En dan vergeet je nog het belangrijkste...quote:

oh ja, nou begrijp ik het.quote:Op woensdag 23 mei 2007 08:46 schreef truttebosje het volgende:
[..]
ik denk dat hij nog hulp zoekt voor de 83 deuren die hij nog moet schuren.
ik wil je best helpen hoor jan.....toch al beloofd om een keer naar jullie stulp te komen kijken.
dan hoef ik me in ieder geval niet te vervelen....maareh een schuurfetish heb ik niet hoor.![]()

Ik ben erg tevreden met mijn schuur... Maar als het aan mij ligt mag er nog wel een schuur tegenaan gebouwd worden. Om dat dan meteen een fetish te noemen.... Wanneer kom je hem plaatsen, dan ben jij van je schuur afquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:44 schreef Solingjan het volgende:
....
Help. Zijn er mensen die een schuur fetish hebben???

U snapt hem nog niet. Vorige plaatsters zijn slimmer.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:04 schreef MarkAJ het volgende:
[..]
Ik ben erg tevreden met mijn schuur... Maar als het aan mij ligt mag er nog wel een schuur tegenaan gebouwd worden. Om dat dan meteen een fetish te noemen.... Wanneer kom je hem plaatsen, dan ben jij van je schuur af![]()

nou niet veel gedaan gisteren, er kwam wat tussenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:56 schreef Charisma het volgende:
ik heb ook nog een schuur maar die zit nokvol![]()
gisteren weer verder gegaan maar niet veel, vandaag misschien weer stukje
fodos komen nog![]()

helaas zit er niet een laklaag op maar 3 ...quote:Op zondag 27 mei 2007 13:46 schreef Solingjan het volgende:
Zet de kant die je nu afgekrabt hebt gelijk in de grondverf. Dan is dat al gebeurd. Kan dat drogen.
In de tussentijd kun je de andere kant schuren. Bijplamuren( de gaatjes) en een keer in de lak zetten.
Is dat droog dan omdraaien. Kun je de oneffenheden met plamuur bijwerken. schuren en eventueel nog een laag grondverf.
Plamuren eerst dan na een laag grondverf.
De kant die je dus niet afkrabt hoef je niet van een nieuwe laag grondverf te voorzien. Die zit nl al op het blanke hout plus een lak laag. Dus eerst ontvetten, schuren plamuren , schuren en aflakken.
Je zult merken dat de kant die jij afgekrabt hebt veel meer werk kost om die weer glad te krijgen dan de kant die je enkel gladschuurt.

Niet helaas. Gelukkig. Goede ondergrond. Die kun je mooi opschuren tot hij glad is met korrel 120quote:Op zondag 27 mei 2007 16:03 schreef Charisma het volgende:
[..]
helaas zit er niet een laklaag op maar 3 ...
Ja met korrel 40 dan naar 80 of 120quote:moet ik de kant die nu is afgekrapt niet eerst schuren voordat ik de grondverf aanbreng?

okay ik snappum..nou weet ik ook waarom alleen schuren sneller gaatquote:Op zondag 27 mei 2007 16:56 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Niet helaas. Gelukkig. Goede ondergrond. Die kun je mooi opschuren tot hij glad is met korrel 120
Dan gelijk lakken Als die droog is nog een keer met 230 en aflakken.
[..]
Ja met korrel 40 dan naar 80 of 120
En dan gronden. Als dit droog is opruwen met 120 en oneffenheden bijplamuren. En nog een grondlaag.
Dan mooi glad schuren met 120 en daarna lakken.
Voordat je gaat gronden doe je dan eerst de zijkanten en boven en onderkanten, de randen een mooi rond randje schuren met 120.
Dan pas de deur gronden.

oent wie geet es. Iest die tuur al keskildert????quote:Op maandag 28 mei 2007 10:35 schreef Charisma het volgende:
[..]
okay ik snappum..nou weet ik ook waarom alleen schuren sneller gaat![]()

Schuren met de hand. Schuurpapier dubbelvouwen en dan met de schuinekant schuren.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:16 schreef Charisma het volgende:
nou ehem, vandaag verder gegaan met even de andere kant en ik herinnerde mij dat je zei, niet hele verf afhalen als die niet afgebladderd is , dat is die wel en precies de paneeltjes
juist daar kan je niet zo goed bij met schuren( hoe deed jij dat? )
Nee dus. Dat moet je echt helemaal wegschuren. Anders zie je de overgang tussen oud en niks.quote:toch maar besloten om stukje verf af te branden maar je ziet nu wel het verschil met het hout en de 3 verflagen
is dat bij te schuren denk je ?
Slaap lekker!quote:zal morgen fotos plaatsen
nu nachtdienst en morgen ga ik weer verder voor twee uurtjes, overdag slapen uiteraard![]()

ooh okay. zal dit proberenen anders brand ik alleen het middenstukl onderkant af zodat de overgang niet te zien is want opzich is deze nog heel goed intactquote:Op maandag 4 juni 2007 23:57 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Schuren met de hand. Schuurpapier dubbelvouwen en dan met de schuinekant schuren.
Niet helemaal knakken maar een beetje rond, bol houden dat het precies in de sierrand past.
[..]
Nee dus. Dat moet je echt helemaal wegschuren. Anders zie je de overgang tussen oud en niks.
Of een likje plamuur bij de overgang erover en daarna bij schuren.
[..]
eeh ik ben nu aan het werkquote:slaap lekker!

Even een mentale ondersteuning.quote:Op woensdag 6 juni 2007 14:20 schreef Charisma het volgende:
ach het is pas de eerste deur , nog 7 te gaan![]()

nou -was ik maar zo ver, een kant staat in de grondverf en moet zeker nog veel meer geplamuurd worden, ik zag nog zo veel gaatjesquote:Op woensdag 6 juni 2007 22:20 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Even een mentale ondersteuning.
Als je bij drie bent en je hebt die bijna af dan hoef je er nog maar twee. En als je met de twee bezig bent nog maar een.
Als je een klaar hebt zeg je: Goh was dat alles! Maar ze zijn wel mooi geworden.
Hou ook een schema aan. Even tijd. Deur eruit halen. Slot scharnieren eraf halen.
Deur er weer in hangen. Tussen door. Scharnieren slot er weer op. Tussen door.
Tijd: Deur schuren lekker in het zonnetje.

quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:40 schreef Marsepein het volgende:
Toch ziet het er netjes uit hoor, een stuk beter als voorheen.![]()

zijdeglans, de standard, wat Fixet wist mij te vertellen , ach de kozijnenvan de binnendeuren zien er ook niet echt fraai uit maar dat is voor latere zorgquote:Op donderdag 7 juni 2007 09:51 schreef AnneX het volgende:
Je bent helemaal hartstikke en goed en moedig bezig ! Charisma.
Het wordt er alleen maar mooier van.
Wordt-ie mat, zijde of hoogglans ?

tja, ik zal het toch eerst zelf goed proberen , ik hoef natuurlijk geen nieuwe deur, dus WAT krasjes mogen van mij welquote:Op maandag 11 juni 2007 09:17 schreef becky27 het volgende:
nou das ook niet aardig zeg....![]()
Laat je hem toch lekker alle deuren doen!

Vriendje moet niet zo zeuren. Aanpakken. Handjes laten wapperen. En anders.....quote:Op maandag 11 juni 2007 09:15 schreef Charisma het volgende:
vriendlief stout heeft gisteren gekeken en hij was totaal niet onder de indruk van mijn klussen met de deur,
er moet veel meer geplamuurt worden en wilde met zijn grote schuurmaschine kractig overheen ...![]()
dus kan nog even duren voordat deze klaar is![]()

het zijn van die schanieren waar de deur automatisch dichtklapt en lelijk zijn ze ook inderdaad, plastikgrijsquote:Op maandag 11 juni 2007 23:03 schreef sybsyb het volgende:
zit ik me af te vragen aan wat voor scharnieren die deur draait.
wat een joekels van inkrozingen.

Doe er wat terpetine in(verdunnen) . Niet te veel rollen. Opzetten, zigzag ,verdelen, en zachtjes een keer van een kant narollen. Blaasjes moeten dan wegtrekken.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:48 schreef Charisma het volgende:
eerste lak aan een kant zit er op , moet zeggen dat je ondanks zo veel schuren toch nog heel veel ziet aan krassen en gaatjes..
vraagje, als ik met de roller verf, zie ik kleine blaasjes, maakt niet uit of ik langzaam of sneller rol..
ik heb histor verf gehaald, zijdeglanz maar toch glimt die behoorlijk
welke verf raden jullie mij aan?

zie wijz.quote:
Telkens VOORDAT je een nieuwe laag opbrengt eerst schuren.quote:begrijp ik het goed dat ik weer moet schuren en dan weer plamuren en dan weer schuren en dan de tweede keer lakken ?![]()

inmiddels zit de tweede keer verf op ( zijdeglans, want die maak ik nu op -voor de andere deuren haal ik andere verf ) , het is inderdaad zo dat je nog veel deukjes ziet maar dan had ik het echt drie tubes plamuur moeten gebruiken om ALLES weg te krijgen, bijna geen doenquote:Op donderdag 14 juni 2007 12:48 schreef Solingjan het volgende:
[..]
zie wijz.
[..]
Telkens VOORDAT je een nieuwe laag opbrengt eerst schuren.
Na de eerste keer lakken kan het zijn dat je voor de tweede laag meer moet schuren dan bijv na /voor de vierde of vijfde laag.
Heb je de eerste laag. Opschuren. Tot je hele oppervlak dof is. Plekjes bijplamuren. Na drogen mooi glad schuren. schoon maken en weer lakken.
Schoonmaken: eerst met een veger. Dan met een schone doek met wat wasbenzine erop in een richting afvegen.

Niets oden omdat het regent? Je kunt toch wachtenquote:Op maandag 18 juni 2007 17:27 schreef Charisma het volgende:
een schopje, maar ik kan nu niets doen omdat het regent![]()

gisteren weer bezig geweest , alles mooi gald geschuurd, echt er leek geen vuiltje aan de lucht, ik voelde geen een bobbel meer, ging ik de eerste laag opzetten, rol rol ,,,kwam er zo maar een stukje van de oude verf afbladderenquote:Op maandag 18 juni 2007 19:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Niets oden omdat het regent? Je kunt toch wachten
Zonde!

tja ik weet het niet, ik heb de verf bij Fixet gehaald, histor speciaal voor deuren en zo liet ik me 100% verzekerenquote:Op woensdag 20 juni 2007 12:26 schreef Solingjan het volgende:
Dat kan niet! Das niet normaal.
Lijkt wel of er LATEX op zit.
Welke lak gebruik je nu?
Ook als de oude lak acryllak is zou dit niet mogen gebeuren.
Heb je niet geknoeit met afbeit?
Kan, ik zeg dus kan, ook door het afbranden aan de ene kant dat de andere kant ook heet is geworden.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |