Dat was slechts een fase.....Hier sloegen we elkaar nog de hersens in tot in 1945 ! Laten we dat niet vergeten.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:47 schreef Hathor het volgende:
[..]
Voordat er uberhaupt ook maar een blanke voet op Afrikaanse bodem had gezet sloegen de lokale stammen elkaar ook al de hersens in, dat is al meerdere keren aangehaald in dit topic, maar op de een of andere manier blijf jij dat hardnekkig negeren.
Tis trouwens wel grappig wat je nu aanhaalt, volgens jouw logica komt al dat geweld doordat ze stammen uit verschillende windstreken bij elkaar gedumpt hebben, en dat die niet met elkaar door de bocht kunnen. De multiculture samenleving in Afrika is dus geen succes. Laten we daar lering uit trekken.![]()
Top dan heb je ipv van 50 kansarme landen met burgeroorlogen opeens 1000den met geen grondstoffen en gewone land tegen land oorlogen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:44 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Nouja, toen Nederland en België samen waren gegaan kwam er na een tijdje ook grote herrie met veldtochten en rellen als resultaat, volkeren willen kennelijk een eigen stuk land. Als ieder volkje in Afrika zijn eigen landje had, zouden ze denk ik gewoon de grens potdicht doen voor de buurman die ze ,,niet zo mogen" .![]()
wel een hele lange fasequote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:49 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Dat was slechts een fase.....Hier sloegen we elkaar nog de hersens tot in 1945 ! Laten we dat niet vergeten.![]()
Ja nou.............zoals het nu is werkt het ook niet, geef die stammetjes hun eigen landjes, misschien komt er wel wat goeds uit!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Top dan heb je ipv van 50 kansarme landen met burgeroorlogen opeens 1000den met geen grondstoffen en gewone land tegen land oorlogen.![]()
Goh, de oorlog in de Balkan niet meegekregen?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:49 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Dat was slechts een fase.....Hier sloegen we elkaar nog de hersens in tot in 1945 ! Laten we dat niet vergeten.![]()
En jij gaat dat ff verdelen?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:53 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Ja nou.............zoals het nu is werkt het ook niet, geef die stammetjes hun eigen landjes, misschien komt er wel wat goeds uit!
Met ,,hier" doelde ik op Nederlands grondgebied.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goh, de oorlog in de Balkan niet meegekregen?
Dat lijkt me een leuke taak voor de afgevaardigden van de stammen zelf, samen met de VN ?quote:
En jij doet VWO?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:00 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Met ,,hier" doelde ik op Nederlands grondgebied.![]()
ze heeft een leuk kopje maar van geschiedenis heeft ze idd niet veel mee gekregenquote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En jij doet VWO?
Heb je daar mee gekregen dat de tweede wereldoorlog niet alleen in NL plaatsvond?
dat sowiesoquote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:09 schreef Monidique het volgende:
Hoe dan ook, uiteindelijk is het toch echt de Schuld van Amerika.
Ik dacht eigenlijk meer aan de Joodse lobby.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:09 schreef Monidique het volgende:
Hoe dan ook, uiteindelijk is het toch echt de Schuld van Amerika.
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:53 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Ja nou.............zoals het nu is werkt het ook niet, geef die stammetjes hun eigen landjes, misschien komt er wel wat goeds uit!
en vergeet de Marokkanen nietquote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk meer aan de Joodse lobby.![]()
een goede 2dequote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk meer aan de Joodse lobby.![]()
Ja ik doe VWO, Cultuur en Maatschappij nogwelquote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En jij doet VWO?
Heb je daar mee gekregen dat de tweede wereldoorlog niet alleen in NL plaatsvond?
optimist tot in de kistquote:
Aiquote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:15 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Ja ik doe VWO, Cultuur en Maatschappij nogwel![]()
Dan ben je in NL op het verkeerde adresquote:. Ik kan er niets aan doen dat jij niet begrijpt dat ik de mensen hier wilde raken in hun ,,vaderlandstrots" met deze opmerking.
quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dan ben je in NL op het verkeerde adres
Nou, stel dat de VN Afrika zo zal verdelen dat iedere stam/ ieder volk een eigen landje krijgt, dan zullen die mensen zich misschien harder inzetten voor verbeteringen? Het is dan ,,hun" land, ze hebben iets voor zichzelf, en willen het dan denk ik tot bloei brengen. Al kan ik er natuurlijk helemaal naast zitten.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:05 schreef qwerty_x het volgende:
Fleurezeur, samengevat: verder dan "het is onze schuld" kom je niet
Want oplossingen als rechters die dictators verbieden of de VN die even Afrika gaat herverdelen ....
En verder: zelfs als je schattige voorstellen waarheid worden, wat verandert er dan zo structureel dat het ineens wél goed gaat in Afrika ?
Wij schoten elkaar dood, de Afrikaanse warlords vreten elkaar op. Zelfs oorlog voeren deden we dus minder barbaarsquote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:49 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Dat was slechts een fase.....Hier sloegen we elkaar nog de hersens in tot in 1945 ! Laten we dat niet vergeten.![]()
Een soort van Israel voor elke stam.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:19 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Nou, stel dat de VN Afrika zo zal verdelen dat iedere stam/ ieder volk een eigen landje krijgt, dan zullen die mensen zich misschien harder inzetten voor verbeteringen? Het is dan ,,hun" land, ze hebben iets voor zichzelf, en willen het dan denk ik tot bloei brengen. Al kan ik er natuurlijk helemaal naast zitten.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |