Het is wat is meen begrepen te hebben wat in het testament stond, als doelstelling van de op te richten stichting.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:53 schreef RDam het volgende:
@ruud, van dat beleggen.waar staat dat? of zijn dat EL woorden?
Dat het bekend was dat die kluis bestond en wat erin zat (17 duizend, naast 3000 duizend cash thuis gevonden, wie meldde dat ook weer? hier ergens iemand?)quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:51 schreef RDam het volgende:
help me ruud:Hij kreeg de sleutel nota bene van de politie. Zegt genoeg.
wat zegt dit dan???
Hij kon ermee doen wat hij wilde, mits hij achteraf als ET verantwoording zou afleggen.quote:toch niet ga het nu halen................
Ik citeer: http://rudhar.com/politic(...)nkMedew/vrklbnkm.htmquote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:08 schreef Mickmek het volgende:
Jij schrijft dat een ontlastende verklaring uit het dossier is gehouden. De verklaring van de SNS-bank is helemaal niet ontlastend. EL maakte veel herrie.
Waaraan gedacht?quote:Waarom 6 weken later f. 450.000 van de verzekering voor de oogappel weer naar zijn priverekening proberen over te schrijven? Heeft hij er toen weer niet aan gedacht?
Misschien had iemand een pasje daarvan? Ik weet het niet. Als de politie het hem gevraagd had en het PV in het proces gebracht, dan was het in het vonnis genoemd en hadden we het geweten.quote:Waarom het geld niet gewoon op de rekening van de weduwe gestort?
Kom niet aan met de smoes van bevroren rekeningen, want stortingen kunnen altijd.
Je blijft dat maar herhalen. Maar is het ook zo? Op basis van wat? Nieuw testament, oud testament?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:08 schreef Mickmek het volgende:
Waarom 6 weken later f. 450.000 van de verzekering voor de oogappel /
Wow, wat een onzin! Mag ik je er even aan herinneren dat ten tijde van de uitspraak in Zwolle Nienke nog iedere dag huppelend naar school ging? Zij werd pas een half jaar later vermoord. En pas in augustus 2004, dus een half jaar na de uitspraak in Den Bosch is de Schiedammer Parkmoord onder vuur komen te liggen vanwege het feit dat Wik H. zijn bekentenis aflegde.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:44 schreef Mickmek het volgende:
De eerste rechter was geschrokken van het kabaal van EL in de tijd van de Schiedammer Parkmoord.
Dan maar liever vrijspreken.
De blouse is in eerste instantie inderdaad niet op DNA gecontroleerd. Er is door de rechter DNA onderzoek bevolen op de blouse, niet door het OM, niet door EL. Er was, geformuleerd als in een antwoord op een vraag door de verdediging gesuggereerd dat het NFI dan misschien aan de hand van de afdruk op de blouse kon bepalen of het mes al dan niet het moordwapen kon zijn.quote:Die blouse was niet op DNA gecontroleerd de eerste keer. Later met dat mes, vroeg EL om controle op de blouse. Misschien had EL verwacht dat de blouse was weggegooid. Maar nee hoor, de blouse was er nog. Die nagels, ik weet niet of die nagels vroeger zijn gecontroleerd. Wel klinkt het heel logisch dat ze nu wel y-chromosomenmateriaal van L. konden vinden, dat klinkt ook wel logisch wat het is minder volledig dan een volledig DNA-profiel. Dus de verfijndere dingen konden ze later wel vinden. Misschien is intussen verfijndere apparatuur aangeschaft, weet je niet.
Er is iemand voor moord veroordeeld, zonder dat er een motief is meegenomen in de bewijsvoering. Het financieel motief dat het OM dacht te kunnen aantonen was zo flinterdun (er was immers nergens sprake van strafbare feiten, alle gangen van Louwes zijn gecontroleerd en men kon niets vinden) dat de rechters bij het Hof in Den Bosch er niet in mee wilden gaan.quote:Nu die Hoge Raad weer, die geen financieel motief heeft meegenomen.
Dus de weduwe is vermoord zonder financieel motief.
Daar is EL nota bene voor opgepakt door de Deventer Politie wegens stapels bewijs.
Wel veel DNA?quote:Ze lieten alles los toen er nog meer aanwijzingen kwamen. Snap je? Ze wisten eigenlijk al dat Michael het niet gedaan kon hebben. Ik denk dat ze hem ook verdachten vanwege dat mes. Maar ja, hij heeft het niet gedaan en de redenen die Maurice aanvoert, slaan echt nergens op.
Dus de weduwe is zonder financieel motief vermoord, en Louwes is door meerdere rechters veroordeeld alleen op basis van DNA. Nou ja, beetje slordig.
Wel veel DNA.
Dit slaat allemaal nergens meer op, echt Ruud.
Mengprofielen zijn mengsels van DNA afkomstig van meerdere personen, niet een mengsel van DNA met iets anders.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:10 schreef Mickmek het volgende:
Leg dan eens uit? Die mengprofielen, DNA met make-up.
Het vaststellen van verschillen in de situatie op het ene moment en de situatie op een ander moment gaat aan de hand van foto's. Dat gaat over het algemeen beter, controleerbaarder dan aan de hand van iemands geheugen. Een uitgebreide beschrijving van de blouse is er nooit gemaakt, dus waren foto's het enige beschikbare materiaal waarop zo'n vergelijking kon worden gemaakt.quote:En dan zeuren over foto's.
Zo'n onderzoek op zo'n blouse gaat toch niet via foto's. Die vlekken in die blouse, waarom zou dat dan niet kunnen?
Juist omdat er zoveel mogelijkheden zijn, is het niet met zekerheid te stellen dat het bloedvlekje een relatie heeft met het delict. Sterker nog, het NFI zelf heeft mede vanwege de aard van het vlekje gesteld dat het geen daderspoor betreft.quote:Dat bloedvlekje. Louwes verklaart het weg. Eerst was het nagelbijten, toen bloedhoesten en later bloedniezen. En fraude en fouten worden ook geopperd.
Speeksel is ook al geopperd.
Ja, het nagelvuil. Met nog geen volledig molecuultje DNA om een y-chromosomaal profiel van te bakken.quote:En nu dan ook nog eventjes dat nagelvuil. Echt Ruud, dit is idioot hoor!
Hoe moet ik dat weten, waarom zou ik zo iets plaatsen, waarom zouden zulke verklaringen enige relevantie hebben?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:05 schreef Mickmek het volgende:
Misschien werden ze eerst door de Verzekeringmaatschappij gebeld, of door het Veilinghuis.
Misschien kwam de politie er pas later achter dat EL die dfl.20.000 op zijn priverekening heeft gestort. Maar misschien was het andersom, wat maakt het uit?
Waarom publiceert Maurice niet het volledige TJ? Heb jij daar stukken van op je website?
Misschien mag je het plaatsen.
Heeft Maurice ook verklaringen van vrienden en familieleden?
Ik heb helemaal niets gezegd over nagelvuil.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:10 schreef Mickmek het volgende:
En nu dan ook nog eventjes dat nagelvuil. Echt Ruud, dit is idioot hoor!
Hij was geen jurist, daar is hij in de gevangenis pas voor gaan studeren.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:40 schreef RDam het volgende:
@egwene,
Als Fiscaal jurist weet je echt wel dat je dit op een nettere wijze had moeten regelen.
Overtuigend!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:53 schreef Mickmek het volgende:
Ik heb begrepen dat ze niet konden vertellen hoe het erop gekomen is, maar wel dat het vermoedelijk tijdens het delict erop gekomen is.
Krijgen we dat zwamverhaal weer. Waarom zou een gesprekje niet 16 seconden kunnen duren? Ik voer wel eens gesprekken van 1 of 2 woorden, die toch glashelder zijn, als je allebei weet waar het over gaat. Een goed verstaander heeft zelfs aan een half woord genoeg. In een hele seconde passen bij snel spreken misschien wel vijf of 10 woorden, denk je niet?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:00 schreef Mickmek het volgende:
En dat telefoontje was toch wel kort, daar klopte iets niet.
Nee hij was fiscaal adviseur en vertrouwensman van mevrouw W.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:57 schreef RuudHarmsen het volgende:
[..]
Hij was geen jurist, daar is hij in de gevangenis pas voor gaan studeren.
Ruud,quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:03 schreef RuudHarmsen het volgende:
[..]
Overtuigend!
"Hoe en wat weten we niet, maar het moet wel zo zijn".
Ja logisch, want Louwes MOET de dader zijn, hoe dan ook. Toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |