abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49617530
Hallo iedereen,

Ik heb een Hasselblad 500C camera die van mijn vader is geweest, aangezien niemand in mijn familie deze gaat gebruiken vragen wij ons af wat deze nog waard is.

Ik heb op marktplaats, eBay e.d. gekeken maar ik vind het toch nog moeilijk om een prijs te bepalen.

Het gaat om een Hasselblad 500C met een Sonnar 1:4 F150 MM lens.
Verder zitten hier nog 2 automatic magazines (12) bij + nog wat losse accessoires (ik heb helaas geen idee wat het allemaal is).

Alle (constructieve) tips zijn welkom.

Alvast bedankt.
pi_49617992
Rond de 7 á 800E denk ik. Wat heb je zelf al gevonden via google?
Stargate SG-1 en Stargate Atlantis fan.
pi_49623550
Ik kan de verschillende onderdelen wel los te koop vinden maar dan is het nog moeilijk om een objectieve prijs te vinden.

Aan de ene kant heb je de (hoge) vraagprijzen en aan de andere kant de (te) lage biedingen hierop.
pi_49624791
Hier vind je ws realistischer prijzen dan op marktplaats en ebay.

Verder geen idee, sorry
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_49633333
800, misschien ietwat meer. Hangt er erg vanaf wat de staat er van is. Fotoapparatuur is inderdaad betere plek om dit te verkopen.Kun je er een foto van maken? Want waarschijnlijk zit er lichtmeter bij, en een goede lichtmeter is nog wel wat waard..
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
pi_49638898
Ik zeg, bewaren! Zo'n oud beestje word alleen maar meer waard... als zijne collectorsitem!

Hasselblad zijn écht goede camera's, niet weg doen!!
pi_49638987

[ Bericht 100% gewijzigd door Chell op 22-05-2007 14:08:40 ]
pi_49639622
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:52 schreef DeBastaard het volgende:
Ik zeg, bewaren! Zo'n oud beestje word alleen maar meer waard... als zijne collectorsitem!

Hasselblad zijn écht goede camera's, niet weg doen!!
Als je dat denkt, koop er dan 1... als zijne collectorsitem!

en dan niet zeuren als ie in waarde halveert omdat er digitale middenformaat camera's op de markt komen
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_49639665
wat kost een tweedehands digitale achterwand nou tegenwoordig voor die dingen?

[ Bericht 45% gewijzigd door Chell op 22-05-2007 14:09:02 ]
pi_49640889
digitale achterwand, zo'n 10k for starters denk ik
"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
pi_49641143
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:45 schreef ChatChewbacca het volgende:
digitale achterwand, zo'n 10k for starters denk ik
die stond er niet bij dacht ik.

Ik ben wel benieuwd wat die andere accessoires zijn.
De 500C is de oudere versie, is de 150mm een zilvere uitvoering? Ik schat het zo op ¤700 als het er netjes uitziet.
pi_49646523
fliert, pinkpanther vroeg er naar
pi_49647421
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 12:12 schreef PankPinther het volgende:
wat kost een tweedehands digitale achterwand nou tegenwoordig voor die dingen?
ebay
Mistakes are the portals of discovery.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 15:46:46 #14
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_49648076
*Verslikt zich in z'n boterham*
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 15:31 schreef CrazyCharlie het volgende:

[..]

ebay
pi_49649691
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 15:31 schreef CrazyCharlie het volgende:

[..]

ebay
dat klinkt al een stuk beter als 10k
maar goed, da's het start bod
als je dan nog de camera van TS en een paar lenzen erbij rekent kom je op? duizendje of 6?
ik zie het er nog wel een keer van komen dat ik overstap

maar nu even niet
pi_49652370
Start bod en oude back..
pi_49652783
@fliert, de 150mm is inderdaad zilver.

ik zal er zodra ik tijd heb wat foto's van maken, misschien dat dan de overige accessoires voor mij geidentificeerd kunnen worden.
pi_49733997
Eindelijk een foto kunnen maken:

pi_49735012
700 euro is idd goede prijs, lichtmeter is niet super speciaal type..
pi_49735442
De lichtmeter is echt een oud baasje, sommige van die oude meters zijn niet echt betrouwbaar meer. Je hebt wel een reserve achterwand. Mits in goede staat, leveren die toch weer wat op.
Als je de set via het internet wilt gaan verkopen zou ik wat betere foto's van body en lens maken.
pi_49736104
Ik zou me sowieso even goed verdiepen in het hele gebeuren voordat je voor een koopje wordt belazerd door een pro.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_49736570
Dat was ook het idee hier, een idee krijgen over wat het waard is zodat ik op een later moment niet belazerd wordt.

Ik heb het idee dat het dus 700 tot 800 euro waard is.

Is het een beter idee om het als een geheel te verkopen of als aparte stukken?

Iedereen hier alvast bedankt voor de hulp.
pi_49736911
verschilt 't is een een mooie set om mee te beginnen in de MF wereld. Doordat je losse onderdelen niet speciaal zijn zou ik 't als 1 set aanbieden. Maar 't kan zijn dat sommige delen wat meer opbrengen, zoals de backs, of als bepaalde delen in echt goede staat zijn, en andere niet etc etc..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')