abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:18:56 #226
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49907559
http://www.borstvoeding.c(...)_bijvoeding.html#hoe

Tijn krijgt voorlopig nog even niks iig Het heeft nog geen toegevoegde waarde voor hem
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_49907605
Nikky, ik zou het gewoon niet doen, fruit geven. Vanwege de darmpjes. 6 maanden is echt het best. Maar ik ben met 5,5 maanden overstag gegaan, hoor, toen ze het uit mijn handen trok, maar dat was volgens mij niet omdat ze het wilde éten, maar omdat ze er mee wilde spelen en daardoor ook in haar mond stopte (dus niet eten --> maar in de mond stoppen, om het even wat het is).
Ik heb wel eens gelezen dat die kleintjes toch niet het besef hebben dat er iets anders is dan bv (of fv) en dus eigenlijk ook niet aan iets anders toe kunnen zijn. (Ik weet alleen deze strekking nog van dat stukje, geen details enzo).
Ik heb me dus ook niet strikt aan de 6 maanden grens gehouden, maar 4 maanden lijkt me erg jong. mMaar deze discussies hou je toch altijd
pi_49907651
Dat wat appelsap ook zegt dus

edit:
En wat ET ook zegt. In dat linkje staat precies wat ik bedoel met dat mee willen doen aan de activiteit en niet het eten an sich
  Milf dinsdag 29 mei 2007 @ 22:24:31 #229
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_49907819
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:19 schreef LadyS het volgende:
Nikky, ik zou het gewoon niet doen, fruit geven. Vanwege de darmpjes. 6 maanden is echt het best. Maar ik ben met 5,5 maanden overstag gegaan, hoor, toen ze het uit mijn handen trok, maar dat was volgens mij niet omdat ze het wilde éten, maar omdat ze er mee wilde spelen en daardoor ook in haar mond stopte (dus niet eten --> maar in de mond stoppen, om het even wat het is).
Ik heb wel eens gelezen dat die kleintjes toch niet het besef hebben dat er iets anders is dan bv (of fv) en dus eigenlijk ook niet aan iets anders toe kunnen zijn. (Ik weet alleen deze strekking nog van dat stukje, geen details enzo).
Ik heb me dus ook niet strikt aan de 6 maanden grens gehouden, maar 4 maanden lijkt me erg jong. mMaar deze discussies hou je toch altijd
Ik heb potjes om mee te beginnen. Die staan hier al even in de kast en zijn vanaf vier maanden. Later als ze goed kan eten en slikken e.d. ga ik zelf hapjes pureren .
Maar oke, dan wacht ik nog een maandje of anderhalf .

Edit: Ik zie net in de link dat we ook niet hoeven te pureren . Mja, ik zal het niet tot moes pureren

[ Bericht 9% gewijzigd door nikky op 29-05-2007 22:30:53 ]
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:29:52 #230
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49908050
Handjes in de mond is eerder een teken van het ontwikkelen van de tastzin als van "toe zijn aan iets anders". Ik zou het idd nog even niet doen Nikky.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:30:28 #231
3011 E.T.
pi_49908086
De richtlijnen van het CB zijn (als het goed is bij alle CB's) ook 6 maanden.

(en die 4 maanden die op potjes genoemd staat is omdat er voor kinderen onder 4 maanden alleen maar melkvervangers verkocht mogen worden. Andersoortige voeding mag alleen verkocht worden voor kindjes ouder dan 4 maanden en dus zet de fabrikant 4 maanden op z'n potje.. Is alleen verkoop-technisch en heeft niets met voedingsleer oid te maken).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:34:04 #232
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49908236
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:08 schreef nikky het volgende:

[..]

Niets

Met het beginnen met fruithapjes en dergelijke. De 1 zegt dat je wel moet ( moet he! ) beginnen met 4 maanden en de ander zegt niet doen want je geeft BV.
Maar Frummel heeft constant haar handjes in der mondje. Dat is toch een teken dat ze toe is aan iets nieuws om te proberen? En dan voor na de BV uiteraard en voor extra en niet als vervanger lijkt mij?
Nou ja, dachten ze misschien dat het een poederbrief was ofzo?!

Ik geef trouwens al wel een fruithapje, sinds een week en gisteren ook een klein beetje groentehapje geprobeerd.

Hij vind het heerlijk en ik heb hem langzaam laten wennen, eerst een hapje, toen twee, etc.
Ik heb het vrnml. gedaan omdat hij echt het eten uit mijn mond keek en nog op 6 flessen zat.

Verder heb ik ook geen allergieen ofzo in de familie, maar ik moet zeggen dat het uitstekend bevalt, hij geniet er overduidelijk van

Ik geef ook die potjes (wel de biologische variant), en ik ga morgen een blender halen om zelf te maken

Over die handjes in haar mond; dat deed/doet Dean dus ook, en echt niet de hele dag hoor, maar echt duidelijk als ie honger heeft, echt aanvallen op zijn knuistje als een hyena op een kadaver
heeft ie gegeten dan steekt ie ook wel dingetjes in zijn mond, maar heel anders.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:37:09 #233
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49908375
Ik heb nr twee ook al eerder gegeven, die zat op veul flessen Forte, en had nog niet genoeg. Toen heb ik de darmwerking maar weggestreept tegen de niertjes .

Maar Freek kreeg bv, en was geen grote eter. Die heeft dus pas met 6 maanden bijvoeding gehad.
pi_49908415
Juliette graait ook alles richting haar mond (vandaag viel ze aan op mijn boterham toen ik even met d'r vader zat te praten ) maar met 't echte bijvoeden wachten we nog heel even. Ze is al bijna 6 mnd dus die paar weken kunnen er wel bij. Ze vindt gewoon alles wat wij doen uitermate boeiend, en eten dus ook.

Als ik me goed herinner mogen gehakt & aardappelen niet in een blender (zoiets stond in de gebruiksaanwijzing van die van ons) dus misschien is een staafmixer handiger Vivi? Of gewoon Rapleyen, nog makkelijker.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:38:52 #235
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49908462
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:37 schreef Leah het volgende:
Ik heb nr twee ook al eerder gegeven, die zat op veul flessen Forte, en had nog niet genoeg. Toen heb ik de darmwerking maar weggestreept tegen de niertjes .
Dat was dus ook mijn motivatie, Dean zat al op te veel voedingen maar ik wil hem echt geen honger laten lijden. Hij is verder ook niets te zwaar dus dat was ook al geen reden om het te laten.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:42:46 #236
3011 E.T.
pi_49908611
Ik merk bij Tijn ook wel dat 't gewoon kopieergedrag is en 'meedoen'. Als ik wat anders met mijn handen doe, doet hij ook mee Wij kunnen samen heel goed douchestralen 'pakken' bijv.
En zo doet hij dus ook mijn eten na Maar ja, hij weet toch nog niet dat dat tegen de honger is, hij heeft er nog geen idee van wat 'eten' nou eigenlijk is.

Best grappig om zo na te denken over zo'n volledige blanco harde schijf waar alle info nog op moet
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:43:44 #237
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49908654
Even ter illustratie: voor de eerste keer worteltjes, en voor de 2e keer groente in zijn leven

dinsdag 29 mei 2007 @ 22:45:21 #238
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49908704
Nou, dan prima toch . Ieder kind is weer anders, en iedere motivatie ook. Overigens was nr twee wel veel te dik, maar ik had het idee dat je van verse groenten en fruit nou niet veel dikker werd als van de grote hoeveelheden forte.
Ook wij zijn niet bekend met allergieen, dat maakte voor mij de beslissing ook wel anders.

En met dat dikke kwam het ook goed, met de koppigheidsfase kwam er vanzelf de regel in . Kan me niet heugen dat het kind voor het laatst iets goed gegeten heeft. Ja, aardbeien. Die slepen we nu ook maar in grote getalen aan .

In potjes zitten overigens wel veel meer calorieen als in vers, dus dat verdient voor mij dan wel de voorkeur, en zoveel werk vond ik het niet.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:46:38 #239
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49908754
Ja, ik ga ook vers maken, morgen ga ik een blender halen
Ik heb so far ook potjes van de natuurwinkel, die zijn toch wel goed neem ik aan.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:46:39 #240
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49908755
Toevoeging, voorgaande post was voor Vivi, jullie gaan ineens harder dan ik kon inschatten
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:47:29 #241
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49908791
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:46 schreef Vivi het volgende:
Ja, ik ga ook vers maken, morgen ga ik een blender halen
Staafmixer is handiger. Blender gebruik je meer voor smoothies en soep en zo.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:49:26 #242
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49908869
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:42 schreef E.T. het volgende:

Best grappig om zo na te denken over zo'n volledige blanco harde schijf waar alle info nog op moet
Een van de mooiste dingen van het hebben van kinderen imo, alles weer zien door de blik van zo'n onbevangen kleintje, helemaal gefascineerd zijn door de meest simpele dingen die wij geen blik meer waardig keuren, tegen mama aankruipen voor de veiligheid als ze voor de eerste keer een kat zien, of een kip of wat voor raar bepluisd wezen dan ook
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:50:05 #243
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49908889
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:47 schreef Leah het volgende:

[..]

Staafmixer is handiger. Blender gebruik je meer voor smoothies en soep en zo.
Oh oke *noteert*

Mooi nummer btw, van de Dijk
Ik was vroeger nog zwaar verliefd op huub van der Lubbe
pi_49908925
Wat lief Vivi.

ET inderdaad wel grappig als je er zo over nadenkt. Voor ons is het allemaal zo vanzelf sprekend.

Ik wil met Damian wel graag wachten tot hij 6 maanden is, als dat goed vol te houden is. Juist voor eventuele allergieën. Zo zie je maar dat het voor iedereen weer anders is.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:51:10 #245
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49908936
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:46 schreef Vivi het volgende:

Ik heb so far ook potjes van de natuurwinkel, die zijn toch wel goed neem ik aan.
Vast wel, maar er zitten vaak wat toevoegingen in om het wat smakelijker (appel heel vaak bv) en vulmiddel (om het wat mindere papperig te maken). Prak maar eens een aubergine door de staafmixer, geen mens zal het kopen .
Dus ze leuken het wel een beetje op zal ik maar zeggen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:53:35 #246
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49909047
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:50 schreef Vivi het volgende:

[..]

Mooi nummer btw, van de Dijk
Ik was vroeger nog zwaar verliefd op huub van der Lubbe
Nou, ik was laatst nog bij een lezing van Huub. Nog steeds erg jummie . Hij heeft ook beter leren praten, vroeger werd ik helemaal iebel van dat gezoek naar woorden waar ie zo'n handje van had, maar dat was nu bijna helemaal weg. Daarna deed ie nog leuk op gitaar. Ik was weer om
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:54:30 #247
103793 kozakken
Living the life
pi_49909095

aubergine door een staafmixer is uhm... zacht gezegd een bijzondere ervaring ja
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:55:22 #248
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_49909123
En ze vreten het ook nog .
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:57:00 #249
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49909184
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:53 schreef Leah het volgende:

[..]

Nou, ik was laatst nog bij een lezing van Huub. Nog steeds erg jummie . Hij heeft ook beter leren praten, vroeger werd ik helemaal iebel van dat gezoek naar woorden waar ie zo'n handje van had, maar dat was nu bijna helemaal weg. Daarna deed ie nog leuk op gitaar. Ik was weer om
ik ben naar zeker 15 concerten van hem geweest, vroeger in Tivoli, en dan heel vooraan staan en oogcontacten
Ja, hij is zo iemand die het gewoon 'heeft' Moet het ook niet van zijn uiterlijk hebben maar van zijn charisma, en dat heeft ie te over "doodgaan en opstaan, in een t-shirt van haar "
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:58:19 #250
103793 kozakken
Living the life
pi_49909242
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')