Dit zijn anders wel gewoon de resultaten van de stemmen van alle bij een Belgische 1ste klasse club aangesloten spelers & trainers hoor.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:36 schreef blueangel_ het volgende:
Een trofee winnen in zulke paarse gala's is nochtans wel een prestatie
en die kerel die wint (Nzolo dus), met alle respect, heeft geen enkele topper gefloten dacht ik en is amper één seizoen bezig. Allaerts had dat verdiend.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zou er een match in België zijn die De Bleeckere dit seizoen niet kapot gefloten heeft eigenlijk ? En dat is dan een van de genomineerden voor 'scheids van het jaar'
Helaas heeft KRC TV TV Limburg niets in de pap te roeren...quote:Op zondag 20 mei 2007 21:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nog een geluk dat Blauw-Zwart TV VTM de voetbalrechten niet meer heeft![]()
Een paarse competitie of een paars gala, tis allemaal hetzelfde.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:36 schreef blueangel_ het volgende:
Een trofee winnen in zulke paarse gala's is nochtans wel een prestatie
Laat het uit zeg. Wéér een derby erbij voor Club, wéér puntenverlies.quote:Op maandag 21 mei 2007 19:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Als drie streekgenoten vechten om een been loopt underdog Kortrijk ermee heen ?
Stel je trouwens voor, Club, Cercle, Roeselare, Zulte-Waregem, Moeskroen én Kortrijk in 1ste op een straal van een goeie 50 km. Maak er 75 km van en je hebt nog Gent en over de grens Rijsel erbij.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:24 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Laat het uit zeg. Wéér een derby erbij voor Club, wéér puntenverlies.
Ja, zou wel sterk zijn... Met Moeskroen erbij 6 West-Vlaamse teams in eerste klasse, das één-derde.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Stel je trouwens voor, Club, Cercle, Roeselare, Zulte-Waregem, Moeskroen én Kortrijk in 1ste op een straal van een goeie 50 km. Maak er 75 km van en je hebt nog Gent en over de grens Rijsel erbij.![]()
en het jaar erop Oostende er ook weer bijquote:Op maandag 21 mei 2007 20:24 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Laat het uit zeg. Wéér een derby erbij voor Club, wéér puntenverlies.
Ik hoorde ergens dat ze daar volgend jaar de abonnementen gratis gaan uitdelen ofzoiets ? (serieus hoor)quote:Op maandag 21 mei 2007 22:45 schreef BramKVO het volgende:
[..]
en het jaar erop Oostende er ook weer bij![]()
![]()
Het blijkt trouwens nog te kloppen ook. Als je voor 300 ¤/jaar aankopen doet bij de zelfstandigen in Oostende is je abonnement op kvo gratis. En studenten mogen hoe dan ook altijd gratis binnen.quote:
Op het Kiel gaan ze nogal snel zweven...quote:Op maandag 21 mei 2007 23:21 schreef mesecina het volgende:
Sterchele nu in interview in Studio 1. In de Beerschot gangen wordt de naam van Ajax gefluisterd als toekomstige klub. Vertrekken zal hij zowieso vrees ik voor Beerschot.
Maar die staan toch ook op een veel hoger niveau imo. Daerden had al verscheidene jaren zijn waarde bewezen, en wat Boussoufa bij Gent deed was extraordinair.quote:Op maandag 21 mei 2007 23:29 schreef mesecina het volgende:
Die 4 miljoen vind ik ook een beetje aan de hoge kant. Maar anderzijds, als je bekijkt voor welke bedragen een Daerden en Boussoufa vorig jaar van ploeg wisselden ...
ik krijg er zowaar een sonck-gevoel bij...quote:Op maandag 21 mei 2007 23:21 schreef mesecina het volgende:
Sterchele nu in interview in Studio 1. In de Beerschot gangen wordt de naam van Ajax gefluisterd als toekomstige klub. Vertrekken zal hij zowieso vrees ik voor Beerschot.
Volgens mij lag het aan de Maredsous!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 00:00 schreef misteriks het volgende:
[..]
btw , oftopic, gene witkap meer voor mij mesecina
is dat zo slecht dan? Ik weet natuurlijk niet of ze financieel daar winst uithalen, maar er zat toch elke thuismatch zo'n 2500 man ondanks een belabberde 15de plaats in tweede klasse. Doen ze dat dus als ze top spelen, heb je een mooi gevuld stadion. Je kan veel zeggen over de nieuwe voorzitter, maar ,niet dat hij niet afkomt met nieuwe initiatieven.quote:Op maandag 21 mei 2007 23:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het blijkt trouwens nog te kloppen ook. Als je voor 300 ¤/jaar aankopen doet bij de zelfstandigen in Oostende is je abonnement op kvo gratis. En studenten mogen hoe dan ook altijd gratis binnen.![]()
Jullie zijn kleine smurf?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:07 schreef BramKVO het volgende:
Echte kvo-fans hebben veel sympathie voor Genk, spijtig dat jij blijkbaar lacht met ons ploegje![]()
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 14:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
BOND STUURDE GEEN WAARNEMER NAAR DAKNAM
amateurs amateurs
![]()
Provoost is 4 tot 8 maanden out met een knieblessure.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:10 schreef blueangel_ het volgende:
Kortrijk heeft een erg sterke ploeg idd ... volgens verschillende supporters van hen speelt Provoost daar nu ook heel erg goed. Jammer dat Club (noujah, Degryse) die jongen liet gaan, ik heb die altijd goed genoeg gevonden voor Club
Dat is volgens mij eerder een probleem van de stad dan. Maar er zijn in Brugge al veel langer plannen om het Bloso en de sportdienst van de stad onder te brengen in een nieuw complex ergens in Sint-Kruis. Het zou mij werkelijk niks verbazen als ze daar net zoals ze in Roeselare met Schiervelde (een gelijkaardig project) naast een sporthal en diverse sportvelden ook een voetbalstadion op plaatsen ... Ik heb nog nooit een Belgische ploeg geweten die zonder stadion kwam te vallen, zoiets kun je als burgemeester ook electoraal niet verantwoorden.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:34 schreef blueangel_ het volgende:
Yep, net zoals wij (alleen hebben wij een optie zodat het contract opzegbaar is) ... alleen kunnen ze Jan Breydel nooit betalen
In Sint-Kruis? En waar ergens in die dichtbebouwde deelgemeente gaan ze een stadion neerpoten? Het enige sportcomplex (nuja, complex) zijn de voetbalterreinen achter de Studiohal waar Dosko St-Kruis speelt..maar daar zit je o.a. nog met een school naast dus dat lijkt me ook niet de beste plaats voor een voetbalstadion, om dan nog maar te zwijgen van het de verkeersmogelijkheden daar..quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is volgens mij eerder een probleem van de stad dan. Maar er zijn in Brugge al veel langer plannen om het Bloso en de sportdienst van de stad onder te brengen in een nieuw complex ergens in Sint-Kruis. Het zou mij werkelijk niks verbazen als ze daar net zoals ze in Roeselare met Schiervelde (een gelijkaardig project) naast een sporthal en diverse sportvelden ook een voetbalstadion op plaatsen ... Ik heb nog nooit een Belgische ploeg geweten die zonder stadion kwam te vallen, zoiets kun je als burgemeester ook electoraal niet verantwoorden.
Volgens wat ik hoorde zijn de plannen van de stad op de terreinen waar nu Dosko en de Cerkelladies spelen. Een ander alternatief waar de stad aan denkt is zelfs een nieuw sportcomplex bij het huidige Jan Breydel.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:35 schreef Saviola het volgende:
[..]
In Sint-Kruis? En waar ergens in die dichtbebouwde deelgemeente gaan ze een stadion neerpoten? Het enige sportcomplex (nuja, complex) zijn de voetbalterreinen achter de Studiohal waar Dosko St-Kruis speelt..maar daar zit je o.a. nog met een school naast dus dat lijkt me ook niet de beste plaats voor een voetbalstadion, om dan nog maar te zwijgen van het de verkeersmogelijkheden daar..
Nu, als het ergens anders is, ben ik wel benieuwd waar dan..
Nogmaals: jullie zeggen: "voor ons voldoet Jan Breydel niet. Wij willen een ander stadion". Stad Brugge zegt:"fijn, maar als jullie niet tevreden zijn over wat wij aanbieden, moet je ook niet verwachten dat wij financieel tussenkomen". Cercle zegt:" wij zijn wel tevreden met wat jullie aanbieden"+ er is toch die historische "zorg" dat stad Brugge aanbiedt om voor een locatie voor beide teams te zorgen (wat klup eenzijdig verbreekt). Stad Brugge heeft 2 keuzes: 1) Jan Breydel blijft behouden. 2) Ze innen geld voor Jan Breydel, en geven Cercle elders onderdak.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:30 schreef blueangel_ het volgende:
Een nieuw stadion voor Sirkel op kosten van de stad kan hij electoraal ook nooit verantwoorden aan de supporters van Club en die zijn, alle fabeltjes van de sirkelsupporters genegeerd, nog steeds in de meerderheid van de stad Brugge
En waarom zou Sirkel geld moeten krijgen, wij mogen ook enkel bouwen op voorwaarde dat het de stad geen geld kost, terwijl het wel de schuld van de stad is dat wij niet meer verder kunnen met het huidige JB ... gezien de afschuwelijke ramp die de verbouwing voor euro 2000 werd
Heusden-Zolder viel trouwens enkele jaren terug zonder stadion, die mochten dan in dat van Genk gaan spelen
Tuurlijk mag Cercle een eigen stadion hebben, op voorwaarde dat ze het zelf betalen (en dat kunnen ze niet)quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:19 schreef Heero87 het volgende:
Ach, geef Cercle toch een leuk gezellig stadion. Ik kan alleen maar voorstander van nieuwe stadions in België, het werd tijd.
Ondertussen werken ze in Luik, Brugge (twee?), Antwerpen, Lier, Mechelen, Brussel (ook twee?), Bergen en Gent aan nieuwe stadions.![]()
Waarom zou Cercle iets zelf moeten betalen wat eigenlijk geen enkele Belgische eerste klasser zelf moet betalen ? Elke gemeente in België zorgde er tot nog toe voor dat hun eerste klasser(s) op een stadion konden rekenen dat aan de eisen om in 1ste klasse te spelen voldoet. De enige teams die hun stadion zelf betaalden zijn degene die oordeelden dat dat stadion niet aan hun eigen eisen voldeed.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:27 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Tuurlijk mag Cercle een eigen stadion hebben, op voorwaarde dat ze het zelf betalen (en dat kunnen ze niet)
Stad Brugge verhuurd Jan Breydel aan Club en Sirkel (nujah, enige nuancering ... wij betalen 93%, jullie 7% dus eigenlijk parasiteren jullie gewoon op onze kap)quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:14 schreef Masanga het volgende:
[..]
Nogmaals: jullie zeggen: "voor ons voldoet Jan Breydel niet. Wij willen een ander stadion". Stad Brugge zegt:"fijn, maar als jullie niet tevreden zijn over wat wij aanbieden, moet je ook niet verwachten dat wij financieel tussenkomen". Cercle zegt:" wij zijn wel tevreden met wat jullie aanbieden"+ er is toch die historische "zorg" dat stad Brugge aanbiedt om voor een locatie voor beide teams te zorgen (wat klup eenzijdig verbreekt). Stad Brugge heeft 2 keuzes: 1) Jan Breydel blijft behouden. 2) Ze innen geld voor Jan Breydel, en geven Cercle elders onderdak.
Ik steun het project van klup om meerdere redenen, het lijkt me een belangrijke zaak met het oog op uitbouw in Europa (en ik hoop dat andere Belgische teams zullen volgen), toch ben ik totaal niet bevreesd voor een scenario waarbij Cercle op straat vliegt. Jullie bekijken de situatie duidelijk niet door de correcte bril.
En ik heb nergens beweerd dat wij in de meerderheid zouden zijn. Nu goed ja, als Aalstenaar weet je alles beter natuurlijk over BruggeHet piekt duidelijk nog hé, 1 op 6 tegen de paters?
![]()
Een paar bemerkingen :quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:37 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Stad Brugge verhuurd Jan Breydel aan Club en Sirkel (nujah, enige nuancering ... wij betalen 93%, jullie 7% dus eigenlijk parasiteren jullie gewoon op onze kap)
Wij zijn niet tevreden over het product, en verhuizen. Jullie zijn tevreden over het product, dus kunnen er gemakkelijk blijven. De financiele kant is jullie zorg, je gaat mij niet wijsmaken dat de stad voor jullie een nieuw stadion gaat bouwen ... en dat wij enkel mogen bouwen als het hun geen cent kost.
Beetje simpel hé ... jarenlang geen cent betalen voor Jan Breydel (nujah, zo goed als), meeprofiteren van de verbeteringen die Club aanbrengt (een topclub heeft immers meer en andere accomodatie nodig dan een degradatiekandidiaat, bv. het nieuwe interne intercomsysteem) ... ons tegenwerken bij grootschalige veranderingen (Club wil al jaren elektronische gates installeren maar Cercle werkt tegen ... enerzijds logisch, zij hebben voor hun 50 supporters niet veel kaartjesknippers nodig. Maar is dat ons probleem? ) en als wij dan willen verhuizen ff op kosten van de stad een nieuw stadion krijgen.
Nee, wij zouden zo'n project nooit aanvaarden. Als jullie tevreden zijn over hun product, moet je maar een manier vinden om Jan Breydel af te betalen. Dan moet Polleke Van Den Driessche z'n product maar in wat meer marathons gaan verkopen
Trouwens, ik ben als Aalstenaar opgegroeid op de Club, dus ja ik weet wel een en ander van Brugge. Misschien jij niet persé, maar 3/4 van het groensel op onze fora hebben welgeteld 1 argument nl. dat echte Bruggelingen voor de trutten zijn. Keep on dreaming lads
En yep, die 1 op 6 steekt ... voor jullie is puntenverlies tegen ons de normaalste zaak ter wereld, voor ons is het een vernedering. Maar gefeliciteerd ermee hoor, zowel je overwinning als de draw waren compleet terecht. Binnen 50 jaar maak je het misschien nog eens mee
Nog een Malinwa-erquote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:45 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Steed combi in de eindronde!
Als Kv Mechelen supporter hoop ik dat we overgaan, maar bij mij is Kortrijk de favoriet.
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:56 schreef Sandstorm_81 het volgende:
De club fans in dit topic hebben precies een zware frustratie. Waarom zou Club zijn kleine buur op zo'n kleinzerige manier willen kapotmaken? Het grote Club blijkt in dit topic maar een klein achterbaks klupje te zijn.
Jullie zitten te zeggen dat je een kl*te jaar meemaakt, maar je eindigt mooi in de linkerkolom en je speelt een bekerfinale. Euhm als Kv Mechelen supporter heb ik al iets slechtere jaren meegemaakt.
Hopelijk speelt Cercle ooit in een stadion zoals dit van vb Westerlo. Ik vind het spijtig dat ze eigenlijk altijd op verplaatsing spelen.
Club heeft fans en Cercle heeft supporters.
Net omgekeerd ... het is omwille van die marginale en gefrustreerde houding van de trutten dat ik steeds meer en meer afkeer van dat team begin te krijgen. Ik haat die van Brussel ook, maar ik ga echt niet tegen hun clubshop gaan schijten hoor. Je moet die van ons eens aantreffen na een derby waarin de paters thuis spelenquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:56 schreef Sandstorm_81 het volgende:
De club fans in dit topic hebben precies een zware frustratie. Waarom zou Club zijn kleine buur op zo'n kleinzerige manier willen kapotmaken? Het grote Club blijkt in dit topic maar een klein achterbaks klupje te zijn.
Jullie zitten te zeggen dat je een kl*te jaar meemaakt, maar je eindigt mooi in de linkerkolom en je speelt een bekerfinale. Euhm als Kv Mechelen supporter heb ik al iets slechtere jaren meegemaakt.
Hopelijk speelt Cercle ooit in een stadion zoals dit van vb Westerlo. Ik vind het spijtig dat ze eigenlijk altijd op verplaatsing spelen.
Club heeft fans en Cercle heeft supporters.
Och komaan ... Serkul vecht jaarlijks tegen de degradatie, wij voor de titel. Hoe erg het ook is, maar dat kan je niet met een team volledig bestaand uit jeugdspelersquote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens nog maar eens zo'n detail over de laatste Brugse derby. Bij Club speelde er één eigen jeugdproduct (en viel er ééntje in) de derby. Bij Cercle kwamen er vijf in actie. Als we het Belgische voetbal dan toch ooit willen redden, dan kunnen we maar beter maken dat zo'n ploegen niet snel verdwijnen ...
Daarom dat Lutun en Capon (nochtans vorig jaar de beste speler uit de beloftenkern van Club) de ploeg al verlaten deze zomer zeker ?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:23 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Och komaan ... Serkul vecht jaarlijks tegen de degradatie, wij voor de titel. Hoe erg het ook is, maar dat kan je niet met een team volledig bestaand uit jeugdspelers
Club heeft naar perspectief enorm veel eigen opgeleide spelers in de kern (Stijnen, Verbauwhede, De Cock, Lutun, Maertens, Vermeulen, De Mets, Capon e.d)
Als je dat vergelijkt met de nekken die met een vreemdelingenlegioen en het Standard tot voor kort (nu lijken die ook de jeugd wat meer kansen te geven, maar trust me ... als ze er een paar jaar geen prijzen mee pakken is het daar ook weer gedaan hoor) zijn wij echt nog een voorbeeld op dat gebied geloof ik
Een Clubfan die over marginalen spreekt. Ik dacht afgelopen zaterdag dat half de SS in de Oost zat. Hoeveel kaalkopjes met een oorring en een jardcore vest er daar met hun middenvinger omhoog richting dat Cercle-vak stonden ...quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:20 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Net omgekeerd ... het is omwille van die marginale en gefrustreerde houding van de trutten dat ik steeds meer en meer afkeer van dat team begin te krijgen. Ik haat die van Brussel ook, maar ik ga echt niet tegen hun clubshop gaan schijten hoor. Je moet die van ons eens aantreffen na een derby waarin de paters thuis spelen
Uiteraard is de miserie die wij nu meemaken met hetgeen KV meemaakt, maar je moet ook alles in z'n perspectief bekijken ... Club is altijd een team geweest van het collectief, die er altijd 500% voor ging en altijd en overal van z'n eigen kracht uitging. Een rustige club, met spelers die van de club hielden en met erg weinig onrust in de kleedkamers. Als je ze nu ziet, zonder een greintje inzet, mentaliteit ... dat steekt mij. Dat ik me steeds minder en minder met de clubidentiteit kan vereenzelvigen. Dat we een jaar niet meedoen voor de prijzen, boeit me niet ... zo'n dingen gebeuren nu eenmaal in 't voetbal
Maar ik zal er, net als de meeste KV'ers altijd staan voor m'n club hoor ... voor de Club ben je voor 't leven, zelfs in 2de of 3de klasse
echt hé ... Nuja, het is wel geweten denk ik dat club een serieuze extreemrechtse, harde kern heeft.quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Een Clubfan die over marginalen spreekt. Ik dacht afgelopen zaterdag dat half de SS in de Oost zat. Hoeveel kaalkopjes met een oorring en een jardcore vest er daar met hun middenvinger omhoog richting dat Cercle-vak stonden ...![]()
Lutun mocht blijven, maar wou niet (dat Cornelis niet gebleven is, was ook onze fout zekerquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Daarom dat Lutun en Capon (nochtans vorig jaar de beste speler uit de beloftenkern van Club) de ploeg al verlaten deze zomer zeker ?
En waarom zou dat niet kunnen ? Kijk naar Racing Genk , kijk naar Standard dat met 3 ! middenvelders van nog geen 18 jaar speelt. (dankzij Boskamp die ze naar de a-kern haalde trouwens)
Overigens doet Anderlecht dat op zich ook nog niet eens zo slecht. Daar zaten dit jaar ook 8 eigen opgeleide spelers in de A-kern. (evenveel als wat jij opnoemt , en dan is Stijnen eigenlijk nog aangekocht door Club toen hij al 20 was hé)
Overdrijven is ook een vak zeker?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Een Clubfan die over marginalen spreekt. Ik dacht afgelopen zaterdag dat half de SS in de Oost zat. Hoeveel kaalkopjes met een oorring en een jardcore vest er daar met hun middenvinger omhoog richting dat Cercle-vak stonden ...![]()
Als je gaat oordelen op bepaalde artikels in het Laagste Nieuwsquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:38 schreef BramKVO het volgende:
[..]
echt hé ... Nuja, het is wel geweten denk ik dat club een serieuze extreemrechtse, harde kern heeft.
Je hebt gelijk, ik verwarde hem even met MATTON die naar Leuven gaat. (en dat is nochtans echt een van de beste jeugdspelers die Club had de afgelopen jaren hoor)quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:39 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Lutun mocht blijven, maar wou niet (dat Cornelis niet gebleven is, was ook onze fout zeker). En Capon gaat helemaal nergens heen hoor?
Om het maar even te duiden: Ik hoor van mijn Cercle-collega's dat op de derby enkel CD&V (Polleke dus) campagne stond te voeren en foldertjes uit te delen bij het Cercle-vak. En wie kom ik dan tegen aan de andere zijde van het stadion ? Zeker 6 man die foldertjes van het VB staat uit te delen ...quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:42 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Als je gaat oordelen op bepaalde artikels in het Laagste Nieuws![]()
Matton is steeds afgeremd door blessure's en liet nu pas enkele mooie dingen zien bij de reserven. Geen slechte speler, kan zeker eerste klasse aan maar imo nog niet sterk genoeg voor Clubquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik verwarde hem even met MATTON die naar Leuven gaat. (en dat is nochtans echt een van de beste jeugdspelers die Club had de afgelopen jaren hoor)
Dus omdat het VB bij ons campagne wil voeren, bestaat onze harde kern uit halve Neonazi'?quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Om het maar even te duiden: Ik hoor van mijn Cercle-collega's dat op de derby enkel CD&V (Polleke dus) campagne stond te voeren en foldertjes uit te delen bij het Cercle-vak. En wie kom ik dan tegen aan de andere zijde van het stadion ? Zeker 6 man die foldertjes van het VB staat uit te delen ...
Doe er mijn groeten bij.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:07 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Dus omdat het VB bij ons campagne wil voeren, bestaat onze harde kern uit halve Neonazi'?![]()
Ik zal het hun zeggen als het VB hier volgende week op de markt met foldertjes staat
Maar jongen, bij ons zit er wekelijks 25.000 man, bij Sirkel met moeite 5.000 ... logisch toch dat op zo'n publiek (Club heeft 75.000 geregistreerde fans) mensen zitten met sympathie voor een partij die in Vlaanderen 1 miljoen stemmen haalt. Hoe kun je dat nu in godsnaam gaan vergelijken?quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Doe er mijn groeten bij.
Maar dat neemt niet weg dat het gemiddelde publiek bij Club véél dichter bij het profiel van het kiespubliek waar het VB zich in zijn campagnes op richt staat dan het gemiddelde publiek bij Cercle. (Ook al was (is??) Phillippe Dewinter natuurlijk wel een Cerclefan)
Ik heb het over de marginale houding van Sirkel supporters tegenover ons, die niks meer met haat maar pure frustratie te maken heeft. En wat heb je gezien? Iemand die z'n middenvinger omhoog stak, damn ik kan me voorstellen wat voor krapuul dat dat moet geweest zijnquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wie doet hier eigenlijk aan de veralgemeningen ? Jij spreekt over de Cerclefans als "marginalen" , en als ik je dan er eens op wijs wat ik zoal in die Oost van de Club heb zien zitten dan zou ik nu opeens alle Clubfans als neonazi's zien ? Ik zeg je alleen als je de marginalen in het stadion zoekt dat je bij die kaalkopjes zonder stem met de middenvinger omhoog in de Oost en niet zozeer in het Cerclevak moet gaan zoeken.
En als we het dan toch over fans hebben. Die van Cercle en Standard steunen tenminste voluit hun ploeg. Dat was zaterdag aan de blauwe kant van Jan Breydel toch wel even anders ... Of waren ze dan toch de "Eigen volk Eerst krant" (die ik voor de match nog in mijn handen geduwd kreeg) aan het lezen ?
ik oordeel op bepaalde (oostendse) club brugge fans die ik ken en op basis vd matchen ih stadion. Ik lees het laatste nieuws nietquote:Op woensdag 23 mei 2007 20:42 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Als je gaat oordelen op bepaalde artikels in het Laagste Nieuws![]()
Je kent max. 10 van de 70.000 geregistreerde fans van Club?quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:36 schreef BramKVO het volgende:
[..]
ik oordeel op bepaalde (oostendse) club brugge fans die ik ken en op basis vd matchen ih stadion. Ik lees het laatste nieuws niet![]()
Om het even te duiden: op een gegeven moment komt er een "sst sst sst" uit het Cerclevak, en zwijgt iedereen daar eventjes , en je kon een speld horen vallen in het stadion.quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:38 schreef blueangel_ het volgende:
Op zo'n bullshit reageer ik niet meer ... er is een verschil tussen een matige sfeer die ik trouwens zelfs toegeef, en de absurde overdrijving die jij hier weer zit te maken
Veel plezier met je sfeervolle groene aanhang ... hun klassiekers als "Loppem kan nie mee olé olé" "Sterke Jan op den dop olé olé" en "laat je Club maar in de steek" (dat komt dan van een club met minder supporters dan een gemiddelde provencialer) zullen waarschijnlijk te boek gaan als de meest sfeervolle voetbalsongs ooit
Bluefan kan zeggen wat hij wil (en tegelijk bewijst hij het) maar zeker hier in het Brugse merk je het: die 1 op 6 tegen Cercle is bij elke Clubfan toch behoorlijk hard aangekomen hoor ...quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hey, het gaat hier eindelijk eens over de 2 ploegen uit Brugge, dat was alweer een tijdje geleden.
ik heb het over mensen die al zo'n 15 jaar een abonnement hebben, wat zouden ze dan nog niet van blue army hebben gehoordquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:39 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Je kent max. 10 van de 70.000 geregistreerde fans van Club?
Dat lijkt me idd een basis om een oordeel over onze harde kern te vormen jah. Wedden dat die nog niet eens van Blue Army gehoord hebben?
Tuurlijk komt het hard aan, dit is een vernedering voor ons. Dat heb ik trouwens meteen gezegd in 1 van m'n eerste posts na die wanvertoningquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bluefan kan zeggen wat hij wil (en tegelijk bewijst hij het) maar zeker hier in het Brugse merk je het: die 1 op 6 tegen Cercle is bij elke Clubfan toch behoorlijk hard aangekomen hoor ...
Denk aan je hart blueangelquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:21 schreef blueangel_ het volgende:
[..]
Maar jongen, bij ons zit er wekelijks 25.000 man, bij Sirkel met moeite 5.000 ... logisch toch dat op zo'n publiek (Club heeft 75.000 geregistreerde fans) mensen zitten met sympathie voor een partij die in Vlaanderen 1 miljoen stemmen haalt. Hoe kun je dat nu in godsnaam gaan vergelijken?
Tuurlijk richt het VB zijn campagnes op ons publiek ... we zijn een oervlaamse volksclub met allemaal doodgewone mensen. Ik zie ze in Brussel of Luik nog geen campagne maken voor een onafhankelijk Vlaanderen hoor
Als wij neonazi's zijn, wat is het ultralinkse publiek van Standard waar jij zo'n adoratie voor hebt dan? Antiglobalistische hooligans? Het krapuul van Brussel dat onze jeugdtribune aanviel een aantal jaar geleden, zijn dat ook halve SS'ers?
Nee, maar ik sta al 17 jaar in de tribunes van Club (al herinner ik me natuurlijk wel geen drol van die eerste paar jaar) en ik weet wel waar ik het over heb als ik daarover praat. Natuurlijk zullen er exemplaren in ons publiek zitten die je liever niet hebt, maar zoals ik al tegen Joost zei: dat lijkt me volstrekt normaal als je over zo'n grote fanbase beschikt. Als iedereen perfect was, zou het best een saaie wereld zijn hoor. Denk je dat ze zulke gasten in Brussel, Genk of Standard niet hebben? De helft van Luik is zo'n buurtquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:44 schreef BramKVO het volgende:
[..]
ik heb het over mensen die al zo'n 15 jaar een abonnement hebben, wat zouden ze dan nog niet van blue army hebben gehoordIK woon in Oostende, ik weet heus waarover ik praat. De wijk Opex loopt vol met club brugge fans en die wijk staat bekend als de 'marginale' wijk van Oostende, das echt gewoon een feit hoor. In Aalst heb je misschien minder notie van zulke zaken dan in Brugge of andere West-Vlaamse steden.
Natuurlijk is dat zo in West-Vlaanderen. Vanaf de middenklasse gaat men vooral naar de lokale ploegen kijken (Cercle , Zulte-Waregem, Kortrijk, Roeselare ook wel, ...) of naar Anderlecht. (al is de tijd dat ze daar met de das aan naar de voetbal gingen ook wel aan het verdwijnen) , maar ga eens in de sociale wijken van elke gemiddelde stad hier? "FCB Olé Olé"quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:44 schreef BramKVO het volgende:
[..]
ik heb het over mensen die al zo'n 15 jaar een abonnement hebben, wat zouden ze dan nog niet van blue army hebben gehoordIK woon in Oostende, ik weet heus waarover ik praat. De wijk Opex loopt vol met club brugge fans en die wijk staat bekend als de 'marginale' wijk van Oostende, das echt gewoon een feit hoor. In Aalst heb je misschien minder notie van zulke zaken dan in Brugge of andere West-Vlaamse steden.
Als je bij een 3-1 achterstand in de wedstrijd van het jaar in Gent, wat voor ons toch altijd een speciale wedstrijd is, en hun hele stadion naar huis zingt ... dat noem ik groots zijn in een slecht seizoenquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:47 schreef Masanga het volgende:
[..]
Denk aan je hart blueangelOok op Cercle hoorde ik al racistisch gepraat hoor. In elk stadion neem ik aan (alleen niet overal in grote groep (cfr Islamieten parasieten enzo) ). Ik heb trouwens slechts 2 weken per jaar leedvermaak of wat dan ook jegens klup. Ik vond het verbale steekspel dat de derby's vroeger waren gewoon heerlijk, zoals de laatste derby voor we naar tweede tuimelden. Elkaar jennen, op een ludieke manier, ZONDER elke vorm van geweld (plassen tegen de klupshop of dat standbeeld aan de West is wel geen geweld uiteraard
). Ik genoot van jullie "Ricky, je bent vannacht weer dronken geweest". Alleen, bij jullie is dat precies opgehouden, is het ineens zo serieus. Wij gaan door en zijn dan ineens marginaal?
Versta me niet fout,maar soms lijkt het alsof jullie (door de gouden jaren) dit enkel nog konden als jullie 4-0 voor kwamen te staan tegen ons. Wedden dat bij jullie volgende goede seizoen de sfeer beter zal zijn dan tevoren? Ik vind dat jullie dan ook iets grootser mogen zijn in jullie slecht seizoen. Ondanks alles.
Wauw, arbeiders ... volksmensenquote:Op woensdag 23 mei 2007 21:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat zo in West-Vlaanderen. Vanaf de middenklasse gaat men vooral naar de lokale ploegen kijken (Cercle , Zulte-Waregem, Kortrijk, Roeselare ook wel, ...) of naar Anderlecht. (al is de tijd dat ze daar met de das aan naar de voetbal gingen ook wel aan het verdwijnen) , maar ga eens in de sociale wijken van elke gemiddelde stad hier? "FCB Olé Olé"![]()
Overigens komt dat wel nog altijd historisch voort uit het feit dat Club altijd de ploeg van de arbeidersklasse en de vrijzinnigen is geweest. (terwijl in Brugge dan Cercle weer de ploeg van de Katholieken en de middenstanders was) Veel van die mensen uit die wijken zijn trouwens ook wel van generatie op generatie Clubfans.
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:07 schreef BramKVO het volgende:
En Hrvat, we gaan jullie nog eens gaan steunen zoals 3 jaar geleden (Genk-Standard), of Standard in eigen huis op een gelijkspel houde, zodat jullie Europees kunnen spelenEchte kvo-fans hebben veel sympathie voor Genk, spijtig dat jij blijkbaar lacht met ons ploegje
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |