Vreemd geformuleerde stelling. Getto's kunnen net zo goed voorkomen worden door ze niet te bouwen, criminaliteit af te schaffen en iedereen van een middeklasse inkomen te voorzien. Oneens dus.quote:Stelling: getto's kunnen het best voorkomen worden door geen kunstmatige onderklasse te importeren. Niet door veel te duur "sociaal beleid".
Laat mij één bouwplan zien met als titel "Getto..quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:25 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Vreemd geformuleerde stelling. Getto's kunnen net zo goed voorkomen worden door ze niet te bouwen,
Ligt niet binnen de macht van de overheidquote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:25 schreef kLowJow het volgende:
"criminaliteit af te schaffen
per definitie onmogelijk. Als iedereen middenklasse inkomen heeft is dat inkomen automatisch onderklasse. Verder heeft volgens de Van Dale Getto niets te maken met inkomen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:25 schreef kLowJow het volgende:
en iedereen van een middeklasse inkomen te voorzien. Oneens dus.
Ja, duh, natuurlijk is het onzin, net als de stelling.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:33 schreef Napalm het volgende:
[..]
Laat mij één bouwplan zien met als titel "Getto..
Daar geloof ik niets van. Werknemers importeren bewust onderklasse? Dacht het niet. In de jaren '70 was er behoefte aan ongeschoold personeel voor ongeschoold werk. De Nederlandse regering heeft toen coulant gehandeld met het verstrekken van werk- en verblijfsvergunningen. Maar ik zie het verband niet tussen de komst van ongeschoolde arbeiders en getto's. Er was veel meer. Een te groot sociaal vangnet, en de ontzuiling bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Deze kunstmatige onderklasse is geïmporteerd door de werkgevers in de jaren 70. Dezelfde werkgevers die nog steeds de ruggengraat van de VVD vormen. Dezelfde werkgevers, overigens, die niets liever willen dan een nieuwe kunstmatige onderklasse importeren vanuit Oost-Europa, om op die manier hun winsten lekker hoog te houden.
Het kost met name het MKB veel geld, niet de multinationals en grote bedrijven want als de import in de onderklasse zit, nemen ze ze onder het mom van " niet capabel genoeg" niet meer aan, waardoor de getto nog meer een getto wordt. Daarna wordt de volgende generatie geimporteerd.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 15:39 schreef pberends het volgende:
Dat vind ik frappant: zijn werkgevers werkelijk zo dom dat ze dik echt willen? Want de hele multiculturele samenleving kost het bedrijfsleven anno 2007 veel belastinggeld.
die hebben nu natuurlijk de betere banen, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 20:25 schreef pberends het volgende:
[..]
De Johnny's zijn nog steeds Johnny's hoor. Oh nee, die zijn opeens heel braaf geworden omdat er criminele allochtonen zijn.
Het is inderdaad een markt, criminologie is ook gewoon voorspelbaar met modellen (net als b.v. economische en sociologische processen) als je maar een grote populatie neemt.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:02 schreef llawonk_ het volgende:
[..]
Ja flapdrol, je kan het als een markt zien.
Het verband is vooral het (falend) woonbeleid en ruimtelijke ordening.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:45 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Daar geloof ik niets van. Werknemers importeren bewust onderklasse? Dacht het niet. In de jaren '70 was er behoefte aan ongeschoold personeel voor ongeschoold werk. De Nederlandse regering heeft toen coulant gehandeld met het verstrekken van werk- en verblijfsvergunningen. Maar ik zie het verband niet tussen de komst van ongeschoolde arbeiders en getto's. Er was veel meer. Een te groot sociaal vangnet, en de ontzuiling bijvoorbeeld.
Ik begrijp je vraag niet helemaal, maar als je de voorpagina zoekt: http://alfabetisering.nlquote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die bron? Interessant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |