abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49549010
Het vervolg van
Inflatie Zimbabwe stijgt naar 3714 procent

quote:
Inflatie Zimbabwe stijgt naar 3714 procent
Uitgegeven: 17 mei 2007 12:08

HARARE - De inflatie in Zimbabwe is in april omhoog geschoten naar het duizelingwekkende niveau van bijna 3714 procent op jaarbasis. In maart bedroeg de geldontwaarding in Zimbabwe nog meer dan 2200 procent.
Dat maakte de Zimbabwaanse overheid donderdag bekend.

Daarmee heeft Zimbabwe veruit de hoogste inflatie in de wereld. De geldontwaarding in het zuidelijke Afrikaanse land is al enige jaren sterk aan het stijgen.

Hyperinflatie
In maart van dit jaar werd voor het eerst de grens van 2000 procent doorbroken. Economen spreken in het geval van Zimbabwe van hyperinflatie.

Zimbabwe kampt al jaren met een ernstige economische crisis waardoor er grote tekorten aan voedsel, brandstof en andere noodzakelijke levensbehoeften zijn ontstaan.

Ook de kosten voor diensten als het openbaar vervoer zijn sterk gestegen, waardoor veel mensen amper genoeg verdienen om naar hun werk te gaan. Critici beschuldigen president Robert Mugabe ervan een economisch wanbeleid te voeren.

(c) ANP
[/ quote]

[quote]
Zimbabwean inflation rates since Independence

quote:
Date Rate Date Rate Date Rate Date Rate Date Rate Date Rate
1980 7% 1981 14% 1982 15% 1983 19% 1984 10% 1985 10%
1986 15% 1987 10% 1988 8% 1989 14% 1990 17% 1991 48%
1992 40% 1993 20% 1994 25% 1995 28% 1996 16% 1997 20%
1998 48% 1999 58% 2000 56% 2001 132% 2002 139% 2003 385%
2004 624% 2005 586% 2006 1205%
pi_49549066
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:25 schreef cultheld het volgende:
Geen continent heeft zoveel ontwikkelingshulp ontvangen als Afrika.
[afbeelding]
[afbeelding]
Gelukkig hebben de vervangers van de smerige blanke imperialisten nog nooit van zelfverrijking gehoord .
en dus laten we iedereen daar aan z'n lot over?
Lekker optimistische instelling
pi_49549089
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Maar leg mij eens uit wat die mensen hier in de eerste plaats komen doen? Ik weet toevallig dat ze behalve Frans verder geen taal spraken waarmee ze zich in Nederland verstaanbaar konden maken, en nou is Frans natuurlijk ook niet meteen aanvaardbaar, ze werkten niet, en hadden geen enkel vooruitzicht op werk in de toekomst, en dan maken ze ook nog eens een ongelofelijke teringzooi van hun eigen woonruimte. Wat moet Nederland in hemelsnaam met zulke nutteloze mensen?
Geen idee, hoe zijn die mensen hier gekomen? En nog erger, kun je ze dat kwalijk nemen?
  Donald Duck held zaterdag 19 mei 2007 @ 19:33:42 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_49549107
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:32 schreef winterapfel het volgende:

[..]

Zelfs als we helpen (wat dus volop gebeurt), verandert er nog niks. Afrika is werkelijk hopeloos. Dat is gewoon de harde waarheid.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 19 mei 2007 @ 19:34:53 #5
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_49549148
quote:

[..]

Het heeft alleen weinig zin zolang dat soort gasten daar zit. De hulp komt gewoon niet goed terecht. Eerst maar even hier en daar een regime overhoop schieten en dan pas ontwikkelingshulp.
Al zal dat waarschijnlijk niet helpen. Krijg je weer burgeroorlogen omdat die ezels allemaal aan het hoofd van het nieuwe regime willen staan.
pi_49549270
quote:

[..]

Waarom zou je geld in een bodemloze put gooien?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_49549440
Het enige wat gaat helpen is die landen bezetten maar dat wordt een te duur grapje.

Waar ben je trouwens fleurzeurfleur
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_49549589
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het enige wat gaat helpen is die landen bezetten maar dat wordt een te duur grapje.

Waar ben je trouwens fleurzeurfleur
Misschien heb je gelijk dat dat het enige is dat helpt.. ik weet het niet, da's ook niet mijn punt. Maar als ik kijk hoe we met z'n alle de boel aanpakken, zou dat best iets minder vrijblijvend kunnen. Of dat een te duur grapje wordt: wellicht als je er een kosten/baten analyse voor Nederland bij haalt wel. Er zijn nu eenmaal weinig belangen ter plekke (voor zover ik weet).

Maar misschien dat we ook kunnen helpen zonder daar zelf iets voor terug te krijgen? Gewoon omdat we vinden dat het nodig is??
pi_49549757
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:48 schreef winterapfel het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk dat dat het enige is dat helpt.. ik weet het niet, da's ook niet mijn punt. Maar als ik kijk hoe we met z'n alle de boel aanpakken, zou dat best iets minder vrijblijvend kunnen. Of dat een te duur grapje wordt: wellicht als je er een kosten/baten analyse voor Nederland bij haalt wel. Er zijn nu eenmaal weinig belangen ter plekke (voor zover ik weet).

Maar misschien dat we ook kunnen helpen zonder daar zelf iets voor terug te krijgen? Gewoon omdat we vinden dat het nodig is??
Ik bedoel daar mee dat we het niet kunnen betalen.
Dat gaat alleen al minimaal een vertiendubbeling van de uitgaven van het leger opleveren en daar moet dan nog ontwikkelingsgeld bij.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_49549908
Zimbabwe dat is toch gewoon hét praktijkvoorbeeld van: Boontje komt om zijn loontje.

Hoewel dat loontje niet veel waard meer is .
pi_49549940
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:59 schreef MrX1982 het volgende:
Zimbabwe dat is toch gewoon hét praktijkvoorbeeld van: Boontje komt om zijn loontje.

Hoewel dat loontje niet veel waard meer is .
Blijft toch een hilarisch verhaal. De boze blanke boeren verdrijven nadat hun grond is "opgekocht" en het vervolgens laten verpauperen door zwarte klunzen, terwijl de meeste verdreven blanke boeren met open armen worden ontvangen in Australië en Nieuw-Zeeland vanwege hun enorme ervaring op het gebied van landbouw .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_49550019
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik bedoel daar mee dat we het niet kunnen betalen.
Dat gaat alleen al minimaal een vertiendubbeling van de uitgaven van het leger opleveren en daar moet dan nog ontwikkelingsgeld bij.
Help! Nu heb ik geen argumenten meer, dus ik ga over op redeneren/speculeren en opzoeken

Hoe komt je bij dat bedrag? Lijkt me nogal heftig, wat voor soort actie zou dat zijn?
Defensie uitgaven nu zijn 7.9 miljard op een totaal van 156 miljard.
79 miljard zou 1/10 zijn van de geschatte kosten van de irak oorlog (op dit moment 427 miljard)

Op het totaal van Irak lijkt 79 mee te vallen, op de nederlandse begroten is het hefitg

bronnen:
http://www.regering.nl/Images/samenvatting_tcm42-84146.pdf
http://www.ips-dc.org/iraq/quagmire/
http://www.ips-dc.org/iraq/quagmire/
pi_49550085
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:00 schreef cultheld het volgende:
Blijft toch een hilarisch verhaal. De boze blanke boeren verdrijven nadat hun grond is "opgekocht" en het vervolgens laten verpauperen door zwarte klunzen, terwijl de meeste verdreven blanke boeren met open armen worden ontvangen in Australië en Nieuw-Zeeland vanwege hun enorme ervaring op het gebied van landbouw .
Het is aan de ene kant wel hilarisch hoewel er vast ook niet racistische Zimbabwanen zijn die de dupe zijn geworden van hun racistische machthebbers. Wederom een bewijs dat de corrupte Afrikaanse, je zou bijna zeggen dat is een pleonasme, elite verantwoordelijk is voor de immense ellende die er in grote delen van Afrika heerst. Zimbabwe is daar een schoolvoorbeeld van. Dat is dan weer erg tragisch.
pi_49550100
quote:

[..]

Het is inderdaad niet de slimste aanpak geweest, al ging het vooral mis omdat die zwarte klunze zoals jij ze noemt vooral de "vriendjes van" waren, ipv dat locals met verstand van zake aan het werk zijn gezet (of opgeleid zijn geworden voor het "opkopen" van de landbouwgrond.
pi_49550195
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:06 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het is aan de ene kant wel hilarisch hoewel er vast ook niet racistische Zimbabwanen zijn die de dupe zijn geworden van hun racistische machthebbers. Wederom een bewijs dat de corrupte Afrikaanse, je zou bijna zeggen dat is een pleonasme, elite verantwoordelijk is voor de immense ellende die er in grote delen van Afrika heerst. Zimbabwe is daar een schoolvoorbeeld van. Dat is dan weer erg tragisch.
Klopt, vele donkere arbeiders die werkten voor de boeren zijn werkloos geworden en zijn er qua welvaart derhalve zwaar op achteruit gegaan. Alleen Mugabe en z'n poppenkast hebben zichzelf schandalig verrijkt, maar het volk kan barsten. En zo gaat het onder al die regimes. Logisch ook: Donker Afrika wordt altijd al onderdrukt. Eerst door elkaar, daarna door de Arabieren, toen door de blanken en nu weer door elkaar onder toeziend oog van de Chinezen, die lekker gaan shoppen bij deze regimes zonder zich te bekommeren om eventuele ethische bezwaren. Logisch ook; Het zijn Chinezen, de mensenrechtenschenders bij uitstek .
pi_49550497
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:11 schreef cultheld het volgende:
Klopt, vele donkere arbeiders die werkten voor de boeren zijn werkloos geworden en zijn er qua welvaart derhalve zwaar op achteruit gegaan. Alleen Mugabe en z'n poppenkast hebben zichzelf schandalig verrijkt, maar het volk kan barsten. En zo gaat het onder al die regimes. Logisch ook: Donker Afrika wordt altijd al onderdrukt. Eerst door elkaar, daarna door de Arabieren, toen door de blanken en nu weer door elkaar onder toeziend oog van de Chinezen, die lekker gaan shoppen bij deze regimes zonder zich te bekommeren om eventuele ethische bezwaren. Logisch ook; Het zijn Chinezen, de mensenrechtenschenders bij uitstek .
Het lijkt een beetje bij Afrika te horen. Veel ellende en honger en niet echt een constructieve oplossing. Van de lokale machthebbers hoef je in ieder geval helemaal niets te verwachten.

Met die Chinezen die zaken komen doen hoef je inderdaad ook niet te verwachten op verbeteringen, die nemen het ook niet zo nauw met de mensenrechten in eigen land.
pi_49552822
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:22 schreef winterapfel het volgende:

Tuurlijk weten ze dat niet, hoe kunnen ze dat weten?
Zelfs een hond scheit nog niet in zijn eigen mand. Kom op zeg, als je zo debiel bent om niet eens te begrijpen dat je je teringzooi niet in huis laat liggen dan ben je gewoon gestoord. Klaar.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_49552877
quote:

[..]

Ik vind het nog mooier dat progressief links NL dit soort beleid verdedigt want 'die blanke boeren hoorden toch niet in zwart Afrika' terwijl die gasten er vaak al generaties woonden. Met andere woorden: een blanke kan geen echte Afrikaan zijn. Met exact dezelfde redenatie kan je hun om de oren slaan en zeggen dan negers bv geen Europeanen kunnen zijn. Maar dan schreeuwen diezelfde gasten moord en brand, want dan is het heel erg racistisch en zo
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:06:03 #19
46960 StefanP
polemicist
pi_49552926
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 11:45 schreef Fleurezeur het volgende:

[..]

Ereschuld! Voogdijgedachte! Het westen heeft daar alles weggestolen en vertrapt, we zijn het ze verschuldigd.

En ja, dat er een paar dictators zitten is niet de schuld van die Afrikanen zelf, of omdat ze zo ,,dom" zouden zijn ( volgens die malloot stefanP dan). Betreurenswaardig inderdaad, die mensen moet je zo snel mogelijk daar weghalen, en niet door middel van een Amerikaanse invasie, maar door middel van een proces aanspannen o.i.d.?
Jij wil ontkennen dat men daar dom is? Met dat soort waanbeelden bezorg je die mensen meer ellende dan door de waarheid te erkennen - al die doden in Afrika komen op het conto van a-wetenschappelijke, linkse cultuurrelativisten die niet verder komen dan het sturen van enorme hoeveelheden westers belastinggeld.

Ik wijs je even naar http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations. Zie je de cijfers? Je ziet dat het IQ van de bewoners van landen in Afrika ergens tussen de 60 en 80 ligt? Weet je wat dat betekent? Dat men de verstandelijke vermogens niet heeft om iets van betekenis te produceren. Of het nu op wetenschappelijk, industrieel, economisch, sociaal of welk vlak dan ook is. Ja, bedek je oren maar met je handen, want in jouw ogen is iedereen natuurlijk gelijk. 100% identiek. Dat er keihard wetenschappelijk bewijs van het tegenovergestelde bestaat, bewijst alleen maar hoe goed de linkse onderwijs en media hun indoctrinatie gedaan hebben.

IQ is grotendeels erfelijk en correleert positief met o.a. inkomen, niveau van je werk en negatief met criminaliteit, vroegtijdig en veel kinderen krijgen, uitkeringen en dergelijke. Dat los je niet op. Dat is inherent aan het bezitten van een laag intellect. Een groot aantal mensen met een laag IQ is funest voor elke samenleving; ze zullen tot in de lengte der dagen als een molensteen rond de nek van die samenleving hangen totdat uiteindelijk die samenleving ten onder gaat omdat de dommen vrij gelaten worden om zich zoveel mogelijk te vermenigvuldigen. Zie ook dit fantastische stuk daarover: http://eugenics.net/papers/caseforeugenics.html.

Maar goed. Ja, Afrikanen zijn dom. Er zijn natuurlijk uitschieters omdat IQ verdeeld is volgens een normaalverdeling. Maar de kans op het tegenkomen van iemand met een IQ van 130+ als het gemiddelde op 70 ligt, is wel zo onnoemelijk klein. Vandaar dat je ook zo weinig zwarten ziet in de wetenschap, in de politiek, in het bedrijfsleven. In mijn technische bedrijf, waar een bachelors toch echt het minimale is om binnen te komen, kun je ze op 1 hand tellen. Behalve in de bewaking, de postkamer en de kantine... daarentegen ziet het er zwart van de Indiers en Chinezen, waarvan het bekend is dat hun IQ hoog is.

