abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56922049
zijn jullie nu sinds mei2007 aan het klussen????
pi_56925505
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 10:27 schreef Charisma het volgende:
zijn jullie nu sinds mei2007 aan het klussen????
We hebben in juni 2007 de sleutel gekregen en zijn inderdaad nog steeds aan het klussen... Maar we zijn ook op de dag dat we de sleutel kregen verhuisd. Dat was eigenlijk niet helemaal de bedoeling, maar vanwege gezondheidsproblemen van mijn hond ging het niet anders.
Helaas hebben we niet genoeg geld om alles in één keer te doen, we moeten echt eerst de noodzakelijke dingen doen en kunnen dan pas het geld gaan besteden aan 'luxe'. Dus daarom hebben we eerst het dak gedaan, dat was al een flinke som geld, dus nu voorlopig even rustig aan en alleen kleine (goedkope) klusjes doen.
Als eerste 'grote' klus staat de nieuwe badkamer op de planning....

Waarschijnlijk zijn we nog wel een aantal jaar bezig voordat het af is hoor! Maar dat wil niet zeggen dat we ondertussen in een bouwput wonen ofzo hoor. Ik vind het huisje eigenlijk al best tof zoals het nu is, en alle aanpassingen die we vanaf nu gaan doen zijn niet noodzakelijk, maar wel leuk
pi_57000282
Hier weer een korte update

Zaterdag naar Carpetright geweest en daar vloerbedekking gekocht. Er was een extra actie, de korting die ze al gaven werd nog eens verdubbeld, dus zodoende een OK stukje vloerbedekking kunnen kopen voor niet al teveel geld. Het is gewoon zwarte vloerbedekking, dus niets bijzonders. Wel jammer was dat ik op dit moment niet zoveel geld te besteden heb en daardoor eigenlijk niet de kwaliteit kon kopen die ik graag wilde....
Aankomende zaterdag ga ik proberen de vloerbedekking te leggen samen met mijn vriend... ben benieuwd want dat heb ik dus nog nooit gedaan.

We zijn ook nog even bezig geweest met de gang. Ook dit is een lowbudget opknapklus. Omdat we ons geld nu liever besteden aan delen van het huis die we echt belangrijk vinden gaan we alleen schilderen. De gang was zo afschuwelijk lelijk dat we 'm ook echt niet zo konden laten als dat hij was....Verder hebben we het plafond dichtgemaakt. Hier ontbraken een tiental schrootjes waar eerst een trapgat heeft gezeten.
Dit was de situatie hoe het was:

Mooi hè?

Tijdens het schilderen van de muren (let niet op mijn schilderstenue... )

De mooie schrootjes (mijn vriend vind ze ECHT mooi ) heb ik geverfd met Whitewash. Ik ben zelf niet helemaal tevreden over het resultaat, al vind ik het in het echt wel mooier dan op de foto's... Het minder mooie resultaat ligt vooral aan mezelf, ik ben namelijk begonnen met schilderen met een of andere goedkope kwast van een euro. Ik was namelijk vergeten een nieuwe kwast te kopen en had geen zin om terug naar de bouwmarkt te rijden. Achteraf gezien heb ik er superspijt van, want na één laag ben ik alsnog terug gereden om een goede kwast te kopen. Toen werd het resultaat veel beter, maar zat er al wel een streperige lelijke eerste laag onder...
(wijze les, schilder altijd met een goede kwast

Hier zie je in het hoekje een stukje van de nieuwe schrootjes, deze worden allemaal nog wit geverfd.

Nu moet alleen het plafond dus nog geschilderd worden. Eerst moeten daar nog wel 'plintjes' langs de randen gemaakt worden....
pi_57021026
(volgens mij vindt iedereen mijn schrootjes zo lelijk dat niemand durft te reageren.... )

Ik ben nu bezig met het plafond schilderen in de gang... Eigenlijk had ik willen gaan sporten, maar ik moet zeggen dat boven je hoofd schilderen ook wel goed je armen + schouders traint!
pi_57021368
Zou het dof en oud maken....
Kan wel degelijk leuk zijn om tegen aan te kijken.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_57022310
Het is in het echt ook dof en oud, alleen met de flits erop begint het ineens te glimmen.... Het ziet er in het echt ook veel minder vlekkerig uit...

De eerste twee lagen grondverf zitten nu op het plafond. Ik zie nog steeds verschil in kleur tussen de oude schrootjes en de nieuwe... Wat denken jullie, blijf ik dat zien als ik nu verder ga met de gewone lak, of moet ik nog één laag grondverf doen?
pi_57022680
Zou nog 1 laagje grondverf doen, maar ja...
Weet niet hoe de gewone lak dekt? En al na 1 laag?
pi_57022997
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 22:57 schreef Oblivion het volgende:
Zou nog 1 laagje grondverf doen, maar ja...
Weet niet hoe de gewone lak dekt? En al na 1 laag?
Ik ga inderdaad nog 1 laagje grondverf doen. Nu het aan het drogen is zie ik echt nog duidelijk verschil tussen de oude en nieuwe schrootjes en ik ben bang dat ik dat na de gewone lak ook nog ga zien.

Dit is wel echt de laatste keer in mijn leven dat ik een schrootjesplafond ga schilderen... je kan het namelijk niet met een roller doen omdat je dan niet tussen de 'groeven' komt. En met een kwast schilderen is echt veel zwaarder voor je armen.

Eigenlijk had ik een deal gesloten met mijn vriend. Hij wilde namelijk per se de schrootjes houden en ik wilde het vervangen door een gipsplafond. Uiteindelijk heb ik toegegeven onder de voorwaarde dat hij ze dan zou schilderen.
Jammergenoeg wacht ik daar dus nog steeds op

(en ben ik dus maar zelf begonnen..... )
pi_57023057
MANNEN!

*handen in de lucht gooit...

pi_57023204
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 21:56 schreef Sleeve het volgende:
(volgens mij vindt iedereen mijn schrootjes zo lelijk dat niemand durft te reageren.... )

Ik ben nu bezig met het plafond schilderen in de gang... Eigenlijk had ik willen gaan sporten, maar ik moet zeggen dat boven je hoofd schilderen ook wel goed je armen + schouders traint!
De schrootjes en schilderen had ik helemaal gemist hoor !
Het knapt er geod van op!
De white wash is een goed compromis denk ik.

Heb je het (geverfde) plafond wel ontvet ? met St. Marc oid?

Het eindresultaat zal er goed uitzien, bedenk dat maar.
pi_57023396
Ja, ik ontvet altijd alles eerst met St. Marc. Vroeger gebruikte ik altijd ammoniak.... tot ik godzijdank St. Mark ontdekte.. wat een verschil in geur

Ik ben benieuwd hoe het morgen bij daglicht uitziet....
Het wit schilderen maakt in ieder geval een gigantisch verschil, de gang lijkt veel groter!

Nu moeten we ook nog een nieuwe voordeur. Deze heb ik expres niet op de foto gezet omdat hij zo afschuwelijk is dat ik denk dat mensen mijn topic niet meer willen bezoeken als ik 'm hier post
We gebruiken de voordeur op dit moment niet omdat we 'm niet eens fatsoenlijk open krijgen.... Probleem is dat het echt een afwijkende maat is die nergens te koop is. We moeten dus eerst op zoek naar een timmermannetje die ons hier mee kan helpen....
pi_57023475
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:15 schreef AnneX het volgende:

[..]

De schrootjes en schilderen had ik helemaal gemist hoor !
Eigenlijk schaam ik me heel erg voor de schrootjes... Ik heb dan ook flink getwijfeld of ik uberhaupt wel iets zou posten over dit klusje
pi_57023540
Volgende badkamer (in een ander huis) komen er toch echt schrootjes!
En volgende week een op maat gemaakte wandkast in slaapkamer met "schrootjes" in de achterwand!

Nee, schrootjes zijn best okay!
pi_57023682
Ik vind schrootjes ECHT niet mooi

Maar ik heb dit huis natuurlijk niet alleen gekocht, dus af en toe moet ik concessies doen....
pi_57049653
Na een tijdje op internet gezocht te hebben heb ik eindelijk een bedrijf in de buurt gevonden waar ze mooie voordeuren hebben.
Ik heb er al een paar hele mooie deuren gezien, alleen zijn de standaard maten véél kleiner dan onze huidige deur, vooral veel korter.

De deur die we nu hebben is 217 bij 92,5.

Nu vraag ik me af of we per se een deur moeten kopen van deze maat (wat dus blijkbaar onmogelijk is, tenzij op maat gemaakt) of dat we ook het kozijn kunnen laten aanpassen.
Zo ja, op wat voor een kosten moet ik ongeveer rekening voor zoiets? We zullen sowieso iemand moeten inhuren om de deur te plaatsen aangezien we dit zelf echt niet kunnen, maar als we dus geen passende deur kunnen vinden, zal naar ik aanneem ook het kozijn aangepast moeten worden.....

Ik het totaal geen idee wat voor kosten ik kan verwachten, dus als iemand een indicatie heeft, laat het weten!
pi_58191511
Eindelijk heb ik de gang af!

Toen ik eindelijk klaar was met het schilderen van de lambrisering langs de muur vond ik het 'whitewash' toch niet mooi en heb ik dus alles opnieuw geschilderd, maar nu met gewonen verf.
Daarna wilde ik van die mooie randjes langs het plafond/muur maken. Het verstekzagen viel alleen nogal tegen omdat de verstekbak alleen hoeken van 45 of 90 graden kon, en geen enkele hoek natuurlijk zo mooi recht is in een huis gebouwd in 1900......
Gisteren hebben we de kast neergezet waar onze motorspullen, jassen etc in kunnen. En ook meteen een nieuw lampje opgehangen...

Zo was het eerst:

Zo is het nu:

Er komt nog wel iets voor de kast, maar wat weet ik nog niet precies.... leuke ideeën zijn natuurlijk altijd welkom
  maandag 21 april 2008 @ 07:01:50 #167
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_58195718
Wat een metamorfose!! Dat wit pakt wel erg mooi uit zeg. En dat lampje is geweldig!

Die kleur van de lijstjes, komt die nog ergens terug in de ruimte? Nu zijn de vloerbedekking en de lijstjes de enige andere kleuren dan wit. Als de kleuren nog ergens zouden 'terugkomen' maakt dat het nog rustiger, denk ik.

Als je motorspullen in die kast gaat leggen, zou ik er zeker gordijnen voor hangen. Of hele dichte vliegengordijnen/deurgordijnen of zo. Uit ervaring weet ik hoe rommeling al die motor"meuk" kan zijn, manlief gebruikt gelukkig inmiddels ook dichte kasten.
... ♥ ik mis je ♥
pi_58195812
Dank je wel! Het lampje is te koop bij Xenos voor 19,95....

De lijstjes staan daar eigenlijk 'zomaar'.. het zijn lijstjes van spiegels en mijn vriend had ze even geschilderd voor iets anders toen ik nog in de gang aan het schilderen was.... Ik weet dus niet of ik ze straks nog ga gebruiken.

Er komt zeker iets voor de kast hoor, want ik hou absoluut niet van rommelige open kasten. Ik heb nog gordijnen liggen die ik er voor nu denk ik even voor ga hangen tot ik iets definitiefs gevonden heb.
Bij de IKEA had ik al gekeken naar van die paneelgordijnen, maar vond die er toch niet zo mooi uitzien...
pi_58206185
Of hang er houten jaloezieen voor, past gelijk bij je lijstjes.

Dit soort bedoel ik.
pi_58219014
Ik weet niet of er houten jaloezieën te krijgen zijn die van het plafond tot de grond komen.... Het lijkt me sowieso iets handiger om er iets voor te hangen dat naar de zijkant open gaat ipv naar boven.
pi_58220905
Sleeve! Ziet er gewoon hartstikke mooi uit!
Ik blijf het zeggen: Schrootjes..
pi_58226966
dat ziet er veel beter uit idd !!! leuk Sleeve !!1
pi_58233044
Dank jullie wel Ik zal wel nooit een schrootjes fan worden (zeker niet nadat ik ze 10 keer heb moeten schilderen, niet echt het leukste werk), maar ik ben desondanks toch wel blij met het resultaat....
pi_61770800
Sinds een paar weken zijn we bezig de oude keuken te vervangen.
Al sinds een tijdje kwam er een nogal muffe lucht uit de onderste keukenkastjes waardoor we het vermoeden hadden ergens een lekkage te hebben. De keuken was in zo'n slechte staat dat de enige optie was om de oude keuken eruit te slopen, de lekkage op te lossen en vervolgens een nieuwe keuken te plaatsen.
Helaas hebben we niet zoveel geld dat we ineens een nieuwe keuken kunnen aanschaffen. Verder hebben we plannen om over een aantal jaar een muur uit te breken zodat we van de huidige badkamer en keuken één grote keuken kunnen maken. Het zou dus ook jammer zijn om nu heel veel geld te besteden aan een keuken voor een paar jaar.

Daarom ben ik op marktplaats gaan zoeken en heb ik onderstaande keuken gekocht voor 150 euro inclusief inbouwapparatuur.

Het groen was niet helemaal mijn smaak en dat ben ik dus allemaal zwart gaan verven. Ik ben nu nog bezig met het schilderen van een motief in glanzend zwart op de matzwarte ondergrond, maar dat is nog niet af en ga ik afmaken als de keuken helemaal geplaatst is.

Eerst nog maar twee foto's van hoe het was toen we de sleutel kregen en nadat ik de oude keuken een beetje opgeknapt had:

Na het slopen van de oude keuken bleek dat de elektra ook helemaal vervangen moest worden.... We hadden nog zo'n oude stoppenkast die nu is vervangen voor een mooie groepenkast met nieuwe ABB(?)automaten en vier nieuwe groepen voor de keuken.. Een niet van te voren ingecalculeerde kostenpost maar wel heel noodzakelijk..

Zo zag het eruit toen de keuken eruit was en de gaten waar de elektriciteitsleidingen lopen weer waren dichtgesmeerd.

De afgelopen weken heb ik dus geen gebruik kunnen maken van de keuken dus heb ik zelf een noodkeukentje gebouwd...

Op dit moment zijn alle onderkastjes waterpas gezet op de juiste hoogte. Nu kunnen de leidingen voor de vaatwasser, boiler en gasfornuis worden gelegd en aangesloten.
Volgende week gaat mijn vriend een mal maken voot het aanrechtblad. We kunnen bij een bedrijf in de buurt een granieten blad kopen voor 200 euro dat per ongeluk niet goed gesneden was maar wel precies in onze keuken past... Met een beetje geluk hebben we straks dus ook een mooi aanrechtblad. Mocht het niet doorgaan dan kopen we waarschijnlijk een goedkoop blad bij de bouwmarkt of IKEA met zwart steenpatroon.

Tot nu toe ziet de keuken er in ieder geval zo uit:

zaterdag 20 september 2008 @ 01:25:24 #175
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_61773900
Mooie ombouw ideeen hoor. Maar ik denk dat je huisje beter verkoopbaar is later als je boven wat meer slaapkamers creeerd en dan een wat kleinere badkamer...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zaterdag 20 september 2008 @ 02:18:37 #176
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_61774390
Even een vraagje, hoe heb je het wit geverfde kastje waar nu je oven op staat geverfd? Ik heb een zelfde kastje en wil hem graag wit maken, maar niet de greepjes, alleen zie ik zo gauw niet hoe ik zonder beschadigingen de greepjes eraf krijg, ze zitten namelijk vast "genageld".
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_61776561
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 01:25 schreef hierissieweer het volgende:
Mooie ombouw ideeen hoor. Maar ik denk dat je huisje beter verkoopbaar is later als je boven wat meer slaapkamers creeerd en dan een wat kleinere badkamer...
We zijn niet van plan om het huis weer snel te verkopen hoor, dus de verkoopwaarde kan ons eigenlijk niets schelen. We vinden het het belangrijkste dat het huis precies naar onze smaak is zolang wij er wonen. We gaan natuurlijk niet veel geld uitgeven voor een verbouwing en het dan naar de smaak van anderen verbouwen.....
  zaterdag 20 september 2008 @ 10:51:52 #178
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_61776593
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 10:48 schreef Sleeve het volgende:

[..]

We zijn niet van plan om het huis weer snel te verkopen hoor, dus de verkoopwaarde kan ons eigenlijk niets schelen. We vinden het het belangrijkste dat het huis precies naar onze smaak is zolang wij er wonen. We gaan natuurlijk niet veel geld uitgeven voor een verbouwing en het dan naar de smaak van anderen verbouwen.....
das zo, maar hoe doe je het als je kinderen krijgt?

Je wilt geen koters, een goede keus zeker een dagje ikea/pretpark/zaterdagje winkelen gedaan
Hoop wel dat je een goede anticonceptie gebruikt dan...

[ Bericht 12% gewijzigd door hierissieweer op 20-09-2008 10:59:25 ]
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_61776609
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 02:18 schreef BBQ-kip het volgende:
Even een vraagje, hoe heb je het wit geverfde kastje waar nu je oven op staat geverfd? Ik heb een zelfde kastje en wil hem graag wit maken, maar niet de greepjes, alleen zie ik zo gauw niet hoe ik zonder beschadigingen de greepjes eraf krijg, ze zitten namelijk vast "genageld".
Bij dit kastje zaten de greepjes inderdaad ook vast met spijkertjes. Ik heb de greepjes er zo voorzichtig mogelijk afgehaald. De beschadigingen heb ik daarna na het schuren met plamuur bijgewerkt.
pi_61776678
quote:
Op zaterdag 20 september 2008 10:51 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

das zo, maar hoe doe je het als je kinderen krijgt?
We willen geen kinderen dus dat probleem zullen we niet zo snel krijgen...
  zondag 21 september 2008 @ 10:52:36 #181
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_61795054
Leuk dat jullie weer aan de slag zijn gegaan.

En wat een toffe keuken voor die prijs! Wij gaan volgend jaar ook voor een nieuwe keuken, maar 2e hands durf ik niet aan, omdat we beide totaal niet handig zijn qua inbouwen etc.
... ♥ ik mis je ♥
pi_61795145
Ik moet zeggen dat er ook wel veel meer bij komt kijken dan de keukenkastjes even op de juiste plaats neerzetten. Mijn vriend is gelukkig wel heel handig maar heeft alleen nooit tijd, vandaar dat het allemaal zo lang duurt.
Verder past een 2dehands keuken natuurlijk bijna nooit precies... Je moet dus wel handig zijn om alles aan te kunnen passen.
  zondag 21 september 2008 @ 11:03:33 #183
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_61795201
Precies, en dan voorzie ik hier al nachtmerrie-scenarios, zoals lekkages en zo.
Maar het scheelt wel een boel geld. Misschien eens nadenken over het inhuren van een inbouw-mannetje of zo.
... ♥ ik mis je ♥
pi_61820262
quote:
Op zondag 21 september 2008 11:03 schreef phluphy het volgende:
Precies, en dan voorzie ik hier al nachtmerrie-scenarios, zoals lekkages en zo.
Maar het scheelt wel een boel geld. Misschien eens nadenken over het inhuren van een inbouw-mannetje of zo.
Als wij de keuken niet over een jaar of vijf wéér hadden willen verbouwen dan hadden we echt wel alles nieuw gekocht hoor.
Misschien wel niet meteen een dure keuken, maar één van de IKEA ofzo.
Als je het nieuw koopt kom je tenminste niet voor onverwavchte verassingen te staan. Bij ons bleek de afzuigkap bijvoorbeeld ineens motorloos te zijn.... de twee kastjes onder de wastafel die volgens de verkoper twee keer 50 cm waren bleek één kast van een meter te zijn (met twee deurtjes van 50 cm). En zo nog een paar dingen....

Als het goed is gaan ze vanmiddag verder... ik baal dat ik zelf niets kan doen vanwege een operatie aan mijn schouder...
pi_61869899
De keuken is alweer een stukje verder af. Alle kastjes staan en hangen inmiddels. Ook het aanrechtblad is gisteren besteld. We hebben een granieten blad op de kop kunnen tikken. Het was een blad dat verkeerd gezaagd was en daardoor niet meer bruikbaar, maar het past wel precies in onze keuken! Mijn vriend heeft een mal gemaakt van hout en het blad wordt nu op maat gezaagd, we moeten nog wel een weekje wachten....

Wat we verder nog moeten doen:

• Kozijn schuren en schilderen
  • Boiler en wasbak aansluiten
  • Aanrechtblad plaatsen
  • Sjabloneren op zwarte kasten afmaken
  • Afzuigkap aansluiten
  • Iets bedenken voor de achterwand.....
  • Alles schoonmaken en kastjes inrichten
  • Plafond dichtmaken
  • Plinten plaatsen

Zo ziet de keuken er nu uit!

•   woensdag 24 september 2008 @ 21:50:06 #186
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_61888954
    Wordt mooi zeg!

Kun je de achterwand niet betegelen? Of wil je dat niet?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_61896532
    quote:
    Op woensdag 24 september 2008 21:50 schreef phluphy het volgende:
    Wordt mooi zeg!

Kun je de achterwand niet betegelen? Of wil je dat niet?
    We weten eerlijk gezegd nog niet wat we precies met de achterwand willen. Ik wil wel graag tegels en dan zwart/wit geblokt. Mijn vriend wil graag helemaal RVS. En we denken ook nog misschien aan glas met iets er achter....

Ook over het aanrechtblad zijn we weer gaan twijfelen. Het blad is vier cm dik en er moest aan de voorkant zo'n randje komen (waterkering). Dat zat nog niet bij de prijs in. Nu kost het dus 500 euro incl. waterkering en uitzagen van kookplaat en wasbak.... Het blad is trouwens composiet en geen graniet, maar dat scheelt wel in inderhoud... De kleur is negro tebas.

Ik vind het wel een heel mooi blad hoor, en 500 is niet veel voor zo'n blad, maar aangezien we misschien over een paar jaar alles grondig gaan verbouwen vind ik het misschien een beetje zonde van het geld.
      donderdag 25 september 2008 @ 19:41:36 #188
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_61912646
    Dan is ¤ 500 best veel ja. Ook al is het goedkoop voor zo'n blad, het blijft veel geld.
    Ik zou dan denk ik voor een goedkopere oplossing kiezen.

Hetzelfde geldt voor de achterwand oplossing. Tegels lijkt me het makkelijkst, snelst en relatief het goedkoopst (en kan ook nog eens heel mooi zijn)!

Ik vond het nooit erg om tijdelijk dingen te hebben die niet helemaal naar wens zijn, of beter hadden gekund. Dan is het straks des te leuker als je het wél helemaal naar wens kan gaan maken.
    Zolang je maar geen dingen hebt waar je je echt aan ergert, en het leefbaar is, is 'second best" ook goed genoeg, toch?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_61912850
    Ik denk er ook zo over, maar mijn vriend kiest liever voor 'kwaliteit' zoals hij het zelf zegt. Ik denk zelf dat de kwaliteit van een aanrechtblad van de IKEA of bouwmarkt ook goed is, zeker als het maar voor 5 jaar is ofzo.....

Ik wil zelf ook het liefst de tegels omdat ik dat zelf het mooist vind.... maar mijn vriend vind RVS het mooist... nog even wat goede argumenten bedenken dus om hem te overtuigen.....
      donderdag 25 september 2008 @ 21:15:19 #190
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_61915102
    Nou, dan krijg jij je zin met de tegels, en hij met het aanrechtblad. Of andersom. Eerlijk, toch?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_61931064
    Wow, dat is goed geregeld, voor 150 euro. Ik vind het een mooie, moderne keuken met lekker veel opbergruimte.
    En dat blad zou er prima bij passen. Moet er trouwens een waterkering bij? Ik zie dat jullie een vaatwasmachine hebt. Dan heb je eigenlijk een waterkering niet nodig in een werkblad. Zelf heb ik er voor gekozen om geen waterkering te nemen. Volgens mij maakt het niet ontzettend veel uit of jullie dit composiet werkblad bestellen of een IKEA blad, want volgens mij zit daar uiteindelijk qua prijs niet heel veel verschil in. Tenzij je de echt goedkope werkbladen neemt maar dat zou ik je niet aanraden.

De hele achterwand RVS? Kunnen jullie geen compromis sluiten, alleen de achterwand bij de kookplaat/afzuigkap RVS en de rest tegelen?
    pi_61931715
    Er moet wel een randje of iets dergelijks komen omdat het blad aan de voorzijde nog afgewerkt moest worden. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of het echt een 'opstaand' randje wordt of een rand die gewoon gelijk loopt met de rest van het blad. Van mij hoeft een waterkering ook niet per se omdat we inderdaad een vaatwasser hebben. Al was ik ook nog regelmatig dingen even snel met de hand af en dan is het wel weer fijn.

Maar goed, we gaan gewoon voor het graniet, en ik denk dat ik wel mijn zin ga krijgen wat betreft de achterwand. Ik zie RVS namelijk ook niet zo zitten en wil graag gewone tegels. Ik zit te denken aan zwart/wit geblokt maar alle tips en goede ideeën zijn heel erg welkom!
    pi_62469998
    Morgen wordt eindelijk het aanrechtblad bezorgd! Ik ben benieuwd hoe het gaat worden... Helaas heb ik mijn vriend nog niet zo ver kunnen krijgen om de kleine dingen zoals de plint onder en de afwerking boven de kastjes af te maken. Omdat ik zelf 24 uur per dag met mijn arm in een mitella zit kan ik er ook niet aan beginnen... hopelijk heeft hij morgen wel zin en tijd om het aan te pakken.
    pi_62470127
    Er zijn verder al wel wat kleine dingetjes die van het 'to-do lijstje' zijn gedaan:

• Kozijn schuren en schilderen
  • Boiler en wasbak aansluiten
  • Aanrechtblad plaatsen
  • Sjabloneren op zwarte kasten afmaken
  • Afzuigkap aansluiten
  • Iets bedenken voor de achterwand....
  • Alles schoonmaken en kastjes inrichten
  • Plafond dichtmaken
  • Plinten plaatsen
  • pi_63498195
    Ik heb al een tijdje niet gepost in mijn eigen topic vanwege wat persoonlijke probleempjes ...

Mijn vriend en ik zijn uit elkaar, dus de kluswerkzaamheden liggen een beetje stil. Wij zijn dus zo'n koppel dat de verbouwingsstress niet heeft overleefd

Ik blijf voorlopig in het huis wonen en ga maar proberen om zelf wat dingen af te maken. De keuken is ondertussen bijna af. De afzuigkap moet nog aangesloten worden, het plafond moet nog een stukje gestukadoord worden en dan moet de koof nog geverfd en geplaatst worden. Allemaal dingen die ik zelf denk ik wel kan doen op het stuken na dan. Oh ja, en er moeten ook nog tegels tegen de muur

Verder hebben we nog niet besloten wat we met het huis doen. Verkopen is waarschijnlijk niet slim omdat we pas 1,5 jaar geleden gekocht hebben en dus met een restschuld blijven zitten. Ik kan de hypotheek wel op mijn naam krijgen maar weet niet of ik dit wil. Dan zou ik het huis dus zelf af moeten maken en ik heb niet zoveel kluservaring op schilderen na dan. Ik weet dus niet of ik dat wel allemaal zelf kan en heb in ieder geval niet zoveel geld dat ik mensen ervoor kan inhuren.

Vandaag eerst maar eens beginnen met de keuken, want ik heb alleen deze week nog vrij en veel tijd!
    pi_63502840
    Och...jeetje, dat is ook wat..
    Ook geen kans meer op verzoening?
    Kom op, het is maar een verbouwing..
      dinsdag 25 november 2008 @ 12:19:27 #197
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_63503049
    Jee, dat is wel heel naar.
    Je (ex)vriend wil het ook niet op zijn naam nemen, begrijp ik?

Als je het houdt zou je misschien hulp kunnen vragen aan vrienden en bekenden. Toen jullie samenwaren deed je dat misschien niet zo snel, maar als je er alleen voor staat moet je soms een beroep doen op de mensen om je heen en die willen vaak graag helpen. De een kan misschien wel tegelen en de ander kent misschien weer iemand die een middag wil komen stucen.

Succes en sterkte in elk geval! Ontzettend jammer voor jullie beiden dat het zo is gegaan.
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      dinsdag 25 november 2008 @ 12:24:48 #198
    102533 Gizmo112
    Dat meen je niet
    pi_63503212
    Onverwachte wending hier...

Succes !
    Tot zover de kwaliteitspost
    pi_63503799
    Het komt natuurlijk niet alleen door de verbouwing, maar een huis kopen waar zoveel aan moet gebeuren heeft er zeker niet aan meegeholpen

Ik kan natuurlijk inderdaad altijd een beroep doen op vrienden enzo, dat is waar. Maar ik vind dat ik er wel heel goed over na moet denken of ik dat wel wil. Op zich is het huis prima bewoonbaar zoals het nu is. Een goede badkamer en een net nieuwe 2dehandse keuken met alles erop en eraan. Verder zijn er geen dringende dingen die verbouwd moeten worden.

Maar het gaat me ook een beetje om de verantwoordelijkheid in mijn eentje voor zo'n oud huis. Je weet nooit wat voor een verassingen dat je nog tegen gaat komen met zo'n huis. En de financiële situatie is in mijn eentje natuurlijk wat minder dan met z'n tweeën. Als er nu iets 'groots' moet gebeuren dan heb ik een probleem. Ik zal namelijk tot aan mijn max. moeten om de hypotheek op mijn naam te kunnen krijgen en heb dan dus geen ruimte meer om extra bij te lenen op het moment dat er iets mis gaat.

Aan de andere kant. Dan heb ik wel een mooi lief klein huisje met tuin en garage. Als ik nu verkoop heb ik een restschuld waardoor ik daarna niet meer een huis kan kopen. Een appartement of huis in slechte buurt kan dan nog wel, maar wil ik dat? Huren kan natuurlijk ook, maar ook dan zal het moeilijk worden om iets leuks te vinden. Bovendien heb ik een tuin nodig voor de hond en een schuur/grote berging/garage voor mijn motor ...

Pff ... dat wordt dus even goed nadenken over wat de beste keuze is ...

Ondertussen heb ik net wel even zelf de afzuigkap aangesloten. Nu wil ik de plint van de keuken gaan doen, maar kan iemand me vertellen hoe je zoiets vastmaakt? Bovenop zit zo'n rubberen randje. Klem ik die plint nu gewoon tussen de vloer en de keuken?
    pi_63504260
    Jeetje, wat vervelend.
    Als je de lasten wel kan dragen in je eentje, zou ik er gewoon blijven wonen. Zeker omdat jullie er anders een schuld aan overhouden. Ik zou het risico wel nemen.
    En verder niets meer verbouwen, alleen dingen afwerken. als je het maar goed afwerkt, is het ook weer goed verkoopbaar over een paar jaar.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')