abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49637428
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 10:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Onzin. Zij hebben die dingen gedaan uit naam van het atheisme. Darwin leert ons immers dat de ene ras sterker is dan de ander en zij voerden slechts uit wat volgens Darwin al in de natuur zat.
Nope. Genetica toont aan dat "rassen" geen biologische realiteit is maar slechts een projectie van slecht geïnformeerde mensen.

Als je niks weet, hou dan je mond KB.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:11:56 #277
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_49637444
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:02 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Je hebt dus geen zak begrepen van Darwinisme, dat is nu wel duidelijk.
Het verschil in DNA tussen verschillende mensen is te klein om ze in te delen in afzonderlijke rassen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_49637453
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:10 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee, dat ging gewoon om macht.
Joh? En bij Hitler ging het niet om macht? .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_49637470
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:11 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Nope. Genetica toont aan dat "rassen" geen biologische realiteit is maar slechts een projectie van slecht geïnformeerde mensen.
Vertel dat je grote voorbeeld Darwin maar. Het was zijn idee.
pi_49637473
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zolang als er atheisten bestaan, heeft dit idee inderdaad ook bestaan.
Nee, het idee van rassen bestond al lang voordat atheisme bestond. En religieuzen deden er maar wat graag aan mee. Net zoals de moslims ook graag aan slavernij deden. Iedereen is kind van zijn tijd KB.
pi_49637524
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:12 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Joh? En bij Hitler ging het niet om macht? .
Nee, geheel in de lijn van Darwin vond hij dat niet-ariers minderwaardig waren en om een zuiver ras te behouden moesten alle niet-ariers over de kling gejaagd worden.
pi_49637576
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Vertel dat je grote voorbeeld Darwin maar. Het was zijn idee.
Darwin is mijn voorbeeld niet, en ook Darwin was kind van zijn racistische tijd. Net zoals de islamitische slavendrijvers dat waren.

Moderne genetica toont glashard aan dat rassen geen biologische realiteit is, en Darwins boeken verandert daar niets aan.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:16:44 #283
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49637592
====
Men is weer lekker off-topic bezig hiero, en het is weer een discussie om niets... begrijp nu dat bepaalde personen blind zijn door hun geloof en daardoor onrealistisch zijn in hun doen en laten.

Deze discussie hier heeft niets meer te maken met de stelling zoals in de OP omdat bepaalde personen zijn/haar gedachtenkronkels niet in zijn/haar hoofd kan houden.
====

De definitie van geloof is belangrijk om duidelijk te maken of atheisme een geloof is of niet...
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_49637627
Mja, inderdaad. Ontopic.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:18:37 #285
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_49637652
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee, geheel in de lijn van Darwin vond hij dat niet-ariers minderwaardig waren en om een zuiver ras te behouden moesten alle niet-ariers over de kling gejaagd worden.
Hij had een hekel aan Joden, zoals zoveel theisten met hem. De Joden moesten dood omdat hij dacht dat zij de ondergang van Duitsland zouden betekenen. Vermenging met Duitsers zou het Duitse ras verzwakken.

Darwinisme zegt niet dat alle zwakke dieren dood moeten. Die gaan gewoon dood. De Joden gingen pas dood omdat Hitler vond dat dat moest. Er zit achter darwinistische evolutie geen designer. Geen God, en geen Hitler.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_49637699
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Oh, precies gelijk de Mongolen dus.

FYI: Het gaat er bij evolutie niet om wie het sterkste is, maar wie het beste aangepast is aan zijn omgeving. En daarnaast laat evolutie zich niet leiden daar wat een bepaald persoon daar van vindt, maar gewoon door de selectie die vanzelf optreedt.

Het superioriteisgevoel dat Hitler had is niet verschillend met het superioriteitsgevoel van de hedendaagse extrimistische Islam aanhangers.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:21:01 #287
pi_49637744
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:16 schreef locutus51 het volgende:
====
Men is weer lekker off-topic bezig hiero, en het is weer een discussie om niets... begrijp nu dat bepaalde personen blind zijn door hun geloof en daardoor onrealistisch zijn in hun doen en laten.

Deze discussie hier heeft niets meer te maken met de stelling zoals in de OP omdat bepaalde personen zijn/haar gedachtenkronkels niet in zijn/haar hoofd kan houden.
====

De definitie van geloof is belangrijk om duidelijk te maken of atheisme een geloof is of niet...
Ik denk dat de term Atheïsme door gelovigen is bedacht. Als je gewoon niet in God geloofd (wat me niet meer dan logisch lijkt) heb je niet de neiging om daar een naam voor te bedenken. Dan ben je gewoon een individu. Voor gelovigen is het handig om daar een label aan te plakken om er meer overweg te kunnen en voor organisaties (de kerk) is het altijd veel makkelijker om mensen in groepen in te delen. Eigenlijk ben ik niks, maar om dat een gelovige dan niet weet wat ie met me aan moet noemt ie me Atheïst. (en ik doe daar nog zelf aan mee ook )
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_49637858
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Eigenlijk ben ik niks, maar om dat een gelovige dan niet weet wat ie met me aan moet noemt ie me Atheïst. (en ik doe daar nog zelf aan mee ook )
Eigenlijk is het te zot voor woorden dat je als normaal denkend mens door een stel aan waanbeelden lijdende geestelijk gestoorden een label opgeplakt krijgt .
pi_49637919
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:19 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Oh, precies gelijk de Mongolen dus.

FYI: Het gaat er bij evolutie niet om wie het sterkste is, maar wie het beste aangepast is aan zijn omgeving. En daarnaast laat evolutie zich niet leiden daar wat een bepaald persoon daar van vindt, maar gewoon door de selectie die vanzelf optreedt.
Ik zeg niet dat evolutie zich laat leiden. Ik zeg dat figuren als Hitler en Stalin zich door Darwin lieten leiden.
quote:
Het superioriteisgevoel dat Hitler had is niet verschillend met het superioriteitsgevoel van de hedendaagse extrimistische Islam aanhangers.
Hitler vond ariers superieur boven andere rassen. Moslims vinden de Islam superieur aan andere geloven, net zoals elk geloof zich superieur vindt. Je vergelijking is zo mank als mijn bejaarde overbuurman.
pi_49637949
mkay... Back on topic...

Atheisme is geen geloof, het heeft geen dogmas, heeft geen leiders... Atheisten zijn niet georganiseerd, er is maar één gemeenschappelijke noemer, en dat is dat zij NIET geloven...

Ik kan iedereen, atheist of niet, aanraden om het boek van Christopher Hitchens te lezen, "god is not GREAT". Vooral diegenen die geloven kunnen zich dan misschien iets beter inleven in een atheist... Het boek probeert niemand te "bekeren", maar zet helder en duidelijk uiteen waarom er atheisten zijn, en waarom de auteur wantrouwend naar religie kijkt...
Make something foolproof and someone will invent a bigger fool
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:26:47 #291
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_49637983
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Eigenlijk is het te zot voor woorden dat je als normaal denkend mens door een stel aan waanbeelden lijdende geestelijk gestoorden een label opgeplakt krijgt .
Inderdaad Atheisme is niets meer dan een label gegeven door gelovigen... dat is een goeie... gelukkig is het niet zichtbaar aan de buitenkant dat label...
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_49638247
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat evolutie zich laat leiden. Ik zeg dat figuren als Hitler en Stalin zich door Darwin lieten leiden.
[..]

Hitler vond ariers superieur boven andere rassen. Moslims vinden de Islam superieur aan andere geloven, net zoals elk geloof zich superieur vindt. Je vergelijking is zo mank als mijn bejaarde overbuurman.
Ik dacht dat het lezen van Mein Kampf in jouw kringen populair was, dan zou je toch beter moeten weten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_49638384
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik dacht dat het lezen van Mein Kampf in jouw kringen populair was, dan zou je toch beter moeten weten.
Ik heb hem helaas niet kunnen bemachtigen, maar misschien kun jij me een van jouw exemplaren uitlenen?
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:45:22 #294
pi_49638632
Eigenlijk vind ik het best een goed idee om mensen die in God geloven massaal af te slachten. De aanhangers van allerhande religies hebben in het verleden het goede voorbeeld al gegeven.
pi_49638635
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik heb hem helaas niet kunnen bemachtigen, maar misschien kun jij me een van jouw exemplaren uitlenen?
Volgens mij kun je die wel op internet vinden, maar met name dit zinnetje is misschien voor jou wel interessant:
quote:
Hence today I believe that I am acting in accordance with the will of the Almighty Creator: by defending myself against the Jew, I am fighting for the work of the Lord.
Maar goed je hebt een aardig topic succesvol de grond in geboord met je gebagger, gefeliciteerd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_49638944
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Je zegt het zelf dus al. Dus met jouw bekrompen logica kunnen we stellen dat de islam eigenlijk gebaseerd is op het darwinisme want binnen de islam wordt er net zo hard aan superioriteitsdenken gedaan.

En daar zit het probleem nou juist, dat is de werkelijke boosdoener in alle gevallen: van communisme, islam, christendom, fascisme, grensgeschillen, noem maar op: zodra de ene groep zich superieur waant ten aanzien van de ander en dat in geweld uitdrukt gaat het mis. Het is dus al helemaal dom om wat voor stroming dan ook te volgen die stelt 'de ultieme waaheid' in pacht te hebben. De islam is er daar eentje van.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_49638952
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Eigenlijk vind ik het best een goed idee om mensen die in God geloven massaal af te slachten. De aanhangers van allerhande religies hebben in het verleden het goede voorbeeld al gegeven.
Die gedachte is darwinisten inderdaad niet vreemd. Ik heb dit eerder al aangegeven. Ik noem het ook wel het gif van Darwin. Iedereen die ermee besmet is, verandert in een moordzuchtig wezen zonder enige moraal.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:55:51 #298
pi_49639025
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Die gedachte is darwinisten inderdaad niet vreemd. Ik heb dit eerder al aangegeven. Ik noem het ook wel het gif van Darwin. Iedereen die ermee besmet is, verandert in een moordzuchtig wezen zonder enige moraal.
Dan zou ik maar snel van je geloof vallen.
pi_49639068
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:53 schreef onemangang het volgende:

[..]

Je zegt het zelf dus al. Dus met jouw bekrompen logica kunnen we stellen dat de islam eigenlijk gebaseerd is op het darwinisme want binnen de islam wordt er net zo hard aan superioriteitsdenken gedaan.
Nee, jij denkt dat ik dat zeg. Jij ziet geen verschil tussen ras en geloof.
quote:
En daar zit het probleem nou juist, dat is de werkelijke boosdoener in alle gevallen: van communisme, islam, christendom, fascisme, grensgeschillen, noem maar op: zodra de ene groep zich superieur waant ten aanzien van de ander en dat in geweld uitdrukt gaat het mis. Het is dus al helemaal dom om wat voor stroming dan ook te volgen die stelt 'de ultieme waaheid' in pacht te hebben. De islam is er daar eentje van.
Iedereen rekent zichzelf tot een groep die zich superieur acht. Jij rekent jezelf blijkbaar tot de groep darwinisten en kapitalisten. Alle andere groepen zijn voor jou inferieur.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 11:57:41 #300
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_49639106
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat gek, dat ik niet moordzuchtig ben, en wel een moraal heb. Of word ik nog moordzuchtig?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')