abonnement Unibet Coolblue
pi_49507219
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:20 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven schreef, het nut is het ervaren van al die dingen. En wat is het nut daarvan? Ja, daar kan ik wel op ingaan, maar dan moet ik een heel lang betoog gaan houden over hoe ik denk dat het leven, de dood, het universum en de mens in elkaar zit. En dat is iets wat ieder mens voor zichzelf maar uit moet zoeken.
Nou precies!!
Dat is zo ongeveer wel de hele essentie van alles wat ik hier heb geprobeerd te vertellen
Niemand weet het.
No. I'm not part of the show.
pi_49507552
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:26 schreef Cylvia het volgende:

[..]

Nou precies!!
Dat is zo ongeveer wel de hele essentie van alles wat ik hier heb geprobeerd te vertellen
Niemand weet het.
Ja! Eigenlijk zou TS zich dus bezig moeten gaan houden met die vragen.
Lees eens wat zelfhulpboeken. En daarnaast boeken over zingeving, religie enzovoort. Het helpt om je de dingen eens vanuit een ander perspectief te laten bekijken. Nu zit TS misschien wel vast in bepaalde denkbeelden die vanuit de maatschappij opgelegd zijn.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_49507575
denk je dat er zo iets is al hemel?
pi_49507607
of wat zou er dan zijn na dit leven, niets? dat kan iet wat energie gaat niet verloren
pi_49507651
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:38 schreef omg_wtf_bbq het volgende:
of wat zou er dan zijn na dit leven, niets? dat kan iet wat energie gaat niet verloren
Kijk, nu ben je op de goede weg!
Ben je lid van de bibliotheek? Struin eens rond naar boeken over dat onderwerp die je interessant lijken en ga je daarin verdiepen.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:01:24 #106
120365 het.ismij
het_ismij
pi_49508236
Damnz,..
TS heeft echt issues.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
_______________________________________________________
Peter Jennings - Ecstasy Rising
pi_49508974
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:39 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Kijk, nu ben je op de goede weg!
Ben je lid van de bibliotheek? Struin eens rond naar boeken over dat onderwerp die je interessant lijken en ga je daarin verdiepen.
pi_49509248
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:16 schreef omg_wtf_bbq het volgende:
heb ik heeeele tijd geleden geschreven!!
heb wil stukken gestolen uit liedjes
Snap je nu niet waarmee je bezig bent. Met alleen maar te denken en te schrijven over hoe ongelukkig je wel niet bent, maar je je probleem alleen maar groter. Je kan alleen "genezen" door je op positieve dingen te gaan concentreren en GEEN energie VERSPILLEN aan die negatieve dingen, je geeft alleen maar energie aan je negativiteit vind je het raar dat je je ongelukkig gaat voelen.

Ik ben een hele blije jongen, maar als ik me de hele dag ga concentreren op de negatieve dingen die ik meemaak dan ben ik in twee dagen ook depressief. Je maakt dus wel degelijk een keuze.
pi_49509297
nou de meeste mensen vinde juist dat je met mensen moet praten OF dingen moet opschrijven!
  vrijdag 18 mei 2007 @ 13:47:11 #110
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_49509614
Dat klopt ook wel, je moet schrijven om het probleem van je af te schrijven, en je moet praten om de last die je momenteel zelf draag iets te verlichten door deze te delen met goede vrienden.
Als je het op deze manier doet wordt je er zelf beter van, maar als je het gaat opschrijven om jezelf er telkens aan te kunnen herinneren waarom jij nu ook weer zo in de put zit ben je mijns inziens verkeerd bezig.
Ook het praten over je probleem moet een keer tot een oplossing komen, en niet oude koeien uit de sloot blijven halen. Op die manier kom je nooit van je probleem af.

Het is moeilijk in de huidige samenleving om een positief beeld te vormen van je eigen leven. Zeker als je financieel niet zo sterk staat en je niet in hogere kringen begeeft. Daarom is het belangrijk dat je van dag tot dag leeft. Op die manier kan je je problemen stukje bij beetje de kop bieden en wegwerken.

ook voor mij geldt: been there, done that.
www.wildpianoz.nl Wild Pianoz Show.
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
pi_49510076
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:05:35 #112
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_49510158
[/quote]Doe maar - Is Dit Alles[/quote]

Mijn betekenis van het leven is zorgen dat ik gelukkig ben zo veel mogelijk leuke dingen doe zodat als ik dood ga een hoop heb wat ik niet meer kan herrineren omdat ik dan dood ben.
Thinking about thinking of you.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 14:58:20 #113
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_49511613
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:33 schreef omg_wtf_bbq het volgende:

[..]

tuurlijk niet, er zijn ook leuke dingen! maar die gaan weg.
problemen ook die gaan ook weg
maar er blijven leuke dingen komen
en slechte!
maar iedereen keer als er iets leuks is.
moet ik terug denken aan toen mij wat is overkomen!
en dan voel ik me weer rot!
Probeer eens met iemand te praten over wat je toen is overkomen. Je zult zien, op een gegeven moment ben je er dan klaar mee, en blijft het je niet steeds meer achtervolgen. .
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
pi_49512368
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:13 schreef omg_wtf_bbq het volgende:
wat is nou eigenlijk het nut van het leven.
je moet studeren, krijgt een baan, als je echt een goede baan hebt heb je weinig vrije tijd!
dan werk je en werk je. en ga je met pensioen. kun je nog even wat. dan word je te oud,
kun je niets meer. en uit eindelijk ga je dood.
je moet aardig zijn voor mensen. en die mensen gaan dood!
je moet mensen helpen, maar die gaan toch uit eindelijk dood!
ooglog is slecht (IS OOK), maar uit eindelijk ga je toch wel dood!
je maakt plezier, dat gaat weg!
je hebt ruzie, gaat ook over
waarvoor leef je?
Nou, ^ is het dus allemaal niet voor jou. En voor ieder positief wat je opnoemt, zet je er meteen een negatieve gedachte erachter. Ja hey! Zo kan ik mezelf ook tegen van alles en nog wat indekken.

Oftewel niemand moet aardig tegen jou zijn, mag jou helpen, mag plezier met je maken want jij gaat toch dood! (ik ga ervan uit dat je inziet dat dit onzin is)
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:13 schreef omg_wtf_bbq het volgende:
tegenwoordig leeft iedereen voor zich zelf! niemand is ooit nog tevrede met wat ze hebben! mensen zeuren over dat ze dik zijn. de meeste die daar over zeuren zijn dun! en de meeste doen het alleen voor aandacht! [enz.. enz..]
Lekker ongenuanceerd! Als je nu "iedereen" eens inwisselt voor "sommige mensen" dan ben je al een stuk reeler.

Maar ja, als jij het zo wilt zien: omg_wtf_bbq leeft echt alleen maar voor zichzelf, jij bent ook niet tevreden, jij vindt jezelf echt dik (maar je zeurt want je bent dun) en je wil ook alleen maar aandacht! Enz enz..
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:13 schreef omg_wtf_bbq het volgende:
waarvoor leef je nou eigenlijk? om goed te zijn voor andere? - - - ik wil mensen helpen!
Nou, doe dat dan!
Simpel he?
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_49512592
Ik ben het wel met je eens dat je schrijft dat mensen die echte problemen hebben dat aan niemand laten merken. Iemand die snijdt wil aandacht. Iemand die echt dood wil doet het in 1 keer en is er niet meer. Ook al weet ie zelf dat hulp zoeken beter is. Voor iemand die echte problemen heeft doet het minder pijn om voor de trein te springen dan om hulp te vragen. Misschien een soort schaamte.

Ja.. dan praat ik uit ervaring maar op internet maakt et niet echt uit wat je zegt, toch?
pi_49513797
Even een oude post van me erbij pakken:
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:04 schreef Friek_ het volgende:
Oh btw, nog even een post die ik al had gemaakt in R&P:

De zin van het leven kan men overigens vanuit vier verschillende invalshoeken benaderen:

  • 1. Zin bezit eerst, zowel in het Nederlands als in verschillende andere talen, een gerichte of richtingaangevende betekenis: hij verwijst dan gewoon naar de richting van een beweging. Toegepast op de kwestie van de zin van het leven, kan je voorlopig zeggen dat het leven zich in een bepaalde richting beweegt. In de gerichte betekenis van het woord is de zin van het leven dus die van een wedloop naar de dood, zoals Heidegger heeft beklemtoond, een wedloop die wij nooit zullen winnen. De zin van het leven is dus in deze betekenis de dood.

  • 2. Naast deze richtingaangevende betekenis, die met elk nadenken over de zin van het leven samenhangt, bezit de zin voorts een inhoud die je 'betekenisdragend' of 'veelzeggend' kan noemen.

  • 3. De zin van het leven slaat ook op wat je een zeker gevoel van vatbaarheid voor indrukken zou kunnen noemen, een reukzin, een neus voor het leven. Zin verwijst hier naar een gewaarwordingsvermogen en zelfs naar de gezindheid om van te leven te genieten.

  • 4. De laatste invalshoek is is wanneer men zin bedoelt evenzeer een oordeelsvermogen, een manier om het leven naar waarde te schatten en op prijs te stellen.

    Als het leven zin heeft, dan kan die zin niet geheel an al door mensen zijn uitgedacht, maar moet hij inherent zijn aan het leven zelf. Filosofie kan ook niet bij machte een zin aan het leven geven, maar kan alleen ons proberen ons ontvankelijk te maken voor de zin die het leven zelf in zich draagt.
  • Vaak is het zo dat psychische problemen (wanneer zij standhouden) zich kunnen uitmonden in existentiele problemen. Psychologen gaan vaak ook in op de psyche en behandelen de mens als een zieke. Ze nemen het probleem weg waardoor ook zinvragen mogelijkerwijs verdwijnen.

    Mijn idee komt er dan ook op neer dat je zin of betekenis ervaart in de plaats van injecteert. Wij staan niet als een bakker tegenover zijn brood, wij zijn immers de 'onderworpenen' (subjecten).
    pi_49514191
    Voortplanting als we het primitief bekijken.

    Maar de tijd gaat inderdaad snel.
    Je moet al eigenlijk op de basisschool zorgen dat je geen slecht advies krijgt, want dat kan tekenend zijn voor de rest van je carriëre. Er zijn namelijk ouders die dit advies gewoon als waarheid aannemen, waarna het kind ook op het niveau wat geadviseerd is terecht komt.
    Het is dus een groot verschil wanneer een kind in een VBO brugklas terecht komt of in een Atheneum/Gymnasium, ik heb namelijk het idee dat de meeste kinderen zich wel kunnen aanpassen qua niveau. Het stelt behoorlijk weinig voor en het is vooral je omgeving die invloed heeft.. dus bijvoorbeeld mensen die rondhangen en stoer doen op het VBO of mensen die meer tijd in het huiswerk steken op het VWO.
    VWO -> Universiteit -> Goede baan. (over het algemeen, wordt verwacht. Het is natuurlijk niet vanzelfsprekend)

    Alles draait om geld in onze maatschappij, de tijd gaat snel en je moet vlug kiezen welke richting je op wilt gaan op de middelbare school en al weten wat voor professie je uit wilt oefenen iets daarna.
    Als je naar landen in b.v. Zuid Amerika kijkt of gewoon de wat warmere landen zie je dat het allemaal wat relaxter aan toe gaat. Ja, misschien is het leven ook wat simpeler, in NL is het namelijk materialistischer.

    Nut van het leven: zorgen dat je je naar een positie werkt waarmee je blij bent als je daar zit, en zorgen dat je er blijft zitten.
    pi_49515061
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 16:19 schreef OldJeller het volgende:
    Voortplanting als we het primitief bekijken.
    Natuur heeft helemaal geen zin of doel, dat is een blinde oorzakelijkheid van processen.
    pi_49515908
    Hey TS, nu ik iets langer stilsta bij je vraag, een tijd terug stelde ik mezelf ook al die vragen. Ben toen ooit begonnen aan een boek (op de titel zou ik nooit zijn afgestapt) wat iemand me heeft aangeraden. Als je interesse hebt, mag je me wel een PM sturen.
    You're never fully dressed until you wear a smile
    pi_49515965
    Het leven is hard Uiteindelijk gaan we allemaal dood
      vrijdag 18 mei 2007 @ 17:32:31 #121
    137676 TommyGun
    Stik er maar in!
    pi_49516412
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 17:20 schreef punkiie het volgende:
    Het leven is hard Uiteindelijk gaan we allemaal dood
    When I hear somebody sigh that "Life is hard," I am always tempted to ask, "Compared to what?"

    ~ Sidney J. Harris ~
    pi_49517843
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 14:58 schreef webspider het volgende:

    [..]

    Probeer eens met iemand te praten over wat je toen is overkomen. Je zult zien, op een gegeven moment ben je er dan klaar mee, en blijft het je niet steeds meer achtervolgen. .
    pi_49518144
    Kijk je kan dus links en je kan dus rechts en aan Jou de keus om de goede weg te kiezen, maar God helpt je daarbij.

    Ik typ straat.
    Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
    pi_49520561
    Njet, het leven heeft geen nut. Neem je de trein of de strop?
    -
    pi_49532184
    ik heb hier een iets van een religieuze site afgehaald wat mij erg interesseert. er zullen vast wel eeen paar begrippen inzitten die niet iedereen kent, maar het gaat om het principe.

    Perfectly Imperfect

    In the spiritual zones beyond our imagination, G-d is Reality. In Atzilut, Briah and Yetzirah, there is only Light. Everything is perfect. Only in Asiyah Gashmit--here on good ol' Earth--are there opposites: Light and Darkness, Good and Evil, Happiness and Pain, Life and Death. We are here to make the dark light. To turn the pain into happiness. To transform the very evil into good. Above us, it's already done. Here, we have to do it. That's why we're here. To make this imperfect world, perfect.

    Couldn’t He Have Done It Himself?

    Yes. But he wanted free-thinking creatures--us--to arrive at His doorstep from our own intellectual conclusions, and to choose to spend our lives building Him a home rather than aimlessly livin' it up. It would be no big deal for G-d to make a world where He is obvious. But it is a big deal if we do. Ultimately, though, we can keep asking "Why?" And here our minds simply hit their limit: we don't know why, because we can't understand why. There is a reason... but only known to G-d Himself.
      zaterdag 19 mei 2007 @ 03:22:45 #126
    41885 kless
    morgen? waarom niet overmorgen
    pi_49533567
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 12:03 schreef omg_wtf_bbq het volgende:

    [..]

    huilen heeft geen zin!
    van binnen huil je wel!
    maar van buiten niet meer!
    miss is het wel fout zo!
    want ik denk dat als je nu op zo'n rot moment gaat huile, dat je niet meer kan stoppen ofzo:S
    Wil prima en na bepaalde tijd ben je klaar met janken en dan is het genoeg. (douche is de ideale plek (Vind ik dan))

    En nu ... geen idee maar je voelt je nu beter/prettiger als je dit gedaan hebt...
    Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
    iGEM
    pi_49544302
    bekijk het eens van de andere kant. Je leeft maar 1 keer dus.

    Als jij wil zorgen voor werk voor voor de VOA dan moet je dat zelf weten.
    ♥ K, N, R en F ♥
      zaterdag 19 mei 2007 @ 20:14:31 #128
    32599 Lethalis
    Keep the soul!
    pi_49550273
    Moet het leven per se nuttig zijn?

    Volgens mij niet.. als het maar aangenaam is.

    Nut is ook relatief. Jouw leven is waarschijnlijk helemaal niet belangrijk voor de toekomst van mensheid, maar je kan jezelf wel nuttig maken voor de mensen die dicht bij jou staan (vrienden, familie, etc).

    Ook al gaan ze dood.. het idee is dat je toch iets goeds gedaan hebt voor ze toen ze nog leefden.

    Daarnaast hangt het er ook maar net vanaf wat je nuttig vindt.. ik ga zo lekker een biertje drinken, vind ik ook nuttig
    Here comes the bad rain..
    pi_49557829
    Een kort leven met alle soorten drugs die je vrolijk maken, dat is wat jij nodig hebt.
    pi_49562315
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 01:02 schreef Zinkie het volgende:
    Een kort leven met alle soorten drugs die je vrolijk maken, dat is wat jij nodig hebt.
    Dat is voor iedereen wel verschillend natuurlijk, maar ik leef idd liever kort en gelukkig, dan lang en ongelukkig.
    Dood gaan we toch wel.
    No. I'm not part of the show.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')