abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 mei 2007 @ 14:22:34 #1
167723 sanni
Acima de seu
pi_49569482
In de laatste editie van het magazine Elsevier staat een interessant artikel overt de teloorgang van Nederland
als het gaat om de vrije meningsuiting in zijn algemeenheid.

Wat vooral opvalt is de manier hoe de Rechterlijke macht in Nederland in sommige gevallen de plank volkomen
misslaat en meehobbelt op de golven van de 'linkse kerk' die Nederland al jaren in zijn greep houdt en het vrije
woord aan banden legt ten favoure van hen die constant zich aangevallen voelen en elke woord op een
weegschaal leggen en het als aanstootgevend en storend vinden.

bron

Hieronder het artikel ingescand alhoewel dat verboden is ivm ©

[ Bericht 18% gewijzigd door sanni op 20-05-2007 14:58:10 ]
  zondag 20 mei 2007 @ 14:24:25 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_49569584
quote:
Wat vooral opvalt is de manier hoe de Rechterlijke macht in Nederland in sommige gevallen de plank volkomen misslaat en meehobbelt op de golven van de 'linkse kerk' die Nederland al jaren in zijn greep houdt en het vrije woord aan banden legt ten favoure van hen die constant zich aangevallen voelen en elke woord op een weegschaal leggen en het als aanstootgevend en storend vinden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 20 mei 2007 @ 14:27:25 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49569709
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het blijfen natuurlijk Elsevier-artikelen en Elsevier-lezers
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_49570065
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Inderdaad, Elsevier moet eens ophouden met die krampachtige 'kijk-ons-even-rechts-zijn'-retoriek. Nu is het niet meer dan een kappersblaadje.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:38:06 #5
66444 Lord_Vetinari
pi_49570124
Ze kunnen niet eens spellen:
quote:
het vrije woord aan banden legt ten favoure van hen die constant zich aangevallen voelen
En 'aan banden legt'. Ja hoor. Elke vrijdagmiddag komt er iemand van de rechterlijke macht even het vod van de volgende uitgave doorlezen en eruit strepen wat niet mag. Van wie, trouwens? De rechterlijke macht wordt toch aangestuurd vanuit Den Haag? daar zitten toch meer rechtsen dan linksen?
pi_49570157
Ja, als ze zo'n hekel hebben aan de 'linkse kerk' stichten ze toch lekker zelf de 'rechtse kerk'?

Oh, dat zijn ze zelf al? Zeker boos dat er onder rechts niet zoveel intelectuelen (en pseudo-intelectuelen ) zijn die opinieblaadjes kopen

pi_49570220
Volgens mij is dat sanni's tekst.
pi_49570403
Ja, en aangezien Sanni hier ook zo blij de Elsevier erbij haalt met cover en al, zal het me niks verbazen als Sanni de term daar vandaar heeft.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:47:08 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49570470
De vrije meningsuiting ligt altijd al aan banden, zo staat het zelfs in de grondwet. Wat is het probleem?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:49:15 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49570568
Het artikel:
quote:
Het vrije woord

woensdag 16 mei 2007 09:52

De vrije meningsuiting wordt juridisch steeds verder aan banden gelegd. Hoe ver mag het vrije woord in Nederland gaan?

De laatste maanden waren rijk gevuld met initiatieven om het vrije woord juridisch aan banden te leggen. De Europese ministers van Justitie besloten de straffen op het aanzetten tot haat te harmoniseren - lees: in lijn met strenge Duitse model te brengen. Het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum, onderdeel van het ministerie van Justitie, pleitte voor meer juridische actie tegen ‘haatzaaiende, opruiende en bedreigende uitingen’ aan het adres van minderheden. De ChristenUnie kwam met een wetsvoorstel dat de ontkenners, afzwakkers, goedkeurders of rechtvaardigers van volkerenmoord en andere misdaden tegen de menselijkheid moet aanpakken.

Dat juist de ChristenUnie met een aanvulling op het Wetboek van Strafrecht komt, hoeft niet te verbazen. Uit het proefschrift van Willemien Kort-Van Welzen , 'Christelijke kamerleden en de vrijheid van meningsuiting' , blijkt dat christelijke politici van oudsher weinig moeite hebben met het inperken van de vrijheid van meningsuiting. Behalve als het om de rechten van geloofsgenoten gaat, overigens.

In de Verenigde Staten is het woord aanzienlijker vrijer. Achter die constatering gaat een meeslepende serie uitspraken van het Hooggerechtshof schuil, blijkt ook uit Hate Speech. The History of an American Controversy, geschreven door Samuel Walker. In Over de grens van de vrijheid van meningsuiting vergelijkt Arnout Nieuwenhuis het ‘Hollandse model’ met de vrijheid van meningsuiting in de Verenigde Staten en Duitsland.

Hoever mag het vrije woord in Nederland gaan? Lees het vonnis (zie onder) van de rechtbank in Den Bosch, dat een extreem-rechtse pamflettist in 2005 tot een werkstraf van 40 uur veroordeelde, en oordeel zelf.

door Frank van Hoorn
Ik lees nergens iets over de rechterlijke macht? Slechts over de wetgevende macht.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  zondag 20 mei 2007 @ 14:50:56 #11
66444 Lord_Vetinari
pi_49570614
quote:
In de Verenigde Staten is het woord aanzienlijker vrijer.
Ja, doe maar eens een T-shirt aan met lelijke dingen over Bush. Of schrijf eens in de krant dat de oorlog in Irak een oorlogsmisdaad is. Moet je eens kijken hoe vrij het woord is
pi_49570886
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, doe maar eens een T-shirt aan met lelijke dingen over Bush. Of schrijf eens in de krant dat de oorlog in Irak een oorlogsmisdaad is. Moet je eens kijken hoe vrij het woord is
Inderdaad. Na 11 september 2001 was het schrikbarend te zien hoe mensen met een iets andere mening helemaal zwart gemaakt werden en van de buis gehaald . Hoop dat ze daar iets van geleerd hebben nu.
  zondag 20 mei 2007 @ 14:59:27 #13
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49570924
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:49 schreef Dagonet het volgende:
Het artikel:
[..]

Ik lees nergens iets over de rechterlijke macht? Slechts over de wetgevende macht.
Grappig om te zien dat de linksere mensen op dit forum geabboneerd op Elsevier zijn

En ja, dat ambtenaren + rechters meestal linkse mensen zijn is bekend. Daar is niets mis mee, het getuigt van verstand. Als variant op de StefanP stelling dat 'het IQ correleert met het inkomen' zou ik willen stellen dat 'het IQ nog sterker correleert met de politieke gezindtheid'
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 20 mei 2007 @ 15:00:25 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_49570959
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Grappig om te zien dat de linksere mensen op dit forum geabboneerd op Elsevier zijn
Ik heb geen abonnement, ik heb slechts op 'bron' in de OP geklikt.
pi_49571010
godverdomme zeg, gaat elk topic in nws in pol tegenwoordig over hoe slecht of goed "links" of "rechts" wel niet is?

Wat een pauperzooi!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 20 mei 2007 @ 15:27:43 #16
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49571868
Wat een onzin. De laatste jaren is de rechtspraak helemaal niet ver gegaan met de inperking van de vrijheid van meningsuiting. Ik denk zelfs dat twintig jaar terug in een vergelijkbare zaak Mosckowicz wél van Kelder gewonnen zou hebben over de uitspraak "mafiamaatje".

Net als het feit dat Janmaat destijds nog wél veroordeeld werd voor iets waar hij tegenwoordig waarschijnlijk niet meer voor veroordeeld zou worden. Al met al weer een slecht staaltje Elsevier-werk, waarin geroepen wordt dat er een ontwikkeling is richting minder vrijheid, terwijl de voorbeelden in hetzelfde artikel juist een tegenovergestelde ontwikkeling laten zien (en dan doel ik op het gescande artikel).
  zondag 20 mei 2007 @ 15:29:12 #17
148823 znarch
ondertitel
pi_49571918
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En ja, dat ambtenaren + rechters meestal linkse mensen zijn is bekend. Daar is niets mis mee, het getuigt van verstand. Als variant op de StefanP stelling dat 'het IQ correleert met het inkomen' zou ik willen stellen dat 'het IQ nog sterker correleert met de politieke gezindtheid'
Ben totaaal niet links en toch abonnee van Elsevier
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zondag 20 mei 2007 @ 15:31:35 #18
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_49572005
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:01 schreef Flashwin het volgende:
godverdomme zeg, gaat elk topic in nws in pol tegenwoordig over hoe slecht of goed "links" of "rechts" wel niet is?

Wat een pauperzooi!
inderdaad !
helaas staat het verkrampte hokjesdenken hier hoog in het vaandel
zonnig Brasil
pi_49572048
Het feit dat het LBR en het MDI gesubsidieerd worden en überhaupt bestaansrecht hebben zegt mij genoeg .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zondag 20 mei 2007 @ 15:33:02 #20
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_49572053
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het wachten is nu op DS4 die komt betogen dat een FBI-agent best even mag aanbellen om te vragen wat je met dat t-shirt bedoelt. En dat werkgevers vrij zijn om andere mensen aan te nemen voor jouw baan.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_49572065
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:32 schreef cultheld het volgende:
Het feit dat het LBR en het MDI gesubsidieerd worden en überhaupt bestaansrecht hebben zegt mij genoeg .
Wat zegt het?
pi_49572480
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat zegt het?
Zij zijn bevoegd om dizzzzcriminaaazieeeee aan te geven en dat kan eventueel tot een vervolging en veroordeling leiden .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zondag 20 mei 2007 @ 15:45:30 #23
66444 Lord_Vetinari
pi_49572509
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:44 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zij zijn bevoegd om dizzzzcriminaaazieeeee aan te geven en dat kan eventueel tot een vervolging en veroordeling leiden .
Net als Brein, namens de platen en amusementsindustrie. Ook een links clubje, zeker?

Overigens is iedereen bevoegd om aangifte van wat dan ook te doen en kan justitie op basis van die aangifte tot vervolging overgaan. Rechtsstaat, noemt men dat. Gelijkheid voor de wet, noemt men dat.
pi_49572531
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Net als Brein, namens de platen en amusementsindustrie. Ook een links clubje, zeker?
Volgens mij gaat het hier niet over muziek downloaden, of wel soms?
  zondag 20 mei 2007 @ 15:50:25 #25
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_49572709
De vrije meningsuiting ligt inderdaad onder vuur vanuit de bekende hoek. Namelijk vanuit de linkse hoek en de hoek van hun bebaarde vrienden. De Elsevier heeft wederom gelijk.
pi_49572718
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:44 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik kan ook dizzzzcriminaaazieeeee aangeven.
pi_49572749
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik kan ook dizzzzcriminaaazieeeee aangeven.
Krijg je er ook subsidie voor?
pi_49572976
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:51 schreef cultheld het volgende:

[..]

Krijg je er ook subsidie voor?
Nee, maar als dat wel zo zou zijn, zou de rechter mij niet bevooroordelen, ofzo. Punt is, zoals Pool al heeft uitgelegd, de vrijheid van meningsuiting wordt met de jaren juist losser. En de Elsevier praat dus weer eens poep.
pi_49573128
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:27 schreef Pool het volgende:
Wat een onzin. De laatste jaren is de rechtspraak helemaal niet ver gegaan met de inperking van de vrijheid van meningsuiting. Ik denk zelfs dat twintig jaar terug in een vergelijkbare zaak Mosckowicz wél van Kelder gewonnen zou hebben over de uitspraak "mafiamaatje".

Net als het feit dat Janmaat destijds nog wél veroordeeld werd voor iets waar hij tegenwoordig waarschijnlijk niet meer voor veroordeeld zou worden. Al met al weer een slecht staaltje Elsevier-werk, waarin geroepen wordt dat er een ontwikkeling is richting minder vrijheid, terwijl de voorbeelden in hetzelfde artikel juist een tegenovergestelde ontwikkeling laten zien (en dan doel ik op het gescande artikel).
Het is inderdaad een beetje simplistisch redeneren. Toch is het thema wel heel relevant natuurlijk, naar mijn bescheiden mening valt er veel te zeggen voor de Amerikaanse idee dat praktisch alles moet wijken voor de vrijheid van meningsuiting. Het probleem ligt in Nederland echter niet zozeer bij de rechter, alswel bij allerlei gefrustreerde types die graag hen onwelgevallige uitspraken via de rechter willen evrbieden.
pi_49575011
Er denk dat er meer NLers bij Elsevier op de IP ban staan dat dat er veroordeelden zijn vanwege zijn mening in NL.

Zout toch eens op met je ' Linkse Kerk' en ander Calimero-jargon, ik schaam me er zo voor dat dat soort jankerds ook een NL paspoort hebben.
pi_49576390
quote:
Op zondag 20 mei 2007 14:58 schreef jaoka het volgende:

[..]

Inderdaad. Na 11 september 2001 was het schrikbarend te zien hoe mensen met een iets andere mening helemaal zwart gemaakt werden en van de buis gehaald . Hoop dat ze daar iets van geleerd hebben nu.
NIET door de overheid hoor. Wel door particulieren en bedrijven maar dat laat alleen maar zien dat die vrijheid inderdaad groter is. Beide kanten op.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 20 mei 2007 @ 22:29:03 #32
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_49587990
Als je kijkt naar wat er nu rondom Rutte gebeurd en zijn uitspraken over Somaliers dan denk ik dat er helaas wel een kern van waarheid in zit.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 20 mei 2007 @ 22:35:17 #33
66444 Lord_Vetinari
pi_49588194
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:29 schreef Martijn_77 het volgende:
Als je kijkt naar wat er nu rondom Rutte gebeurd en zijn uitspraken over Somaliers dan denk ik dat er helaas wel een kern van waarheid in zit.
Een staatssecretaris die artikel 1 van de Grondwet aan zijn laars lapt en daar nu op wordt aangesproken.. ja ja. Calimero rides again.
  zondag 20 mei 2007 @ 22:36:11 #34
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49588220
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:29 schreef Martijn_77 het volgende:
En dat heeft te maken met vrijheid van meningsuiting, want....?
pi_49588345
quote:
Op zondag 20 mei 2007 15:50 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De vrije meningsuiting ligt inderdaad onder vuur vanuit de bekende hoek. Namelijk vanuit de linkse hoek en de hoek van hun bebaarde vrienden. De Elsevier heeft wederom gelijk.
Denk eerder dat de vrijheid van meningsuiting onder vuur ligt van de Wildershoek. Als je het niet met hem eens bent, staat dat namelijk al gelijk aan demoniseren.
pi_49588649
quote:
Op zondag 20 mei 2007 22:39 schreef jaoka het volgende:

[..]

Denk eerder dat de vrijheid van meningsuiting onder vuur ligt van de Wildershoek. Als je het niet met hem eens bent, staat dat namelijk al gelijk aan demoniseren.
Je haalt me de woorden uit de mond. Al die schreeuwers, die vinden dat ze iedereen "de waarheid" mogen zeggen en zelf gelijk beginnen te piepen als je tegen ze zegt, dat ze onzin kletsen. Verdonk had daar ook al zo'n handje van. "Jij praat niet lief tegen mij. Ik wil niet meer met je spelen, hoor!"
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')