Bij onze buurtsuper staat al sinds jaar en dag een Bulgaar de daklozenkrant te verkopen; de Utrechtse variant; aardige vent, ik maak wel eens een praatje met hem.
Vandaag stond-ie te mopperen, er waren veel mensen op vakantie en zo kon hij weinig krantjes verkopen; hij vroeg me: "jij nog vakantie gaan?" Ik zei: "Juli pas, vakantie." (grappig is dat je dan automatisch gebroken Nederlands gaat praten)
Hij vroeg: "Waarheen" Mijn antwoord: "Frankrijk"
Toen graaide hij in z'n binnenzak en haalde er een kaartje uit met een website en een 06-nummer erop geschreven; hij zei me dat ik naar Bulgarije moest gaan; daar heeft hij een luxe-appartement; dat 06 nummer was van zijn vrouw, die kon ik bellen, die sprak goed Nederlands.
Hij vertelde dat het mooi gelegen was in een stad; 3 slaapkamers had en 2 badkamers.
Ik stond er een beetje sukkelig bij; toen vertelde hij ook nog dat hij zelf in juni gaat, met zijn auto; en dat hij verder de hele zomer in een ander appartement zit en dan ook beschikbaar is voor excursies.
Ik kon het bijna niet geloven; een daklozenkrantverkoper, met een appartement in Utrecht en eentje in Bulgarije; een auto (en wel een goede zei hij, want als je het in een dag wilt rijden moet je zo'n 160 km per uur rijden) en hij kan het zich ook nog veroorloven om de hele zomer in Bulgarije te blijven.
Ik denk dat ik ook maar daklozenkrantenverkoper word.
[ Bericht 0% gewijzigd door doeka op 18-05-2007 14:33:36 ]