abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49589170
linkje van deel 27.
Kindernamen deel 27

Namensites:
http://www.babynamesworld.com/
http://www.behindthename.com/
www.kindernamen.nl
http://www.babynamer.com
http://www.voornamelijk.nl
http://www.spaarbeleg.nl/babynamen
http://babynamen.familyberry.com/
http://www.babynamesworld.com/meaning_of_Hont.html
http://www.meertens.knaw.nl/voornamen/VNB/
http://www.babyinfo.nl/fun/namen/namenteller.asp

De lijst met alle OUD kindjes tot nu toe. (laatste update: 05 februari 2007)
Gewoon voor de leut. Om eens te kunnen kijken of we de landelijke trends een beetje volgen en of je nog origineel bent met jouw favoriete namen.

De lijst wordt niet automatisch bijgewerkt na een nieuwe geboorte, als jouw kindje nog niet in de lijst staat moet je even een brul geven dan kan een van de modjes dat doen als ze er langs lopen.

Meisjes

Amber (2)
Amber Sophie
Anna (2)
Annabelle
Arwen
Benthe
Bo
Britt
Caitlin
Carmen
Chantel Maria
Charlie Livina
Chaya
Chelsea
Cheyenne
Chiara Rosan
Chinook
Danielle
Dana
Demi
Demi Aidan
Djen
Dominique
Ela
Eleni
Elise
Elize
Emma
Emma Salome
Emma Sophie
Eva Sophie
Eva Wilhelmina Astrid
Ewen
Faith Cathryn
Fani
Femke
Fleur
Giulia Elisabetta
Hanne (Hannah Wende)
Ilse
Indy
Iris Julia
Isa
Isa Donna
Isabel
Iris
Isis Maikina
Janneke
Jasmijn
Jenna
Jenthe
Jetske Julia
Jillian Delphine
Jolie
Judith Johanna
Julia Rebecca
Juliette
Junah Ileah
Kady Máire
Kaithlynn
Kajira Alicia Cosette
Katja
Katrine
Kim
Kim Jessie
Lara
Lis Mae
Lotte
Lune
Luuke
Mahre Junah
Maria
Maud Janne Jacqueline
Megan
Merel
Michelle
Morgaine Chevanity
Myrddin Kaylah Agnes
Myrthe
Myrthe Esmée
Nicole
Nikita
Nienke
Noa
Noa Deborah
Norah
Nune
Pascalle Isabel
Priscilla
Querida
Raïsa Manou
René
Renske
Riley
Romée
Ronja
Ronja Megan Camille
Samara
Sanna Leonie
Sanne
Sannelotte
Sarah
Sara Runé Catharina
Saskia Janne
Sennah
Senni
Sterre (2)
Susanne Chantal
Tinka
Zoë (2)

Jongetjes

Aiden Douglas Adams
Aron Marick
Bram
Brent
Brian
Cas
Cas Anthony
Chavez
Christan Maurits
Daan (2)
Damian
Damien
Damiën
Damon
Danyel Yohanan
David (2)
Didier
Dirk Daniel Fransiscus
Djulian
Duco Yannik
Duncan
Dylan (2)
Dylan Nathan
Ezra Sebastian
Fabian Willem
Finn
Fons
Glenn William
Henrik
Ive Lucas Tone
Jasper (3)
Jay Dean
Jayden (Jonathan-Dane Aaron)
Jeremy
Jessai
Job
Joey Luciano Miquel
Jonne
Jorden
Jordy
Jort
Joshua
Julian
Julius
Justin Julian
Kai (2)
Kay
Kendahl Ro
Kian
Kyllian
Kyllian Robin Jayden
Lars
Léon
Liam Francis
Luca
Lucas (2)
Max (2)
Maxim Diëgo
Melvin
Merijn
Merlijn
Merlijn Jean Joseph
Merlyn Mirage Mandrake
Milo Merlijn
Mikael
Mink
Morris
Nick
Peter Gert
Piet
Quinten Mitchell
Randall
Randy
Raul
Renzo
Rhody
Rik
Robin Thomas
Romme Harmjan
Romijn
Ryan
Samiq Elijah
Simon
Steijn
Storm (2)
Sven (2)
Sverre
Thies
Thijs
Thomas
Thomas Gerhard Adrianus
Tijmen Noah
Tijn
Tijn Willem
Tim
Timo
Tobias (2)
Tom
Tomas (2)
Tristan (2)
Twan
Wilyan Ayrton Quinn
Wouter
Yoram
mama van 3 kids!
  maandag 21 mei 2007 @ 08:41:42 #2
108648 cattie
lieve moeder
pi_49595439
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:27 schreef Popples het volgende:
faja laat je kind nooit vernoemen. wij hebben het gelukkig niet gedaan anders had ik daar gegarandeerd spijt van gehad.
maar nathan klinkt wel mooi bij de andere 2 kids. jullie zullen toch samen moeten beslissen.
Popples, waarom ben jij zo tegen vernoemen?
Ik ben juist voor. Ik vind het mooi om een kind familiegeschiedenis mee te geven. Ive is een naam die wij zelf gekozen hebben, Lucas is een naam die al heel lang veel voorkomt in mijn mans familie en Tone is een afleiding van Antonius, een naam die in mijn familie al heel lang voorkomt. Zo heeft Ive 1 naam van zichzelf en verder 2 namen van zijn oorsprong.
Wij hoeven ook niet bang te zijn dat de relatie met de mensen die de vernoemnamen hebben vertroebeld, aangezien het niet een persoon is waar naar vernoemd is.
pi_49595611
Faja, ik zou ook voor Nathan gaan als je 't op z'n Engels uitspreekt. Rafaël (met f en op z'n Nederlands) vind ik ook wel mooi, maar dat past dan niet helemaal bij z'n zusje en halfbroertje.

Wordt er in Nederland nog zo vaak vernoemd? Hier in België krijgen kinderen soms drie namen, maar dat zijn dan de voornaam (eerste naam= roepnaam), de voornaam van de peter en de voornaam van de meter. Die namen worden ook alleen maar gebruikt voor op de identiteitskaart, niet in het dagelijkse leven.
Of ze krijgen gewoon een tweede naam die de ouders ook wel leuk vonden maar net niet dé naam.

Zelf heb ik altijd gezegd dat ik mijn kindje als tweede naam de naam van mijn moeder (die is overleden in '94) wou geven, maar waarschijnlijk wordt het de grondvorm van haar naam of een afgeleide van die grondvorm.
pi_49595708
cattie ik ben er niet op tegen ofzo. maar mijn opa had de wens dat de kleine naar hem vernoemd zou worden. terwijl ik altijd gezegd heb dat ik dat nooit zou doen want je stoot dan ook andere mensen voor hun kop. mijn meisje heeft bijv. 3 opa's en 3 oma's en ik heb een hele grote familie. dus daar stoot je altijd wel iemand voor zijn kop.
dus wij hebben haar niet vernoemd. wij heben het wel overwogen maar gelukkig niet gedaan anders had ik er spijt van gehad dat is wat ik nu zeker van ben.

ik weet bijv. dat er op het kamp heel veel word vernoemd, dat gebeurt bij mijn familie(zigeuners) ook steeds en dan echt de vreselijkste namen.
mama van 3 kids!
  maandag 21 mei 2007 @ 09:03:10 #5
108648 cattie
lieve moeder
pi_49595801
Hmmm, dat er iemand rechtstreeks om vraagt zou ik ook niet leuk vinden!
Bij ons in de families is het heel gebruikelijk (maar we zitten niet op een kamp hoor ). En tja, dat er andere familieleden niet vernoemd zijn bij ons, dan moeten er dus maar meer (klein)kinderen komen. Bij ons heeft er niemand negatief op gereageerd. Mijn moeder vond het juist erg leuk dat we Ive naar haar vader (en haar zus en haar zoon mijn broertje ) vernoemd hebben.
Ive's tweede en derde naam ge3bruiken we niet in het dagelijks leven, zou een beetje lang worden.
pi_49595983
kijk Ive is een leuk naam dan zou ik wel gedaan hebben. maar mijn opa heette hans tja dan zou ik mijn kleine hanneke kunnen noemen maar dan stoot ik ook andere voor hun hoofd en hebben we gewoon gekozen voor een friese naam. kan niemand er wat over zeggen.

mijn opa(nederelander) wilde dat graag omdat hij ernstig ziek was,hij is vorige maand overleden maar ben juist blij dat ik het niet gedaan heb omdat ik dan telkens aan hem herrinerd word.

maar iedereen moet doen wat hij/zij goed vind.
mama van 3 kids!
  maandag 21 mei 2007 @ 09:55:30 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49596959
Vernoemen naar mijn eigen opa's en oma's zou ik ook niet doen, maar als een van je eigen ouders al is overleden kan ik het me heel goed voorstellen dat je dan gaat vernoemen. Ik ken ook wel een aantal mensen die dat hebben gedaan.

Ik heb als 2e namen overigens wel vernoemd. Ik vind dat wel iets moois hebben als een naam in een familie veel voorkomt en zo blijft voortleven in een familie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 21 mei 2007 @ 10:06:17 #8
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49597250
Ik wilde in eerste instantie ook wel vernoemen maar we konden maar niet bedenken naar wie en waarom dan. Best mooie namen in de familie hoor maar als ik zou vernoemen zou dat zijn omdat dat familielid een zeer speciale rol in ons leven heeft.

Faja, beide namen kunnen goed voor half-half jongen hoor!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 21 mei 2007 @ 11:20:06 #9
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49599702
wij hebben arwen wel vernoemd. naar haar oma's en haat peettante
en mocht het 2e een meisje worden krijgt ze de vrouwelijke versie van de opa's en peetoom
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 21 mei 2007 @ 11:26:22 #10
37150 livelink
pi_49599950
Wat zijn de andere namen van Arwen dan?

En Jelief, het duurde echt even voordat ik begreep wat je met half-half jongen bedoelde
  maandag 21 mei 2007 @ 11:29:59 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49600083
petronella ( mam)
elizabeth( schoonmam)
estrelia (peettante)

bij een eventuele 2e kindje wordt het dan:

johannes/johanna ( schoonvader)
franciscus/fransisca ( vader)
adriaan/adriana ( peet oom)
  maandag 21 mei 2007 @ 11:33:50 #12
37150 livelink
pi_49600211
Weet de peetoom ook al dat hij peetoom wordt?
In jouw geval kan in ieder geval niemand zich achtergesteld voelen. Dat is wel handig.
  maandag 21 mei 2007 @ 11:49:48 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49600901
tvp
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_49601694
quote:
Op maandag 21 mei 2007 08:58 schreef Popples het volgende:
cattie ik ben er niet op tegen ofzo. maar mijn opa had de wens dat de kleine naar hem vernoemd zou worden. terwijl ik altijd gezegd heb dat ik dat nooit zou doen want je stoot dan ook andere mensen voor hun kop. mijn meisje heeft bijv. 3 opa's en 3 oma's en ik heb een hele grote familie. dus daar stoot je altijd wel iemand voor zijn kop.
dus wij hebben haar niet vernoemd. wij heben het wel overwogen maar gelukkig niet gedaan anders had ik er spijt van gehad dat is wat ik nu zeker van ben.

ik weet bijv. dat er op het kamp heel veel word vernoemd, dat gebeurt bij mijn familie(zigeuners) ook steeds en dan echt de vreselijkste namen.
Ik kom dus van het kamp maar mijn ouders zijn juist tegen vernoemen omdat je in sommige gevallen je kind er niet blijer op maakt qua naam. En daarbij mijn kinderen hebben 3 opa's en 4 oma's en dan moet ik daar uit gaan kiezen. Ik hou het wel bij een naam door ons uitgezocht en Nathan vindt ik gewoon super mooi.
  maandag 21 mei 2007 @ 12:40:34 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49602874
quote:
Op maandag 21 mei 2007 11:33 schreef livelink het volgende:
Weet de peetoom ook al dat hij peetoom wordt?
In jouw geval kan in ieder geval niemand zich achtergesteld voelen. Dat is wel handig.
weet die al
  maandag 21 mei 2007 @ 22:00:35 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49624867
Als wij een meisje krijgen wordt ze met haar 2e naam ook vernoemd, maar niet naar familie, maar naar iemand die voor ons speciaal is.
(Nee, geen popster of filmster. )
  maandag 21 mei 2007 @ 22:01:58 #17
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49624940
quote:
Op maandag 21 mei 2007 22:00 schreef Brighteyes het volgende:
Als wij een meisje krijgen wordt ze met haar 2e naam ook vernoemd, maar niet naar familie, maar naar iemand die voor ons speciaal is.
(Nee, geen popster of filmster. )
Een Fok!(st)er?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:03:30 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49625001

Nope, ook niet.
Zo erg is het nou ook weer niet met ons gesteld.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:06:01 #19
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49625123
Wij hebben Anna niet vernoemd, maar toevallig zit 'An' wel in zowel de naam van mijn moeder als van J.'s moeder. Zo leek het dus of ze twee keer vernoemd was, maar dat ontdekten we pas toen we de naam al lang hadden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_49625347
Grappig, zo ben ik ook niet vernoemd maar zat de naam van mijn opa toevallig ook volledig in mijn naam. Mijn ouders hadden daar nooit over nagedacht, maar opa was zeer vereerd

Lucas is wel vernoemd. Zijn 2e naam is de naam van mijn vader, die maar heel kort heeft mogen genieten van zijn kleinzoon. Ik vind het nog steeds een mooi idee.
pi_49625482
Amber is ook niet vernoemd. De namen van mijn moeder/schoonmoeder en vader/schoonvader zou nou niet echt leuk..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:19:12 #22
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_49625794
Achteraf had ik Amber en Iris wel willen vernoemen
Dan zou het zijn geworden:

Amber Maria en Iris Johanna

Maar dan heb ik naar mezelf vernoemd En indirect ook naar mijn vader en moeder.

Mijn vader heet Johannes Marinus en mijn moeder Maria Johanna en mijn 2e en 3e naam zijn Johanna Maria (was min of meer een grapje omdat de namen van mijn ouders zo op elkaar leken)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 21 mei 2007 @ 22:25:23 #23
37150 livelink
pi_49626064
Ik vind dat wel een leuke reden om te vernoemen eigenlijk, Lady S.
Dat bedoel ik met namen die dan echte familienamen worden. En persoonlijk vind ik de combinaties Amber Maria en Iris Johanna ook nog heel mooi. Hebben ze nu andere 2e namen of helemaal niet?

Wat ik nooit begrijp is als mensen hun kinderen gewoon exact hetzelfde noemen als hun eigen naam.
Zo heet mijn vriend gewoon precies hetzelfde als zijn vader. Behalve dat het lastig is qua correspondentie is het ook een vorm van grootheidswaan vind ik. Dat je jezelf zo belangrijk vindt dat de ander precies zo moet heten.
  maandag 21 mei 2007 @ 22:30:06 #24
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_49626262
Ja, dat vond ik ook een leuke reden, livelink. En de combinaties vind ik ook erg mooi, alleen jammer dat ik daar een beetje te laat achter kom
Ik wilde in eerste instantie ook niet vernoemen, om dezelfde reden als ieman hierboven ook noemde: naar wie dan wel? En dan "moet" je ook iemand uit de schoonfamilie vernoemen, enz. enz.
Maar ik had gewoon lekker naar mezelf moeten vernoemen
  maandag 21 mei 2007 @ 22:30:29 #25
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_49626277
En nee, ze hebben nu maar 1 naam allebei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')