Hoe verzinnen ze hetquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:27 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Hoe die vast heeft gehangen vraag je je af?
Nou, zo:
[afbeelding]
De 3 kastjes zaten aan 8 van zulke schroefjes vast. Ze zaten dus nog lang nit in de muur, enkel door het gipsplaat heen.
Weet je gelijk de reden waarom hij ze niet meer meekreeg van zijn baas.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:27 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Hoe die vast heeft gehangen vraag je je af?
Nou, zo:
[afbeelding]
De 3 kastjes zaten aan 8 van zulke schroefjes vast. Ze zaten dus nog lang niet in de muur, enkel door het gipsplaat heen.
En het mooie is. De keukenmonteur kreeg deze schroefjes niet meer van z'n baas. Deze schroefjes ben ik zelf nog wezen halen omdat hij 'ze prettiger vond werken'
Opzich ligt het ook niet aan de plug, deze is prima geschikt voor gipsplaten, mits dubbel geplaatst, en dat was bij jouw waarschijnlijk maar enkel geplaatst.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
De monteur beweerde tegen mij dat deze veel beter waren. Hij had er al vele keukens mee gemonteerd.
Zelf had ik geen enkel idee hoe stevig die gipsplaten op zichzelf zijn. De boel was ook nog gestuct.
Ik neem aan dat wanneer de monteur per se die schroefjes wil gebruiken, dat hij weet waar hij over praat.
Wat dat betreft ben ik ook een totale leek op dit gebied.
En ik ga ook niet tegen de, overigens heel vriendelijke, jongens zeggen dat ze die schroefjes maar fijn zelf op mogen halen, terwijl ze ich de hele ochtend al uit de naad hebben gewerkt.
Het was inderdaad enkel geplaatst. Waar de monteurs volledig van op de hoogte waren.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:48 schreef klipper het volgende:
[..]
Opzich ligt het ook niet aan de plug, deze is prima geschikt voor gipsplaten, mits dubbel geplaatst, en dat was bij jouw waarschijnlijk maar enkel geplaatst.
Dit is dan ook precies de reden dat ik het liever zelf plaats dan te laten plaatsen.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Het was inderdaad enkel geplaatst. Waar de monteurs volledig van op de hoogte waren.
Je klinkt als iemand met een soortgelijke ervaringquote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:18 schreef Solingjan het volgende:
Wat had u zoal in de kast????????
Oh maar daar zijn die kasten niet voor
Let maar op.
Volegsn mij was dit meer een melding over de klus die fout is gegaan dan jurdisch adviesquote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:26 schreef klipper het volgende:
[..]
Je klinkt als iemand met een soortgelijke ervaring![]()
Maar is dit trouwens niet meer iets voor WGR ?
Ja dat die klus niet helemaal volgens plan verliep zien we, maar wie weet heeft ze nog wel juridisch advies nodig.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:38 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Volegsn mij was dit meer een melding over de klus die fout is gegaan dan jurdisch advies
Je had het erover dat eraan de keuken zelf niets mankeerde,quote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:40 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Haha. Er zat nog helemaal niets in. Ik was een paar minuten bezig met inladen (een paar glazen en kopjes) en toen kwam de hele zooi naar beneden.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:22 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Keukenkampioen. Maar die hebben gewoon weer een onderaannemer in dienst genomen om de keuken te plaatsen.
Ik hoop inderdaad dat het goed en behoorlijk wordt opgelost. Dit is echt slecht. Hier wordt je zogezegd neit vrolijk van.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:16 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
De keukenkampioen is inmiddels gebeld. Die reageerden goed op het verhaal en zouden het oplossn. Maandag komt er iemand langs om te kijken naar de zaak.
Er is overigens geen wand of iets beschadigd. Het lijkt misschien zo, maar op beide wanden komen nog tegeltjes. Dus niet beide wanden zijn volledig gestuct. Die tegeltjes zouden er eigenlijk ook gisteren al in moeten zitten, maar dat is een week vertraagd. Een geluk bij een ongeluk eigenlijk.
De linkerzijwand, waar de koelkast en de magnetron zitten, is nog gewoon heel. Dat gebroken stuk is gewoon van de bovenkastjes. De deurtjes van de kastjes kunnen ook nog gewoon gebruikt worden.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:11 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ik hoop inderdaad dat het goed en behoorlijk wordt opgelost. Dit is echt slecht. Hier wordt je zogezegd neit vrolijk van.
(Maar de linkerzijwand van de bovenskastjes lijkt echt gebroken, of is die toch nog heel?)
Maar de wand van de bovenkastjes zelf is dus wel gebroken?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:15 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
De linkerzijwand, waar de koelkast en de magnetron zitten, is nog gewoon heel. Dat gebroken stuk is gewoon van de bovenkastjes. De deurtjes van de kastjes kunnen ook nog gewoon gebruikt worden.
Het plekje op het keukenblad is echt ook weer wat groter geworden, en ik heb nog een plek ontdekt (bij de kraan). Ik vrees dus dat het hele blad eruit moet. Wat een gedoe weer.![]()
Ja. Die 3 bovenkastjes moeten dus gewoon vervangen worden. De wand waar die tegenaan zaten zijn gek genoeg niet beschadigd, dus het is gewoom een kwestie van opnieuw monteren.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:28 schreef klipper het volgende:
[..]
Maar de wand van de bovenkastjes zelf is dus wel gebroken?
In ieder geval sterkte ermee, en hopelijk hoef je niet te lang te wachten voordat het geheel hersteld is.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:36 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ja. Die 3 bovenkastjes moeten dus gewoon vervangen worden. De wand waar die tegenaan zaten zijn gek genoeg niet beschadigd, dus het is gewoom een kwestie van opnieuw monteren.
De gaten op de plek waar de koelkast zit zijn niet uitgescheurd. Daar kan 'ie zonder problemen weer op gemonteerd worden. De gaten aan de gipsplaten wand zijn een klein beetje uitgescheurd. Al verwacht ik daar geen grote problemen mee. Ik let er nu wel goed op dat de schroeven die er in komen lang genoeg zijn dat ze vast in de muur komen te zitten. Desnoods komen de kastjes een cm hoger of lager.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:44 schreef Marsepein het volgende:
Opnieuw monteren is wel lastig, want de gaten zijn natuurlijk uitgescheurd, en ik neem aan dat je de kastje op exact dezelfde plek wilt als voorheen.
Ze bedoelt dat de gaten waar de zijwanden aan elkaar gemonteerd waren niet zijn uitgescheurd, dus de kast waar de koelkast en magnetron inzitten hoeft dus ook niet vervangen te worden.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:57 schreef Marsepein het volgende:
Het spijt me dat ik je niet begrijp, maar je hebt het maar over 'boven de koelkast', 'waar de koelkast zit'. Maar de bovenkastjes hingen toch meer naar rechts?
En als ze hoger of lager komen te hangen, lijnt het dan wel mooi met eventueel andere kastjes, of afzuigkap. Of is er voldoende stelruimte om de schroeven wat hoger te doen, en dan de kastjes te laten zakken.
quote:
Je hoeft het niet met die keukenverkoper eens te zijn. Zij hebben in deze kwestie voornamelijk hun eigenbelang in de gaten. Op het moment dat jij vind dat de reparatie van het blad niet naar zin is uitgevoerd kun je alsnog een nieuw blad eisen.quote:Op maandag 21 mei 2007 12:20 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Keukenman is net geweest. De drie kastjes worden vervangen, de muur wordt hersteld en het blad wordt gerepareerd. Een nieuw blad zat er volgens hem niet in. Vergoeding voor kapotte servies moeten we via de verzekering regelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |