abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 mei 2007 @ 07:19:11 #176
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_49750651
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 01:54 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Type Castelen?
Slechter, Castelen komt nog wel eens met een actie zijn man voorbij, Slory alleen op snelheid. Komt de bal niet diep kan hij niets
quote:
Sjah. Je weet dat je niet volle bak kunt aanvallen, omdat Excelsior dan razendsnel countert. Je moet dus gedoseerd aanvallen, en dat ging goed, ook in de vorige wedstrijd. Toen onze 'spits' Laurens ten Heuvel die ene kans het Kralingse Bos in roste, toen was het over. Ik voélde het gewoon. En ja, jullie komen 1,5 keer voor de goal en maken hem. Zuur... Vooral omdat we eigenlijk helemaal niet in die kut-play-offs hadden hoeven spelen.
Ja ik had hetzelfde gevoel na die bal van Ten Heuvel. Dat was jullie kans.
Maar idd, als je het ergens hebt laten liggen is het in de competitie.
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
  vrijdag 25 mei 2007 @ 08:08:36 #177
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_49750947
Volgend jaar weer lekker de miniderby
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:45:05 #178
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_49755021
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 23:22 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

VVV en RBC zijn een stuk kleurrijker en beter ja
VVV is misschien niet beter dan RKC, maar wel heel wat kleurrijker.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_49755313
Verschil tussen onderkant ere- en top eerste divisie is minimaal. Hoewel hier vaak anders beweerd, wordt dit nu al weken bewezen...
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:05:24 #180
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_49755791
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 10:52 schreef Fargo het volgende:
Verschil tussen onderkant ere- en top eerste divisie is minimaal. Hoewel hier vaak anders beweerd, wordt dit nu al weken bewezen...
Daar blijf ik het mee oneens. Verschil is groot.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:07:39 #181
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_49755894
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:05 schreef Mindlight het volgende:

[..]

Toch zijn de gepromoveerde clubs van delaatste jaren bepaald niet kansloos gedegradeerd en RKC heeft het nu verdomd moeilijk om zich te handhaven (zowel tegen Dordrecht als tegen VVV)...
pi_49755915
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:05 schreef Mindlight het volgende:

[..]

En dat verschil haal jij uit?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:09:03 #183
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_49755952
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:08 schreef Fargo het volgende:

[..]

En dat verschil haal jij uit?
Het feit dat wij zelfs met dramatisch spel (voor ons doen) nog van jullie winnen.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:11:12 #184
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_49756028
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:07 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Toch zijn de gepromoveerde clubs van delaatste jaren bepaald niet kansloos gedegradeerd en RKC heeft het nu verdomd moeilijk om zich te handhaven (zowel tegen Dordrecht als tegen VVV)...
Nee maar stabiele middenmoters zijn de promovendi van de laatste jaren ook niet. (Sparta uitgezonderd, maar dat heb ik altijd een eredivisieclub gevonden).
En dat RKC het zwaar heeft verbaast me wel eerlijk gezegd.
pi_49756107
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:09 schreef Mindlight het volgende:

[..]

Het feit dat wij zelfs met dramatisch spel (voor ons doen) nog van jullie winnen.
Gelukkig zijn wij al een half seizoen in onze beste vorm

Wij hadden ten minste recht op een derde wedstrijd. Als Ten Heuvel die bal binnen jaagt vraag ik me zelfs af of jullie nog een doelpunt maken omdat wij dan op onze beurt de goal dichtspijkeren. En dan is het gewoon degradatie... Of wil jij nu als enige beweren dat Excelsior het gisteren verdiende om te winnen?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:14:53 #186
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_49756177
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:11 schreef Mindlight het volgende:

[..]

Nee maar stabiele middenmoters zijn de promovendi van de laatste jaren ook niet. (Sparta uitgezonderd, maar dat heb ik altijd een eredivisieclub gevonden).
En dat RKC het zwaar heeft verbaast me wel eerlijk gezegd.
Dat is waar, maar het feit dat Heracles twee keer de nacompetitie heeft ontlopen en zelfs een club met een minimaal budget als Excelsior het gered heeft duidt er op dat het verschil tussen de onderkant van de Eredivisie en de top van de eerste divisie helemaal niet zo groot is. Er zijn een stuk of 12 eredivisieclubs die al jaren achter elkaar in de eredivisie spelen en een stuk of 13/14 eerste divisieclubs die al jaren in de eerste divisie spelen. Daartussen heb je een aantal clubs die te groot zijn voor servet, maar te klein om als tafellaken te kunnen dienen.
pi_49756265
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:14 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is waar, maar het feit dat Heracles twee keer de nacompetitie heeft ontlopen en zelfs een club met een minimaal budget als Excelsior het gered heeft duidt er op dat het verschil tussen de onderkant van de Eredivisie en de top van de eerste divisie helemaal niet zo groot is. Er zijn een stuk of 12 eredivisieclubs die al jaren achter elkaar in de eredivisie spelen en een stuk of 13/14 eerste divisieclubs die al jaren in de eerste divisie spelen. Daartussen heb je een aantal clubs die te groot zijn voor servet, maar te klein om als tafellaken te kunnen dienen.
De vorige keer dat RBC promoveerde werden we ook 13e en 12e in de eerste twee seizoenen.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:18:27 #188
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_49756330
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:17 schreef Fargo het volgende:

[..]

De vorige keer dat RBC promoveerde werden we ook 13e en 12e in de eerste twee seizoenen.
Precies en daarna ging het snel minder. Zulke clubs kunnen het een paar jaar uitzingen, maar op de lange termijn zullen ze het niet redden. RKC is daar tot nu toe een uitzondering op gebleken.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:21:26 #189
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_49756450
Ik denk dat we dit jaar mazzel hebben gehad met wat individuele kwaliteit (Drost, Bruins en Slory), en een coach die de speelstijl aanpast aan de (on)mogelijkheden van de club, maar we volgend jaar blij mogen zijn als we het puntenaantal van RBC van vorig jaar halen.

RBC haalt vorig jaar 9 punten in de ere, en staat dit jaar een half seizoen aan kop. Dat geeft voor mij toch al wel aan dat het verschil behoorlijk is.

Tsja in de eerste helft hebben wij ook een aantal kansen verknoeid, maar als je Ten Heuvel ziet.... Als je zulke kansen mist verdien je het toch ook gewoon niet? Ook dat is een verschil, allebei 1 100% kans gehad, wij scoren, jullie niet.
Ohh en wat ik van jullie gastenboek begreep waren er flink wat RBC supporters die vonden dat er in de thuiswedstrijd prima gespeeld was door RBC. Dat geluid heb ik bij ons over Excelsior niet gehoord.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:24:19 #190
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_49756564
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:18 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Precies en daarna ging het snel minder. Zulke clubs kunnen het een paar jaar uitzingen, maar op de lange termijn zullen ze het niet redden. RKC is daar tot nu toe een uitzondering op gebleken.
Idd, of je moet mogelijkheden a la AZ/Heerenveen hebben. Potentieel heeft denk ik alleen ADO dat op dit moment.
Met het "te groot voor servet, te klein voor tafellaken" verhaal kan ik nog wel leven trouwens. Zo zijn er idd een aantal clubs.

Toch blijf ik ervan overtuigd dat een club die een (of meer) jaar eredivisie gespeeld heeft het 8 van de 10 keer gewoon wint tegen elke willekeurige eerstedivisieclub, puur omdat er betere spelers rondlopen en er ervaring is opgedaan.
pi_49756697
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:21 schreef Mindlight het volgende:
Ik denk dat we dit jaar mazzel hebben gehad met wat individuele kwaliteit (Drost, Bruins en Slory), en een coach die de speelstijl aanpast aan de (on)mogelijkheden van de club, maar we volgend jaar blij mogen zijn als we het puntenaantal van RBC van vorig jaar halen.

RBC haalt vorig jaar 9 punten in de ere, en staat dit jaar een half seizoen aan kop. Dat geeft voor mij toch al wel aan dat het verschil behoorlijk is.

Tsja in de eerste helft hebben wij ook een aantal kansen verknoeid, maar als je Ten Heuvel ziet.... Als je zulke kansen mist verdien je het toch ook gewoon niet? Ook dat is een verschil, allebei 1 100% kans gehad, wij scoren, jullie niet.
Ohh en wat ik van jullie gastenboek begreep waren er flink wat RBC supporters die vonden dat er in de thuiswedstrijd prima gespeeld was door RBC. Dat geluid heb ik bij ons over Excelsior niet gehoord.
Driekwart van dat dramatische elftal speelde dit seizoen gewoon ergens anders. Dat is echt de vergelijking niet waard.

Het was een reuzenkans, maar ook die worden wel eens gemist. Daarnaast, als je zo verdedigt...verdien je het dan wel? Een ticket voor de eredivisie hangt niet af van één gemiste kans. Hier in Roosendaal gingen jullie ook met twee spelers op één verdediger af, wat ook dramatisch werd uitgespeeld. In feite is die scoringskans niet minder geweest dan die bal van Ten Heuvel.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 11:35:46 #192
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_49757058
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 11:27 schreef Fargo het volgende:

[..]

Driekwart van dat dramatische elftal speelde dit seizoen gewoon ergens anders. Dat is echt de vergelijking niet waard.

Het was een reuzenkans, maar ook die worden wel eens gemist. Daarnaast, als je zo verdedigt...verdien je het dan wel? Een ticket voor de eredivisie hangt niet af van één gemiste kans. Hier in Roosendaal gingen jullie ook met twee spelers op één verdediger af, wat ook dramatisch werd uitgespeeld. In feite is die scoringskans niet minder geweest dan die bal van Ten Heuvel.
Ohh ok, geen geldig argument dan, ken de selectie niet zo goed eerlijk gezegd.

Het ticket voor de eredivisie hangt juist WEL af van die ene gemiste kans. Je geeft het zelf al aan, hadden jullie m gemaakt, waren jullie voor de pot gaan hangen en hadden jullie het uitgevoetbald.

Maar al te sterke argumenten zijn er niet aan te dragen voor mijn standpunt, dat voel ik ook wel aan. Het is ook puur een gevoelskwestie, waar mensen om me heen stonden te zenuwen had ik steeds het gevoel dat het wel goed kwam. Die enorme ontlading bij de 1-0 had ik ook helemaal niet.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 12:38:47 #193
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_49759478
Om een kort verhaal lang te maken, ik denk dat zowel Excelsior alsook RBC evenveel in de Eredivisie te zoeken hebben. Al zit in Roosendaal het stadion voller en dat is voor mij al een argument om liever RBC in de Ere te hebben.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_49769684
Waarom stelde RBC Benji Martha dan ook niet gewoon op? Dan vraag je om een nederlaag. Jammer natuurlijk, volgend jaar maar de titel pakken dan.

Excelsior nog een jaartje op het hoogste niveau!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 25 mei 2007 @ 17:24:27 #195
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_49769766
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 12:38 schreef DarkShine het volgende:
Om een kort verhaal lang te maken, ik denk dat zowel Excelsior alsook RBC evenveel in de Eredivisie te zoeken hebben. Al zit in Roosendaal het stadion voller en dat is voor mij al een argument om liever RBC in de Ere te hebben.
Stadion is steeds redelijk/goed vol geweest hoor bij ons. Op een enkele uitzondering na.

Maar hoezo weinig te zoeken? Als je 30 punten haalt in je 1e jaar eredivisie, en je handhaaft je via de playoffs ben je toch gewoon eredivisiewaardig?
pi_49771560
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 17:21 schreef methodmich het volgende:
Waarom stelde RBC Benji Martha dan ook niet gewoon op? Dan vraag je om een nederlaag. Jammer natuurlijk, volgend jaar maar de titel pakken dan.

Excelsior nog een jaartje op het hoogste niveau!
Martha is helaas al maanden uit vorm...en niet zo'n klein beetje ook
pi_49772124
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 17:24 schreef Mindlight het volgende:

[..]

Stadion is steeds redelijk/goed vol geweest hoor bij ons. Op een enkele uitzondering na.

Maar hoezo weinig te zoeken? Als je 30 punten haalt in je 1e jaar eredivisie, en je handhaaft je via de playoffs ben je toch gewoon eredivisiewaardig?
Dat eerste is niet bepaald een sterk argument.
Bij mijn amateurclub is het ook tweewekelijks aardig "vol"...
pi_49772878
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 19:08 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Mee eens, er kunnen 3000 man in dat Stadion en bij een competitiewedstrijd in de Eredivisie is 't stadion nog niet eens uitverkocht. Ik vind Excelsior echt een nietszeggende club dus gunde ik RBC de promotie wel.
*
  zaterdag 26 mei 2007 @ 02:05:21 #199
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_49783685
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 19:34 schreef En_ieka het volgende:

[..]

Mee eens, er kunnen 3000 3600 man in dat Stadion en bij een competitiewedstrijd in de Eredivisie is 't stadion nog niet eens uitverkocht. Ik vind Excelsior echt een nietszeggende club dus gunde ik RBC de promotie wel.
Tsja, maar RBC krijgt tegen ons het stadion ook bij lange na niet vol, dus als dat het criterium zou zijn zouden ook zij zakken.
Zo is er denk ik op de Graafschap na trouwens geen enkele GGD ploeg met wekelijks volle bak.

En ja wij zijn nou eenmaal de derde club van Rotterdam, dus regionale binding is bij ons bijzonder moeilijk.
  zaterdag 26 mei 2007 @ 02:06:36 #200
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_49783709
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 19:08 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Kijk dan ook even waar ik op reageer, het ging om 'volheid van het stadion'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')