abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 mei 2007 @ 00:08:37 #1
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_49529995
quote:
PARIJS (ANP) - Met Rachida Dati op Justitie krijgt Frankrijk voor het eerst een allochtone minister. De bewindsvrouw van Marokkaans-Algerijnse komaf is een schoolvoorbeeld van de door president Nicolas Sarkozy nagestreefde integratie van buitenlanders.

Dati werd in 1965 geboren in een achterstandswijk van Chalon-sur-Saône. Zij is het tweede van de twaalf kinderen van een Marokkaanse metselaar en een Algerijnse analfabete. Van haar moeder krijgt zij mee dat zij haar best moet doen op school om iets te bereiken in het leven.

Dati werkt als hulp in de verpleging en als telefoniste om haar studie te betalen. Zij haalt diploma's in economie en recht. In 1999 gaat zij de magistratuur in en wordt uiteindelijk plaatsvervangend hoofdofficier van justitie in Evry.

Harde uitspraken

Nadat Nicolas Sarkozy minister van Binnenlandse Zaken is geworden, doet Dati herhaaldelijk pogingen hem te ontmoeten totdat het haar uiteindelijk lukt. Sarkozy, die onder vuur ligt wegens harde uitspraken over buitenlanders, begrijpt het belang van een allochtoon in zijn naaste omgeving. Dati werkt op verschillende functies op zijn ministerie. Zij houdt zich bezig met jongerenbeleid en werkt aan een wet ter voorkoming van jeugdcriminaliteit.

Later wordt Dati na een mediatraining een van Sarkozys woordvoerders. Zij heeft de reputatie intelligent en efficiënt te zijn, een harde werkster en trouw aan haar politieke vader Sarkozy.
Zou Le Pen ook hebben het hele debat hebben gegijzeld door van alle daken te schreeuwen over dubbele loyaliteit en/of schijn van belangenversrengeling? Mooi signaal van Sarkozy btw ...
Before all else, be armed.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 00:11:00 #2
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_49530070
Ik haat allochtonen
And all the things you do with it
  zaterdag 19 mei 2007 @ 00:12:25 #3
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_49530111
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 00:11 schreef Houtspeer het volgende:
Ik haat allochtonen
Is dat alles wat je kan bedenken?
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zaterdag 19 mei 2007 @ 01:44:28 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49532173
Tja... in landen als Frankrijk en de Verenigde Staten kan dat dan ook gewoon.... bewindslieden met de dubbele nationaliteit.

Want inderdaad, ook deze dame kan haar Marokkaanse nationaliteit niet afstaan, en heeft dus zowel de Franse als Marokkaanse nationaliteit.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 19 mei 2007 @ 02:14:46 #5
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_49532688
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 01:44 schreef maartena het volgende:
Tja... in landen als Frankrijk en de Verenigde Staten kan dat dan ook gewoon.... bewindslieden met de dubbele nationaliteit.

Want inderdaad, ook deze dame kan haar Marokkaanse nationaliteit niet afstaan, en heeft dus zowel de Franse als Marokkaanse nationaliteit.
Le Pen had niet zoals Wilders zetels in het parlement.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 02:15:34 #6
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49532710
Niemand heeft nog aangetoond dat ze een dubbel paspoort heeft.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_49532835
Het kan heel goed dat de vader een frans paspoort heeft. Voor de afscheiding hadden algerijnen dat nl. geloof ik. Ik zal het morgen eens navragen
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_49532879
Het is dus een excuusallochtoon. Ze werkt pas sinds 1999 en heeft dus absoluut niet voldoende gewicht om de functie van minister te vervullen. Het artikel geeft het ook al aan: 'Nadat Nicolas Sarkozy minister van Binnenlandse Zaken is geworden, doet Dati herhaaldelijk pogingen hem te ontmoeten totdat het haar uiteindelijk lukt. Sarkozy, die onder vuur ligt wegens harde uitspraken over buitenlanders, begrijpt het belang van een allochtoon in zijn naaste omgeving. Ja, laten we vooral mensen aannemen omdat ze een kleurtje hebben. Om de vele agressieve zandbakbewoners in Frankrijk tegemoet te komen. Niet omdat ze de juiste capaciteiten hebben.

In en in triest. Tot zover dus de hoop dat er eindelijk eens iets zou veranderen in Frankrijk.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_49533265
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 02:23 schreef tim2308 het volgende:
Het kan heel goed dat de vader een frans paspoort heeft. Voor de afscheiding hadden algerijnen dat nl. geloof ik. Ik zal het morgen eens navragen
Haar vader is dus geen Algerijn hè.
pi_49533361
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 02:52 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Haar vader is dus geen Algerijn hè.
Oeps haar moeder. Doet niets af aan mijn theorie dat Dati gewoon een frans paspoort heeft dankzij haar moeder.

Trouwens nog een niet zo fijn politiek correct filmpje voor haar: http://www.dailymotion.co(...)-dati-tele-libre-ump

Ze verklaart dus dat ze minister wordt van stedelijke vernieuwing met hulp van Kärcher. Sarkozy had ooit verklaart dan hij de banlieus schoon wilde vegen met de Karcher hogedrukspuit

[ Bericht 34% gewijzigd door tim2308 op 19-05-2007 03:09:47 ]
pi_49533706
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 02:26 schreef StefanP het volgende:
Het is dus een excuusallochtoon. Ze werkt pas sinds 1999 en heeft dus absoluut niet voldoende gewicht om de functie van minister te vervullen. Het artikel geeft het ook al aan: 'Nadat Nicolas Sarkozy minister van Binnenlandse Zaken is geworden, doet Dati herhaaldelijk pogingen hem te ontmoeten totdat het haar uiteindelijk lukt. Sarkozy, die onder vuur ligt wegens harde uitspraken over buitenlanders, begrijpt het belang van een allochtoon in zijn naaste omgeving. Ja, laten we vooral mensen aannemen omdat ze een kleurtje hebben. Om de vele agressieve zandbakbewoners in Frankrijk tegemoet te komen. Niet omdat ze de juiste capaciteiten hebben.

In en in triest. Tot zover dus de hoop dat er eindelijk eens iets zou veranderen in Frankrijk.
Ze werkt dus sinds 1999 als jurist omdat ze toen haar studie heeft afgerond. Een studie die ze heeft gefinancieerd door ernaast te werken.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 06:52:28 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_49534005
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 02:15 schreef PJORourke het volgende:
Niemand heeft nog aangetoond dat ze een dubbel paspoort heeft.
Ze is Marokkaanse, en is in Marokko geboren. Daarmee kan ze automatisch NIET de Marokkaanse nationaliteit opgeven. Tevens ondersteund Frankrijk gewoon de dubbele nationaliteit. Ze is dus 100% zeker bezit van twee nationaliteiten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_49534751
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 06:52 schreef maartena het volgende:

[..]

Ze is Marokkaanse, en is in Marokko geboren. Daarmee kan ze automatisch NIET de Marokkaanse nationaliteit opgeven. Tevens ondersteund Frankrijk gewoon de dubbele nationaliteit. Ze is dus 100% zeker bezit van twee nationaliteiten.
en ze is zeker niet de eerste, Dominique de Villepin was minister president en is geboren in Rabat, marokko..

Ik vermoed dat de enige grond mevrouw Rachide date een 'allochtoon' te noemen is odat ze in een Franse achterstandsbuurt geboren is, en het niet zozeer gaat om haar werkelijke marrokaanse afkomst, dat is namelijk allerminst uniek.

zelfs een president, Valérie Giscaird d'Estaing was geboren in Koblenz en was Duitser (duitsland kent de nationaliteit toe aan eenieder die op duits grondgebied geboren is)....
Sarkozy (Nicolas Sarközy de Nagy-Bocsa) zelf is natuurlijk zelf ook allochtoon als kind van Hongaarse ouders ...
Ook de Hongaarse nationaliteit krijgen kinderen van Hongaarse ouders automatisch (ook een goed iets voor wilders om te realiseren, zijn kinderen krijgen ook automatisch een dubbele nationaliteit)
pi_49534893
Zullen we eens ophouden, politici te beoordelen op waar ze geboren zijn en eens gewoon gaan beoordelen op hun daden ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 19 mei 2007 @ 10:30:04 #15
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49535105
quote:

En in Australië kan dat niet. Volgens art. 44 van de Australische Grondwet is het verboden om gekozen te worden in het parlement als men naast de Australische nog een andere nationaliteit heeft.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_49536887
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 10:11 schreef LangeTabbetje het volgende:
Zullen we eens ophouden, politici te beoordelen op waar ze geboren zijn en eens gewoon gaan beoordelen op hun daden ?
precies! Royal is geboren in Senegal, daar hoorde je ook niemand over
Rachida Dati
pi_49537062
quote:
Tja... in landen als Frankrijk en de Verenigde Staten kan dat dan ook gewoon....
In Amerika moet de president zelfs in Amerika geboren zijn...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:10:37 #18
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_49537220
quote:

[..]

Ze is Marokkaanse, en is in Marokko geboren.
quote:
Dati werd in 1965 geboren in een achterstandswijk van Chalon-sur-Saône.
En volgens mijn Kleine Bosatlas ligt dat niet in Marokko, hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_49537254
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:04 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Rachida Dati is nog geen president en in Amerika mag je, volgens mij, iedere functie vervullen als je in het buitenland geboren bent. Alleen dus niet het presidentschap. Sterk weer.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 12:15:28 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_49537333
quote:
Maar, maar, dat kan heul nie! Alles in hokjes! Mooie baantjes alleen voor eigen loyaal volk!
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:04 schreef Tikorev het volgende:

[..]

De gouverneur van de 5e economie ter wereld (Cali) is niet in de VS geboren.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_49537632
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:15 schreef Yildiz het volgende:

[..]

De gouverneur van de 5e economie ter wereld (Cali) is niet in de VS geboren.
Ik had het ook niet over de gouverneur maar over de president...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_49537654
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:30 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik had het ook niet over de gouverneur maar over de president...
En maartena had het over bewindslieden, niet presidenten. Erg sterk, ja.
pi_49537961
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

En maartena had het over bewindslieden, niet presidenten.
En de president is geen bewindspersoon?
pi_49538039
quote:
Hier niet dan? We hebben nu 2 bewindslieden die aantonen dat het wel kan.
pi_49538043
Ja. Laten we discussie eerst eventjes herhalen, dan zie je de onzinnigheid:
Over een allochtone minister: "Tja... in landen als Frankrijk en de Verenigde Staten kan dat dan ook gewoon.... bewindslieden met de dubbele nationaliteit. "
- BWAAHAHAAAHAHA, zegt Tikorev: "In Amerika moet de president zelfs in Amerika geboren zijn..." De presidént zelfs! De president!
Maar, zegt Yildiz: "De gouverneur van de 5e economie ter wereld (Cali) is niet in de VS geboren. " Gniffelgniffel.
- Tikorev flabbergasted: "Ik had het ook niet over de gouverneur maar over de president... "
pi_49538335
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:47 schreef Monidique het volgende:
Over een allochtone minister: "Tja... in landen als Frankrijk en de Verenigde Staten kan dat dan ook gewoon.... bewindslieden met de dubbele nationaliteit. "
- BWAAHAHAAAHAHA, zegt Tikorev: "In Amerika moet de president zelfs in Amerika geboren zijn..." De presidént zelfs! De president!
Maar, zegt Yildiz: "De gouverneur van de 5e economie ter wereld (Cali) is niet in de VS geboren. " Gniffelgniffel.
- Tikorev flabbergasted: "Ik had het ook niet over de gouverneur maar over de president... "
Ja maar...

ze kómen ze kómen, zie je dat dan niet?
pi_49538337
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:47 schreef Monidique het volgende:
Jochie toch, stel je toch niet zo aan over een woordje...

Maartena suggererrde dat in Amerika, in tegenstelling tot Nederland, alles mogelijk is wat betreft dubbele nationaliteiten en afkomst mbt bewindslieden enzo. Dus geef ik gewoon een voorbeeld van een bewindspersoon waarbij dat niet kan in tegenstellign tot alle bewindspersonen in Nederland....

Als ik had geweten dat dat je zo van slag zou brengen had ik het wel achterwegr gelaten...
pi_49538366
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:00 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Jochie toch, stel je toch niet zo aan over een woordje...
Ik ben blij dat je ziet dat je in feite met een zwakke post kwam.
pi_49538397
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je ziet dat je in feite met een zwakke post kwam.
Geef ik een reactie lees je die niet....

Maartena suggererrde dat in Amerika, in tegenstelling tot Nederland, alles mogelijk is wat betreft dubbele nationaliteiten en afkomst mbt bewindslieden enzo. Dus geef ik gewoon een voorbeeld van een bewindspersoon waarbij dat niet kan in tegenstellign tot alle bewindspersonen in Nederland....

pi_49539108
O, ok.
pi_49539162
Belachelijke discussie weer. Beoordeling die vrouw gewoon op haar daden, en niet op haar afkomst of het feit of ze één of tig nationaliteiten heeft. Wat boeit het nu dat de president van Verweggistan per se in Verweggistan geboren moet zijn? Zegt meer over de achterlijkheid van Verweggistan dan over personen in andere landen.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:32:28 #32
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49539239
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:29 schreef Kozzmic het volgende:
Belachelijke discussie weer. Beoordeling die vrouw gewoon op haar daden, en niet op haar afkomst of het feit of ze één of tig nationaliteiten heeft. Wat boeit het nu dat de president van Verweggistan per se in Verweggistan geboren moet zijn? Zegt meer over de achterlijkheid van Verweggistan dan over personen in andere landen.
De aanzet van deze topic stuurt wel gericht die kant op.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_49539284
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De aanzet van deze topic stuurt wel gericht die kant op.
Ja, precies. Een-en-al gezeur dus dit topic.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:35:57 #34
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_49539328
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 12:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[..]

En volgens mijn Kleine Bosatlas ligt dat niet in Marokko, hoor.
Tegenwoordig maakt dat niet veel meer uit.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:32:30 #35
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49541910
quote:
Ze is Marokkaanse, en is in Marokko geboren.
quote:
Rachida Dati (born November 27, 1965 in Saint-Rémy)
Next!
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:33:44 #36
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49541924
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 09:57 schreef KroJo het volgende:
(duitsland kent de nationaliteit toe aan eenieder die op duits grondgebied geboren is)....
Absoluut niet. Nu gaat het makkelijker, maar Duitsland hanteerde vroeger het droit de sang.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 15:34:09 #37
66444 Lord_Vetinari
pi_49541938
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 15:32 schreef PJORourke het volgende:

[..]

[..]

Next!
Spuit 11
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:22:08 #38
46960 StefanP
polemicist
pi_49555166
quote:
Was het maar zo. Dan zat mevrouw Dati niet in dat kabinet.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:24:59 #39
66444 Lord_Vetinari
pi_49555241
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 23:22 schreef StefanP het volgende:

[..]

En dat schrijft ie uit een land waar filmsterren President en Gouverneur worden
pi_49555356
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 13:29 schreef Kozzmic het volgende:
Inderdaad dom geneuzel inderdaad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:37:49 #41
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_49555586
quote:

[..]

Waar baseer jij dat toch op?
Before all else, be armed.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:40:07 #42
66444 Lord_Vetinari
pi_49555665
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 23:37 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Waar baseer jij dat toch op?
Gewoon, good old-fashioned redneckism, xenofobie en nog wat minder aangename karaktereigenschappen...
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:43:58 #43
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49555784
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 23:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Gewoon, good old-fashioned redneckism, xenofobie en nog wat minder aangename karaktereigenschappen...
De nadele van zogenaamd positieve discriminatie zijn jou onbekend?
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:48:24 #44
66444 Lord_Vetinari
pi_49555920
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 23:43 schreef PJORourke het volgende:

[..]

De nadele van zogenaamd positieve discriminatie zijn jou onbekend?
Ach, rot toch op. Niemand weet hier ook maar iets zinnogs over deze mevrouw. Iedereen loopt maar wat te blaten over haar capaciteiten en haar afkomst. En dan meneer P, die overal wat over te ouwe rothoeren heeft zolang het niet in zijn fantastische Winter Wonderland Amerika is, waar zo onderdehand 2 op de 3 kinderen onder de armoedegrens leven, zal wel even vertellen dat deze mevrouw niet op de plaats zit waar ze goed kan doen.

Als iedereen nou eens gewoon zou afwachten hoe deze mevrouw, samen met de rest haar werk doet, en daarna gaat zeikstralen, dan zou het geheel hier een heel eind aangenamer zijn.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 23:53:10 #45
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49556080
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 23:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ach, rot toch op. Niemand weet hier ook maar iets zinnogs over deze mevrouw. Iedereen loopt maar wat te blaten over haar capaciteiten en haar afkomst. En dan meneer P, die overal wat over te ouwe rothoeren heeft zolang het niet in zijn fantastische Winter Wonderland Amerika is, waar zo onderdehand 2 op de 3 kinderen onder de armoedegrens leven, zal wel even vertellen dat deze mevrouw niet op de plaats zit waar ze goed kan doen.

Als iedereen nou eens gewoon zou afwachten hoe deze mevrouw, samen met de rest haar werk doet, en daarna gaat zeikstralen, dan zou het geheel hier een heel eind aangenamer zijn.
Je ziet toch ook wel in dat juist Sarkozy iemand met een banlieu-verleden en dan nog het liefst etnisch Noord-Afrikaans nodig had? Vergis je niet, volgens mij is het wel een goede maar dat haar etniciteit niet meegespeeld heeft bij de benoeming, kun je haast niet ontkennen.

Verder is je gefrustreerde uithaal naar de VS best wel vermakelijk.
  zondag 20 mei 2007 @ 00:03:12 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49556364
quote:

[..]

Wacht nou eerst maar eens af, blaaskaak.

Ze heeft in ieder geval door hard werken en persoonlijke ambitie de top weten te bereiken. Dat zou jou toch moeten aanspreken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_49556532
Ze is helemaal niet de eerste. TT wijzigen?
pi_49557881
Wie is dan wel de eerste??
pi_49558580
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 23:53 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Je ziet toch ook wel in dat juist Sarkozy iemand met een banlieu-verleden en dan nog het liefst etnisch Noord-Afrikaans nodig had? Vergis je niet, volgens mij is het wel een goede maar dat haar etniciteit niet meegespeeld heeft bij de benoeming, kun je haast niet ontkennen.

Verder is je gefrustreerde uithaal naar de VS best wel vermakelijk.
Eh, heb je uberhaupt wel gelezen hoe lang geleden ze voor Sarkozy is gaan werken?
pi_49558691
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:10 schreef SCH het volgende:
Ze is helemaal niet de eerste. TT wijzigen?
Jij weet het beter dan Le Monde?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')