door een imam uit Scandinavië ja. Je doet het overkomen alsof Al-Jaz het heeft georganiseerd en opgefokt.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:31 schreef milagro het volgende:
[..]
hoezo, die rel was ook regisseerd , hoe jut je de meute op, les 1 was dat, hoor ....
Broeders!!!!!!!!!!!!!! Pikken we dit??????????????![]()
![]()
Pikken we watDat er ergens in Europa geen moskee komt? Mjah, tjah.. ach
![]()
PIkken we deze regelrechte aanval op de Islam??????![]()
![]()
Ooooooooh, bedoel je zooo!!!! NEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!:
![]()
nee, dat doe ik niet.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
door een imam uit Scandinavië ja. Je doet het overkomen alsof Al-Jaz het heeft georganiseerd en opgefokt.![]()
Come on... 'doe je best Al-Jazeera'quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:37 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, dat doe ik niet.
ik heb het over die MG fanaat.
lastig hè, interpreteren van geschreven tekst
Ja, dat viel mij ook wel ook. Stel dat ook uit het onderzoek van de Bibob niets komt, althans niet gnoeg, tja. Maar wederom, in een interviewtje met AT5 vindt Dag de uitspraken van hem niet handig zijn (of ongelukkig gekozen) en meldde verder dat MG geen geweld in z'n geschiedenis kent.quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:18 schreef milagro het volgende:
dat "voorlopig" is weer een beetje jammer, hè.
quote:PvdA, VVD, CDA en D66 in Amsterdam vinden dat vooral de Turkse beweging zelf de realisatie van het Westermoskeeproject uit „welbegrepen eigenbelang” tegenhoudt. De uitspraken in Trouw waren voor de politieke partijen de druppel. „Milli Görüs heeft zich aldus gediskwalificeerd als een vertegenwoordiger van de religieuze moslimgemeenschap in Amsterdam.” SP en GroenLinks vonden de motie te ver gaan.
Ook burgemeester Job Cohen staat niet van harte achter de motie. „Je moet juist wel praten, maar op een manier om duidelijk te maken dat de uitspraken in Trouw niet kunnen.” Ook is contact met Milli Görüs nodig voor de Bibob-procedure, aldus Cohen. Stadsdeel De Baarsjes onderzoekt de beweging, met een landelijke achterban van 35.000 Turken, vanwege verhalen over mogelijke betrokkenheid bij illegale effectenhandel.
Volgens Dag waren de uitspraken in Trouw niet zo bedoeld. „Wij wijzen elke vorm van geweld af”, reageerde hij. „In de hele geschiedenis van Milli Görüs is geweld nog nooit voorgekomen.” Hij gaat een brief sturen naar alle partijen in de Amsterdamse raad om dat duidelijk te maken.
Een demonstratie is ook niet meer nodig omdat de beweging in gesprek is met een paar ondernemingen om de moskee te bouwen, zegt Dag. „Wij hebben het project in handen en gaan voor de realisatie ervan.” Woningcorporatie Het Oosten is volgens Dag in februari al uitgekocht voor een bedrag van 6,2 miljoen euro. Stadsdeel De Baarsjes liet eerder echter weten hier niet aan mee te werken.
Oh man, moet ik het spellen voor je danquote:Op woensdag 23 mei 2007 19:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Come on... 'doe je best Al-Jazeera'![]()
quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:11 schreef milagro het volgende:
[..]
Oh man, moet ik het spellen voor je dan
Al Jazeera moet die Gorus pief het podium geven waar hij op aast.
"AL Jazeera brengt het groot en ik zal hen te woord staan"
oftewel, Al Jazeera doe je best!!!!!!!!!
Gelukkig ben ik een bestaand persoon, en kan ik je uitleggen hoe ik mijn eigen woorden bedoel, en dat weet ik toch echt het beste... is even wennen natuurlijk als je je dagelijk voedt met het vermeende woord van een entiteit wiens bestaan niet eens zeker is en wiens woord door derden worden uitgelegd
Dwingen tot excuses kan ook echt niet!quote:Amsterdam verbreekt contacten met Milli Görüs
Amsterdam verbreekt voorlopig de banden met Milli Görüs. De gemeenteraad van Amsterdam nam gisteren een motie aan om geen contacten te onderhouden met de Turkse islamitische beweging totdat een Bibob-onderzoek is afgerond dat inzicht moet geven in de financiële positie.
Ook moet het bestuur van Milli Görüs ondubbelzinnig het gebruik van geweld en de oproep daartoe afwijzen, besliste de raad. In een recent interview in dagblad Trouw riep Milli Görüs-voorman Fatih Dag op tot een demonstratie als de bouw van de Westermoskee in het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes niet doorgaat. Die demonstratie zou wel eens uit de hand kunnen lopen, waarschuwde hij.
Al dertien jaar probeert de gemeente met Milli Görüs de Westermoskee van de grond te krijgen, dat een symbool moest worden van multicultureel Amsterdam. Door ruzies en conflicten is het project volledig vastgelopen.
PvdA, VVD, CDA en D66 in Amsterdam vinden dat vooral de Turkse beweging zelf de realisatie van het Westermoskeeproject uit ''welbegrepen eigenbelang'' tegenhoudt. De uitspraken in Trouw waren voor de politieke partijen de druppel. ''Milli Görüs heeft zich aldus gediskwalificeerd als een vertegenwoordiger van de religieuze moslimgemeenschap in Amsterdam.''
De SP en GroenLinks wijzen de uitspraken van Dag af, maar vonden de motie te ver gaan. ''Je moet juist met elkaar in contact blijven'', aldus SP-leider Remine Alberts. ,,Dit lijkt op chantage van de gemeenteraad: je dwingt iemand tot excuses.''
Oehoehquote:Gelukkig ben ik een bestaand persoon, en kan ik je uitleggen hoe ik mijn eigen woorden bedoel, en dat weet ik toch echt het beste... is even wennen natuurlijk als je je dagelijk voedt met het vermeende woord van een entiteit wiens bestaan niet eens zeker is en wiens woord door derden worden uitgelegd
En daar 3 pagina's aan besteden !quote:Op donderdag 24 mei 2007 09:55 schreef Corvidae het volgende:
Het gaat mogelijk om 500.000 slachtoffers over heel Europa, voor meer dan 5 miljard euro. Natuurlijk is de Turks-Islamitische organisatie Mili Görüs verantwoordelijk, hoe naïef kan je zijn. Intern-onderzoek, lachwekkend.
quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:37 schreef milagro het volgende:
lastig hè, interpreteren van geschreven tekst
En wat stoort mij dit weer, ongelofelijk. Alsof een giga-moskee de integratie bevordert, en dat gelden van de gemeenschap 'in stilte' daarvoor worden misbruikt in dit hele volkomen belachelijk spektakel. Maar dat noemt men tegenwoordlg 'vertrouwelijk.'quote:Een woordvoerster van de gemeente bevestigt de gang van zaken, maar zegt dat er met de grondaankoop voor gezorgd werd dat het âhele projectâ kon doorgaan. Dat was belangrijk omdat het âeen belangrijke bijdrage zou leveren aan de integratie van moslims in Amsterdamâ. Volgens de woordvoerster is de gemeenteraad in maart vertrouwelijk door de huidige wethouder Maarten van Poelgeest ingelicht over hoe de grondaankoop in elkaar stak.
In zijn tijd (en ook met Üzeyir Kabaktepe) had hij ook gesprekken met Cohen en kan ik mij voorstellen dat hij een zekere mate van enthousiasme kon opbrengen voor dit hele project. Uit het achtergrondverhaal op nrc.nl:quote:Inmiddels is Karacaer directeur van de Amsterdamse stichting Marhaba, die moslimjongeren bij de Nederlandse maatschappij moet betrekken. Karacaer: “Zolang er grote groepen Nederlanders de taal niet spreken, is er van een multiculturele samenleving geen sprake. We zullen ons moeten inspannen die mensen niet uit te sluiten, want uitsluiting is de voedingsbodem voor radicalisering.”
Hoe anders is het gelopen toen plotseling liberale bestuuders werden vervangen door aanhangers van de veel strengere moederorganisatie van MG in Keulen. Wat de bestuurders van het eerste uur voor ogen hadden is ook te lezen in het achtergrondartikel, het was te mooi om waar te zijn.quote:Twee getapte mannen, zegt hij, liberale denkers, die weinig met Keulen te maken hadden. De moskee moest volgens Kabaktepe een soort debatcentrum worden. En Karacaer bedacht zelfs dat er één ingang voor mannen én vrouwen zou komen. Wat een geweldige mannen hebben wij toch hier, zeiden hij en burgemeester Job Cohen vaak als ze elkaar tegenkwamen. Top-Turken, zegt ook Van Waveren. „We hadden ontzettend veel vertrouwen in ze gekregen.” Milli Görüs? Dat waren Kabaktepe en Karacaer. Een handige zakenman, die voor de financiële kant van het project zorgde en een ideoloog, die de moskee van inhoud voorzag. Een gouden duo, waar de gemeente Amsterdam en stadsdeel de Baarsjes en Het Oosten mee wegliepen. Het vertrouwen was zelfs zo groot dat de gemeente Amsterdam in september 2005 bijsprong toen Milli Görüs de financiering van de moskee niet rond krijgt. Ze kwamen circa twee miljoen euro tekort.
Van wanneer is dit dan een herhaling? Is die gozer die praat over moslims als messentrekkers, criminelen en hasjhandelaars al dood?quote:Op maandag 4 juni 2007 19:11 schreef Mr_Memory het volgende:
Vanavond een herhaling van de (NCRV) Docu:
Aya Sofya - Amsterdam: Moskee in het Westen.
Over de bouw van de mooiste moskee van Nederland en hoe dat op een fiasco uitliep...
Nederland 2 om 22:50, lijkt me wel de moeite waard![]()
Pfff, en dat na het afkopen van hun geweten door de gemeente Amsterdam... Als ze 2 miljoen krijgen zouden ze wel wat dankbaarder mogen zijn, of is de gemeente ook slachtoffer geworden van de MG zwendel?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:17 schreef Suko het volgende:
Heb het laaste stuk gezien maar ook nu vertelde Fatih Dag dat als die Moskee er niet komt dat er wordt opgeroepen bij 500 moskeen om met busjes op te trekken naar de gemeente om te demonstreren. Het interview in Trouw met die bewuste 'dreiging' blijkt dus niet nieuw. Hij is er van overtuigd dat die moskee er komt en dan pas gaat hij weg.
Ik zou het niet weten, er stond bij mij in de gids een (H) achter.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:37 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Van wanneer is dit dan een herhaling? Is die gozer die praat over moslims als messentrekkers, criminelen en hasjhandelaars al dood?
quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:11 schreef milagro het volgende:
[..]
is even wennen natuurlijk als je je dagelijk voedt met het vermeende woord van een entiteit wiens bestaan niet eens zeker is en wiens woord door derden worden uitgelegd
Een godvergeten grof schandaal dat de PvdA zich hiermee heeft ingelaten.quote:Milli Görüs: Staatssteun om islamisten te weren
woensdag 6 juni 2007 09:37
De Turkse religieuze beweging Milli Görüs ontving 2 miljoen euro van de gemeente Amsterdam om de extremistische Duitse tak buiten de deur te houden.
De plek in stadsdeel De Baarsjes waar de Westermoskee zou moeten verrijzen
Dat blijkt uit een vraaggesprek dat Trouw had met oud-bestuurder Üzeyir Kabaktepe van Milli Görüs Nederland. Die lichtte naar eigen zeggen in 2003 en 2005 'bevoegde instanties'- volgens ingewijden de AIVD - in over een ophanden zijnde coup door het radicale hoofdkantoor van de beweging in Keulen.
Macht
Milli Görüs Nederland kwam 2 miljoen euro tekort voor de bouw van de Westermoskee. De conservatieve bestuurders in het Duitse hoofdkwartier wilden bijpassen, 'maar ze wilden macht voor geld'. aldus Kabaktepe.
Om de radicale kern van de beweging buiten de deur te houden hielp de gemeente Amsterdam de moskeevereniging door middel van een grondtransactie aan het extra geld.
Maar volgens oud-stadsdeelbestuurder Henk van Waveren (PvdA) speelde de dreigende overname door extremistische moslims geen rol bij het verstrekken van de 2 miljoen. 'Wij wilden gewoon dat het project doorging.'
Verdwenen
Onduidelijk is wat er met de 2 miljoen euro gemeentelijke steun is gebeurd. De extremisten heeft het niet buiten de deur kunnen houden, Kabaktepe is vorig jaar afgezet en de bouw van 's lands grootste moskee staat op losse schroeven.
Een deel van de Nederlandse Milli Görüs vaart inmiddels de extremistische koers die het Keulse hoofdkwartier wenst.
Goed hé?quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:21 schreef Triggershot het volgende:
Whehe, MG heeft Nederlandse overheid erger geflashd dan de moslims waar nu een onderzoek over loopt.
wat is daar whehe aan, en wat is geflashd ? of bedoel je geflest?quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:21 schreef Triggershot het volgende:
Whehe, MG heeft Nederlandse overheid erger geflashd dan de moslims waar nu een onderzoek over loopt.
Whehe als in het is klaar met MG, zowel op maatschappelijk als wettelijk gebied.quote:
Mja, alleen Marokkaans variantquote:en wat is geflashd ? of bedoel je geflest?
quote:Op woensdag 6 juni 2007 10:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Whehe als in het is klaar met MG, zowel op maatschappelijk als wettelijk gebied.
[..]
Mja, alleen Marokkaans variant
Levert ie tevens het bewijs dat de Westermoskee er onder deze instabiele organsiatie al helemaal niet moet komen. Maar dat is mijn mening.quote:Op zondag 20 mei 2007 12:14 schreef Triggershot het volgende:
Fatih Dağ mocht willen dat hij zo een achterban heeft, gewoon een kwestie van een kat in nauw maakt rare sprongen en bang voor gezichtsverlies, omdat hij, 'HIJ' wou zijn, de persoon aan wie moskee zijn succes te danken heeft, wat hij nu doet is alleen maar olie op het vuur gooien.
Uiteraard, want islam is zielig en vrede.quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:33 schreef buachaille het volgende:
Als je dat doet dan moet je ook andere gezindten geld geven, VOORAL als ze zich netjes gedragen zoals de Christelijke Ghanezen uit de link. In plaats van de Islamitische terreur met wortel en tak uit te roeien gaat de Nederlandse overheid nog even geld toegeven als beloning, het moet niet gekker worden hier.
Right on!quote:Op donderdag 7 juni 2007 09:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Vergeet niet he mensen? Volgende keer gewoon weer PvdA stemmen! Dit land kan zoveel beter!
quote:Op zondag 20 mei 2007 12:57 schreef Klopkoek het volgende:
Zo deden ze dat met opstandigde Katholieken in 1972:
[afbeelding]
Mwoah..quote:Op zondag 20 mei 2007 12:26 schreef Gia het volgende:
Ach ach, daar gaan we weer. Dreigen als we ons zinnetje niet krijgen.
En zul je zien dat die dat soort religieuzeschijtluizen weer gaan kruipen voor dat uitschot!
volgens mij is de extreem op electoraat uitzijnde cohen én zijn pvda in amsterdam een beetje vergeten dat er ook nog andere mensen in amsterdam zijn dan marokkanen, turken, surinamers, antillianen en nog zo'n 160 andere nationaliteiten.quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:44 schreef Aoristus het volgende:
Ik heb sterk het idee dat Cohen de realiteit een beetje uit het oog is verloren. Oké het theedrinken was wel een leuke karikatuur voor het aangaan van oplossingen, maar inmiddels lijkt het er op dat de burgemeester bestuurd wordt door belangengroepen dan dat de burgemeester zijn stempel op de stad drukt. Misschien moet hij een 100 dagen 'het land' in ofzo..
omdat we een heel tolerante gemeenschap zijn, en ik niet vergeleken wens te worden als een inwoner van saudie-arabië.quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:55 schreef Triggershot het volgende:
Waarom staan we uberhaupt moskees toe in Nederland, we bouwen toch ook geen kerken in Saudie-Arabie?
Hoe naief kan je zijn?quote:Op woensdag 13 juni 2007 01:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
omdat we een heel tolerante gemeenschap zijn, en ik niet vergeleken wens te worden als een inwoner van saudie-arabië.
alles mag, zolang je de rest van de maatschappij maar geen overlast bezorgd of inperkt door je eigen dogma's. het is zo simpel, maar dan moet je wel enig individueel verstand kunnen hebben.
een ander woord is autochtonen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:56 schreef zoalshetis het volgende:
er zijn ook gewoon blanke amsterdammers (heel erg kut om te zeggen, maar anders kan ik niet duidelijk zijn)
dat is nog een beetje moeilijk te roepen in den haag buiten mensen als Geert Wilders en zijne Hoogheid Pim Fortuin.quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:55 schreef Triggershot het volgende:
Waarom staan we uberhaupt moskees toe in Nederland, we bouwen toch ook geen kerken in Saudie-Arabie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |