Het is een buitenkans dat boek te lezen zijnde in Afghanistan.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:35 schreef Lienekien het volgende:
Maar waarom dan 'ondankbare'?
Ik was al bang dat het iets negatiefs was. Het ziet er ook niet fraai uit. Valt daar iets tegen te doen?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 20:57 schreef Lienekien het volgende:
Hm. Plakkerigheid kan van luizen komen.
Ja maar.. ja maar... dan blijft er niets over!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 21:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik snoei tot de grond terug.
Ik ga maandag wel naar de Intratuin.quote:Helaas is het weer eens zo'n jaar alles voelt plakkerig aan en zit vol met luizen en beestjes en een aantal zijn dol op beukhaag.
zoals de bladluizen deze scheiden vaak een stof af (mieren zijn hier dol op) waardoor het blad plakkerig aanvoelt en lijkt of het nat is. zitten er veel luizen op een blad vaak vind u de luizen aan de onderkant dan rolt het blad ook op. luizen veroorzaken ook schimmelziekte.
Een ander beestje is de witte vlieg deze is te herkennen door als u een blad aanraakt er een wolk vliegjes uitkomt, witte vlieg veroorzaakt honingdauw dit ziet er pluizig schimmelachtig uit. honingdauw kan geen kwaad voor een beuk.
Dan hebben we er nog eentje en dat is de beukenwolluis deze zorgt ook voor een witte pluis dit heeft vaak meer weg van een cocon.
Zowel de luizen als de witte vlieg zijn te bestrijden met een middeltje tegen luizen verkrijgbaar in een tuincentrum, wat betreft de witte prut kunt u misschien even een blaadje meenemen naar het tuincentrum in het geval u beukhaag getroffen wordt door bladluizen, kan het soms nog wel eens nodig om te spuiten met een middel tegen schimmels om te voorkomen dat de hele haag straks onder de schimmel zit.
Bron
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |