abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49529422
Dag lieve mensen,

Gewoon. Ik ben benieuwd naar de reacties, vandaar dat ik probeer te omschrijven wat ik 'voel'.

Ruim dertien maanden geleden leerde ik een 'man' kennen via een sollicitatie. Sindsdien zie ik hem als een 'vriend' en psycholoog. Ik noem hem 'X'.

X is de meest ontwikkelde mens die ik tot nu toe heb ontmoet. Zeer veel levenservaring, krachtig manier van redeneren en ook wel spreken, een vreemde, maar aantrekkelijke, uiterlijk, hoog bewustzijn, politiek/maatschappelijk heel erg betrokken, eigen bedrijf waar kunst en wetenschap perfect wordt gecombineerd, top stage, 40 landen bezocht, veel inzicht in zaken als cultuur, religie e.d.

Kortom, een perfecte combinatie van intelligentie, karakter en sociale vaardigheden. Het liefst zou ik hem als mijn vriend willen zien.

Goed, als ik met hem in contact ben, via allerlei manieren, dan voel ik me minderwaardig. Dan begrijp ik niet waarom zo'n persoon mij waardig genoeg acht om mee te communiceren, te helpen, levensadvies te geven enzovoort. Terwijl ik weet van mezelf dat mijn Ego gigantisch groot is, en nog zelfs groter begint te worden. Kortom, ik voel me verschrikkelijk vereerd dat zo'n figuur mij waardig acht. Hierdoor kijk ik dus ook verschrikkelijk tegen hem op, en hoop ik over negen jaar ook zo ontplooid te zijn.

Mijn vraag is of het een herkenbaar 'iets' is bij mijn mede-FOK!'ers. Is een bepaald persoon zo uniek, dat je je gewoon vereerd voelt dat zo'n persoon jou als z'n gelijkwaardige ziet?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 23:57:35 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49529623
ja ik heb het ook meegemaakt op verschillende momenten in mijn leven. wel iets minder erotisch dan jij het voelt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 18 mei 2007 @ 23:59:59 #3
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_49529698
Kon je hem niet gewoon Henk noemen ipv X?

Misschien ben je heel lief?
And all the things you do with it
pi_49529701
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:57 schreef zoalshetis het volgende:
ja ik heb het ook meegemaakt op verschillende momenten in mijn leven. wel iets minder erotisch dan jij het voelt.
Mwa, erotisch.

Welke type mensen waren het dan bij jou? En houdt het dan op als je alles diep begin te rationaliseren? Of... ?
pi_49529755
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 23:59 schreef Houtspeer het volgende:
Kon je hem niet gewoon Henk noemen ipv X?

Misschien ben je heel lief?
Goed, even to the point. Jij hebt geen minderwaardige gevoelens gehad ten opzichte van (bijzondere) anderen?
  zaterdag 19 mei 2007 @ 00:03:38 #6
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_49529820
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 00:01 schreef Stupiditeit het volgende:

[..]

Goed, even to the point. Jij hebt geen minderwaardige gevoelens gehad ten opzichte van (bijzondere) anderen?
Zoveel levenservaring heb ik nog niet, maar ik voel me altijd gelijk of zelfs hoger dan meeste mensen.
And all the things you do with it
pi_49529896
Hij schijt uit hetzelfde gat als jij hoor. Het is ook maar een mens, niet of 1 of andere god
pi_49529926
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 00:03 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

Zoveel levenservaring heb ik nog niet, maar ik voel me altijd gelijk of zelfs hoger dan meeste mensen.
Ach, ik heb hem ook per toeval ontmoet, nooit verwacht. Wellicht dat je het ook overkomt.

Wel kan ik begrijpen dat mannen dit minder snel kunnen hebben als het om vrouwen gaat. Of heb ik het volledig mis?
  zaterdag 19 mei 2007 @ 00:06:32 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49529934
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 00:00 schreef Stupiditeit het volgende:

[..]

Mwa, erotisch.

Welke type mensen waren het dan bij jou? En houdt het dan op als je alles diep begin te rationaliseren? Of... ?
er zullen altijd mensen zijn die je leermeester/meesteres zijn.

zorg dat je ze beloont door niet eeuwig de leerling te blijven

(nietzsche)
pi_49530058
Er is meer in het leven dan "ontplooid" zijn. Je ziet hem alleen maar als je absolute meerdere en voelt je inferieur omdat jij kennelijk nogal erg veel en nogal erg eenzijdig waarde hecht aan die ontplooiiing, terwijl er wellicht andere terreinen zijn waarop jij veruit zijn meerdere bent. Dat jij aan die laatste terreinen zelf geen waarde hecht is jouw keuze.
pi_49530069
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 00:05 schreef BlackRhino het volgende:
Hij schijt uit hetzelfde gat als jij hoor. Het is ook maar een mens, niet of 1 of andere god

Goed, dat is het juist! Hij is, net als ik, een mens, maar toch zo'n ontwikkeld mens, waardoor ik daadwerkelijk met mijn mond open sta als ik over na denk. Juist omdat hij slechts een mens is, en ik een zeer nihilistische kijk heb op mensen op sommige momenten, is het juist bijzonder (voor mij) dat zo'n persoon mij juist gelijkwaardig acht. En zelfs zo uniek, dat ik hoop later wat op hem te lijken in bepaalde belangrijke opzichten. En het grappige is, hij is slechts 26 jaar oud. Ik vind het jammer dat ik niet in staat ben om hem wat te relativeren, goed, wellicht ligt dat wel aan mijn vrouw-zijn.
pi_49530207
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 00:10 schreef thaleia het volgende:
Er is meer in het leven dan "ontplooid" zijn. Je ziet hem alleen maar als je absolute meerdere en voelt je inferieur omdat jij kennelijk nogal erg veel en nogal erg eenzijdig waarde hecht aan die ontplooiiing, terwijl er wellicht andere terreinen zijn waarop jij veruit zijn meerdere bent. Dat jij aan die laatste terreinen zelf geen waarde hecht is jouw keuze.
Blijkbaar zijn er wel andere terreinen waarop ik zijn meerdere ben, anders zou er geen wederzijds contact bestaan, lijkt me. En goed, ik besef dat ik 'de dingen' moet relativeren. Echter ben ik ook geinteresseerd naar de ervaringen van anderen die hier posten... Dus, heb jij niet zulke relativeringsproblemen (als het woord bestaat) gehad?
pi_49530236
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 00:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

er zullen altijd mensen zijn die je leermeester/meesteres zijn.

zorg dat je ze beloont door niet eeuwig de leerling te blijven

(nietzsche)
Prachtig geformuleerd
  zaterdag 19 mei 2007 @ 00:17:53 #14
81237 releaze
best of both worlds
pi_49530256
Nee, niet echt eigenlijk.
Je zegt het al een klein beetje in je OP. Hij ziet jou als gelijkwaardig, en jij ziet jezelf daarom als inferieur. Hij geeft je een cadeautje wat je zelf niet zo snel aan een ander zal geven (gelijkwaardigheid in verschillende omstandigheden) en jij neemt het niet aan, accepteert het niet. (om de een of andere reden. Dit bedoel ik overigens niet negatief, maar gewoon dat er altijd een reden achter gedrag en gevoelens zit).

De mensen die mij gelijkwaardig behandelen creeren een ruimte waardoor ik ook hen gelijkwaardig kan behandelen. Zij mogen zichzelf zijn, ik mag zichzelf zijn, zonder hyrarchisch gedrag. Dat vind ik echt fijn. Een van de dingen die ik daardoor leer IS gelijkwaardigheid, respect voor anderen, en vanuit dat respect komt in mijn geval zelf de kennis over van alles en nogwat, en vaak ook wel the attitude. Absolute bewondering voor iemand hebben kan ook zonder gevoelens van inferieuriteit en superioriteit, maar goed, dat is iets wat ik gaandeweg heb mogen leren en ervaren
  zaterdag 19 mei 2007 @ 01:06:27 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_49531395
Ik kan me daar niks bij voorstellen TS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 01:23:50 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_49531730
Gefeliciteerd TS, je bent verliefd. .

(en ziek in je hoofd als je iemand zó idealiseert ).
KuikenGuppy
  Moderator zaterdag 19 mei 2007 @ 11:15:08 #17
5428 crew  miss_sly
pi_49535878
Jij drukt de gelijkwaardigheid die er zou kunnen zijn volledig de kop in door hem op zo'n gigantisch voetstuk te zetten.

Je praat helemaal lyrisch over wat hij allemaal is wat jij niet bent, en je zegt hij is 'pas' 26. 26 is inderdaad nog niet zo oud, maar vergeleken met jouw 17 jaren, is dat inderdaad een wereld van levenservaring die jij nog moet opdoen. Hij is in dat kader waarschijnlijk helemaal niet zo bijzonder, maar jij ziet dat als zodanig, omdat je inderdaad nog veel moet leren. Dat is helemaal niet vreemd en hij is daardoor helemaal niet bijzonder.

Bovendien: waar zit de gelijkwaardigheid in het zinnetje: ik zei hem als een 'vriend' en psycholoog? Ik zou voor mij niet kunnen spreken van vriendschap als de ander mij als psycholoog ziet, of omgedraaid...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_49540080
Het is ook altijd zo dat een intelligente man valt op een intelligente vrouw met identiek hetzelfde verleden...

Misschien vullen jullie elkaar aan?
pi_49542892
Terwijl jij met glinsterende oogjes hem aanbiddend aanstaart denkt hij ongeveer het volgende: 'Wat zou ik toch graag mijn kloppende tampeloeres in dat naieve bekkie willen stoppen'.

dat je het even weet.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 17:13:24 #20
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_49544725
Hmmm... ik heb dat heel erg met mijn vriend. Opzich heb ik meer levenservaring en ben ik hoger opgeleid en heb ik een grotere woordenschat, desondanks voel ik me "minder" dan hem. Hij staat gewoon heel verstandig en positief in het leven, is spiritueel erg ontwikkeld, en tja hij is gewoon heel erg in balans (niet echt uitlegbaar). Het is iemand waar ik zeker heel erg tegen op kijk en iemand waar ik heel veel van houd (hij is gewoon te goed voor mij en ik hoop dat hij dat nooit gaat beseffen). Anderzijds merk ik ook aan hem dat hij tegen mij opkijkt (iets dat ik heel vreemd vind, maar goed). Ik denk dat het ook wel bij een goede relatie hoord misschien. Of wij tweeën zijn zo raar.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  zaterdag 19 mei 2007 @ 17:43:18 #21
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_49545781
Ja, dit zullen wel meer mensen voelen.

Zorg dat je hem leegzuigt zodat je op gelijke hoogte komt. (hetzelfde denk en doe niveau)
Dan zal je je niet meer inferieur voelen maar zal je hem zien als gelijken.
Alsof je een zee en een meer gelijk brengt door de sluis te openen. Het water is alleen kennis dan!
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  zaterdag 19 mei 2007 @ 18:08:56 #22
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49546567
Dat inferieur voelen is wel erg overdreven; en zou ook niet echt gezond zijn.
Wel herken ik dat je graag parasiteert en mensen kan bewonderen.
Ik kan echt helemaal verliefd worden op de manier waarop iemands brein werkt. Ik vind het echt fascinerend. Of een sterk ontwikkelde fijngevoeligheid, of een zeker talent. Ik hou van excessen

Mijn partner heeft ook de meest fascinerende brainwaves en soms verbaasd het mij ook weleens dat hij voor mij kiest, want laten we wel wezen...de mijne zijn beduidend minder boeiend. ( en dat is een understatement )
Ik geniet er gewoon van en probeer zoveel mogelijk te absorberen..
  zaterdag 19 mei 2007 @ 18:26:38 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49547106
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 17:13 schreef boekenworm het volgende:
Hmmm... ik heb dat heel erg met mijn vriend. Op zich heb ik meer levenservaring en, ben ik hoger opgeleid en heb ik een grotere woordenschat, desondanks voel ik me "minder" dan hem hij is. Hij staat gewoon heel verstandig en positief in het leven, is spiritueel erg ontwikkeld, en tja hij is gewoon heel erg in balans (niet echt uitlegbaar). Het is iemand waar ik zeker heel erg tegen op kijk en iemand waar ik heel veel van houdt (hij is gewoon te goed voor mij en ik hoop dat hij dat nooit gaat beseffen). Anderzijds merk ik ook aan hem dat hij tegen mij opkijkt (iets dat ik heel vreemd vind, maar goed). Ik denk dat het ook wel bij een goede relatie hoord misschien. Of wij tweeën zijn zo raar.
dat vet gedrukte... kom op. je doet je voor als intelligente kakmadam ten opzichte van een bouwvakker.

get a grip, dan begrijp je ook mijn vetgedrukte stukje uit je tekst.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 18:30:51 #24
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49547238
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat vet gedrukte... kom op. je doet je voor als intelligente kakmadam ten opzichte van een bouwvakker.

get a grip, dan begrijp je ook mijn vetgedrukte stukje uit je tekst.
Ze maakt meer grammar no no's dan ik doe, dus ik denk dat het met dat intelligente wel mee valt.

*oops*
  zaterdag 19 mei 2007 @ 18:31:57 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49547273
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 18:30 schreef SHE het volgende:

[..]

Ze maakt meer grammar no no's dan ik doe, dus ik denk dat het met dat intelligente wel mee valt.

*oops*
wat een open deur als je alleen al kijkt naar wat ik van haar post maakte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')