doorheen moeten jagen om bij een supermarkt te komen.
In Nederland zijn de "rechtse" partijen natuurlijk ook nogal repressief ingesteld.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Australië is op vele punten zo repressief als maar wat. Ik zou Australië ook niet zo snel rechts willen noemen.
Ik. Met koude motor, veel bochtenwerk, heen en terug ongeveer 12 kilometer.... ik denk zelfs 2 liter.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik vraage me trouwens af hoeveel mensen er een hele liter benzine doorheen moeten jagen om bij een supermarkt te komen.
Vergeleken met Australië zijn de partijen hier niet zo repressief ingesteld. Maar als we het hebben over repressie, dan zie je dat dit zowel links als rechts voorkomt, alleen op andere punten.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:25 schreef du_ke het volgende:
In Nederland zijn de "rechtse" partijen natuurlijk ook nogal repressief ingesteld.
Juist en dat is mijn voorstel in het andere topic over energiegebruik ook. En geen autoverkoper zal weigeren een auto te verkopen aan een bijstandsmoeder omdat die dan minder belasting over het bezit hoeft te betalen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Accijns en belastingen op autobezit afschaffen en de brandstof duurder maken.
Ik heb dat ook. Als ik naar een monitor op korte afstand moet kijken op 60 Hz dan houd ik dat nog geen minuut vol en krijg ik zelfs koppijn.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zie ook TL lampen flikkeren, net als 50Hrz TV's
Hilversum heeft alleen supermarkten in de binnenstad?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:22 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zo'n beetje half Hilversum, zoals de binnenstad daar vakkundig is aangelegd, om te beginnen.
Nee hoor, het heeft ook supermarkten in Baarn en Bussumquote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hilversum heeft alleen supermarkten in de binnenstad?![]()
Uiteraard. Ik snap alle ophef over rekeningrijden, subsidies op zuinige auto's, extra belasting op brandstofslurpende auto's etc ook totaal niet.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Accijns en belastingen op autobezit afschaffen en de brandstof duurder maken.
Dan is het maar goed dat er van die repressieve arboregels zijn die fatsoenlijke monitoren voorschrijvenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb dat ook. Als ik naar een monitor op korte afstand moet kijken op 60 Hz dan houd ik dat nog geen minuut vol en krijg ik zelfs koppijn.
Zo klopt ie beterquote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
BPM en wegenbelasting omlaag, brandstofaccijns flink omhoog en je hebt alle vliegen in een klap:
mensen gaan zuinigere auto's kopen, minder rijden en zuiniger rijden
Ik ben ondernemer. En heb mijzelf natuurlijk een mooie 22" CRT en 19" LCD toebedeeld (die laatste staat wel op de nominatie om te worden vervangen).quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dan is het maar goed dat er van die repressieve arboregels zijn die fatsoenlijke monitoren voorschrijven.
Zo lang 9 vd 10 mensen denkt dat een goedkope auto een lage aanschafprijs heeft vrees ik dat dit niet zo succesvol zal zijn.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
BPM en wegenbelasting omlaag, brandstofaccijns flink omhoog en je hebt alle vliegen in een klap:
als je een goedkope en zuinige auto hebt wordt het straks alleen maar duurder.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik snap alle ophef over rekeningrijden, subsidies op zuinige auto's, extra belasting op brandstofslurpende auto's etc ook totaal niet.
(want op dit moment zijn de vaste kosten van een auto zo hoog en de variabele kosten zo laag dat als je eenmaal een auto hebt, het nauwelijks interessant is om eens de trein te pakken)
je tv, internetmodem en router en digitale tv tuner consequent standby uitzetten bespaart een stuk meer dan 10% maar daar hoor je de regering niet overquote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik geef alleen maar aan wat mijn waarnemingen in deze zijn, en dat is dat werkelijk waar praktisch niemand die ik ken die dingen ook daadwerkelijk gebruikt. Nou is mijn ervaring geen wetenschappelijk verantwoord onderzoek maar ik denk toch dat het een aardig beeld schetst van hoe het gemiddelde Nederlandse huishouden met dimmers omgaat, of liever gezegd: hoe ze daar niet mee omgaan.
[..]
Het is niet alleen maar symboolpolitiek natuurlijk. Consequent spaarlampen toepassen zal toch echt je stroomrekening drukken. 10% besparing noem ik geen kattepis bijvoorbeeld.
Autoverkopers zijn ook niet verbonden met de brandstofverkopers.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist en dat is mijn voorstel in het andere topic over energiegebruik ook. En geen autoverkoper zal weigeren een auto te verkopen aan een bijstandsmoeder omdat die dan minder belasting over het bezit hoeft te betalen.
Gast, serieus, wat is dat nou voor redenering.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
besparing: 284 Kwh per jaar.
vs.
besparing = 146Kwh per jaar
Besparen PRIMA maar doe dat dan wel op een manier waarop het daadwerkelijk zoden aan de dijk zet zoals bv dus het uitzetten van apparaten die niet standby uitkunnen
Het is geen atoombom hoor.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:16 schreef EricT het volgende:
NL zal niet het eerste land zijn wat de gloeilamp wil/gaat verbieden...goede ontwikkeling
Dan is de lamp in kwestie waarschijnlijk niet goed meer, een TL-lamp flikkerd namelijk niet op 50Hz maar op 100Hz en ik persoonlijk ken niemand die dat kan waarnemen. Wel als de TL-lamp dus niet goed is.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zie ook TL lampen flikkeren, net als 50Hrz TV's
En die gekleurde lampen, wat hebben die met de kleurtemperatuur van gloeilampen te maken?
Er gaan ook stemmen op om de grote energieverbruikers extra te belasten, wat ook niet verkeerd lijkt.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:16 schreef EricT het volgende:
NL zal niet het eerste land zijn wat de gloeilamp wil/gaat verbieden...goede ontwikkeling
Ik wil alleen aangeven dat het vervangen van alle lampen door spaarlampen slechts een hele kleine besparing oplevert en dat er wel een flinke investering gedaan moet worden door de consument én dat het licht van een spaarlamp toch wat minder aangenaam is. Bovendien is het makkelijker om méér energie te besparen met iets simpels als apparaten standby uitzetten.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:06 schreef soylent het volgende:
[..]
Gast, serieus, wat is dat nou voor redenering.
Ten eerste: je komt met idee B, en zegt dat daardoor idee A geen zoden aan de dijk zet? Zelfs als idee B volgens jou beter is: waarom niet de ideeen allebei uitvoeren i.p.v. dit initiatief af te plassen? Moeten we wachten en niets doen tot we dat éne allerbeste idee hebben? Elk beetje is welkom lijkt me.
Ten tweede: de Nederlandse overheid is allang bezig met standby-verbruik van apparaten. Brinkhorst schreef in 2006 al in een inleidende brief aan de tweede kamer:
Ieder kent de voorbeelden: de aanschaf van kleinere of zuinige auto's, het vermijden van standby elektriciteitsverbruik van apparaten of zuiniger stookgedrag in huishoudens. Kennelijk is er een grote weerstand tegen gedragsverandering. Het illustreert de opgave waarvoor we staan om
echt iets te bereiken.
Ten derde: standby-verbruik heeft ook al lang de aandacht van de EU. Het European Climate Change Programme hield zich hier al in 2005 mee bezig. Zie ook het Standby Initiative: http://re.jrc.ec.europa.e(...)andby_initiative.htm
Je kan moeilijk direct alle standby-apparaten verbieden. Dit kun je makkelijk met de fabrikanten oplossen (als ze het zelf niet weten te regelen). Als er nieuwe eisen aan standby-vermogen komen (en in de EU kan dat gemakkelijk) duurt het niet lang voordat vrijwel alle oude apparaten aan 't eind van hun levensduur zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |