Ik heb potjes om mee te beginnen. Die staan hier al even in de kast en zijn vanaf vier maanden. Later als ze goed kan eten en slikken e.d. ga ik zelf hapjes purerenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:19 schreef LadyS het volgende:
Nikky, ik zou het gewoon niet doen, fruit geven. Vanwege de darmpjes. 6 maanden is echt het best. Maar ik ben met 5,5 maanden overstag gegaan, hoor, toen ze het uit mijn handen trok, maar dat was volgens mij niet omdat ze het wilde éten, maar omdat ze er mee wilde spelen en daardoor ook in haar mond stopte (dus niet eten --> maar in de mond stoppen, om het even wat het is).
Ik heb wel eens gelezen dat die kleintjes toch niet het besef hebben dat er iets anders is dan bv (of fv) en dus eigenlijk ook niet aan iets anders toe kunnen zijn. (Ik weet alleen deze strekking nog van dat stukje, geen details enzo).
Ik heb me dus ook niet strikt aan de 6 maanden grens gehouden, maar 4 maanden lijkt me erg jong. mMaar deze discussies hou je toch altijd
Nou ja, dachten ze misschien dat het een poederbrief was ofzo?!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:08 schreef nikky het volgende:
[..]
Niets
Met het beginnen met fruithapjes en dergelijke. De 1 zegt dat je wel moet ( moet he! ) beginnen met 4 maanden en de ander zegt niet doen want je geeft BV.
Maar Frummel heeft constant haar handjes in der mondje. Dat is toch een teken dat ze toe is aan iets nieuws om te proberen? En dan voor na de BV uiteraard en voor extra en niet als vervanger lijkt mij?
Dat was dus ook mijn motivatie, Dean zat al op te veel voedingen maar ik wil hem echt geen honger laten lijden. Hij is verder ook niets te zwaar dus dat was ook al geen reden om het te laten.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:37 schreef Leah het volgende:
Ik heb nr twee ook al eerder gegeven, die zat op veul flessen Forte, en had nog niet genoeg. Toen heb ik de darmwerking maar weggestreept tegen de niertjes.
Staafmixer is handiger. Blender gebruik je meer voor smoothies en soep en zo.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:46 schreef Vivi het volgende:
Ja, ik ga ook vers maken, morgen ga ik een blender halen
Een van de mooiste dingen van het hebben van kinderen imo, alles weer zien door de blik van zo'n onbevangen kleintje, helemaal gefascineerd zijn door de meest simpele dingen die wij geen blik meer waardig keuren, tegen mama aankruipen voor de veiligheid als ze voor de eerste keer een kat zien, of een kip of wat voor raar bepluisd wezen dan ookquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:42 schreef E.T. het volgende:
Best grappig om zo na te denken over zo'n volledige blanco harde schijf waar alle info nog op moet![]()
Oh okequote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:47 schreef Leah het volgende:
[..]
Staafmixer is handiger. Blender gebruik je meer voor smoothies en soep en zo.
Vast wel, maar er zitten vaak wat toevoegingen in om het wat smakelijker (appel heel vaak bv) en vulmiddel (om het wat mindere papperig te maken). Prak maar eens een aubergine door de staafmixer, geen mens zal het kopenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:46 schreef Vivi het volgende:
Ik heb so far ook potjes van de natuurwinkel, die zijn toch wel goed neem ik aan.
Nou, ik was laatst nog bij een lezing van Huub. Nog steeds erg jummiequote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:50 schreef Vivi het volgende:
[..]
Mooi nummer btw, van de Dijk
Ik was vroeger nog zwaar verliefd op huub van der Lubbe
ik ben naar zeker 15 concerten van hem geweest, vroeger in Tivoli, en dan heel vooraan staan en oogcontactenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:53 schreef Leah het volgende:
[..]
Nou, ik was laatst nog bij een lezing van Huub. Nog steeds erg jummie. Hij heeft ook beter leren praten, vroeger werd ik helemaal iebel van dat gezoek naar woorden waar ie zo'n handje van had, maar dat was nu bijna helemaal weg. Daarna deed ie nog leuk op gitaar. Ik was weer om
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:58 schreef kozakken het volgende:Ik zei toch al in het foto topic; een echte manSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
Ja precies. Die vuistjes die zijn dan ineens verschrikkelijk lekker en maar "kauwen". Ik weet wel dat ze dan honger heeft en dan krijgt ze ook de borst van me.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:34 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou ja, dachten ze misschien dat het een poederbrief was ofzo?!![]()
[quote]Wie weet. Als we een paar dagen niets van je horen bel ik de politie wel dat het een misverstand is geweest
[quote]
Over die handjes in haar mond; dat deed/doet Dean dus ook, en echt niet de hele dag hoor, maar echt duidelijk als ie honger heeft, echt aanvallen op zijn knuistje als een hyena op een kadaver
heeft ie gegeten dan steekt ie ook wel dingetjes in zijn mond, maar heel anders.
Dean zijn scheten zijn allang niet meer schattigquote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:03 schreef kozakken het volgende:![]()
En ooit, ooit komt dan het moment dat een scheetje niet meer schattig is en dat je moet gaan bedenken hoe je dat er nu weer uit moet zien te krijgen. (de manieren dan)
![]()
Ja!quote:Op dinsdag 29 mei 2007 23:08 schreef Vivi het volgende:
Ik zeg nu al "Ohoooh, wat doe je NOU?" en dan gaat ie heel hard giebelen
Alsof ze het dondersgoed weten.quote:
quote:Op woensdag 30 mei 2007 10:11 schreef MeNicole het volgende:
Zal het dan echt zo zijn dat baby's mannen niet 2 dingen tegelijk kunnen![]()
Misschien is papa iets teveek thuis geweest afgelopen week en is Mikael daardoor helemaal in de war. Hij dent vast dat ie niet meerdere dingen tegelijk mag doen omdat papa dat ook niet doetquote:Op woensdag 30 mei 2007 10:27 schreef Sugar het volgende:
[..]
![]()
![]()
Maar wel leuk dat ie nu zo goed kan tijgeren, MeNicole!
Ze valt dus al bijna in slaap, waarom geef je haar dan alsnog haar speentje? Ze kan het dus best wel zonder speen. Is niet negetief bedoel ofzo hoor maar ben gewoon even benieuwdquote:Op woensdag 30 mei 2007 11:13 schreef XXXKarinXXX het volgende:
5 min later is ze stil! Stil gewoon!!! Ik snel ff kijken, lag ze met oogjes op een kiertje, koppie opzij....dus even het speentje erin, en mevrouw slaapt!
Weetje, ze heeft altijd zoveel troost aan het speentjequote:Op woensdag 30 mei 2007 11:17 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ze valt dus al bijna in slaap, waarom geef je haar dan alsnog haar speentje? Ze kan het dus best wel zonder speen. Is niet negetief bedoel ofzo hoor maar ben gewoon even benieuwd![]()
Ik geef Mikael ook nog steeds de speen als ie gaat slapen. Die heeft het denk ik ook niet meer nodig. Maar tis net wat je zegt ik wil dat nog zo graag want soms vind ie dat nog zo lekker.quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:22 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Weetje, ze heeft altijd zoveel troost aan het speentje
En ze blijft er in het begin van de slaap ook nog een poos aan sabbelen
En mijn moedergevoel wil gewoon iets doen ofzo
Misschien was het zonder ook wel gelukt ja.
Dat deed ik de eerste keer bij Jayden ook. Was niet zo'n heel goed idee, want ik ging troosten tussen de prikjes, met als resultaat:quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:
O ja de prikken....de eerste keer kon je niet komen op de afspraak of niet?
Want Meike krijgt volgende week al voor de 2e keer prikjes.
Nou en die eerste keer kon ze het niet waarderen hoor
Ik weet alleen 1 ding wel, vorige keer moest ik haar op zo'n soort matje leggen, waarna zij de prikken er 1 voor 1 in jaste. maar dat gaat niet meer gebeuren! Ik ga haar gewoon lekker op schoot houden!!
Ja, die metingen in die 'sjoelbak' gaan nergens over, opgetrokken knietjes, gestrekte voetjes enzo....ook later tegen de kinderarts gezegd dat ze vooral niet al te veel waarde aan die meting moest hechten.quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:34 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Fendy...ik weet niet precies hoe zwaar/lang ze nu is. De laatste keer op het bureau (3 weken geleden) was ze volgens hun 56,5 cm (wij hadden zelf 60 cm gemeten) en 5090 gram.
Volgende week heb ik nieuwe cijfertjes!!
Jayden was 4060 bij geboorte, hij groeit idioot hard (Zal wel iets met papa te maken hebben, die is 2 meter enzo), maar gelukkig wel goede proporties.quote:Op woensdag 30 mei 2007 22:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Zo hee Fendy, wat een verschil met Meike dan (gewicht en lengte)
Maar Meike was ook maar 3040 gram bij de geboorte
Uitslapen tot 10.00 wat een luxe zeg!!
quote:Op woensdag 30 mei 2007 23:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
offtopic: ik heb respect voor Fendy, die als één van de weinige vaders zich durft te wagen hier in OUD. Tussen ons maffe wijven
Hey!quote:Op woensdag 30 mei 2007 23:34 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
offtopic: ik heb respect voor Fendy, die als één van de weinige vaders zich durft te wagen hier in OUD. Tussen ons maffe wijven
één van de weinige. Dus niet de enige.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |