abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 juli 2007 @ 21:48:28 #151
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_51271731
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:33 schreef pberends het volgende:
Erik van Muiswinkel zei het prachtig gister in de Zomer draait door.

"Artiesten vliegen de hele wereld over om ons te wijzen op het klimaatprobleem"

.
Ja hoor.

En oorlog om vrede te bewerkstelligen is ook onzin zeker.
Dat verandert alles
pi_51272170
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:48 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Ja hoor.

Als je wilt dat mensen iets gaan doen, dan moet je eerst zelf het goede voorbeeld geven. Als het nou alleen maar de wereld rond vliegen was geweest dan had je nog een punt, maar de wereld rond vliegen in een privévliegtuig en in het dagelijks leven veel meer energie verbuiken dan Jan Modaal is niet het goede voorbeeld geven. De meeste sterren zijn gewoon hypocriet en doen dit deels om hun schuldgevoel af te kopen, maar bovenal om hun imago en populariteit te verhogen en daarmee meer centjes te verdienen. Gisteren stonden ze weer de hele dag in de belangstelling, gelukkig vielen de bezoekersaantallen tegen, dat betekent dat minder mensen gereist hebben dan verwacht, dus minder CO2 uitstoot
  zondag 8 juli 2007 @ 22:25:20 #153
104079 BobbyB
Swiftie
pi_51273066
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:48 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Ja hoor.

Op welke fronten hebben de artiesten ons gewezen op het feit dat we zo ontzettend de aarde vervuilen? Dat podium wat een paar honderd kilowatt trekt en de privevliegtuigjes zijn nou niet echt dingen waarvan ik denk: goh, laat ik eens minder energie gaan verbruiken of de auto laten staan omdat die artiesten ons daarop gewezen hebben. Je gaat mij niet wijs maken dat die artiestjes hun dikke brandstof slurpende SUV's inruilen voor een Smart, zeker de Amerikaanse artiesten niet.

Je vergelijking slaat daarom dan ook totaal nergens op.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zondag 8 juli 2007 @ 22:33:23 #154
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_51273378
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:25 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Op welke fronten hebben de artiesten ons gewezen op het feit dat we zo ontzettend de aarde vervuilen? Dat podium wat een paar honderd kilowatt trekt en de privevliegtuigjes zijn nou niet echt dingen waarvan ik denk: goh, laat ik eens minder energie gaan verbruiken of de auto laten staan omdat die artiesten ons daarop gewezen hebben. Je gaat mij niet wijs maken dat die artiestjes hun dikke brandstof slurpende SUV's inruilen voor een Smart, zeker de Amerikaanse artiesten niet.

Dat is ook een beetje mijn probleem met Live Earth. Het is bedoeld om ons wakker te schudden ed. Ik heb alleen artiesten gezien die dezelfde nummers opvoeren als dat ze zouden doen bij een normaal optreden. Het was voor hun gewoon een showtje, geen optreden waarmee ze extra 'awareness' wilden kweken. Het is dat de presentatoren af en toe een 'krachtig, kritisch' geluid lieten horen, anders had het gewoon een wereldwijd, gezellig popoptreden geweest
pi_51273486
Niks geen concerten.

De oplossing.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:09:07 #156
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_51274762
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:25 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Besef je wel dat volgens jouw zojuist aangevoerde kritiek, niemand ooit aandacht zou kunnen vragen voor het milieu, omdat dat altijd het milieu zou aantasten, en daarmee volgens jouw kritiek altijd hypocriet zou zijn?

Oh, en relax, je bent niet de enige die zo denkt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:37:00 #157
104079 BobbyB
Swiftie
pi_51275983
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Besef je wel dat volgens jouw zojuist aangevoerde kritiek, niemand ooit aandacht zou kunnen vragen voor het milieu, omdat dat altijd het milieu zou aantasten, en daarmee volgens jouw kritiek altijd hypocriet zou zijn?
De artiesten zelf vroegen niet om aandacht voor het milieu, die traden gewoon op, met de gewone nummers die ze bij ieder festival zouden spelen, zoals dubidub ook al opmerkt.

Je komt pas geloofwaardig over als je zelf op de fiets komt en gaat vertellen wat er dan precies mis is (okee, kort door de bocht, maar je snapt hopelijk wat ik bedoel)... dit was gewoon een feestje en het milieu was bijzaak. Maar ik snap je punt wel, overigens.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zondag 8 juli 2007 @ 23:48:51 #158
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_51276430
Thanks, dan kan ik vredig slapen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 9 juli 2007 @ 02:42:36 #159
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_51280239
quote:
Op zondag 8 juli 2007 23:37 schreef BobbyB het volgende:

[..]

De artiesten zelf vroegen niet om aandacht voor het milieu, die traden gewoon op, met de gewone nummers die ze bij ieder festival zouden spelen, zoals dubidub ook al opmerkt.

Je komt pas geloofwaardig over als je zelf op de fiets komt en gaat vertellen wat er dan precies mis is (okee, kort door de bocht, maar je snapt hopelijk wat ik bedoel)... dit was gewoon een feestje en het milieu was bijzaak. Maar ik snap je punt wel, overigens.
Inderdaad. De artiesten doen het ook gewoon voor zichzelf. Of denk je nou echt dat Ludacriss ofzo echt zo begaan met het milieu is.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 9 juli 2007 @ 09:38:42 #160
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_51282133
quote:
Op maandag 9 juli 2007 02:42 schreef TC03 het volgende:

[..]

Inderdaad. De artiesten doen het ook gewoon voor zichzelf. Of denk je nou echt dat Ludacriss[ ofzo echt zo begaan met het milieu is. [afbeelding]
Wie
pi_51291438
Google maar eens wat Al Gore zelf aan stroom verbruikt. Snap niet dat mensen er in trappen..
  maandag 9 juli 2007 @ 14:48:44 #162
53151 T42
Pinball Wizard
pi_51291641
verbruik concert:
geluid zeker 5000 tot 10'000watt
licht minium van 5KW

echt energie besparen

doe het dan klein en zonder energie!!!!

heb ik de reis kosten van artiesen en mareriaal weg gelaten ook nog
  maandag 9 juli 2007 @ 14:49:10 #163
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_51291650
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:43 schreef Tarabass het volgende:
Snap niet dat mensen er in trappen..
Dat je het niet snapt, is jammer. Maar je kunt niet verwachten dat je je eigen domheid bij iedereen aantreft.
Dat verandert alles
  maandag 9 juli 2007 @ 14:49:23 #164
53151 T42
Pinball Wizard
pi_51291658
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:36 schreef Kadoc het volgende:
Niks geen concerten. [afbeelding]

[afbeelding]

De oplossing. [afbeelding]
die aflevering wel gekeken?
pi_51292024
quote:

[afbeelding]

Onzin! Pas na 250.000 km rijden krijgt het milieu er profijt van. Vooral de productie van hybride auto's is een probleem. Bovendien is het een goedmakertje voor de uit productie gehaalde 'electric car', die uiteindelijk vervangen is (onder druk van oliemagnaten) door de hummer, overgekocht van het Amerikaanse leger.
pi_51292153
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:49 schreef Kiegie het volgende:

[..]

Dat je het niet snapt, is jammer. Maar je kunt niet verwachten dat je je eigen domheid bij iedereen aantreft.
Dus jij bent zo arrogant dat je denkt dat wij als mensheid (om maar een voorbeeld te noemen) een ijstijd tegen kunnen gaan door geen auto meer te rijden?
  maandag 9 juli 2007 @ 15:09:25 #167
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_51292302
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:04 schreef Tarabass het volgende:
Dus jij bent zo arrogant dat je denkt dat wij als mensheid (om maar een voorbeeld te noemen) een ijstijd tegen kunnen gaan door geen auto meer te rijden?
Dat weet ik niet (dat arrogant zijn wel, maar ik bedoel dat van die ijstijd tegenhouden). Maar dat wij op vele andere wijzen de natuur op deze aarde naar de knoppen helpen, lijkt me onweerlegbaar.
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:43 schreef Tarabass het volgende:
Google maar eens wat Al Gore zelf aan stroom verbruikt. Snap niet dat mensen er in trappen..
En hier beweer je dat Al Gore onzin blaat omdat hij zelf een hoge gasrekening heeft. Als het om vredelievende, natuurvriendelijke of 'linkse' idealen gaat, moet iedereen ineens een onbesmeurd blazoen hebben.
Dat verandert alles
  maandag 9 juli 2007 @ 15:09:54 #168
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_51292315
dubbel
Dat verandert alles
  maandag 9 juli 2007 @ 15:10:59 #169
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_51292351
quote:

[afbeelding]

Global Laming
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_51293996
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:09 schreef Kiegie het volgende:
Dat weet ik niet (dat arrogant zijn wel, maar ik bedoel dat van die ijstijd tegenhouden). Maar dat wij op vele andere wijzen de natuur op deze aarde naar de knoppen helpen, lijkt me onweerlegbaar.
Dat wij de natuur vernielen, wat absoluut zo is, is iets heel anders als: 'Als we nu niet schoner gaan leven vergaat de aarde'.
quote:
En hier beweer je dat Al Gore onzin blaat omdat hij zelf een hoge gasrekening heeft. Als het om vredelievende, natuurvriendelijke of 'linkse' idealen gaat, moet iedereen ineens een onbesmeurd blazoen hebben.
Ik zeg nergens dat hij onzin blaat. Maar wie is hij om met zijn eigen privejet hierheen te komen om mij te vertellen dat ik mijn auto moet laten staan, terwijl hij er zelf tig in de garage heeft staan waarvan één al meer vervuild dan dat ik met mijn huishouden in een heel jaar doe. Kom op zeg. Krijg er zo'n jack spijkerman gevoel bij. Bovendien is het puur in eigen belang wat deze man zegt. Kijk maar eens in wat voor zakenwereld deze man zit en het wordt allemaal een stuk duidelijker. Dat de temperaturen stijgen is een feit, dat de aarde vervuild wordt is logisch, dat er veel geld te verdienen is met zijn uitspraken ook. Als deze man in de olie had gezeten had 'ie weer met andere winden meegepraat.

Maar wat ik wilde zeggen is dat wanneer hij op zo'n manier leeft, wat blijft er dan nog over van zijn statement Vrij weinig imo. Een beter milieu begint bij jezelf zullen we maar zeggen..
  maandag 9 juli 2007 @ 15:58:54 #171
104079 BobbyB
Swiftie
pi_51294047
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:09 schreef Kiegie het volgende:

[..]

[..]

Als je gaat verkondigen hoe wij de natuur naar de knoppen helpen en vervolgens zelf gewoon een hoop energie e.d. te gebruiken ben je gewoon een hypocriet. Of hij onzin blaat of niet, doet er niet toe. Als jij, in dit geval Al Gore, andere mensen gaat wijzen op hun fouten, zorg dan dat je het zelf wel goed doet. Dat is wat Tarabass bedoelt denk ik.

edit: ja dus.
  zondag 15 juli 2007 @ 19:52:36 #172
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_51498911
Goh, er komt misschien wéér een LIVE EARTH aan...
quote:
Live Earth Event Planned to Fix Live Earth Concerts Damage
By Chip Hilton

LONDON – Last Saturday’s Live Earth concerts were such an environmental disaster that concert organizers plan to schedule another, more environmentally neutral event to offset the damage done by the first one.

“In terms of carbon footprints, Live Earth was somewhere between Sasquatch and Jennifer Hudson,” admitted former president-elect Al Gore, the brains behind the Live Earth concerts.

“As a result of the Live Earth proceedings,” he said, “the mean temperature around the world was approximately one-one-hundredths of a percent higher than it normally is on July 7. The resulting polar meltdown could eventually imperil the lives of thousands of penguins in Antarctica.”

Although Mr. Gore said he wasn't certain what form Live Earth Too would take, he promised to have some idea after he and other eco-ambassadors had met in Switzerland next month.

Bob Geldof, a prominent critic of this year’s event, suggested that everyone who attended any Live Earth event stay home in the dark on the next fifteen July 7’s “to atone for their dunderheaded stupidity” in buying into the idea that staging a series of carbon-spewing, electricity-chewing events would “mean fuck all to a toad.”

Mr. Geldof exempted eco-warrior Madonna from his suggestion.

“That twat ought to stay home forever and be forced to use the same toilet seat for the rest of her worthless life to atone for her sins.”
.
  zondag 15 juli 2007 @ 19:57:36 #173
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_51499059
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:52 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
En Geldof maakt weer geen vrienden
Madonna komt dus ook niet meer opdraven op zíjn zoveelste Live Aid kloon
pi_51499138
Geldof heeft gewoon gelijk.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_51500951
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:52 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Geldof
Gore en Madonna
  zondag 15 juli 2007 @ 21:58:24 #176
68023 LennyKravitz
Fly away...
pi_51502804
quote:
Bob Geldof, a prominent critic of this year’s event, suggested that everyone who attended any Live Earth event stay home in the dark on the next fifteen July 7’s “to atone for their dunderheaded stupidity” in buying into the idea that staging a series of carbon-spewing, electricity-chewing events would “mean fuck all to a toad.”
Whaha.... ik was ook in Londen... en dacht je nou echt omdat ik denk dat het milieu ermee opschiet met mijn aanwezigheid aldaar? Nee... ieder weldenkend mens weet best wat hij of zij kan doen; daar heb je geen concert voor nodig! Ik kwam gewoon voor een leuk uitje... en een leuk concert...

Net zoals 98% procent van de andere bezoekers...

Zolang autos op benzine blijven rijden, zolang industriele landen zooi de lucht instoten, zolang zal het niet uitmaken dat een paar westerlingen de termostaat een graadje lager zetten. GELUL... dat is het... Als de halve westerse wereld aan mensen uitsterft aan een ziekte of zo... dan zal het misschien een beetje helpen...

Ow ja... en dan barst er ergens vast een vulkaan uit, en dan gaat er weer een hoop zooi de lucht in...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')