Dus. Blijf jij maar geloven dat alles dat in Afrika misgaat de schuld is van het westen. Ik weet wel beter. Ik raad je aan om eens je oogkleppen af te doen en wat wetenschappelijke literatuur te lezen, in plaats van de columns op Indymedia. Als je dat eenmaal doet, misschien dat je dan ook eens inziet dat het stukken beter zou kunnen gaan met Afrika als daar eens ingegrepen werd en er gewoon leiding werd gegeven door anderen. Niks racisme. Realisme. Tot die tijd kun je alle ellende daar op het conto van de politiek-correcte 'intellectuelen' in het Westen, en hun geindoctrineerd voetvolk, schrijven.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_49553177
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:06 schreef StefanP het volgende:

Ik wijs je even naar http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations. Zie je de cijfers?
Ow my god
Dat je deze link serieus durft te laten zien zeg
quote:
IQ and the Wealth of Nations is a controversial 2002 book by Dr. Richard Lynn <knip>
The data, methodology, and conclusions have been criticized.
For 104 of the 185 nations, no IQ studies were available.
quote:
Finally, the Flynn effect may well reduce or eliminate differences in IQ between nations in the future. One estimate is that the average IQ of the US was below 75 before factors like improved nutrition started to increase IQ scores
quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Flynn_effect
The Flynn effect is the rise of average Intelligence Quotient (IQ) test scores, an effect seen in most parts of the world, although at greatly varying rates.
Attempted explanations have included improved nutrition, a trend towards smaller families, better education, greater environmental complexity, and heterosis. Another greater familiarity with multiple-choice questions.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:18:13 #21
46960 StefanP
polemicist
pi_49553220
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:28 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dit is het begin van anti-semitisme, niet onbekend bij jouw soortgenoten.
Joden zijn intelligenter dan blanken. Daarom gaat het gros der nobelprijzen naar joden. Het piepkleine aantal joden krijgt het altijd en overal voor elkaar om de touwtjes in handen te krijgen in de industrie, de wetenschap, de financiele wereld, de gezondheidszorg. In 50 jaar tijd hebben ze uit het niets een prachtig en welvarend land opgebouwd - zie je Afrika dat al doen? Hoe? Waarom? Omdat ze een hoog IQ hebben. Ik heb geen enkel probleem met het erkennen daarvan, sterker nog, ik wou dat andere groepen net zo intelligent waren omdat dan het gros van de ellende niet eens plaatsvond (criminaliteit, uitkeringen trekken, je rommel overal neergooien e.d. correleren negatief met IQ).

Dat jij in je stompzinnige politiek correcte kop meteen nazis erbij betrekt, zegt alles over jou. Jij ben meer extreem rechts dan ik, want ik draag Israel en joden op handen. Jij ziet ze echter liever morgen al van de aardbodem verdwijnen, net zoals je vriendjes SCH, Monidique en andere hypocriete figuren die anti-Israel en pro-domme-Arabische-wereld zijn. En dan heb je het lef om mij extreem rechts te noemen! Je vindt moslims daarentegen wel prachtig. Je weet dat Arabieren gemiddeld genomen 'dom' zijn? Ze hebben 'hulp' nodig. Vandaar dat links ze zo fantastisch vindt: nieuwe zielepietjes! Vermenigvuldigt u op kosten van de samenleving! Komt allen hierheen! Dat uiteindelijk die samenleving instort omdat de sub-90 IQ groep te groot wordt, interesseert je niet. Da's te moeilijk om te beseffen, want je bent immers zelf niet al te wetenschappelijk aangelegd.

Racist.

Joden
Andere rassen die intelligent zijn, geen overlast veroorzaken en zelfstandig tot iets in staat zijn

PS Een van mijn directe collega's is een Iranier; hij is echt hyperintelligent. Slimmer dan mijzelf waarschijnlijk. Daar heb ik geen moeite mee, maar vraag me niet om het ongebreideld vermenigvuldigen van zijn vele domme landgenoten en het bekostigen van de daaruit voortvloeiende problematiek goed te keuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door StefanP op 19-05-2007 22:47:10 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_49553373
Ik ben het gedeeltelijk met StefanP eens. Ik ben er alleen niet van overtuigd dat IQ 100% erfelijk is. Cultuur en opvoeding hebben wel degelijk invloed op de ontwikkeling van het IQ van iemand. De reden dat joden zo intelligent zijn, is dat ze sowieso een erg nieuwsgierig volk zijn. Zie ook de joden uit de Oekraïne die naar de VS kwamen: In de Oekraïne waren ze niemand, maar in de VS kregen ze kansen om zich te ontwikkelen. Ze kwamen de VS binnen met een hutkoffer en woonden al snel in de betere suburbs van de VS.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:31:52 #23
46960 StefanP
polemicist
pi_49553592
Het is waar dat IQ niet 100% erfelijk bepaald is. Maar grotendeels wel. Vandaar dat je ook zo weinig voortgang ziet bij voormalig Afrikanen die in de VS wonen, en vandaar dat een helft van een zwarte tweeling die in een blank gezin opgevoedt wordt daar weinig mee opschiet kwa IQ. Om maar wat voorbeelden te noemen.

Ook is IQ niet 100% zaligmakend. De cultuur speelt inderdaad mee. Aziaten zijn intelligenter dan blanken, maar hun cultuur zit ze niet mee. Ze zijn in zichzelf gekeerd, plaatsen zich op de achtergrond en hebben niet dat extroverte. Dat zit ze te parten en daarom heeft het westen, ondanks dat ze een iets lager IQ hebben, meer bereikt.

Maar over het algemeen kun je wel degelijk stellen dat IQ erfelijk is en dat welvaart en de kwaliteit van de samenleving met het gemiddelde IQ correleren.

[ Bericht 0% gewijzigd door StefanP op 19-05-2007 22:48:10 ]
-Mark Steyn
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:34:38 #24
117098 Hathor
Effe niet
pi_49553683
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:24 schreef cultheld het volgende:
Ik ben het gedeeltelijk met StefanP eens. Ik ben er alleen niet van overtuigd dat IQ 100% erfelijk is. Cultuur en opvoeding hebben wel degelijk invloed op de ontwikkeling van het IQ van iemand. De reden dat joden zo intelligent zijn, is dat ze sowieso een erg nieuwsgierig volk zijn. Zie ook de joden uit de Oekraïne die naar de VS kwamen: In de Oekraïne waren ze niemand, maar in de VS kregen ze kansen om zich te ontwikkelen. Ze kwamen de VS binnen met een hutkoffer en woonden al snel in de betere suburbs van de VS.
Diezelfde kansen krijgen de zwarten ook, maar wat doen die? Die hangen liever in het donker op straat, schietend op alles wat een verkeerd kleurtje aanheeft (hoezo tribal behaviour?), of bier drinken op de veranda, beetje stuiteren met een buikglijder, en high worden in het park tijdens een lekkere barbeque. Zelfs in het land van de onbegrensde mogelijkheden krijgen de zwarten het niet voor elkaar om zich in zijn geheel te ontwikkelen. Naar school gaan? Waarom zou ik? Ik heb wel wat beters te doen, zoals crack verkopen op de hoek van de straat. Echt veel vooruitgang ten opzichte van hun Afrikaanse broeders hebben ze niet bepaald geboekt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_49553721
Hallo, IQ-tests zijn sowieso niet bepaald wetenschappelijk verantwoord, laat staan een goede indicator van iemands intelligentie of diens 'vermogen een land op te bouwen' Er kunnen trouwens best erfelijke factoren een rol spelen, maar om als bewijs daarvoor dubieuze IQ-tests er bij te slepen is nou niet bepaald intelligent.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:37:11 #26
46960 StefanP
polemicist
pi_49553763
-Mark Steyn
pi_49553838
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:24 schreef cultheld het volgende:
100% geloof ik ook niet.

IQ is een combinatie van genen en opvoeding. Al zijn uitzonderingen altijd mogelijk.
pi_49553881
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:37 schreef StefanP het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations

Jij weet het natuurlijk beter?
WTF
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:16 schreef winterapfel het volgende:

<knip>
pi_49553923
Aziaten hebben wel een enorme prestatiedrang. Zo ga ik met een Chinees (uit Wen Tao, de provincie waar veel ondernemers vandaan komen, zo ook zijn ouders) en een hindoestaanse Surinamer (roots in India dus) om, die beiden aan de EUR studeren en beiden hebben een enorme prestatiedrang van huis uit mee gekregen. Hetzelfde geldt doorgaans voor Zuid-Koreanen en Japanners.
Ik ken ook een jood die op de basisschool met een cito van 520 naar de technische school werd verwezen. Alleen liet z'n vader hem hele dagen leren tijdens het pizza's bakken met als gevolg dat hij het een jaar later op de havo mocht proberen, dat niveau vrij gemakkelijk doorliep en inmiddels aan een universiteit studeert.

Nee dan de Antillianen, die gaan liever blowen, neuken en rapper spelen. Het grootste probleem in Afrika lijkt mij de stammen-cultus. Als je nagaat dat Bokassa geschoold werd door het Franse leger (en veel andere Afrikaanse machtswellustelingen ook door diverse Westerse regimes), maar het vervolgens niet kon laten om de absolute macht te grijpen en de meest barbaarse dingen uit te halen, dan kun je rustig concluderen dat Afrikaans leiderschap (en daarmee ook de macht over het onderwijs) onderhevig is aan stamvertoon i.p.v. ratio. Zelfs Ché Guevarra zei dat Afrika een verloren continent was omdat men niet open stond voor zijn informatie. In plaats daarvan concludeerde hij dat men zich liever bezig hield met drank en vrouwen.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:42:49 #30
46960 StefanP
polemicist
pi_49553936
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 19:21 schreef Fleurezeur het volgende:

[..]

Waarom? Waarom zou ik me blootstellen aan de stad als die me niet kan bekoren?
Verwacht dan ook niet dat je al te serieus genomen wordt als het op -bijvoorbeeld- allochtonenproblematiek aankomt en houd die 'liefde en harmonie lossen alles op' voor je. Je woont ergens in een ivoren torentje, dus dat maakt je tot een salonsocialist wanneer je praat over problemen en oplossingen waar je zelf nooit mee te maken hebt gehad c.q. zult hebben.
-Mark Steyn
pi_49553940
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:37 schreef StefanP het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations

Jij weet het natuurlijk beter?
Ja, ik denk dat vooral de omstandigheden waarin mensen leven en hun cultuur bepaalt of ze het wel of niet goed doen in IQ-tests. Het is bijv. gebleken dat mensen beter worden in IQ-tests wanneer ze veel computerspelletjes spelen, gewoon oefening met dat soort puzzeltjes dus. Mensen in Afrika hebben een heel andere belevingswereld.

Daarnaast is 'IQ and the Wealth of Nations' een omstreden boek, en geen algemeen aanvaarde wetenschappelijke theorie.
pi_49553996
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Diezelfde kansen krijgen de zwarten ook, maar wat doen die? Die hangen liever in het donker op straat, schietend op alles wat een verkeerd kleurtje aanheeft (hoezo tribal behaviour?), of bier drinken op de veranda, beetje stuiteren met een buikglijder, en high worden in het park tijdens een lekkere barbeque. Zelfs in het land van de onbegrensde mogelijkheden krijgen de zwarten het niet voor elkaar om zich in zijn geheel te ontwikkelen. Naar school gaan? Waarom zou ik? Ik heb wel wat beters te doen, zoals crack verkopen op de hoek van de straat. Echt veel vooruitgang ten opzichte van hun Afrikaanse broeders hebben ze niet bepaald geboekt.
Dat is inderdaad waar. Maar verklaar me dan eens de succesvolle Kaapverdianen in Rotterdam. Blijkbaar kan het dus wel. Alleen heeft de VS op grote schaal de paupers van het continent geïmporteerd en daar ondervindt men in de VS anno 2007 nog de nadelen van.
pi_49554039
Nog niet zo lang geleden dacht men trouwens dat de hele Derde Wereld (grootste deel van Azië en Latijns-Amerika incluis) zich in uitzichtloze armoede bevond. 100 jaar geleden dacht men dat alleen de 'beschaafde' volken van de Westerse wereld in staat waren een industriële maatschappij op te bouwen. Beide ideeën zijn onwaar gebleken, dus ik zie geen enkele reden om over Afrika zo negatief te doen.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:48:26 #34
117098 Hathor
Effe niet
pi_49554125
quote:
Zelfs Ché Guevarra zei dat Afrika een verloren continent was omdat men niet open stond voor zijn informatie. In plaats daarvan concludeerde hij dat men zich liever bezig hield met drank en vrouwen.
Waarmee we gelijk aanbeland zijn bij de oorsprong van aids, Want buiten het feit dat ze allemaal ontzettend gebunkerd zijn daar, hebben ze ook nog eens maling aan hygiene. Iedeer neukt daar zo'n beetje met iedereen, en dan krijg je af en toe een tropical surprise zoals Aids of Ebola. Heel nuttig continent dat Afrika.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:52:16 #35
117098 Hathor
Effe niet
pi_49554246
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:44 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat is inderdaad waar. Maar verklaar me dan eens de succesvolle Kaapverdianen in Rotterdam. Blijkbaar kan het dus wel. Alleen heeft de VS op grote schaal de paupers van het continent geïmporteerd en daar ondervindt men in de VS anno 2007 nog de nadelen van.
Succesvolle Kaapverdianen? Hoeveel precies? Of ken jij toevallig een paar eigenaren van goedlopende roti toko's? Er zullen er ongetwijfeld wel een paar tussen zitten ja, even a dog's ass gets some sunshine every now and then, maar dat zijn toch echt aparte gevallen.
pi_49554395
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Succesvolle Kaapverdianen? Hoeveel precies? Of ken jij toevallig een paar eigenaren van goedlopende roti toko's? Er zullen er ongetwijfeld wel een paar tussen zitten ja, even a dog's ass gets some sunshine every now and then, maar dat zijn toch echt aparte gevallen.
Ik heb een tijdje terug gelezen dat de Kaapverdianen in Rotterdam tot de succesvolste groepen migranten in Nederland behoren. Ze zijn relatief hoog opgeleid (naar migrantenbegrippen), hebben doorgaans geen strafblad en vertonen een totaal andere ontwikkeling in Rotterdam dan bijv. de Antillianen in Rotterdam.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:05:25 #37
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49554654
Mag ik StefanP vragen hoe hij aan die zogenaamd wetenschappelijke literatuur is gekomen? Heeft het te maken met je studie/werk? Waar kun je dat vinden?

Want dat ene boek dat je aanhaalt is in ieder geval een zéér omstreden boek.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:12:15 #38
46960 StefanP
polemicist
pi_49554882
Begin hier eens, zou ik zeggen.

http://www.pioneerfund.org/Bibliography.html
-Mark Steyn
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:15:02 #39
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_49554963
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 23:12 schreef StefanP het volgende:
Begin hier eens, zou ik zeggen.

http://www.pioneerfund.org/Bibliography.html
Ik vroeg ook hoe je er aan komt. Komt het vanwege je studie/werk (dat maakt het geloofwaardig) of heb je uit zo'n rechts door Murdoch gesponsord cultuurpessimistisch blaadje?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:28:26 #40
46960 StefanP
polemicist
pi_49555309
O, dus alleen als ik een PhD had in behavioral of genetic science is het geloofwaardig? In dat geval moet ik je teleurstellen. Andere geinteresseerden mogen natuurlijk dat soort publicaties niet lezen, of zijn in het beste geval racistische cultuurpessimisten? Mijn capaciteit doet er niets aan af dat dat literatuur is waarin zaken uiteengezet worden die zeer relevant zijn voor discussies over rassen, landen, erfelijkheid, IQ en prestaties.
-Mark Steyn
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:36:19 #41
178564 Fleurezeur
Fleur op met Fleur!
pi_49555533
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:42 schreef StefanP het volgende:

[..]

Verwacht dan ook niet dat je al te serieus genomen wordt als het op -bijvoorbeeld- allochtonenproblematiek aankomt en houd die 'liefde en harmonie lossen alles op' voor je. Je woont ergens in een ivoren torentje, dus dat maakt je tot een salonsocialist wanneer je praat over problemen en oplossingen waar je zelf nooit mee te maken hebt gehad c.q. zult hebben.
Beste Stefan, denk je dat ik blind ben? De reden dat ik niet in de stad wil wonen ligt in het feit dat ik me niet thuisvoel in die drukte, maar dat betekent niet dat ik er nooit kom, en niets zie. Ik weet heus wel dat er daar problemen spelen. Ik lees verder een krant en kijk het journaal, dus ik denk dat ik dan wél een oordeel kan vellen. Trouwens, het gaat hier over Zimbabwe/Afrika, dus we hebben allemaal evenveel/(evenweinig) recht van spreken, aangezien niemand die hier post daar woont, anders zou hij/zij dat wel verkondigen .

Verder ben ik het met Winterapfel eens, die wiki-pagina gaat over iets wat zeer omstreden is en dus niet meteen voor ,,waar" aangenomen kan worden. De oplossing is gewoon helpen, medeleven en begrip tonen en we moeten ons vooral niet laten leiden door xenofobie en haat. We willen allen toch een menswaardig bestaan voor de Afrikanen?
My boobs are ok ! :D
pi_49556563
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 23:36 schreef Fleurezeur het volgende:Verder ben ik het met Winterapfel eens, die wiki-pagina gaat over iets wat zeer omstreden is en dus niet meteen voor ,,waar" aangenomen kan worden. De oplossing is gewoon helpen, medeleven en begrip tonen en we moeten ons vooral niet laten leiden door xenofobie en haat. We willen allen toch een menswaardig bestaan voor de Afrikanen?
Het is nogal logisch dat dat boek omstreden is: het druist totaal in tegen de denkbeelden van links.

Over de oplossing gesproken, ik denk dat iedereen het wel met je eens is over dat menswaardig bestaan voor de Afrikanen, maar dat we verschillen in opvatting over hoe dat te bereiken. Jij denkt dat je er met geld sturen komt, een zeer naïeve gedachte. Het enige wat je bereikt met het sturen van geld is het afkopen van je schuldgevoel. Als het al effect heeft, dan is het een negatief effect.

De enige oplossing die wel werkt is blank bestuur, zoals het verleden heeft aangetoond. Politiek incorrect, maar wel effectief.
  zondag 20 mei 2007 @ 00:14:12 #43
178564 Fleurezeur
Fleur op met Fleur!
pi_49556629
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:11 schreef Golradir het volgende:

[..]

Het is nogal logisch dat dat boek omstreden is: het druist totaal in tegen de denkbeelden van links.

Over de oplossing gesproken, ik denk dat iedereen het wel met je eens is over dat menswaardig bestaan voor de Afrikanen, maar dat we verschillen in opvatting over hoe dat te bereiken. Jij denkt dat je er met geld sturen komt, een zeer naïeve gedachte. Het enige wat je bereikt met het sturen van geld is het afkopen van je schuldgevoel. Als het al effect heeft, dan is het een negatief effect.

De enige oplossing die wel werkt is blank bestuur, zoals het verleden heeft aangetoond. Politiek incorrect, maar wel effectief.
Pardon ?! Waar staat dat van dat geld sturen?! Ik heb in het vorige topic al gepost dat ik ben voor het sturen van kennis, en dat geld alleen niet de oplossing is! Hoe durf je me woorden in de mond te leggen ?! ?!
pi_49556736
Jammer dat er voorbij wordt gegaan aan het feit dan Afrika verprutst is door het opsplitsen in voor de Afrikanen onlogische landsgrenzen, terwijl dit continent stam gericht is. En ja, dit is voor het grootste deel te verwijten aan konoliale eigenschappen van vele europese landen.
Laagdunkende uitlatingen zoals die van StefanP zijn dan ook arrogant het geven blijk van een gebrek aan historisch besef.
Het opleggen van de westers manier van samenleven werkt niet.
pi_49556765
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:11 schreef Golradir het volgende:

[..]

Niet-gekoloniseerde ontwikkelingslanden hebben gemiddeld een hogere economische groei laten zien dan gekoloniseerde ontwikkelingslanden (Easterly, 2006) Blank bestuur heeft aantoonbaar tot slechtere instituties geleid.
  zondag 20 mei 2007 @ 00:20:26 #46
178564 Fleurezeur
Fleur op met Fleur!
pi_49556796
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:18 schreef Nytro het volgende:
Jammer dat er voorbij wordt gegaan aan het feit dan Afrika verprutst is door het opsplitsen in voor de Afrikanen onlogische landsgrenzen, terwijl dit continent stam gericht is. En ja, dit is voor het grootste deel te verwijten aan konoliale eigenschappen van vele europese landen.
Laagdunkende uitlatingen zoals die van StefanP zijn dan ook arrogant het geven blijk van een gebrek aan historisch besef.
Op opleggen van de westers manier van samenleven werkt niet.
Dit argument had ik in deel 1 al gepost, helaas volgde een ,,anti-fleurezeur-offensief", edit nu je nog kan .
pi_49556848
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:31 schreef StefanP het volgende:
Het is waar dat IQ niet 100% erfelijk bepaald is. Maar grotendeels wel. Vandaar dat je ook zo weinig voortgang ziet bij voormalig Afrikanen die in de VS wonen, en vandaar dat een helft van een zwarte tweeling die in een blank gezin opgevoedt wordt daar weinig mee opschiet kwa IQ. Om maar wat voorbeelden te noemen.

Ook is IQ niet 100% zaligmakend. De cultuur speelt inderdaad mee. Aziaten zijn intelligenter dan blanken, maar hun cultuur zit ze niet mee. Ze zijn in zichzelf gekeerd, plaatsen zich op de achtergrond en hebben niet dat extroverte. Dat zit ze te parten en daarom heeft het westen, ondanks dat ze een iets lager IQ hebben, meer bereikt.

Maar over het algemeen kun je wel degelijk stellen dat IQ erfelijk is en dat welvaart en de kwaliteit van de samenleving met het gemiddelde IQ correleren.
Correlatie is iets totaal anders dan causaliteit. IQ is grotendeels endogeen bepaald. Ik ben best benieuwd naar een bron voor je stellingen.
  zondag 20 mei 2007 @ 00:26:22 #48
154726 ArendBarend
Spread the hype!
pi_49556940
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:18 schreef Nytro het volgende:
Laagdunkende laatdunkende uitlatingen zoals die van StefanP zijn dan ook arrogant het geven blijk van een gebrek aan historisch besef.
Het opleggen van de westers manier van samenleven werkt niet.
Laatdunkend. Met een t.

[ Bericht 0% gewijzigd door ArendBarend op 20-05-2007 00:35:13 ]
Ouderdom is ook slecht voor de gezondheid!
  zondag 20 mei 2007 @ 00:34:25 #49
178564 Fleurezeur
Fleur op met Fleur!
pi_49557130
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:26 schreef ArendBarend het volgende:

[..]

Laatdunkend. Met een t.
Volgens mij verbeter je het onjuist in de quote, moet het niet laatdunkende zijn? Meervoud ?
pi_49557136
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:22 schreef Heldopsokken het volgende:

[..]

Correlatie is iets totaal anders dan causaliteit. IQ is grotendeels endogeen bepaald. Ik ben best benieuwd naar een bron voor je stellingen.
Die heeft hij toch al gegeven? Ik zal je een hint geven: het is blauw en er staat een streepje onder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')