quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:20 schreef wouter37 het volgende:wat moet er verder nog gebeuren om de auto in orde te meken?
en wat ga je aan de motor doen ?
verder veel succes met je project
ik wil er nog een beurtje aan doen, dus olie, filters, bougi's, etc.
verder wil ik alle slangetjes en een boel kabels van de motor gaan vervangen. er is in het verleden eens door een marter aan gevreten hier en daar...
dan is het de bedoeling om naar de electrische ramen te kijken, die maken een hels kabaal... schijnt veel voor te komen, die dingen hebben kunstof tandwielen voor de ramen ofzo, hier zijn geloof ik modificatiesetjes voor te koop.
ook begint de synchromesh van de 2e versnelling te verslijten maar je kan er nog goed mee rijden, dus die laat ik even zitten. is wel een puntje voor in de toekomst..
als ik dan alles motorisch op orde heb wil ik het onderstel aan gaan pakken..
dan pas ga ik aan de motor sleutelen als dat al gebeurd... in ieder geval wil ik de katalysator kwijt en alle amerikaanse emissie bral... zo zit er een EGR op en nog wat andere slangetjes en prulletjes, weg met de troep..
het voordeel van een amerikaan is dat hij een luchthoeveelheidsmeter heeft (de voorganger van de luchtmassa meter) de europese modellen hebben een simpele vacuum sensor (een MAP sensor) het voordeel van de luchthoeveelheidsmeter is dat de injectie nauwkeuriger aangestuurd kan worden. als je dus een chip op maat laat maken na wat modificaties valt er waarschijnlijk wat meer vermogen uit te peuteren
het is echter wel een meerjarenproject