Jij slaat werkelijkwaar de spijter op de kop! Het feit dat ik psychologie studeer op dit moment, heeft er veel mee te maken omdat ik geinteresseerd ben in verhalen van anderen. Hierdoor heb ik vaak laten toestaan dat hij mag doorpraten. Ook geef ik hem (nog altijd) kleine aanmoedigingen tijdens zijn zendtijd. Dit vind ik namelijk beleefd.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:26 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Nee vind ik niet, hoewel de standaard opmerking 'te is nooit goed, behalve televisie en tequila' hier uiteraard van toepassing is. Je moet er dus niet in overdrijven, maar je mag best in zekere mate uitdragen dat je enthousiast bent over jezelf en wat je kunt en bereikt hebt.
Ik herken overigens TS' verhaal wel - ik heb zelf ook moeten leren om zendtijd te claimen bij sommige mensen. Er zijn nou eenmaal mensen die van nature heel veel over zichzelf praten en die hebben de mensen zoals TS nodig om tegenaan te praten.![]()
Uit ervaring weet ik dat je dat bij dergelijke mensen niet bereikt door te zeggen 'heej! jij praat alleen maar over jezelf!!' want dat wordt alleen maar ter kennisgeving aangenomen. Vervolgens gaan ze net zo hard door.![]()
Het gaat erom dat je onderhoudend over jezelf en je besoignes kunt vertellen. De pest is, dat er tussen jullie ws een verstandhouding is ontstaan waarbij jij gemakkelijk luistert en hij gemakkelijk vertelt; dat zijn jullie zo van elkaar gewend. Jij bent daarin ook gewend dat hij je onderbreekt, en ws ben je gewend dat steeds maar te laten gebeuren.
Dat is dus iets wat doorbroken moet worden!
Ik ken hem al vanaf mijn 6de ofzo (ik ben nu 24). Ik vind hem nog steeds relaxed omdat hij altijd overal zin heeft om iets te doen. Hij is wat dat betreft verre van saaiquote:Op maandag 21 mei 2007 14:27 schreef Spacehamster het volgende:
Het interesseert die persoon echt helemaal niets wat jij zegt en denkt. Waar maak je je druk om? Hij maakt zich er geen moment druk om. Je verspilt je tijd aan een egoist.
Dumpen die gast. Er zijn allerlei veel gezelligere mensen om mee te praten.
en wat had je gedacht hiermee te bereiken dan?quote:Op maandag 21 mei 2007 17:49 schreef Logitik het volgende:
[..]
Jij slaat werkelijkwaar de spijter op de kop! Het feit dat ik psychologie studeer op dit moment, heeft er veel mee te maken omdat ik geinteresseerd ben in verhalen van anderen. Hierdoor heb ik vaak laten toestaan dat hij mag doorpraten. Ook geef ik hem (nog altijd) kleine aanmoedigingen tijdens zijn zendtijd. Dit vind ik namelijk beleefd.
Ik ga hier voortaan nu bewust op letten, en ga gewoon een verhaal beginnen terwijl hij aan het praten is. Ik ga dus precies hetzelfde als hem doen![]()
en wat vind jij daar nou van?quote:Op maandag 21 mei 2007 18:52 schreef luciferist het volgende:
die hermanniet op fok hier kan er ook wat van
Zolang je het zelf niet erg vindt, moet je vooral doorgaan, maar sta dan niet raar te kijken, wanneer mensen steeds minder contact met je zoeken.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:42 schreef Mustard_Man het volgende:
Ik praat ook altijd over mijzelf en wanneer anderen praten luister ik amper of onderbreek ik hen en buig vervolgens zijn of haar verhaal om naar mijn eigen ervaringen.
niets mis mee.
Ja dat is nou een volwassen oplossingquote:Op maandag 21 mei 2007 17:49 schreef Logitik het volgende:
[..]
Ik ga hier voortaan nu bewust op letten, en ga gewoon een verhaal beginnen terwijl hij aan het praten is. Ik ga dus precies hetzelfde als hem doen![]()
die gast verziekt het hele skateboardtopic man!quote:Op maandag 21 mei 2007 18:52 schreef luciferist het volgende:
die hermanniet op fok hier kan er ook wat van
Heb dr ook wel last van. Veel dingen aan mn kop en probeer er uit te komen. Dan ga ik vragen stellen, situaties schetsen, maar krijg geen zinnige antwoorden. Gevolg dus dat het een keer of tig herhaald wordt. Het kan ook voorkomen uit onzekerheid (hij praat over wat hij goed kan) of om controle te houden (hij is onzeker om het gesprek aan anderen over te laten, het is dan niet zeker waar het over gaat, of dat hij daar niet veel van weet).quote:Op zondag 20 mei 2007 14:42 schreef Logitik het volgende:
De laatste tijd irriteer ik mij nogal aan een goede vriend van mij. Het is mij namelijk op gaan vallen dat hij, als het ff kan, alleen maar over zichzelf praat. Nooi stelt hij een vraag, en het woordje 'ik' zegt hij wel 10 keer in een minuut. Elke
...
Herkent iemand dit? Misschien bij zichzelf, of misschien bij een ander?
zo was mijn ex dus....quote:Op zondag 20 mei 2007 14:42 schreef Logitik het volgende:
De laatste tijd irriteer ik mij nogal aan een goede vriend van mij. Het is mij namelijk op gaan vallen dat hij, als het ff kan, alleen maar over zichzelf praat. Nooi stelt hij een vraag, en het woordje 'ik' zegt hij wel 10 keer in een minuut. Elke keer als ik een onderwerp aansnijd, en graag mijn verhaal ff kwijt wil, begint hij daarna meteen weer over zichzelf. Ik heb me hier gister tijdens een verjaardag aardig aan zitten ergeren. Soms laat hij mijn verhaal niet eens afmaken, en begint hij halverwege mijn verhaal weer over zichzelf. Ook zal hij nooit snel een vraag stellen, interesse tonen of iets in die trant. Ik begin een beetje te twijfelen om nog wel met hem om te gaan, of is dit geen goede reden?
Damn, dan zou k gewoon de hoorn erop flikkeren... Afgeleid worden kan altijd,quote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:31 schreef zwambtenaar het volgende:
Ik herken het zeker. Een vriend van mij doet dat ook. Vooral ook aan de telefoon. Dan ben ik mijn verhaal aan het doen en in de tussentijd blijkt dat ie gewoon aan het lezen is geslagen en dan zegt hij iets als "oh sorry, ik was even een stukje aan het lezen, hoor." Pardon??? Net zoals de TS denk ik er ook aan om hem gewoon te laten stikken.
Als iemand dit aan de telefoon doet, vind ik het nog erger. Zoals mijn voorganger zei, zou ik gewoon opgehangen hebben. Ik vind dit namelijk echt geen stijlquote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:31 schreef zwambtenaar het volgende:
Ik herken het zeker. Een vriend van mij doet dat ook. Vooral ook aan de telefoon. Dan ben ik mijn verhaal aan het doen en in de tussentijd blijkt dat ie gewoon aan het lezen is geslagen en dan zegt hij iets als "oh sorry, ik was even een stukje aan het lezen, hoor." Pardon??? Net zoals de TS denk ik er ook aan om hem gewoon te laten stikken.
Haha idd ja, en 9 van de 10 keer zijn het nog overdreven of helemaal verzonnen verhalen ook.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:12 schreef wise het volgende:
trieste mensen zijn dat
ben je verhaal aan het vertellen, en dan heeft die persoon dat ook een keer meegemaakt en dan neemt tie het gesprek over met ik dit en ik dat.
Ik heb daarna altijd het gevoel dat mijn verhaal 'niet mer hoeft' aangezien hij/zij er toch geen interesse in heeft (blijkbaar)quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:38 schreef Stephanie09 het volgende:
Ik ken dat ja!!
Bij ons thuis komt regelmatig een goede vriend van de familie. Altijd de grootste verhalen over zichzelf en de dingen die hij mee maakt.
Wil je je eigen verhaal kwijt praat hij er overheen of veranderd weer van onderwerp.
Ik ben altijd vrij direct dus zeg er ook gewoon wat van.
Zo van: "Hallo, mag ik ook ff"
Dan komt de boodschap vrij snel over hoor!!
Nee! Wat jammer dat je zo denkt. Dat meen ik oprecht. Als iemand zoveel praat, staat dat toch helemaal los van jou? Het hoeft toch geen vaststaand feit te zijn dat die ander geen interesse in je heeft? Denk niet zo over jezelf, dat is zonde.quote:Op woensdag 23 mei 2007 11:59 schreef Logitik het volgende:
Ik heb daarna altijd het gevoel dat mijn verhaal 'niet mer hoeft' aangezien hij/zij er toch geen interesse in heeft (blijkbaar)
Eerste post wel gelezen?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:17 schreef djenneke het volgende:
Korte samenvatting:
TS heeft er een hekel aan dat een bekende van hem het altijd over zichzelf heeft, want dan kan hij niet zelf over zichzelf praten.
Herken dat wel ja. Een vriendin van me doet dat ook min of meer maar ipv dat ze over zichzelf praat, praat ze over haar vriend. Élke gelegenheid die ze kan vinden pakt ze onmiddelijk aan, altijd vind ze een link naar haar vriend en alles wat met hem te maken heeft. Gruwelijk irritant.quote:Op zondag 20 mei 2007 14:42 schreef Logitik het volgende:
En zo hoort dat!quote:Op zondag 3 juni 2007 22:56 schreef Queen_Minny het volgende:
Ik heb heel weinig geduld met dat soort mensen.
Maar als je mensen er mee ergert is dat toch jammer?quote:Op maandag 21 mei 2007 18:54 schreef BonJovi het volgende:
Ja dat heb ik ook, maar dat is omdat ik goed in veel dingen ben. Op stage gingen mensen zich ook irriteren aan mij omdat ik me eigen geweldig vind en goed ben in veel dingen. Kan er ook niks aan doen maar ik ben gewoon zo
Ja weet ik, doe ik ook. Ik vraag ook naar andere en help ze, maar als ze dan vragen over mij ga ik een stuk door.quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:22 schreef freecell het volgende:
[..]
Maar als je mensen er mee ergert is dat toch jammer?
Je kan toch ook wel eens naar iemand anders vragen en daar geïnteresseerd in zijn?
Omdat je ego geprikkeld wordt door interesse van anderen waarschijnlijkquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:30 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ja weet ik, doe ik ook. Ik vraag ook naar andere en help ze, maar als ze dan vragen over mij ga ik een stuk door.
quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:30 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ja weet ik, doe ik ook. Ik vraag ook naar andere en help ze, maar als ze dan vragen over mij ga ik een stuk door.
Dat geeft toch het idee dat je nét wat te ver doorslaat met over jezelf praten en jezelf geweldig vinden denk ik.quote:Op stage gingen mensen zich ook irriteren aan mij omdat ik me eigen geweldig vind en goed ben in veel dingen
Hate it or love it, zo ben ik nou eenmaalquote:Op donderdag 7 juni 2007 23:42 schreef freecell het volgende:
[..]
[..]
Dat geeft toch het idee dat je nét wat te ver doorslaat met over jezelf praten en jezelf geweldig vinden denk ik.
Als anderen er ook van overtuigd waren dat je zo geniaal bent, zouden ze zich er niet aan ergeren.
Maar maak je het niet erg ingewikkeld voor jezelf op die manier?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:16 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Hate it or love it, zo ben ik nou eenmaal
Als je het zo schrijft dan is dat toch helemaal geen probleem?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:28 schreef Zero2Nine het volgende:Ken een meisje dat tegen iedereen die het maar wil horen vertelt over haar moeilijke jeugd, eigenlijk best irritant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |