Daar komt de oplossing;;;;;;;;;;;;;.............................................quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:33 schreef MouseOver het volgende:
M'n brave Skil boormachine is na 12 jaar trouwe dienst aan een nieuwe kop toe. Wie had gedacht dat hij het zolang uit zou houden, maar dat terzijde.
Nu heb ik een kop gekocht die er op zou passen, maar ik krijg de oude niet los. Naar verluidt zou binnen in de kop een schroef zitten waarmee je de kop eraf kan pakken (dus de schroevendraaier of pijpsleutel op dezelfde manier de kop in steken als dat je dat met een boortje zou doen). Nu heeft mijn machine hier geen schroef of moer.
Ik heb het de machine al opengemaakt om te zien of het mogelijk is om op een of andere manier de as te blokkeren. Dat lijkt ook niet mogelijk. Ik heb geen idee hoe het ding loskan.. iemand wel?
Ik wil m'n machientje nog lang kunnen gebruiken
25 euro bij de gamma met een 2e accu. In koffer.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:10 schreef mrSPLIFFY het volgende:
een skill ookje koopt voor 30 euro een nieuwe...
na 12 jaar is t toch wel mooi geweest
He Pino uitgewerkt?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:12 schreef Marsepein het volgende:
Kun je niet bij de nieuwe kop kijken om een indruk te hebben hoe de oude losgaat?
[..]
25 euro bij de gamma met een 2e accu. In koffer.
ik had t ruim genomen....quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:12 schreef Marsepein het volgende:
Kun je niet bij de nieuwe kop kijken om een indruk te hebben hoe de oude losgaat?
[..]
de snelspankop van skil is kl@ten, heb er zelf een ,is er haast niet af te krijgen ,is een as met rechtse draadquote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:31 schreef Solingjan het volgende:
Ja en dan hebben we het nog niet over het gemak van die snelspanner ipv dat ....... sleuteltje
waarschijnlijk in die 12 jaar 6 x gebruiktquote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:38 schreef lj_lightning het volgende:
Een Skill machine die het 12jaar heeft uitgehouden, wow![]()
De boormachine van TS is toch geen accuboormachine??quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:12 schreef Marsepein het volgende:
[..]
maak eens een foto van tussen de boorkop en de boormachinequote:Op zondag 20 mei 2007 15:07 schreef MouseOver het volgende:
Het is idd gewoon netstroom. Er zit geen imbus in de kop, en ook niet op de as. Wel zie ik het einde van de draaias binnenin de opengesperde kop zitten. De nieuwe kop bevestigd dat er schroefdraad op de as zit. Maar: als hij gewoon er op geschroefd is, hoe krijg ik hem los zonder dat ik de booras kan blokkeren?
De kop in een bankschroef brengen en voorzichtig de motor laten draaien?
Gooi het typenummer anders hier effe neerquote:Op zondag 20 mei 2007 15:41 schreef MouseOver het volgende:
Nee.. internet is vreselijk brak hier, ik kom er niet op. Het kost me 20x f5'en om hier een reply te kunnen posten..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |