abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49505739
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:45 schreef Triggershot het volgende:
Kunnen vergelijkingen met Hitler wegblijven, zoals vermeld in WFL-FAQ.
mijne ook?
pi_49505773
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bedoel nadrukkelijk vrijdag.
oh ok.
wij hebben er toch geen last van als moslims dan ook al iets doen?
pi_49505880
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:46 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

mijne ook?
Ik heb geen zin in een atheisten bash topic, jij wel TS?
pi_49505895
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:47 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

oh ok.
wij hebben er toch geen last van als moslims dan ook al iets doen?
Denk aan files
pi_49505948
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb geen zin in een atheisten bash topic, jij wel TS?
Mijn post laat dan ook zien dat hitler niet echt een atheist was, om daarmee de boel weer enigzins recht te trekken.
pi_49505987
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:52 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Mijn post laat dan ook zien dat hitler niet echt een atheist was, om daarmee de boel weer enigzins recht te trekken.
pi_49506139
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:45 schreef imported_sphinx het volgende:
En Hitler's praktijken waren niet bepaald atheistisch te noemen aangezien hij het geloof had dat er een superieur ras bestond en hij zou dat vinden en de rest uitmoorden.
Atheistischer dan dat krijg je het niet. Als Darwin er niet was geweest met zijn evolutieleer, hadden sommige dictators nooit bestaan. Het was Darwin die ze inprentte dat sommigen superieur zijn aan anderen en dat alleen de sterksten/meest aangepasten overleven. Darwin was een rechtstreekse inspiratiebron voor het kwaad van de afgelopen honderd en nog wat jaar.
pi_49506584
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:43 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

de rest toch ook.

atheisten moeten dus duidelijk níet zo'n dag hebben, want dat is juist het hele punt van niet geloven.
'

Ik hoop dat ook wel duidelijk was in mijn post, ik zal het sarcasme er volgende keer nog dikker op leggen!
pi_49506724
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Atheistischer dan dat krijg je het niet. Als Darwin er niet was geweest met zijn evolutieleer, hadden sommige dictators nooit bestaan. Het was Darwin die ze inprentte dat sommigen superieur zijn aan anderen en dat alleen de sterksten/meest aangepasten overleven. Darwin was een rechtstreekse inspiratiebron voor het kwaad van de afgelopen honderd en nog wat jaar.
En nu ga je beweren dat dat voor gelovigen niet geldt?

en trouwens, dit is een topic vóór atheisten, niet tegen.
pi_49506762
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:08 schreef Het_is_At het volgende:

[..]

'

Ik hoop dat ook wel duidelijk was in mijn post, ik zal het sarcasme er volgende keer nog dikker op leggen!
Is 'net wakker' een goed excuus?
pi_49506860
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 01:48 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Edit: Opzouten -
Heb je een beetje zout voor me beste Triggershot?
Foutje Bedankt
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_49506861
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:13 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Is 'net wakker' een goed excuus?
Altijd!
pi_49506976
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:12 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

En nu ga je beweren dat dat voor gelovigen niet geldt?

en trouwens, dit is een topic vóór atheisten, niet tegen.
Dat staat er niet bij. Topic heet "Atheisten topic". Niet "Atheisten topic voor atheisten"
pi_49507007
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat staat er niet bij. Topic heet "Atheisten topic". Niet "Atheisten topic voor atheisten"
laat je verrassen en lees de OP.
pi_49507047
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Omdat hij bang is en denkt dat de angst verdwijnt als hij meer aanhang krijgt.
[..]

De feiten laten echter een ander beeld zien. We hebben oa de volgende atheisten gehad: Mao, Stalin, Lenin, Hitler. Toch niet de minsten dacht ik zo.
Atheisten moorden niet in de naam der atheisme. Gelovigen wel in de naam van God.
quote:
Daarbij wordt je op school en in de politiek eerder geindoctrineerd met atheisme dan met religie. Als je alleen al bedenkt dat de evolutietheorie als enige waarheid wordt gepresenteerd in de lessen, dan zul je dat ook kunnen inzien. Of jij moet met concrete voorbeelden kunnen komen waaruit blijkt dat je op school wordt geindoctrineerd met religie.
Op Christelijke en Islamitische scholen niet. En het klopt inderdaad dat noord-west europa vooruitstrevend is en religie een mindere rol speelt tegenwoordig. Echter speelt het in heel veel landen nog een ziekelijke rol zoals in Amerika waar atheisten/vrijdenkers zwaar onderdrukt worden. (denk aan weggejaagd worden, van school getrapt worden, ontslagen worden, etc)

Tuurlijk is richard dawkins bang van religieuzen, ik ook. waarom? omdat het een stel mafketels zijn die in absolute sprookjesverhalen geloven en welwillend zijn om andersdenkenden te dwingen in hetzelfde te geloven of zelfs uit te moorden. Ze zijn blind voor alle aanwijzingen die de dingen in hun heilige boek weerlegt (om over de contradicties in deze boeken maar niet te spreken) maar gelukkig hebben ze na vele jaren eindelijk geaccepteerd dat de aarde een bol is en dat deze om de zon draait en niet andersom. (vroeger waren dit soort ideeen strafbaar).

iedere keer als de wetenschap iets bewijst wordt het óf genegeerd of ze accepteren het wel maar verzinnen ze smoesjes van waarom het fout in de bijbel staat of noemen ze dat deel opeens "symbolisch". maar de rest is wel gewoon letterlijk hoorr!111132

ze willen koste wat het kost blijven geloven hoe ongelovelijk het ook is ( ) omdat ze zo zijn opgevoed en het hun hele levenstijl beheerst.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_49507113
Ik heb geen tijd om OP's te lezen. TT werkt beter. Daarbij is het een openbaar forum en een openbaar topic. Zolang er nergens door mods wordt aangegeven dat niet-atheisten hier niet mogen reageren, ben ik zo vrij om wel te reageren. Maar op zich voel ik daar wel wat voor. In ruil daarvoor zou ik graag alle atheisten uit gelovige topics willen weren.
pi_49507192
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik heb geen tijd om OP's te lezen. TT werkt beter. Daarbij is het een openbaar forum en een openbaar topic. Zolang er nergens door mods wordt aangegeven dat niet-atheisten hier niet mogen reageren, ben ik zo vrij om wel te reageren. Maar op zich voel ik daar wel wat voor. In ruil daarvoor zou ik graag alle atheisten uit gelovige topics willen weren.
je mag hier best posten, maar het is op dit forum toch echt de bedoeling dat je ontopic blijft. en atheisten bashen is duidelijk niet het bedoelde onderwerp.
pi_49507283
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Omdat hij bang is en denkt dat de angst verdwijnt als hij meer aanhang krijgt.
[..]

De feiten laten echter een ander beeld zien. We hebben oa de volgende atheisten gehad: Mao, Stalin, Lenin, Hitler. Toch niet de minsten dacht ik zo.

Daarbij wordt je op school en in de politiek eerder geindoctrineerd met atheisme dan met religie. Als je alleen al bedenkt dat de evolutietheorie als enige waarheid wordt gepresenteerd in de lessen, dan zul je dat ook kunnen inzien. Of jij moet met concrete voorbeelden kunnen komen waaruit blijkt dat je op school wordt geindoctrineerd met religie.
Zie het is zo waarom Atheisten proberen te overtuigen waarom ze niet in een god geloven:
In Amerika is het gekkenhuis met alle godsdiensten en worden Atheisten steeds meer onderdrukt, verder denken een aantal atheisten dat als het zo doorgaat dat het geloof allemaal overneemt en dit geen goede bevordering is voor de mensheid aangezien vele gelovigen alles zo voor lief nemen en soms wel blindelings volgen. Wetenschap / logica en dergelijke zijn dingen waar een "fictief" "supernatuurlijke krachthebbende" "persoon" niets mee te maken heeft.

Evolutietheorie is een zeer belangrijke theorie. Niet allen vanwege dat het beschrijft hoe soorten ontstaan, maar ook omdat het je op ANDERE gebieden gebruikt in je leven, het hele punt van 'de best geadapteerde/betere' krijgt het betere idee is wat vrijwel overal al dan niet bij alles wordt gehandhaafd.
pi_49507386
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:21 schreef Mustard_Man het volgende:

[..]

Atheisten moorden niet in de naam der atheisme. Gelovigen wel in de naam van God.
Nee, die moorden omdat er mensen zijn die wel in God geloven.
quote:
[..]
Op Christelijke en Islamitische scholen niet.
Nee, gelukkig niet. Maar je beseft dat ik het niet over die scholen had?
quote:
En het klopt inderdaad dat noord-west europa vooruitstrevend is en religie een mindere rol speelt tegenwoordig. Echter speelt het in heel veel landen nog een ziekelijke rol zoals in Amerika waar atheisten/vrijdenkers zwaar onderdrukt worden. (denk aan weggejaagd worden, van school getrapt worden, ontslagen worden, etc)
Het is maar wat je vooruitstrevend vindt. Het onderwijs in het verval van normen en waarden vind ik bij verre geen vooruitgang.
quote:
Tuurlijk is richard dawkins bang van religieuzen, ik ook. waarom? omdat het een stel mafketels zijn die in absolute sprookjesverhalen geloven en welwillend zijn om andersdenkenden te dwingen in hetzelfde te geloven of zelfs uit te moorden. Ze zijn blind voor alle aanwijzingen die de dingen in hun heilige boek weerlegt (om over de contradicties in deze boeken maar niet te spreken) maar gelukkig hebben ze na vele jaren eindelijk geaccepteerd dat de aarde een bol is en dat deze om de zon draait en niet andersom. (vroeger waren dit soort ideeen strafbaar).
Nee, hij is niet bang voor religieuzen. Dat maak jij ervan. Hij is bang voor God. Hij probeert zijn eigen angst te overwinnen door vaak en hard te roepen "Hij bestaat niet, Hij bestaat niet, hij bestat niet"
quote:
iedere keer als de wetenschap iets bewijst wordt het óf genegeerd of ze accepteren het wel maar verzinnen ze smoesjes van waarom het fout in de bijbel staat of noemen ze dat deel opeens "symbolisch". maar de rest is wel gewoon letterlijk hoorr!111132
Wat een vooroordelen. Zoiets doe ik nou nooit. Wat ik wel doe is de gaten aantonen die de atheistische wetenschap negeert omdat het anders niet verder kan onderzoeken. Ze loopt tegen een muur op, maar negeert die muur en gaat gewoon links of rechtaf, niet beseffende dat de muur rondom is gebouwd en dat je vroeger of later altijd met die muur te maken zult krijgen.
quote:
ze willen koste wat het kost blijven geloven hoe ongelovelijk het ook is ( ) omdat ze zo zijn opgevoed en het hun hele levenstijl beheerst.
Laat ze. Wat is er mis mee dat mensen hun eigen gedachten beheersen ipv dat mensen als jij voor ze bepalen wat ze moeten geloven?
pi_49507394
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 11:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ben je wel goed bij je hoofd? Zonder Darwin zouden er nog steeds mensen bestaan die denken dat ze het betere zijn en daarbij superieure ras, kijk eens naar al die eeuwen voor Darwin waarbij hetzelfde gebeurde. Kijk eens bijv. naar de aantal mensen die niet in evolutietheorie geloven maar toch wel schreeuwen dat ze beter zijn en meer verdienen.

Bovendien is God, zo moge de geschiedenis getuigen, een bron en zelfs REDEN om kwaad/wil op te leggen. (uiteraard ook goede dingen)
pi_49507405
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:25 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

je mag hier best posten, maar het is op dit forum toch echt de bedoeling dat je ontopic blijft. en atheisten bashen is duidelijk niet het bedoelde onderwerp.
Ik bash niet. Ik ben kritisch
pi_49507412
Probeer maar eens aan te tonen dat evolutie niet bestaat, zou ik zeggen.
pi_49507435
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik bash niet. Ik ben kritisch
je zei net nog dat atheisten de bron van al het kwaad zijn, met iets andere woorden
pi_49507485
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:28 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Zie het is zo waarom Atheisten proberen te overtuigen waarom ze niet in een god geloven:
In Amerika is het gekkenhuis met alle godsdiensten en worden Atheisten steeds meer onderdrukt, verder denken een aantal atheisten dat als het zo doorgaat dat het geloof allemaal overneemt en dit geen goede bevordering is voor de mensheid aangezien vele gelovigen alles zo voor lief nemen en soms wel blindelings volgen. Wetenschap / logica en dergelijke zijn dingen waar een "fictief" "supernatuurlijke krachthebbende" "persoon" niets mee te maken heeft.
Dus eigenlijk noem ook jij atheisten de nieuwe fundi's.
quote:
Evolutietheorie is een zeer belangrijke theorie. Niet allen vanwege dat het beschrijft hoe soorten ontstaan, maar ook omdat het je op ANDERE gebieden gebruikt in je leven, het hele punt van 'de best geadapteerde/betere' krijgt het betere idee is wat vrijwel overal al dan niet bij alles wordt gehandhaafd.
Het is maar een theorie. Een met gigantische gaten. En nee, ik gebruik er niets van op andere gebieden in mijn leven.
pi_49507536
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 12:31 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Ben je wel goed bij je hoofd? Zonder Darwin zouden er nog steeds mensen bestaan die denken dat ze het betere zijn en daarbij superieure ras, kijk eens naar al die eeuwen voor Darwin waarbij hetzelfde gebeurde. Kijk eens bijv. naar de aantal mensen die niet in evolutietheorie geloven maar toch wel schreeuwen dat ze beter zijn en meer verdienen.
Zonder Darwin hadden we nog een WW1 moeten krijgen. Dankzij Darwin bestonden er mensen die dachten zelf het superieure ras te zijn. Immers, enkel een superieur ras zou overleven volgens Darwin.
quote:
Bovendien is God, zo moge de geschiedenis getuigen, een bron en zelfs REDEN om kwaad/wil op te leggen. (uiteraard ook goede dingen)
Ben jij wel goed bij je hoofd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')