abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:25:21 #51
80268 kLowJow
That's Gay
pi_49553406
quote:
Stelling: getto's kunnen het best voorkomen worden door geen kunstmatige onderklasse te importeren. Niet door veel te duur "sociaal beleid".
Vreemd geformuleerde stelling. Getto's kunnen net zo goed voorkomen worden door ze niet te bouwen, criminaliteit af te schaffen en iedereen van een middeklasse inkomen te voorzien. Oneens dus.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:33:49 #52
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_49553654
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:25 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Vreemd geformuleerde stelling. Getto's kunnen net zo goed voorkomen worden door ze niet te bouwen,
Laat mij één bouwplan zien met als titel "Getto..
quote:
"criminaliteit af te schaffen
Ligt niet binnen de macht van de overheid
quote:

en iedereen van een middeklasse inkomen te voorzien. Oneens dus.
per definitie onmogelijk. Als iedereen middenklasse inkomen heeft is dat inkomen automatisch onderklasse. Verder heeft volgens de Van Dale Getto niets te maken met inkomen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 22:41:55 #53
80268 kLowJow
That's Gay
pi_49553902
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:33 schreef Napalm het volgende:

[..]

Laat mij één bouwplan zien met als titel "Getto..
Ja, duh, natuurlijk is het onzin, net als de stelling.
pi_49554029
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Deze kunstmatige onderklasse is geïmporteerd door de werkgevers in de jaren 70. Dezelfde werkgevers die nog steeds de ruggengraat van de VVD vormen. Dezelfde werkgevers, overigens, die niets liever willen dan een nieuwe kunstmatige onderklasse importeren vanuit Oost-Europa, om op die manier hun winsten lekker hoog te houden.
Daar geloof ik niets van. Werknemers importeren bewust onderklasse? Dacht het niet. In de jaren '70 was er behoefte aan ongeschoold personeel voor ongeschoold werk. De Nederlandse regering heeft toen coulant gehandeld met het verstrekken van werk- en verblijfsvergunningen. Maar ik zie het verband niet tussen de komst van ongeschoolde arbeiders en getto's. Er was veel meer. Een te groot sociaal vangnet, en de ontzuiling bijvoorbeeld.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:05:31 #55
99433 Tup
Tupperwaar
pi_49554658
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:39 schreef pberends het volgende:
Dat vind ik frappant: zijn werkgevers werkelijk zo dom dat ze dik echt willen? Want de hele multiculturele samenleving kost het bedrijfsleven anno 2007 veel belastinggeld.
Het kost met name het MKB veel geld, niet de multinationals en grote bedrijven want als de import in de onderklasse zit, nemen ze ze onder het mom van " niet capabel genoeg" niet meer aan, waardoor de getto nog meer een getto wordt. Daarna wordt de volgende generatie geimporteerd.
Wasserwunderland
pi_49574113
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:25 schreef pberends het volgende:

[..]

De Johnny's zijn nog steeds Johnny's hoor. Oh nee, die zijn opeens heel braaf geworden omdat er criminele allochtonen zijn.
die hebben nu natuurlijk de betere banen, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
pi_49609642
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:02 schreef llawonk_ het volgende:

[..]

Ja flapdrol, je kan het als een markt zien.
Het is inderdaad een markt, criminologie is ook gewoon voorspelbaar met modellen (net als b.v. economische en sociologische processen) als je maar een grote populatie neemt.

Het is alleen niet zo dat dit niet te beinvloeden is (net als: de economie); proactie, preventie, repressie en nazorg kunnen het vraag en aanbod model van criminaliteit sturen, net als de rente de economische groei of inflatie kan sturen.

Ik vind het zwak om telkens met het argument "criminaliteit werkt via marktwerking" aan te komen, dat is nog geen reden om dit niet aan te pakken / voorkomen.

Ghetto's moeten zeer zeker vermeden worden, en ik ben bang dat we de conclusie moeten trekken dat we grote sociaal zwakkere gemeenschappen niet op een (klein) klutje moeten laten wonen om onderlinge stimulatie te voorkomen.

Maar daarentegen zal niemand een achterstandsgezin in z'n villawijk willen, een groot probleem indeed!
  maandag 21 mei 2007 @ 15:58:39 #58
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49610316
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 22:45 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Daar geloof ik niets van. Werknemers importeren bewust onderklasse? Dacht het niet. In de jaren '70 was er behoefte aan ongeschoold personeel voor ongeschoold werk. De Nederlandse regering heeft toen coulant gehandeld met het verstrekken van werk- en verblijfsvergunningen. Maar ik zie het verband niet tussen de komst van ongeschoolde arbeiders en getto's. Er was veel meer. Een te groot sociaal vangnet, en de ontzuiling bijvoorbeeld.
Het verband is vooral het (falend) woonbeleid en ruimtelijke ordening.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_49617935
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die bron? Interessant.
Ik begrijp je vraag niet helemaal, maar als je de voorpagina zoekt: http://alfabetisering.nl
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')