abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49491187
Komt allen hier en weesch atheistisch.

Vertel hier waarom je atheist bent en waarom dat jou beter lijkt dan een religie aan te hangen.

[ Bericht 46% gewijzigd door imported_sphinx op 17-05-2007 21:30:57 ]
  donderdag 17 mei 2007 @ 21:09:20 #2
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_49491243
weesch....
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_49491264
en nu?
feest
pi_49491303
vrijheid vieren?
  donderdag 17 mei 2007 @ 21:11:13 #5
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_49491332
En als je geen atheist bent?
(Un)masking for the greater good.
  donderdag 17 mei 2007 @ 21:13:09 #6
154136 Stammies
We can save this world.
pi_49491419
Present
You people don't understand. I'm not locked in here with you, you're locked in here with me!
pi_49491695
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:11 schreef Natalie het volgende:
En als je geen atheist bent?
ja dan moet je hier vooral niet posten.
das eigenlijk een beetje de bedoeling.

maar atheisten wel!
  donderdag 17 mei 2007 @ 21:22:07 #8
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_49491772
Why does it hurt when I pee?
pi_49492017
Discussiewaarde en anders naar GC, TS kies maar.
  donderdag 17 mei 2007 @ 21:30:05 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_49492095
Soww ik ben op dit moment echt zooo niet gelovig aan het doen. Check mij dan!
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_49492108
Vertel hier waarom je atheist bent en waarom dat jou beter lijkt dan een religie aan te hangen.
pi_49492136
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:30 schreef SpecialK het volgende:
Soww ik ben op dit moment echt zooo niet gelovig aan het doen. Check mij dan!
goedzo.
  donderdag 17 mei 2007 @ 21:34:28 #13
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_49492264
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:31 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

goedzo.
Is vla eten op een christelijke feestdag trouwens iets heidens? Ik weet het niet maar ik ben in iedergeval ontiegelijk uitdagend vla aan't eten. Dat jullie het maar even weten.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_49492323
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:34 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Is vla eten op een christelijke feestdag trouwens iets heidens? Ik weet het niet maar ik ben in iedergeval ontiegelijk uitdagend vla aan't eten. Dat jullie het maar even weten.
heidens is niet atheistisch, daarnaast zal het me een worst wezen.

worst
  donderdag 17 mei 2007 @ 21:39:53 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_49492473
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:36 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

heidens is niet atheistisch, daarnaast zal het me een worst wezen.

worst
Misschien is deze reeks filmpjes iets om je OP een beetje mee te versterken.

An atheist among Christians (1/5)
An atheist among Christians (2/5)
An atheist among Christians (3/5)
An atheist among Christians (4/5)
An atheist among Christians (5/5)

Slotjes/kickje verkomende maatregelen enzo.
pi_49492679
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Misschien is deze reeks filmpjes iets om je OP een beetje mee te versterken.

An atheist among Christians (1/5)
An atheist among Christians (2/5)
An atheist among Christians (3/5)
An atheist among Christians (4/5)
An atheist among Christians (5/5)

Slotjes/kickje verkomende maatregelen enzo.
ik ben het aan het kijken iig

kijken hoe atheisten en christenen nou precies over elkaar denken.
  donderdag 17 mei 2007 @ 22:46:49 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_49495004
http://www.youtube.com/watch?v=XPO_b-pWmX4

Blij dat ik iig niet in Amurrrica woon.
pi_49495459
Als je nou zelf eens zou beginnen TS, dan zijn de reacties waarschijnlijk ook een stuk inhoudelijker.

Ik ben atheïst omdat ik het veel aannemelijker vind dat het heelal is ontstaan uit een oerknal of dat het bijvoorbeeld altijd al heeft bestaan. Het kan er bij mij niet in dat het door één of andere God gecreëerd is, imo is God verzonnen door mensen die liever net te veel nadachten over het onstaan van het universum en de planeten/sterren.

Overigens komt er steeds meer bewijs dat het heelal is ontstaan uit een singulariteit, neem bijvoorbeeld de 'Microwave background radiation', dat is het beste bewijs dat we tegenwoordig hebben voor het ontstaan van het heelal door een Big Bang.

Net zoals mensen die beweren dat de aarde maar iets van 6000 jaar oud is, wat een bullshit.

Overigens kan het best zijn dat er ooit iemand hier op aarde heeft rondgelopen met de naam Jezus Christus en dat diegene gekruisigd is, echter was het imo niet de zoon van God.
pi_49495715
helemaal mee eens.
pi_49495967
Ik geloof niet in God, maar ik ben zoiezo niet met dat God gebeuren bezig, boeit me niets of ik atheist wordt genoemd of niet.

Desondanks waarom ik niet in god geloof:
-Met logische beredeneringen waarbij geen bewijs is tot god.
-Dingen dat als bewijs worden aangekaart door gelovigen, is met enige bestudering al dan niet uit de losse vinger zo neer te wijzen tot incorrecte argumenten al dan niet incompleet of verdraaiend van werkelijkheid.
-ik geloof in een theorie die ik zelf heb bedacht (moet hem nog maar es keer uitschrijven) wat betreft hoe mensen dingen beoordelen 'wat gods zijn doen is en hoe gebeurtenissen daarop worden geinterpreteerd', kort gezegd: mensen benoemen de wereld om hun heen, onverklaarbare al dan niet vermoeden van karma/actie of de toegave aan god zijn wil geeft tot excentrieke gebeurtenissen en objecten worden door bepaalde mensen als god zijn acties gezien (9/11, etc.)
- Occam's razor & gecombineerd met simpele regels die complexe systemen kunnen veroorzaken
- heelal/dimensies/etc. gigantisch veel is. Er geen bevat is waarop God uberhaupt nog hier zou ronddwalen al dan niet goeie bedoelingen met ons had/heeft (zie maar eens hoe vredig deze wereld is).
- Argumenten door gelovigen die over willen halen tot geloof komen vaak met argumenten die getuigen van onwetendheid al dan niet ingedoctrineerde informatie die geen waarheidselement bevat.
- Bepaalde gelovigen zeggen dat hun geloof het enige/beste/daadwerkelijk juiste is, verkondigen hun wil op anderen vaak gepaard met zware onwetendheid al dan niet kortzichtigheid.
-Verder heb ik geen God nodig om me goed te dragen of om te zeggen/weten/denken wat goed is.
- etc.
pi_49496118
Het feit dat er zoveel verschillende religies zijn maakt ook al overduidelijk dat het allemaal, of in ieder geval voor een groot deel, onzin is.
pi_49499397
Ik ben atheistisch omdat ik wèl voor mijzelf kan denken, als ik soms zie hoe gelovigen zich gedragen en hoe zij hun kinderen indoctrineren draait mijn maag om. ziekelijk gebeuren, religie.

ik heb dan ook zero respect voor gelovigen. ja ook voor de "gematigden". op een bepaalde manier zijn die eigenlijk veel erger dan de strengeren. alleen geloven in bepaalde dingen die jou goed uitkomen
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_49500178
Edit: Opzouten -

[ Bericht 87% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2007 09:04:09 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_49500665
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 21:20 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

ja dan moet je hier vooral niet posten.
das eigenlijk een beetje de bedoeling.

maar atheisten wel!
Dan ben je snel uitgeluld, met alleen maar gelijkgezinden!

Vertel mij maar eens: waarom ben jij ervan overtuigd dat er geen God bestaat?
En weet je wel zeker dat je dood durft te gaan?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 18 mei 2007 @ 02:33:04 #25
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_49500730
Als atheist heb ik vrije keuze naar welke hel van welke religie ik ga.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')