abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49572065
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:32 schreef cultheld het volgende:
Het feit dat het LBR en het MDI gesubsidieerd worden en überhaupt bestaansrecht hebben zegt mij genoeg .
Wat zegt het?
pi_49572480
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat zegt het?
Zij zijn bevoegd om dizzzzcriminaaazieeeee aan te geven en dat kan eventueel tot een vervolging en veroordeling leiden .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zondag 20 mei 2007 @ 15:45:30 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_49572509
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:44 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zij zijn bevoegd om dizzzzcriminaaazieeeee aan te geven en dat kan eventueel tot een vervolging en veroordeling leiden .
Net als Brein, namens de platen en amusementsindustrie. Ook een links clubje, zeker?

Overigens is iedereen bevoegd om aangifte van wat dan ook te doen en kan justitie op basis van die aangifte tot vervolging overgaan. Rechtsstaat, noemt men dat. Gelijkheid voor de wet, noemt men dat.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_49572531
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Net als Brein, namens de platen en amusementsindustrie. Ook een links clubje, zeker?
Volgens mij gaat het hier niet over muziek downloaden, of wel soms?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zondag 20 mei 2007 @ 15:50:25 #25
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_49572709
De vrije meningsuiting ligt inderdaad onder vuur vanuit de bekende hoek. Namelijk vanuit de linkse hoek en de hoek van hun bebaarde vrienden. De Elsevier heeft wederom gelijk.
pi_49572718
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:44 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik kan ook dizzzzcriminaaazieeeee aangeven.
pi_49572749
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik kan ook dizzzzcriminaaazieeeee aangeven.
Krijg je er ook subsidie voor?
pi_49572976
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:51 schreef cultheld het volgende:

[..]

Krijg je er ook subsidie voor?
Nee, maar als dat wel zo zou zijn, zou de rechter mij niet bevooroordelen, ofzo. Punt is, zoals Pool al heeft uitgelegd, de vrijheid van meningsuiting wordt met de jaren juist losser. En de Elsevier praat dus weer eens poep.
pi_49573128
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:27 schreef Pool het volgende:
Wat een onzin. De laatste jaren is de rechtspraak helemaal niet ver gegaan met de inperking van de vrijheid van meningsuiting. Ik denk zelfs dat twintig jaar terug in een vergelijkbare zaak Mosckowicz wél van Kelder gewonnen zou hebben over de uitspraak "mafiamaatje".

Net als het feit dat Janmaat destijds nog wél veroordeeld werd voor iets waar hij tegenwoordig waarschijnlijk niet meer voor veroordeeld zou worden. Al met al weer een slecht staaltje Elsevier-werk, waarin geroepen wordt dat er een ontwikkeling is richting minder vrijheid, terwijl de voorbeelden in hetzelfde artikel juist een tegenovergestelde ontwikkeling laten zien (en dan doel ik op het gescande artikel).
Het is inderdaad een beetje simplistisch redeneren. Toch is het thema wel heel relevant natuurlijk, naar mijn bescheiden mening valt er veel te zeggen voor de Amerikaanse idee dat praktisch alles moet wijken voor de vrijheid van meningsuiting. Het probleem ligt in Nederland echter niet zozeer bij de rechter, alswel bij allerlei gefrustreerde types die graag hen onwelgevallige uitspraken via de rechter willen evrbieden.
pi_49575011
Er denk dat er meer NLers bij Elsevier op de IP ban staan dat dat er veroordeelden zijn vanwege zijn mening in NL.

Zout toch eens op met je ' Linkse Kerk' en ander Calimero-jargon, ik schaam me er zo voor dat dat soort jankerds ook een NL paspoort hebben.
pi_49576390
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:58 schreef jaoka het volgende:

[..]

Inderdaad. Na 11 september 2001 was het schrikbarend te zien hoe mensen met een iets andere mening helemaal zwart gemaakt werden en van de buis gehaald . Hoop dat ze daar iets van geleerd hebben nu.
NIET door de overheid hoor. Wel door particulieren en bedrijven maar dat laat alleen maar zien dat die vrijheid inderdaad groter is. Beide kanten op.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 20 mei 2007 @ 22:29:03 #32
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49587990
Als je kijkt naar wat er nu rondom Rutte gebeurd en zijn uitspraken over Somaliers dan denk ik dat er helaas wel een kern van waarheid in zit.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 20 mei 2007 @ 22:35:17 #33
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_49588194
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:29 schreef Martijn_77 het volgende:
Als je kijkt naar wat er nu rondom Rutte gebeurd en zijn uitspraken over Somaliers dan denk ik dat er helaas wel een kern van waarheid in zit.
Een staatssecretaris die artikel 1 van de Grondwet aan zijn laars lapt en daar nu op wordt aangesproken.. ja ja. Calimero rides again.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 20 mei 2007 @ 22:36:11 #34
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49588220
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:29 schreef Martijn_77 het volgende:
En dat heeft te maken met vrijheid van meningsuiting, want....?
pi_49588345
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:50 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De vrije meningsuiting ligt inderdaad onder vuur vanuit de bekende hoek. Namelijk vanuit de linkse hoek en de hoek van hun bebaarde vrienden. De Elsevier heeft wederom gelijk.
Denk eerder dat de vrijheid van meningsuiting onder vuur ligt van de Wildershoek. Als je het niet met hem eens bent, staat dat namelijk al gelijk aan demoniseren.
pi_49588649
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:39 schreef jaoka het volgende:

[..]

Denk eerder dat de vrijheid van meningsuiting onder vuur ligt van de Wildershoek. Als je het niet met hem eens bent, staat dat namelijk al gelijk aan demoniseren.
Je haalt me de woorden uit de mond. Al die schreeuwers, die vinden dat ze iedereen "de waarheid" mogen zeggen en zelf gelijk beginnen te piepen als je tegen ze zegt, dat ze onzin kletsen. Verdonk had daar ook al zo'n handje van. "Jij praat niet lief tegen mij. Ik wil niet meer met je spelen, hoor!"
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')