Die 9 dikkerds die thuis blijven en die ene magere die de straat op gaat maakt nogal n verschil hoor.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:32 schreef NasiRamesSpeciaal het volgende:
[..]
Lijkt me ook grote onzin, als je hier op straat loopt (maakt niet uit waar in de provincie) dan zie je juist steeds meer van die anorexia figuurtjes lopen dan dikke vrouwen.
En in het bericht staat ook niet welke lengte de vrouwen hebben die onderzocht zijn.
Tja, die bolle schommels lopen ook niet, dat is nu juist het probleem.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:22 schreef NasiRamesSpeciaal het volgende:
Gemiddelde van 87 kilo lijkt mij overdreven, zie hier behoorlijk veel magere scharminkels lopen
Het heeft niet zozeer met armoede te maken, maar dat mensen uit de laagste sociale klassen ongezonder leven. Ze roken meer, bewegen minder, drinken en eten meer, en hebben een ongezonder leefpatroon. Ze zijn dus niet dik omdat ze arm zijn, ze zijn dik om dezelfde reden dat ze arm zijn. Laagopgeleid, ongeintresseerd, laag sociaal milieu.quote:Op maandag 21 mei 2007 00:49 schreef Commensaal het volgende:
Groningen is de armste provincie van Nederland, en hier in het Westen zijn arme mensen het dikst, dus dit verbaast me niet.
Hoeveel calorieen zitten er in een sigaret?quote:Op maandag 21 mei 2007 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het heeft niet zozeer met armoede te maken, maar dat mensen uit de laagste sociale klassen ongezonder leven. Ze roken meer, bewegen minder, drinken en eten meer, en hebben een ongezonder leefpatroon. Ze zijn dus niet dik omdat ze arm zijn, ze zijn dik om dezelfde reden dat ze arm zijn. Laagopgeleid, ongeintresseerd, laag sociaal milieu.
opzich is bier geen dikmaker..quote:Op maandag 21 mei 2007 09:56 schreef Nielsch het volgende:
Boerinnen en studentes die teveel bier zuipen. Op zich is het wel logisch.
Ja, en iemand die een normaal gewicht heeft, is niet geintresseerd in zo'n onderzoek en doet dus niet mee.quote:Op maandag 21 mei 2007 09:59 schreef Natalie het volgende:
De enige mensen die aan zo'n onderzoek meedoen zijn mensen van middelbare leeftijd die toevallig op die site terecht zijn gekomen omdat ze hun verzekering moesten wijzigen. Goh, representatief.
Met al het aardgas onder de provinciale gronden, lijkt me dat sterk.quote:Op maandag 21 mei 2007 00:49 schreef Commensaal het volgende:
Groningen is de armste provincie van Nederland, en hier in het Westen zijn arme mensen het dikst, dus dit verbaast me niet.
Is dat hoe mensen over Groningen denken? Laagopgeleide asociale ongeïntereseerde boeren die de hele dag niets anders doen dan op hun reet zitten en veel eten en drinken?quote:Op maandag 21 mei 2007 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het heeft niet zozeer met armoede te maken, maar dat mensen uit de laagste sociale klassen ongezonder leven. Ze roken meer, bewegen minder, drinken en eten meer, en hebben een ongezonder leefpatroon. Ze zijn dus niet dik omdat ze arm zijn, ze zijn dik om dezelfde reden dat ze arm zijn. Laagopgeleid, ongeintresseerd, laag sociaal milieu.
Yep.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:04 schreef Natalie het volgende:
[..]
Is dat hoe mensen over Groningen denken? Laagopgeleide asociale ongeïntereseerde boeren die de hele dag niets anders doen dan op hun reet zitten en veel eten en drinken?
Nee, dat is nu eenmaal de realiteit van de provincie groningen, gemiddelde opleidingsniveau ligt lager, de werkloosheid ligt hoger.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:04 schreef Natalie het volgende:
[..]
Is dat hoe mensen over Groningen denken? Laagopgeleide asociale ongeïntereseerde boeren die de hele dag niets anders doen dan op hun reet zitten en veel eten en drinken?
De werkgelegenheid is wel belabberd idd.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat is nu eenmaal de realiteit van de provincie groningen, gemiddelde opleidingsniveau ligt lager, de werkloosheid ligt hoger.
Jep, en als ik in Noord-Oostgroningen ben, dan denk ik, ik zou hier nog niet willen wonen mét een goede baan.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:39 schreef Natalie het volgende:
[..]
De werkgelegenheid is wel belabberd idd.
Het is geen wonder dat veel goed opgeleide mensen naar het westen vertrekken.
Groningen-stad heeft wel grote (rijks)kantoren, maar dat moet ook maar net je gebied zijn. Denk dat het voor een jonge yup te beperkt is om door te groeien.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, en als ik in Noord-Oostgroningen ben, dan denk ik, ik zou hier nog niet willen wonen mét een goede baan.
Anderzijds kan je natuurlijk in Groningen voor duidelijk minder knaken een prachtig huis krijgen als in omgeving Adam.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:46 schreef Natalie het volgende:
[..]
Groningen-stad heeft wel grote (rijks)kantoren, maar dat moet ook maar net je gebied zijn. Denk dat het voor een jonge yup te beperkt is om door te groeien.
Mijn zus is vorig jaar naar 't westen vertrokken om die reden. Ze heeft nu een prachtappartement en een goede baan. Dat had ze in 't noorden nooit zo snel gekregen.
Op dat gebied ben ik het met je eens
Dat zeg ik ook niet, het gaat om de gemiddelden.quote:Maar 't heeft wel z'n charme: het noorden. Al moet je er wel van houden. Het 'allemaal boeren-imago' klopt allang niet meer.
Klopt. Je krijgt echt veel meer land voor hetzelfde geld.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Anderzijds kan je natuurlijk in Groningen voor duidelijk minder knaken een prachtig huis krijgen als in omgeving Adam.
Dat was een algemene opmerkingquote:Dat zeg ik ook niet, het gaat om de gemiddelden.
En doordat het zo dunbevolkt is in Groningen hebben ze misschien meer de auto nodig om zich te verplaatsen ipv de benenwagen of fiets. Kan ook in gewicht schelen.quote:Op maandag 21 mei 2007 11:04 schreef Natalie het volgende:
[..]
Klopt. Je krijgt echt veel meer land voor hetzelfde geld.
Wie weet wonen er daarom redelijk wat ouderen hier. Ze stoppen met werken en vertrekken richting het noorden/oosten voor de rust, ruimte en 't feit dat ze hier een enorme woonboerderij kunnen kopen voor een prikkie.
[..]
Dat was een algemene opmerking
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |