abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 april 2008 @ 20:40:52 #201
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_57855680
aaaahh ja die gaat het niet meer redden benk bang!! maar het valt te proberen natuurlijk!
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
pi_57856097
Nou, dit gaat hem niet worden denk ik .
Tap tap tap
  zaterdag 5 april 2008 @ 21:09:50 #204
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_57856296
Jammer!
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
  zondag 6 april 2008 @ 11:01:28 #205
62419 CherryLips
chocoholic
pi_57864894
Curly-Sue is vannacht overleden na een ziekbed van drie dagen . Ze was minstens vijf jaar en twee maanden oud.
Ik kreeg haar toen ze nog een kleine Curly was met zwarte vinnetjes, samen met haar 'zusje' (want weet ik veel) Caroll-Anne, die helaas na een maand of acht al overleed.

.
Tap tap tap
pi_57867716
quote:
Op zondag 6 april 2008 11:01 schreef CherryLips het volgende:
Curly-Sue is vannacht overleden na een ziekbed van drie dagen . Ze was minstens vijf jaar en twee maanden oud.
Ik kreeg haar toen ze nog een kleine Curly was met zwarte vinnetjes, samen met haar 'zusje' (want weet ik veel) Caroll-Anne, die helaas na een maand of acht al overleed.

.
Damn.. Maar ik vind dat je 'm uiteindelijk wel superoud hebt kunnen laten worden! Hij is vast heel gelukkig geweest
I will take the sun in my mouth
  zondag 6 april 2008 @ 14:45:47 #207
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_57868969
Aaah balen joh! Maar idd wat warrel ook zegt, voor een goudvis is die behoorlijk oud geworden, dus hij heeft vast en zeker een goed leven gehad...

gecondoleerd
  zondag 6 april 2008 @ 18:33:42 #208
62419 CherryLips
chocoholic
pi_57873708
Dank je .
Ze is vanmiddag begraven, vond doorspoelen ook weer zo cru.

Ik stap denk ik over op guppen, die kakken niet tegen de klippen op .
Ik moet alleen die bak weer schoonmaken nu zeker .
Tap tap tap
  zondag 6 april 2008 @ 18:42:06 #209
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_57873869
quote:
Op zondag 6 april 2008 18:33 schreef CherryLips het volgende:
Dank je .
Ze is vanmiddag begraven, vond doorspoelen ook weer zo cru.

Ik stap denk ik over op guppen, die kakken niet tegen de klippen op .
Ik moet alleen die bak weer schoonmaken nu zeker .
Jup ! en misschien nieuwe stenen in ook.. als het namelijk een virus was kan het zijn dat die in de stenen/ plantjes zijn blijven hangen en dan hou je geen gup meer over..
  zondag 6 april 2008 @ 18:54:55 #210
62419 CherryLips
chocoholic
pi_57874133
quote:
Op zondag 6 april 2008 18:42 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Jup ! en misschien nieuwe stenen in ook.. als het namelijk een virus was kan het zijn dat die in de stenen/ plantjes zijn blijven hangen en dan hou je geen gup meer over..
Ik wilde toch al nieuwe steentjes, ik zocht al een tijdje knalroze .
Maar hoe komt zo'n virus er ineens in, uit het niets?
Tap tap tap
  zondag 6 april 2008 @ 19:02:40 #211
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_57874294
quote:
Op zondag 6 april 2008 18:54 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik wilde toch al nieuwe steentjes, ik zocht al een tijdje knalroze .
Maar hoe komt zo'n virus er ineens in, uit het niets?
Kan aan van alles liggen.. Dit vond ik op internet:

Oorzaken en ziektebeelden
Stress maakt ziek
Door een opeenhoping van stressfactoren worden vissen - net als alle levende wezens - ziek.
Er zijn diverse situaties en mogelijkheden die stress kunnen veroorzaken.
* Een slechte waterkwaliteit (te veel nitriet of ammonium bijvoorbeeld);
* Een overbevolkt aquarium (te veel vissen of te weinig schuilplaatsen);
* Parasitaire aandoeningen (wormen, witte stip, bacteriën);
* Onvolwaardige voeding (vitaminegebrek, voedsel met zware metalen of bacteriën).
Tijdig ingrijpen
Het is heel belangrijk dat zo vroeg mogelijk in een ziekteproces wordt ingegrepen. Men doet het best om bij het opduiken van de eerste stressfactoren de stress weg te nemen. Wie de stressfactoren indijkt, zal ook heel wat minder kans hebben, dat de vissen ziek worden.
* Een overbevolkt aquarium moet rustiger worden gemaakt. Vissen hebben behoefte aan ruimte en schuilplaatsen;
* Wanneer de vissen eenzijdige voeding krijgen, zorg dan voor afwisseling;
* Worden de vissen overvoerd, verminder dan de hoeveelheid.
Het verloop
Een vis onder stress verzwakt. Aanvankelijk kan men uiterlijk nog niets waarnemen. Maar als de stress aanhoudt, zal de vis na een tijd bijvoorbeeld aan de kant van het aquarium blijven stilhangen of met toegeknepen vinnen gaan schommelen. Hij komt misschien niet meer eten of krijgt gewoon - doordat hij wordt verjaagd - geen kans meer om te eten. Iedere aquarist, die zoiets waarneemt, moet daaruit concluderen dat er iets misgaat. Als men dan nog een afwachtende houding aanneemt, zullen de echte symptomen niet lang meer op zich laten wachten. De vinnen kunnen gaan rafelen, er verschijnt een zweertje op de huid of de vis ademt wat sneller. Nu is het voor iedereen wel duidelijk, dat er een ziekte is.
Sommige aquaristen lopen dan dadelijk naar de medicijnkast voor een of ander geneesmiddel. Misschien helpt het, misschien ook niet. Als echter nog wat later de vissen vlak onder het wateroppervlak hangen en nog later beginnen dood te gaan, dan wordt het serieus en raakt men in paniek. Vanaf het doodgaan van de vissen kan het alleen nog maar bergafwaarts gaan. En in feite weet men nog steeds niet wat er mis is.

Wat het precies is kan je toch niet achter komen Maar het is iniedergeval een beeld van waar het eventueel vandaan zou kunnen komen
  zondag 6 april 2008 @ 19:20:42 #212
62419 CherryLips
chocoholic
pi_57874687
Misschien kwam het dan toch door smerig water of zo, al was het filter niet eens zo vies als ik had verwacht. Of door eenzijdige voeding. Of 'z'n tijd was gewoon aangebroken', al kunnen goudvissen een jaar of 30 worden.

Ik maak hem zo weer even schoon en laat de boel een paar daagjes draaien voor ik er iets nieuws in doe . Zo'n lege bak is best sneu .
Tap tap tap
  zondag 6 april 2008 @ 19:57:55 #213
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_57875421
Ja ik weet het ziet er niet uit! Ik heb zelf een aquarium van 95 liter, maar op het moment dat ik em moest laten staan was het wel heel leeg zo zonder visjes.. zal binnekort wel keertje foto plaatsen van me aquarium
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')